Assassination Nation (2018)

Thriller

geregisseerd door Sam Levinson
met Odessa Young, Hari Nef en Abra

'Assassination Nation' volgt een viertal tienermeisjes uit een buitenwijk. Ongevraagd komen de meisjes in het centrum van de aandacht te staan door de media. Al hun persoonlijke gegevens zijn gepubliceerd doordat hun accounts door een anoniem figuur zijn gehackt.

avatar van jeroentjuhhhhh
Oh, en súper tof dat Hasebe's meesterwerk 'Stray Cat Rock: Delinquent Girl Boss' nog even langskomt. De outfits van de dames aan 't einde verwijzen er weer direct naar!

avatar van dvdcrusher
Sociale media kunnen iemand maken of kraken, dat kon ik ook merken gedurende de verkiezingscampagne hier in Belgie. Maar hier is dit wel tot op het uiterste gedreven. Zelden een film gezien waarin ik me zo gedegouteerd heb gevoeld als deze en niet door het tweede horrorgedeelte maar vooral door de aanhef van de film, lees de impact van de sociale media en hoe iemands privacy kan te grabbel worden gegooid. Het is geen slechte film maar ik heb echt geen zin om hem nog eens terug te zien.

Rare chaotische en onsamenhangende film. De eerste 3 kwartier lijkt alles en iedereen gehackt te worden. Heel veel gevloek en sex geleuter. Tweede gedeelte is een orgie van geweld. Ongeloofwaardig en rommelig tot aan het moment dat de aftiteling loopt. En zelfs het slot accoord is knetter gestoord en apatisch. Wel swingend, dat dan weer wel. Nee, met deze film kan ik niks....... 2.0*

avatar van Corcicus
Regelrechte kutzooi. Een film op maat van millennials, de Instagram-generatie. Eenmaal de 25 gepasseerd, heb je er niet veel affiniteit meer mee. Sommige dialogen overstegen het B-niveau dat de rest v.d. film parten speelt, maar kunnen de boel niet rechttrekken. De gore is lekker in beeld gebracht, maar men is er te karig mee geweest. Voor het overgrote deel van de film zit je gewoon naar vier gedegenereerde en oervervelende meiden te kijken. Veel te weinig actie en bovendien pakken de actiescènes niet. Giet daar nog een zurige #MeToo-saus over en je hebt dit stuk verdriet van een film.