• 8.604.124 stemmen

Met onder meer: Odessa Young, Hari Nef en Abra

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Assassination Nation

"You asked for it, America."

'Assassination Nation' volgt een viertal tienermeisjes uit een buitenwijk. Ongevraagd komen de meisjes in het centrum van de aandacht te staan door de media. Al hun persoonlijke gegevens zijn gepubliceerd doordat hun accounts door een anoniem figuur zijn gehackt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Oh, en súper tof dat Hasebe's meesterwerk 'Stray Cat Rock: Delinquent Girl Boss' nog even langskomt. De outfits van de dames aan 't einde verwijzen er weer direct naar!

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Sociale media kunnen iemand maken of kraken, dat kon ik ook merken gedurende de verkiezingscampagne hier in Belgie. Maar hier is dit wel tot op het uiterste gedreven. Zelden een film gezien waarin ik me zo gedegouteerd heb gevoeld als deze en niet door het tweede horrorgedeelte maar vooral door de aanhef van de film, lees de impact van de sociale media en hoe iemands privacy kan te grabbel worden gegooid. Het is geen slechte film maar ik heb echt geen zin om hem nog eens terug te zien.

avatar van Waku

Waku

Rare chaotische en onsamenhangende film. De eerste 3 kwartier lijkt alles en iedereen gehackt te worden. Heel veel gevloek en sex geleuter. Tweede gedeelte is een orgie van geweld. Ongeloofwaardig en rommelig tot aan het moment dat de aftiteling loopt. En zelfs het slot accoord is knetter gestoord en apatisch. Wel swingend, dat dan weer wel. Nee, met deze film kan ik niks....... 2.0*

avatar van Corcicus

Corcicus

Regelrechte kutzooi. Een film op maat van millennials, de Instagram-generatie. Eenmaal de 25 gepasseerd, heb je er niet veel affiniteit meer mee. Sommige dialogen overstegen het B-niveau dat de rest v.d. film parten speelt, maar kunnen de boel niet rechttrekken. De gore is lekker in beeld gebracht, maar men is er te karig mee geweest. Voor het overgrote deel van de film zit je gewoon naar vier gedegenereerde en oervervelende meiden te kijken. Veel te weinig actie en bovendien pakken de actiescènes niet. Giet daar nog een zurige #MeToo-saus over en je hebt dit stuk verdriet van een film.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Beste film die ik ooit heb gezien. Uitgebreide review volgt later.

avatar van Gi-Force

Gi-Force

Corcicus Ik ben al 2 keer de 25 gepasseerd. Echt een geweldige film. Op een prachtige B-film manier gefilmd. Het verhaal erachter is fantastisch. Vrouwen zijn sletten en mannen zijn helden als ze meerdere partners hebben. Geweld is bespreekbaar aan tafel terwijl een gewone naaktheid dat weer niet is. Heel veel mannen durven pas wat in een groep en schijten peultjes als ze alleen zijn et cetera, et cetera. Kortom de hypocrisie van heel veel gewone dingen worden uitvergroot in een letterlijk waanzinnig script. En persoonlijk vind ik de muziek echt geweldig passen.

avatar van vinny70

vinny70

Genietbare film, enkel het einde ontgoocheld.

avatar van n00r

n00r

TornadoEF5 schreef:

Beste film die ik ooit heb gezien. Uitgebreide review volgt later.

Ben nog steeds benieuwd naar je review

avatar van Alathir

Alathir

Mijn eerste gedacht was: wat een puberaal filmpje. Naarmate de film vordert merk je echter dat er een boodschap inzit. Het hele concept doet je nadenken hoewel het voor mij toch een ver-van-mijn-bedshow is. Deze Assassination Nation heeft wel pit en durft voor zijn mening uitkomen. Dat kan ik zeker appreciëren, hoewel het einde net wat té feministisch aanvoelt. Wanneer de end-credits lopen krijg je nog best een cool nummer gespeeld door een orkest.

Al bij al een moeilijke film om te beoordelen. Er zit teveel nonsense in terwijl het uiteindelijk een no-nonsense verhaal is. Tegengestelden trekken elkaar weleens aan maar hier ben ik er niet helemaal over uit. Ik vond het zeker boeiend door de aparte stijl. Ook de soundtrack is nogal apart maar het intrigeert wel net zoals de film. De twist op het einde is ook goed. Ik zag hem niet aankomen maar er zijn dan ook best weinig aanwijzingen in de film. Nja, een 3.5 dan maar.

avatar van Shadowed

Shadowed

Zoveel potentie.

En toch is het zo'n teleurstelling geworden, alhoewel het niet slecht is uiteindelijk. Maar het zijn vooral de verwachtingen die ik had geschept die de film waarschijnlijk de das omdoen. Deze film heeft waanzinnige momenten, maar laat ook een hoop punten liggen.

