

Genre: Drama / Romantiek
Speelduur: 135 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Trey Edward Shults
Met onder meer: Kelvin Harrison Jr., Taylor Russell en Sterling K. Brown
IMDb beoordeling:
7,5 (24.655)
Oorspronkelijke taal: Engels
On Demand:
Bekijk via meJane
Bekijk via iTunes
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Amazon Prime
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Waves
"Love is patient."
Tyler werkt keihard om zich als worstelaar te bewijzen en krijgt daarbij volop steun van zijn vader, die hem helpt om net dat stapje extra te doen dat het verschil kan maken. Hij is bovendien dolgelukkig met zijn vriendin, waardoor de toekomst er nog rooskleuriger uitziet. Wanneer hij in korte tijd geconfronteerd wordt met twee mededelingen die zijn toekomst op zijn kop zetten, weet hij niet hoe hij met zijn emoties om moet gaan. De consequenties van de keuzes die hij vervolgens maakt laten diepen sporen na bij zijn vader, zijn stiefmoeder en zijn zus.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,5 / 24655)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- ITunes: € 7,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Tyler Williams
Emily Williams
Catharine Williams
Ronald Williams
Luke
Alexis Lopez
Bill
Bobby Lopez
English Teacher
Wally
Video's en trailers
Reviews & comments

John Milton
-
- 17795 berichten
- 9571 stemmen
Ep. 547 - Marriage Story + Uncut Gems - The /Filmcast (AKA The Slashfilmcast) - pca.st
Kort besprekinkje, maar erg positief. Die Taylor Russel viel me in Escape Room al positief op, maar die is hier zo te horen helemaal erg goed.
Zal wel weer geen release krijgen.

Grindhouse62
-
- 2033 berichten
- 14408 stemmen
Ep. 547 - Marriage Story + Uncut Gems - The /Filmcast (AKA The Slashfilmcast) - pca.st
Kort besprekinkje, maar erg positief. Die Taylor Russel viel me in Escape Room al positief op, maar die is hier zo te horen helemaal erg goed.
Zal wel weer geen release krijgen.

Grindhouse62
-
- 2033 berichten
- 14408 stemmen
Ik heb Waves vanavond gezien en is verhaaltechnisch uitstekend, de film best wat korter gemogen, want af en toe kakte de film even in. De film is is drama en romantisch pur sang en had en de rollen werden prima vertolkt en ik had zeker een 3.5 gestemd, maar het camerawerk was soms onrustig, maar de grootste boosdoener was de soundtrack en soundeffecten. Die is hysterisch luid, bombastisch en past totaal niet bij het verhaal en haalt de kwaliteit van de hele film af. Dat vond ik heel jammer. Geen voldoende, maar een matige -2.5

Seam
-
- 632 berichten
- 1620 stemmen
Grappig, net de eerste vijf minuten gezien en dat vond ik juist fenomenaal vanwege de score.
Het was dan ook weer typisch dat Trent Reznor en Atticus Ross daar verantwoordelijk voor zijn. Tot dusver vind ik al hun scores voor films niets minder dan briljant. Ik heb zo'n vermoeden dat deze film mij in zijn geheel dan ook absoluut gaat bevallen.

kappeuter (crew films)
-
- 65303 berichten
- 5264 stemmen
Bioscooprelease is in Nederland komen te vervallen.

wouterbosgra
-
- 90 berichten
- 749 stemmen
Wat een zeikverhaal eigenlijk. Muziek en beelden redden de film, die qua storyline (te) dicht op een soap zit, en maar eindeloos doorkabbelt. Wel sterk acteerwerk van vrijwel de gehele cast.

jacobine_rodijk
-
- 2216 berichten
- 8378 stemmen
Bioscooprelease is in Nederland komen te vervallen.
Ik zit dit wel vaker gebeuren met ie festival titels ie veel “buzz” genereren maar uiteindelijk 0 nominaties vergaren. Is dit de reden waarom de bioscoop release te vervallen komt?

kappeuter (crew films)
-
- 65303 berichten
- 5264 stemmen
Ik zit dit wel vaker gebeuren met ie festival titels ie veel “buzz” genereren maar uiteindelijk 0 nominaties vergaren. Is dit de reden waarom de bioscoop release te vervallen komt?
Dat blijft gissen, maar ik vermoed dat dit inderdaad meespeelt.
Als userrating op IMDb snel naar beneden gaat wordt een release ook vaak heel snel geannuleerd, maar daar is hier juist geen sprake van.

