The Perfection (2018)

Thriller / Horror

geregisseerd door Richard Shepard
met Allison Williams, Logan Browning en Steven Weber

Charlotte is een getalenteerde celliste die tien jaar geleden haar carrière stopzette om voor haar zieke moeder te zorgen. Nu zoekt ze haar mentor Anton en diens nieuwe talent Lizzie op opdat ze de sfeer kan opsnuiven van het leven dat ze opgaf. Daar, in Shanghai aangekomen, wordt het drietal tot het uiterste gedreven.

Klinkt beetje als La Tourneuse de Pages (2006)

Aangekocht door Netflix. Release in 2019.

avatar van centurion81
Interessant gegeven, ben benieuwd! Las dat de reacties tijdens het Fantastic Fest in Austin erg positief waren.

avatar van mcdaktari
Netflix krijgt steeds betere films. The Perfection lijkt me voor een horrorfilm helemaal zo slecht nog niet. Nog even wachten tot mei. Heb er iig veel zin in.

klinkt intrigerend!

I’m just going to straight with you: you shouldn’t watch the trailer for The Perfection. But you should pencil May 24, 2019 into your calendar because that’s the day this movie drops on Netflix and you should set aside two hours to watch it. And you should know as little as possible. Because I’m going to be straight with you again: seeing this movie totally blind to what it was about at Fantastic Fest last year was a highlight of my moviegoing life. Seriously. - The Craziest Movie of 2019

Dus. NIET de trailer kijken.

avatar van John Milton
lol. en wat doet JM een maand later?

Precies. De trailer kijken! Was de titel alweer vergeten

avatar van bjerik76
John Milton schreef:
lol. en wat doet JM een maand later?

Precies. De trailer kijken! Was de titel alweer vergeten

wil de trailer nu toch ook wel bekijken maar besluit het toch een maand af te wachten
zeer benieuwd dan !

avatar van max cady
Trailer inderdaad niet gaan kijken! Zelf ook niet gezien maar t kan niet anders dan dat ie teveel weg geeft. Aardige film die niet echt in een hokje te stoppen is. Leuke plotwendingen. Zal voor de rest niks zeggen. Acteerwerk viel af en toe wel behoorlijk tegen. Leuk voor een keer

Goeie film waarin een celliste haar carrière heeft stop gezet om voor haar zieke moeder te zorgen. Een origineel verhaal waarbij het verloop zich niet gemakkelijk laat voorspellen (des te leuker dat het uiteindelijk 'slechts' een wraakfilm blijkt te zijn). Een aantal prima gemonteerde scenes, maar tegen het einde zakt het soms wat in.

avatar van Nielojram
Gewoon een leuke horror, zoals een horror hoort te zijn. Niet al te ingewikkeld, aantoonbare gore, kwinkslag, mooie mensen.
Het enige wat ik een beetje jammer vond was dat het uiteindelijk weer om sex ging..

avatar van jippie2010
Platte film die subtiliteit mist.
Daardoor komt de film nooit echt tot bloei.
Stijlvol is het wel, genoeg om het boeiend te houden.
Voldoende. *3.0

avatar van leatherhead
Deed me een beetje aan Laugier denken, maar dan met een meer komische/absurde inslag. Heerlijke film die tegen de 4* aanschurkt, maar toch net iets mist om écht geweldig te zijn. Lastig om de vinger er precies op te leggen, misschien vanwege het uiteindelijk wat simpele en makkelijke misbruik riedeltje? In ieder geval een verdiende 3,5*. Gaat zeker de goede kant op met de Netflix Originals!

Aardig verhaaltje, niet te moeilijk..

Nauwelijks horror te noemen hoor, eerder een gore knipoog naar #MeToo.

Dat virus in China kon ik niet helemaal plaatsen..zeker omdat die random Chinees het ook had opgelopen ..

Compliment voor het gebruik van muziek..

De moeite waard voor een keer
*3.0

avatar van mcdaktari
Ik had wel verwacht dat The Perfection een goeie film zou zijn na het zien van de trailer vorige maand. En mijn verwachting kwam nog uit ook. De film was vanaf het begin meteen goed, kijkt fijn weg en met een enigszins voorspelbaar einde. Maar dat kan de pret niet drukken. Weer een geslaagde Netflix film, en zeker voor een horrorfilm is dit een aanrader. Ik vind de gemiddelde horrorfilms die ik de laatste jaren zag zeer zwak en het kijken amper waard, maar de laatste maand heb ik een paar vrij aardige horrorfilms gezien, waar deze en Us zeker bij horen. Eindelijk!!!

Redelijk

Eerste drie kwartier werken toe naar een spannende climax, maar daarna vervalt de film in teveel plottwists. Één twist verpest eigenlijk de film een beetje. Ik vond het motief van Charlotte voor het afhakken van de hand absurd. En ik vond het ongeloofwaardig dat Lizzie het wel heel snel accepteert en begrijpt waarom Charlotte het heeft gedaan. Ondanks dat gegeven heeft het laatste gedeelte van de film nog z'n momentjes, als is het misbruik thema niet bijster origineel. Had echter wat meer in gezeten zeker na het sterke eerste gedeelte van de film.

leatherhead schreef:

Gaat zeker de goede kant op met de Netflix Originals!
precies dit.

Ik zat ook erg te twijfelen, maar kan die 4* ook net niet uitdelen, al scheelt het weinig. Maar een erg fijne original wat mij betreft.