Deze film was 1 van de films waar ik het meeste naar uitkeek. Toen het bleek dat er een zeer gewelddadig randje aanzat was ik verkocht. De trailer zag er ook erg sterk uit. Kreeg inderdaad vibes van The Purge maar die komen pas los richting de helft en de slotfase van de film.

Er is gekozen voor een dromerige aanpak terwijl de trailer een heel ander soort film leek te beloven. Ik dacht dat dit een vlotte high-school film met een splatterfinale ging worden. Maar uiteindelijk is het toch wel trager en meer artsy en dat komt de film niet altijd ten goede. Daardoor voelt het toch iets te veel aan als onzin i.p.v. een satire.

Acteerwerk is niet erg bijzonder. De vier dames zijn toch wat kleurloos. In het eerste deel waren er een paar sterke scenes te bekennen die wat druk op de kijker leggen op een sterke manier, maar die momenten zijn toch schaars. Jammer, want dat soort beelden hadden de film juist een beetje kunnen redden.

Nadat het eerste deel, traag of dromerig of niet, best wel vlot voorbij ging ging ik me daarna klaarmaken voor de finale die schijnbaar erg gewelddadig zou zijn. Ik kan je vertellen, het valt best mee. Inderdaad hier en daar expliciet gespat met bloed maar dit gebeurd maar een stuk of 2-3 keer. Voor de rest vooral wat geweerschoten en met bloed bespatte muren en vloeren.

De scene waar de camera langs de ramen en door de deuren heen zweeft was van ontzettend hoge klasse. Daarna krijgen we een finale die de druk mist, bloederige beelden of niet. Het gevoel van hulpeloosheid en chaos ontbreekt nogal en het voelt nogal mainstream aan terwijl het eerste deel nog best artsy was.

De power-puff girls-achtige finale sloeg de plank ook een beetje mis. Dat voelt toch wel net wat te kinderachtig aan. Ook wanneer de mannen en vrouwen tegenover elkaar gaan staan waarbij de film vervolgens eindigt, was een grootse misser. Wie vond dat een goed idee? Laat dan in ieder geval een paar glimpsen zien i.p.v. een korte aftermath.

Het is duidelijk een satire, met enkele erg geslaagde momenten, maar met een finale die veel kansen laat schieten. Jammer, want ik keek er erg naar uit.

avatar van umbra

umbra

Ow wat was dit een vette film sech. Begon allemaal nog vrij gewoontjes, maar werd alsmaar zaliger en intenser. Dit had ik in eerste instantie niet meteen verwacht. Zat zowat vanalles in voor een top vermaak. Beter dan The Purge.

BBarbie

Satire over de massahysterie, die volgt wanneer een hacker de intimiteiten van stadgenoten blootlegt. Een film met twee gezichten. Het eerste deel introduceert vier sensatiebeluste hogeschoolmeiden, die vooral in sociale media bevrediging vinden. Het bloederige tweede deel houdt zich bezig met de confrontatie tussen de meiden en hun belagers, die hen ervan verdenken de bron van alle ellende te zijn en daarom een “heksenjacht” (Salem) beginnen.

Af en toe dreigt de film te ontsporen, maar dat neemt niet weg dat regisseur Sam Levinson een (soms grotesk) beeld schetst van de huidige (Amerikaanse) samenleving met alsmaar scherper wordende tegenstellingen.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Onderhoudende maar behoorlijk lompe satire die een beetje een kruising is van millenial dramareeks Euphoria (ik zie trouwens nu pas dat dat van dezelfde regisseur is maar de overeenkomsten zijn wel vrij duidelijk) en Spring Breakers met wat Tarantinoësque randjes- slachtoffers vechten terug! Een hoop in your face ironie dus en een resem aan clichés-karakters, van de gevatte maar kwetsbare transgender tot de gewelddadige jocks.

Het gebrek aan subtiliteit wordt deels goed gemaakt door het audiovisuele, met de al eerder aangehaalde longtake bij het huis als meest opvallend wapenfeit. Vond vooral de langzaam opgebouwde, onheilspellende soundtrack bij die scène zeer geslaagd. Af en toe tast Levinson wel serieus mis om een punt te maken, zoals bij de 'hartverscheurende' scène als Lily uit huis gegooid wordt. Dat ze daarna troost zoekt bij die kerel die zich -uiteraard- ontpopt tot psychopaat was ook wel erg voor de hand liggend maar de overtreffende trap van zijn creepiness had ik dan weer niet zien aankomen.

Als commentaar op de Amerikaanse samenleving en het #metoo gebeuren komt het niet in de buurt van bv Promising Young Woman, maar als gelikte over the top tienerfilm is het redelijk genietbaar.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Ondertussen al voor de derde keer gezien. Dat is dus al drie keer op anderhalf jaar tijd. Het valt me op dat er nog wat details zijn die ik de vorige keren niet opgemerkt heb, maar dat de dosis humor en ironie in de film zodanig goed is, nog veel beter in mijn herinnering.