BBarbie
-
- 10848 berichten
- 6894 stemmen
Een intens familiedrama in twee bedrijven. Ik vond het eerste bedrijf (voor de knip in het verhaal) aangrijpender dan het tweede. Regisseur Shults speelt met kleuren en muziek om sfeer en gemoedstoestanden te accentueren. Hoewel dat niet altijd geslaagd is, zorgt het wel voor een aparte kijkervaring. Vermeldenswaard zijn in ieder geval de vertolkingen van Taylor Russell en van Kelvin Harrison Jr. als haar broer, om wie het allemaal draait. Een bijzondere film.

Xerces
-
- 12 berichten
- 18 stemmen
Gisteren waves gekeken. Geen trailer gezien, vooraf en de omschrijving op IMDB deed me eigenlijk niet zo veel, dus ik dook er redelijk blanco in.
En dan begint het. Allereerst word ik gedwongen de volumeknop van mijn afstandsbediening in te drukken naar beneden door een oorverdovende muzieklawine van Tame Impala. Wel mooi, maar in combinatie met de beelden, "fancy" camerawerk en lichteffecten ga ik er al meteen vanuit dat deze film vooral jongeren aan gaat spreken. Wat volgt is een soort van videoclip die niet zou misstaan op MTV (doen die eigenlijk nog videoclips, of ben ik nou zo oud?) Ik zit er een beetje ongemakkelijk bij die eerste 5 minuten.
Wat volgt zijn 2 delen. Een drama en de nasleep. Het eerste deel doet me denken aan de hilarisch snelle teloorgang die ik ook zag in Requiem for a dream. Mwa, dus. Toch boeit het, door het prima acteerspel en er gebeurt vanalles, dus echt tijd om je te vervelen heb je niet.
Het tweede deel is vooral gebaseerd op de rouw-principes. En natuurlijk moeten er ook traantjes vloeien in de vorm van vergeving, loslaten en tot elkaar komen. De top-ingrediënten voor een drama-film. Al gaat dat, net als het eerste deel, ook redelijk snel voor mijn gevoel.
Al met al kon ik toch blijven zitten. Het einde is wat abrupt, maar dat doet geen afbreuk aan de film zelf. Alles is open, er is genoeg gezegd, het komt wel goed.
De soundtrack is prima, alleen had het camerawerk wel wat rustiger gemogen, hoefde er voor mij niet steeds een videoclip element in te hoeven en wat me uiteindelijk wel ging storen was al dat gespeel met licht. Ja, ik denk dat die "hippe" elementen mijn score misschien wat lager laten uitvallen daardoor.

