Villains (2019)

Komedie / Thriller

geregisseerd door Dan Berk en Robert Olsen
met Bill Skarsgård, Maika Monroe en Blake Baumgartner

Twee kruimeldieven hebben hun zinnen gezet op een idyllisch huis in de voorsteden. Wat aanvankelijk een makkelijke kraak leek, wordt een hel wanneer ze binnen een duister geheim ontdekken. De sadistische eigenaren van het huis doen er vervolgens alles aan om de twee niet te laten ontsnappen.

avatar van Seam
Interessant project, twee goede acteurs, maar twee matige regisseurs. hopelijk pakt het wel origineel uit?

Erg vermakelijk.

Niet het meest originele verhaaltje natuurlijk ... twee dieven die een huis binnendringen en dan merken dat de bewoners nog een stuk zieker zijn, maar Berk en Olsen weten er goed weg mee, al mogen ze hun cast ook erg dankbaar zijn.

Niet alleen Skarsgård en Monroe doen het voortreffelijk, ook Baumgartner en Sedgwick zijn perfect in hun rol. De eerste twee als naïeve gangsterstelletje, de andere als weird koppel dat ergens in de jaren '50 in blijven hangen. Wat volgt is dan ook een erg leuke stand-off.

Ik hou sowieso wel van wat zwartere humor, zo heel vaak kom je die toch niet tegen in films. Des te fijner wanneer het goed uitgevoerd wordt. Deze film duurt niet te lang, kent een paar leuke twistjes en is gezellig gestoord, zonder daarbij echt over the top te gaan. Geen totaal uitzonderlijke film, maar wel eentje die er bovenuit steekt.

avatar van jeroentjuhhhhh
Gedragen door de cast. Skarsgård en Monroe als charmant modern Bonnie & Clyde koppel, Donovan en Sedgwick als prettig gestoord vintage stel. Tillen een verder niet al te origineel concept wel naar een bovengemiddeld goede film. Set dressing verder erg tof, sfeervol 50's-stijl huisje met kleurrijk karakter. Past perfect bij de witty en speelse toon van de film. Tikkeltje formulair, maar Berk en Olsen doen alles naar behoren én een beetje extra. Dat kon ik van The Stakelander (2016) niet per se zeggen.

avatar van Shinobi
"This is the last one, right?"

Met de voorgaande films van Dan Berk en Robert Olsen ben ik niet bekend, maar dit is een leuke verrassing.

Je krijgt hier te maken met twee naïeve kruimeldieven die denken dat ze een soort van Bonnie en Clyde zijn, maar het tegendeel is waar. Na hun laatste succesvolle overval krijgen ze namelijk panne en besluiten ze om in te breken in het meest dichtstbijzijnde huis. Iets wat ze beter niet hadden kunnen doen. Het doet mij enigszins denken aan een mix van 'Don't Breathe' en 'Monster Party'.

Op deze wijze ontvouwt zich een soort van kat-en-muisspel waarin de machtsstrijd alsmaar verlegd wordt. Gesitueerd in een huis dat zo uit de jaren '50 zou kunnen komen, mengen Berk en Olsen verscheidene genres door elkaar. De zwarte humor en een aantal aardige wendingen houden het geheel fris.

De voortreffelijk spelende cast heeft daar zeker een aandeel in. Aan de ene kant heb je Bill Skarsgård en Maika Monroe die een eigenaardig, charismatisch stelletje neerzetten. En aan de andere kant heb je Jeffrey Donovan en Kyra Sedgwick die een heerlijk, gestoord koppel spelen. De confrontaties tussen deze twee partijen levert krankzinnige situaties op, waardoor je als kijker continu geprikkeld wordt.

Al met al een vermakelijke zwarte comedy met voldoende spitsvondigheid.

Dikke 3,0 sterren.

Wel leuke en vooral volledig maffe thriller met vleugje humor. Aan het geweldadige eind gaat de regie volledig los met creatief camerawerk. 3*

avatar van Gi-Force
Ik hou van "vreemde" films. En dit is er zo'n eentje. Gefilmd in een jaren 40 decor. Je verwacht dat Erol Flynn elk moment kan aanbellen. Goed, het thema is al eens eerder gefilmd met stukjes hier en daar vandaan geplukt. Maar het is goed aaneen gesmeed. De acteurs doen goed werk op de vierkante meter, want zo groot is het decor niet. Een aanrader voor een leuk filmavondje.

avatar van schumacher
Film met een hoek af vind ik nog leuk.
Niet te serieus nemen dus.
Het begin was goed, maar int midden vd film sleepte het een beetje aan en zakte het een heel klein beetje in, erna was het weer fun geblazen.
Een leuk filmpke.

avatar van barcam
Zalige horror komedie met geschifte personages in gespeeld door een topcast.
Hou van films die met weinig locaties en beperkte cast die er in slagen om toch te boeien.
Ook leuke gore en goede mix tussen komedie en spanning.

avatar van Rickyman
Maf filmpje met leuke humor, alleen jammer dat het zo moest eindigen.

Aardige film waarin een crimineel koppel in het verkeerde huis op zoek gaan naar benzine. Tijdens het eerste gedeelte laat het verloop zich niet gemakkelijk voorspellen. Licht absurdistisch van toon, maar spannend wil het niet echt worden. Vermakelijke personages ingevuld door een vermakelijke cast. Het heeft verder weinig om het lijf en duurt gelukkig niet te lang.

avatar van Noodless
Laatste tijd is dit thema ( inbraak huis , nadien geconfronteerd met een akelig gegeven in dat huis ) wel beetje mode in de filmwereld, maar deze film wist mij toch niet te bekoren. Ik vond het echtpaar van het huis erg tegenvallend, qua dreiging zeer beperkte uitstraling en hun handelingen zijn eerder soft dan wat je zou kunnen verwachten. Gelukkig weten de twee dieven nog wat pit in de film te brengen. 5/10