Aan de ene kant levert het een heel entertainende film af die een lust voor het oog is. Aan de andere kant een heel doordachte maatschappijkritische film die met enkele hyperbolen wel duidelijk hun punt maken, en ook verschillende kanten van het verhaal laten zien. Maar het toont echt zo goed aan op elk vlak wat er mis is aan deze maatschappij.

Het gebrek aan subtiliteit is duidelijk hier een bewuste keuze. Het maakt deel uit van de stijl, van het punt, van de "in your face ironie", soms opgezweept met een laag erg droge en zwarte humor waar weinig mensen nog vrijuit gaan. Maar ook de visuele trucjes die we later in Euphoria zouden terugzien komen hier ook al voor. Ook ik wist niet dat dit dezelfde regisseur was als die van Euphoria tot voor kort, maar ik geef wel duidelijk de voorkeur aan deze film, dan aan die serie.

Tevens begrijp ik ook wel dat dit niet voor iedereen. Daarvoor is de "in your face" stijl iets te direct voor, is de actie te beperkt tot het laatste deel en zijn de personages met momenten ook wat te onsympathiek voor. Maar voor wat vermaak met een heel sterke boodschap op, met veel visuele vernuftjes en een heerlijke laag zwarte ironie zit je hier aan het juiste adres. Bewijst voor mij wederom zijn status die het bij mij al heeft, en elders onterecht niet heeft. En met mijn interesse voor sociaalwetenschappelijke thema's, natuurlijk volledig binnen mijn straatje ook.

avatar van Noodless

Noodless

Blitse, stijlvolle cinematografie waarbij de regisseur de tijd neemt voor een degelijke opbouw van het verhaal en ook de nodige aandacht aan de personages geeft. Qua horrorelementen moet je wel een tijd wachten alvorens dat er bloederige scènes te zien zijn. En eigenlijk valt dat wel mee ondanks de paar brute uitspattingen. De horror zit meer in het gegeven van de social media wanneer men persoonlijk betrokken wordt met uitlekken van gegevens die privé zijn. Best aardig, maar de verwachtingen lagen hoger. Naar het einde toe kwam het allemaal wat simpel en ongeloofwaardig over. 6/10

scorsese

Goeie film waarin een stadje wordt opgeschrikt door een hacker die prive-gegevens van de inwoners lekt. Toch wel een originele film die vrij donker van toon is. Goed camerawerk en een uitstekende, bijpassende soundtrack. De personages hadden wellicht wat beter uitgewerkt mogen worden. Sam Levinson laat zien wat hij kan en zou perfectionaliseren met zijn serie Euphoria.

avatar van ibendb

ibendb

• 2060 stemmen

A little trigger warning: bullying, blood, abuse, classism, death, drinking, drug use, sexual content, toxic masculinity, the male gaze, homophobia, transphobia, guns, nationalism, racism, kidnapping, murder, attempted murder, swearing, torture, violence, gore, weapons, and fragile male egos.

Assassination heeft mij volledig overdonderd met zijn inhoud. Ik schilderde bovenstaande trigger warning eerst af als een overdreven promo voor de rest van de film. Blijkbaar al deze onderwerpen daadwerkelijk erg uitgebreid aan bod. Niet te verwonderen dat ik dan ook nogal geschokt naar het scherm zat te staren. Dat deze film horror is valt voor veel kijkers te betwijfelen. Voor mij was dit echter erg persoonlijk en uiteindelijk erg effectief. De onderwerpen van homo- en transfobie, racisme, verkrachting en uitbundig Tarantino-esque geweld liggen gevoelig bij mij. Dit is zeker niet het geval voor veel andere kijkers begrijp ik.

We ontmoeten vier tieners in het dorpje Salem. De helft van de inwoners werd gehackt en hun geheimen openbaar gemaakt. Er ontstaat paniek en ontzetting en nadat een van de tieners onterecht geframed wordt voor deze daad, ontstaat een heuse klopjacht op de meisjes.

Uiteraard moet je jou enigszins kunnen identificeren met de leefwereld en het gedrag van de tieners, anders wordt dit sowieso een erg lastige zit. De thema's van online media, fragiliteit en hypocrisie worden best in je gezicht gewreven maar nergens kwam het irritant over. Integendeel, de film maakt een punt en is niet bang alle karikaturen gigantisch uit te vergroten als vorm van satire. Het einde stelde iets teleur door de toonshift en abruptheid. De comedy was ook niet prominent aanwezig. Zodanig zelf dat ik het genre niet zou toekennen aan deze film. Enkel op het eind zitten wat oprecht grappige stukken maar dat is het dan ook.

Technisch gezien is het dik in orde. Camerawerk is dynamisch en puur vakmanschap. Een scène die ik wil uitlichten is een long take waarin verschillende personages van buitenshuis naar binnen gefilmd wordt terwijl een menigte zich klaarmaakt om aan te vallen. Dat was pure cinema. De soundtrack zit goed en acteerwerk top.

Een film die niet voor iedereen is weggelegd maar voor mij zeker zijn werk deed.