McSavah
-
- 9952 berichten
- 5268 stemmen
Heb Waves gisteren gezien en tijdens het kijken kon ik de kritiek al dromen, zeker omdat het een witte regisseur betreft. Volgens mij toch vooral een kwestie van misinterpretatie (en je vooroordelen bevestigd willen zien worden). Al had ik ergens ook wel liever gezien dat een zwarte acteur de rol van Lucas Hedges had gespeeld, wat eigenlijk nergens op slaat omdat het verder niet ter zake doet.
De zwarte acteur speelt de enigszins agressieve masculine jongen en de witte acteur de rustige zachtaardige jongen, wat stereotypen in de hand zou werken. In deze vertelling had het echter net zo goed omgekeerd kunnen zijn, en zo zwart/wit is het sowieso niet, het personage van Kelvin Harris Jr. (die overigens merkwaardig veel op mijn broer lijkt) is sympathiek maar ontspoort. Het personage van Lucas Hedges zie ik ook een white savior worden genoemd, maar uiteindelijk draait het toch vooral om haar rouwverwerking en is hij eigenlijk slechts een middel om daartoe te komen. De scènes tussen de zoon en de terminaal zieke vader kan je zelfs zien als een soort surrogaat voor het afscheid wat zij nooit van haar moeder heeft kunnen nemen. Het script is in eerste instantie overigens geschreven zonder zwarte familie als uitgangspunt, dat is pas ontstaan dankzij Kelvin Harris Jr. op de set van Shults' vorige film It Comes at Night. En zo is er nog meer kritiek met betrekking tot afkomst regisseur en inhoud van de film die ik niet terecht vind (maar wel begrijp waar het vandaan komt en hoe gevoelig dat met name in de VS ligt).
Lees ook in meerdere recensies een gebrek aan empathie en oppervlakkige personages, waar ik het ook zeker niet mee eens ben. Was juist zeer emotioneel betrokken en jankte weer als vanouds. Enkele dialogen tussen kind en ouder zijn helemaal raak. En toch ook wel enkele subtiliteiten. Erg sterk hoe bijvoorbeeld pas laat in de film duidelijk wordt dat de moeder niet de biologische moeder is. De kritiek van style over substance (kleuren, cirkelende camerabewegingen, beeldverhoudingveranderingen en muziekkeuzes zijn allemaal heel prominent aanwezig) deel ik dan natuurlijk ook niet. Op dat gebied wel echt geweldig, vooral de kleuren. De gesplitste structuur is uiteraard ook opvallend (à la The Place beyond the Pines) en verdeelt de kijkers ook. En toch blijkt het uiteindelijk een ronde vertelling te zijn, met dezelfde begin- en eindscène en heel subtiel ook dezelfde geluidsband als je de kleurige aftiteling afkijkt.
Luce is trouwens een mooie companion piece hierbij. Beetje een onderschatte film.
O en ik heb de cameo van Harmony Korine helemaal gemist. Iemand die hem kan aanwijzen? Hij speelt blijkbaar een leraar ergens...

SilverGun
-
- 1150 berichten
- 818 stemmen
Waar te kijken en hoe de film??
Daar en zes, vaak.

Thomas83
-
- 3357 berichten
- 3039 stemmen
Gek dat je zo weinig over deze film hoort. Dit is weer best een pareltje van Shults en A24. Een film met een carpe diem-boodschap waarin de emoties amper rauwer kunnen zijn. Door het script en ijzersterke performances van Russell, Harrison Jr. en Brown (en later ook Hedges), maar ook de betoverende cinematografie en fraaie soundtrack en score dragen hun steentje bij. Op een of andere manier maken die de film tegelijkertijd heel dromerig en levensecht. Het zit hem vooral in het energieke camerawerk denk ik. Kreeg hier en daar ook een beetje Moonlight-vibes, ook al door de empathische aanpak.
Het verhaal weet nog best te verrassen. Ik wist van de synopsis al dat er wat dramatisch stond te gebeuren, maar wat precies is niet gelijk duidelijk. Op zich vond ik het wel wat raar hoe snel het ineens over is tussen Tyler en Alexis, maar dat alles zo plots gebeurt, ook het dodelijke ongeluk, maakt de film juist zo heftig en doet je je meer inleven in Tyler. Het ongeluk en de hele nasleep hakken er ook flink in. Halverwege verlegt het perspectief zich naar Emily, Tyler zijn zus, en dat biedt enige verlichting met een prachtig vertederende verhaallijn over een ontluikende romance.
Heel mooi gedaan met aanvankelijk ongemakkelijke gesprekken voor beiden zich volledig comfortabel bij elkaar voelen. Russell (een openbaring) en en Hedges hebben ook echt chemie. Het voelt overigens wel een beetje alsof je naar een heel nieuwe film aan het kijken bent. Vond zo heel af en toe wel wat makkelijk sentiment in de film sluipen (iets wat over het algemeen juist kundig vermeden wordt), maar die visscène met vader en dochter is echt schitterend. Dit is het soort film waarin de personages je echt aan het hart gaan. Een hele dikke 3.5*. Vond de film net wat te lang voor meer. Van Shults gaan we nog wel meer moois zien.

JHagenstein
-
- 74 berichten
- 53 stemmen
Tamelijk briljante vormgeving en een aantal revelaties ten aanzien van acteerwerk. Gemakkelijk in mijn top tien van ‘19.
4.5.