Ik verwacht dat jij dit ook niet verkeerd gaat vinden, Zwolle84.

avatar van mikey
film is opgesplitst in wat hoofdstukken letterlijk. Na elk hoofdstuk spoelt de band letterlijk terug om te laten zien wat er nou echt is gebeurd. Dus verwacht maar wat pluttwists die je zo hard nodig hebt om de dag door te komen. je verwacht aanvankelijk een virus apocalypse maar daar zit een plottwist aan vast die ik niet helemaal kon plaatsen maar ach.. tegenwoordig moet het gewoon om te lachen zijn anders ben je zo zuur. En dat is het ook wel (grappig). Gewoon je verstand op nul en als je de initiële arthouse hebt overleeft; dan zit je wel goed.

M.C.Stanford schreef:

Dat moment inspireerde de tweede celliste, toen ging ze de eerste celliste pillen voeren waarvan je en ziek en hallucinaties kreeg (ja die bestaan ).

Zwolle84
John Milton schreef:
Ik verwacht dat jij dit ook niet verkeerd gaat vinden, Zwolle84.

Ik had hem inderdaad al in de lijst staan.

avatar van horizons
Zoals iemand als schreef #metoo geïnspireerde film maar dan met een twist en een goede attitude.
Een 3,74.

avatar van mikey
op netflix omschrijven ze dit als lgbti-film.

avatar van joolstein
Aardige Netflix film, die zo'n beetje uit twee delen bestaat. Het eerste gedeelte, als je nog niet weet waar de film naartoe wilt, was daarbij het sterkste gedeelte. Echter daarna blijkt dat de film onlogisch oplossingen (of zijn het trucjes) toepast om net wat anders uit de hoek te komen. In het tweede gedeelte valt de film domweg in herhaling. Om dan wel weer sterk te eindigen. Nee, verhaaltechnisch was het niet al te sterk.

Ook op horror-gebied was de film maar erg mager. Bloederig wordt het nooit, de film springt op zwart of draait weg van te schokkende beelden. In sommige recensie las ik over een vergelijking met 'Martyrs' (Pascal Laugier), echter waar die film je een naar gevoel gaf, blijft het hier toch erg braaf. Ook 'The Handmaiden' (Park Chan-wook) wordt wel eens genoemd maar helaas, ook daar was deze film niet sterk genoeg voor. Dit blijkt dan toch maar holle imitatie.

Waar de film wel goed weet te scoren is op het gebied van cinematografie want Vanja Cernjul (Crazy Rich Asians, Wristcutters: A Love Story) haalt menigmaal het beste naar boven in uitermate mooie sets en beelden. En ook de cast levert redelijk sterk spel, waarbij Allison Williams (Get Out) en Logan Browning (hou alleen niet zo van snotterende vrouwen) goede prestatie neerzetten. Een ander redelijke sterke factor was de aanwezige cello-muziek en hoe de dames dit instrument bespeelde. Maar uiteindelijk is het een net iets te brave film waarin net zoveel goed , als fout ging.

Zwolle84
Best leuk, maar op basis van het eerste halfuur had het veel meer kunnen zijn. Daar deed het nog denken aan Black Swan, maar uiteindelijk merk je vooral dat hier geen topregisseur aan het roer staat. De spanning wordt niet vastgehouden, voor wat het wil zijn is de film niet expliciet genoeg en die terugspoelfragmentjes komen amateuristisch over.

Nog steeds beter dan de meeste Netflixfilms en leuk om gezien te hebben, maar toch overheerst het gevoel dat hier veel meer in zat. Klein zeventje.

avatar van John Milton
Wat ik verwacht had, zelfde cijfer. Alleen is mijn zeventje wat ruimer

avatar van Macmanus
Mist inderdaad een echte goede regisseur.

Film doet wel wat dingen goed. Zet je een paar keer redelijk op het verkeerde been, speelt wat met het horror genre in het begin. Voelde een heel klein beetje Martyrs vibe. Maar op de momenten dat het echt moet lukt het net niet. Zit hem vooral in de details. Zo is de liefdes scene niet rauw en heet genoeg. Ook zijn de Anton en zijn vrouw en hulpjes niet naar genoeg. Die moet je als regisseur echt met een veel naarder gezicht casten. Het blijft daardoor nogal gladjes aanvoelen. Waneer dit verhaal schreeuwt om een rauwe nare afwerking.

Het klinkt wat negatief. Het is een vlot filmpje en prima te doen als genre filmpje. Maar het had het in zich op meer te zijn dan dat.

3 sterren.

avatar van leatherhead
Volgens mij wil deze film ook helemaal niet zo mikken op hardheid/naargeestigheid, maar eerder op een soort tongue in cheek campyness. Erg geloofwaardig wordt het ook niet gebracht allemaal en het einde is redelijk over-the-top. Verder wel eens dat de film een écht sterke regisseur mist, maar zou niet weten waarom deze film per se 'naarder' had moeten zijn.

avatar van Macmanus
Omdat het zoals ik al schreef erg gladjes is waardoor het niet echt beklijfd. Denk niet dat de regisseur voor full naarheid wou gaan maar naar mijn mening had hij dat wel moeten doen. Nu bungelt het teveel. Ik zag geen campyness bijvoorbeeld. Ik zag eerder een film die haast pg13 wou blijven. Met dit scenario niet de beste keus.

avatar van AC1
AC1
Eerste deel viel nog mee, daarna wordt het belachelijk.

avatar van Elchapo
Voor mij is dit een geweldige film,maar zeker geen horror....thriller zou ik zeggen.de plotwending is geniaal in het verhaal,net als de acteerprestatie van beide cellisten. 4 stars.

avatar van Warp
’I have... the bitch’

avatar van rebelkush
Aparte film.
Goede acteurs.
Film begint sterk en veelbelovend maar na zo'n half uur wordt het saai een heel erg vaag.
Paar freaky en gore momenten maar voor horror vind ik dat allemaal magertjes, ik vond het meer drama/thriller.