Macmanus
-
- 13598 berichten
- 3512 stemmen
Euphoria the movie.
Deze film doet een hoop goed. Visueel is het fris, snel, eigentijds. Ook qua soundtrack is het allemaal erg fijn. Helaas weet de film emotioneel mij niet over de streep te trekken. Het wil wat poëtisch dromerig zijn bij momenten. Maar het hanteert ook de botte bijl bij het eerste deel. Dat is dan ook voorspelbaar en daardoor werkt dat deel niet goed genoeg. Ondanks de climax lekker hectisch is. Deed mij beetje denken aan Safdie bros. Daarna neemt de film meer rust en ligt het ergens wel in de lijn met een Malick. Helaas is de film daar dan weer iets te traag. Deel met zijn vader voelde als los zand.
Hoop interessante dingen in deze film. Vond het ook fijn dat het zwart zijn niet echt een rol heeft in deze film. Iedereen is hier gewoon een individu. Klinkt logisch. Maar in de hedendaagse westerse cinema is dat toch wel eerder een uitzondering dan regel.
3.5 sterren. Maar zeker wel een aanrader.

IH88
-
- 6456 berichten
- 3014 stemmen
“You have so much love to share with the world and so much life yet to live.”
Uitstekende film. Je kunt zien dat Shults één van de crewleden is geweest van Terrence Malick, en zeker het camerawerk in het tweede gedeelte doet aan een Malick film denken. Het eerste gedeelte is erg druk en chaotisch, en de muziek is soms zeer indringend aanwezig. Dat hoort ook bij het verhaal van Tyler (Kelvin Harrison Jr.), die steeds verder afdwaalt en uiteindelijk alles verliest. Dit gaat allemaal erg snel, en het is aan het acteerwerk te danken dat het allemaal wel indruk maakt. Ook audiovisueel is dit gedeelte erg sterk gedaan.
In het tweede gedeelte komt de film tot rust, wat ook wel past bij het personage van Emily, de jongere zus van Tyler die te kampen heeft met een schuldgevoel en te maken krijgt met vechtende ouders, een eerste liefde en een broer in de gevangenis. Taylor Russell is een openbaring, en ook Hedges, Sterling K. Brown en Goldsberry zijn ijzersterk. Waves gaat over familie, vergeving, rouw, boetedoening en één verkeerde beslissing die soms alles kan verwoesten. Dat de film mij een triest en beklemmend gevoel gaf, maar ook een gevoel van hoop en blijdschap, zegt alles over de diepe indruk die de film achterlaat.

kappeuter (crew films)
-
- 65303 berichten
- 5264 stemmen
De film komt hier misschien toch nog uit. Filmdistributeurs Nederland meldt: 'TBA'

Ste*
-
- 1679 berichten
- 1194 stemmen
Erg mooie film, die me regelmatig wel wat aan de HBO-serie Euphoria deed denken. Zowel wat betreft de rauwe thematiek met (vooral) tieners in de hoofdrol, maar ook de prachtige broeierige cinematografie, wat wellicht ook komt door de productie door A24.
Ik wist eerst niet helemaal wat ik aanmoest met de shift in perspectief naar het zusje maar later valt het wel aardig op zijn plek. Hoewel ik eigenlijk verwacht had dat ze, na het zien van haar vriend die zijn stervende vader min of meer vergeeft, haar eigen broer ook weer op zou zoeken in de gevangenis en dat soort van zou kunnen afsluiten. Dat had me een wat mooier ronder einde geleken in het hele thema 'menselijkheid en vergeving'.
Verder gewoon een erg sterk geacteerde en vooral ook prachtig gefilmde en gemonteerde film die heel sterk bepaalde dingen overbrengt. Exemplarisch is bijvoorbeeld de scène met het sms-gesprek dat Tyler voert met zijn vriendin. Hoe spannend en invoelbaar is zoiets te brengen kun je je afvragen, maar deze film slaagt daar door de sterke montage erg in.
Verdient wel wat meer aandacht hier.
4*

N00dles
-
- 427 berichten
- 2175 stemmen
Visueel mooie film met veel dromerige bokeh-shots, prominente popnummers en slowmotion, die veel overeenkomsten heeft met de audiovisuele stijl van de serie Euphoria.
Het drama is realistisch neergezet en de ontwrichting in het gezin is goed voelbaar. Niet in de laatste plaats door het sterke acteerwerk van o.a. Taylor Russell (dochter Emily) en Sterling K. Brown (vader), maar de overige castleden deden het ook uitstekend.
Wel vond ik de film soms wat too much qua visuals. De eerdergenoemde dromerige cinematografie met lichtflitsen, blur en flitsende popsongs zijn style over substance. Niet erg af en toe, maar de film had wat dat betreft korter gekund. Nog liever had ik dan gewoon inhoudelijke dialogen gezien ipv steeds maar weer sfeershots.
Alsnog een goede film, maar daardoor toch een volle punt aftrek.

Waku
-
- 4834 berichten
- 6041 stemmen
Oeffff...hoeveel drama kan je proppen in een film. "Waves" heeft er nog al wat voor je in petto en schuurt het bijna het geforceerde sentiment niet. Het is te danken aan de uitstekende cast met o.a .Sterling K Brown ( uit de prachtige serie This is us) dat de film hier mee weg komt. De fraai geschoten beelden en soundtrack doen de rest. 4*

stinissen (crew films & series)
-
- 21391 berichten
- 49258 stemmen
Gevoelige mooie film over liefde, verdriet en vergeving.

GordonShumway
-
- 51 berichten
- 41 stemmen
Iemand schreef: "Wat een zeikverhaal eigenlijk." En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Omdat er werkelijk niets gebeurde heb ik de film op 2-speed gezet. En nadat halverwege eindelijk de
Zonde van m'n tijd.

scorsese
-
- 9702 berichten
- 9446 stemmen
Uitstekende film over een jonge worstelaar wiens leven het ogenschijnlijk voor de boeg gaat. Een mooi familiedrama dat hier en daar weet te ontroeren. Een goeie soundtrack, mooie beelden en vooral prachtig camerawerk die je samen op een fijne en sfeervolle manier meevoeren in het verhaal. Het had wellicht wat korter gekund, maar dat had niet gehoeven voor mij.

Marcske
-
- 28 berichten
- 514 stemmen
Mooie film, zeer intense verfilming van dramatische momenten en het tweede gedeelte is zeker iets minder heftig, maar daarom niet minder mooi....

mrklm
-
- 4858 berichten
- 6763 stemmen
Meer stijl dan inhoud, zoveel wordt al duidelijk in de energieke opening waarin de camera werkelijk constant, en zeer nadrukkelijk, in beweging is. Die keuze valt overigens nog wel te verdedigen, maar dat geldt niet voor de oppervlakkige karakteriseringen, het melodramatische en voorspelbare verhaal en de vele dialogen die door een amateurgezelschap lijken te zijn geïmproviseerd. Centraal staan Tyler, een zwaar verliefde tiener die flink aan de weg timmert als worstelaar, en zijn directe familie. Wanneer Tyler in korte tijd twee grote tegenslagen te verwerken krijgt, stapelen de melodramatische gebeurtenissen zich in rap tempo op en staan Tylers vader, stiefmoeder en zus voor de zware taak om licht in de duisternis te vinden.
Wanneer scenarist/regisseur Trey Edwards Shults zich richt op Tyler of zijn zus, is de film weinig interessant. De beste momenten komen wanneer vader Roland [Sterling K. Brown in een intense, effectieve rol] probeert met zijn gezinsleden te communiceren, maar er is geen enkel excuus voor de overdadige speelduur.

Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Malickiaans!

james_cameron
-
- 4745 berichten
- 8451 stemmen
Indringend drama dat qua dromerige sfeer wel wat doet denken aan het werk van regisseur Terrence Malick. Er wordt uitstekend spel geleverd en het script heeft heel wat voor de kijker in petto, maar het is vooral op visueel- en audiogebied dat de film indruk weet te maken. De vormgeving is bij vlagen echt schitterend, met virtuoos camerawerk en een bijzonder gebruik van kleur. De gelaagde, zeer diverse soundtrack van Trent Reznor en Atticus Ross is ook eersteklas. Aan de lange kant en de tweede helft is minder imposant dan de eerste, maar al met al zeker een bijzondere kijkervaring.

Filmreiziger
-
- 93 berichten
- 93 stemmen
Zeker een film waar veel aandacht aan is besteed. Ook het acteerwerk is niets mis mee. Toch kon de film me niet helemaal grijpen. Voor mij komt dit deels door het camera werk (lange out of focus, vervaagde kleuren) en de soundtrack. De soundtrack zelf is prachtig afgemixed (voor de audio fanaten is dit genieten), maar niet altijd even passend bij de sfeer van de film of de emotie die je van de beelden krijgt. En de nogal gekunstelde wisselingen in formaat (van 16:9 naar 21:9 naar 4:3) hielp ook niet om in de film te komen. Het script hapert voor mij ook wat. Soms waren er soms echt te lange scenes die ik liever op de bonus CD had kunnen terugvinden bij de 'deleted scenes'. Bovendien is het verhaal nogal kunstmatig opgedeeld in twee delen. Het eerste half uur van het 2e deel was ik zoekende waar de filmmaker heen wilde gaan. Het einde is afgeraffeld. Er moeten nog wat vinkjes gezet worden. Daarom zakt deze film bij mij nogal in mijn score. Wat een potentiele 4 - 4,5 ster had kunnen worden is nu een 3 sterren film geworden.

Shadowed
-
- 5520 berichten
- 4186 stemmen
Nieuwe Shults.
Veel weet ik nog niet van deze regisseur, maar uitgaande van zijn vorige films was dit niet bepaald de film die ik van hem had verwacht. Ik dacht dat hij zich mee bezig hield met wat onheilspellendere thrillerfilms, maar Waves is eerder een op-en-top dramafilm met soms wat misdaad ertussen verworven. Zeker in de eerste helft dan.
De film deed me geregeld denken aan Euphoria. Zowel de stilering als de personages als de acteurs zie ik zo in die serie verschijnen. Het verschil is misschien dat Euphoria veel sneller en intenser is, terwijl deze film zeker in de tweede helft wat meer de tijd neemt om rustig te ontwikkeling tussen personages te ontrafelen. Niettemin kreeg ik vaak de vibe van beide titels en aangezien ik best te spreken ben over Euphoria had ik er geen enkel probleem mee.
Interessante ontwikkeling en personages tijdens de eerste helft aangevuld vormen een sterk punt, met wat sfeervolle visuele beelden om dat nog wat beter naar voren te krijgen. De cinematografie is knap en de film oogt verzorgd. Het probleem is wel de verandering qua toonzetting tussen de eerste en tweede helft. Waarbij de eerste helft wat problematischer en aangrijpender is, is de tweede helft juist iets meer op hoop gericht alleen met andere personages, maar het tempo dat daarmee vertraagd loopt niet helemaal lekker.
Al bij al is het een onderhoudend stukje film. Ik heb er van kunnen genieten, en de speelduur werd nooit echt gevoeld. Het is vooral de wat ongelukkige verschuiving in tempo dat het middenstuk wat lastiger maakt. Verder degelijk in veel opzichten, ik zie Shults graag nog een film maken want hij weet steeds wel een aardig eind te komen.
Het laatste nieuws

Mystery-klassieker 'Memento' van Christopher Nolan vanavond te zien op Veronica

Christian Bale had voor 'Thor'-rol nog nooit van MCU gehoord

Bloedstollende thriller 'Contratiempo' verdwijnt deze week van Netflix

Makers 'Man vs Bee' noemen werken met Rowan Atkinson een feest: "Zo serieus over comedy"
Bekijk ook

Wolfwalkers
Animatie / Avontuur, 2020
41 reacties

Sorry We Missed You
Drama, 2019
79 reacties

Boze Cialo
Drama, 2019
27 reacties

Sound of Metal
Muziek / Drama, 2019
37 reacties

Just Mercy
Biografie / Drama, 2019
57 reacties

Dronningen
Drama, 2019
71 reacties
Gerelateerde tags
floridaworstelenafrican americancontrolling father a24
Trending Films
Trending Series
Trending Artikelen
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- MovieMeter Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- RSS Feeds |
- API

© 2022 MovieMeter B.V.