Private Life (2018)

geregisseerd door Tamara Jenkins
met Paul Giamatti, Kathryn Hahn en Kayli Carter

Een stel komt er achter dat ze onvruchtbaar zijn. Ze proberen hun huwelijk te behouden als ze steeds dieper afdalen in de vreemde wereld van kunstmatige inseminatie en adoptie. Wanneer hun arts inseminatie van derden voorstelt, gaan hun haren recht overeind staan. Maar wanneer Sadie, een recente voortijdige schoolverlater, opnieuw in hun leven komt, heroverwegen ze hun beslissing.

kappeuter (moderator)
Vanaf 5 oktober te zien op Netflix

avatar van jippie2010
Potverdorie... wat is deze film realistisch.
Zo echt en puur geacteerd.
Geen fratsen.
Pijnlijk.
*4.0

Uitstekende film over een echtpaar dat er alles aan doet om zwanger te raken. Een tragi-komedie met de juiste toon. En alhoewel er genoeg grappige momenten zijn, geeft de film een realistisch beeld van waar het echtpaar emotioneel en fysiek doorheen gaan. Goed uitgewerkte personages en prima dialogen. Mooie eindcredits, en Paul Giamatti en Kathryn Hahn zijn goed gecast

Realistisch drama met sterke cast. Je krijgt een kijkje in het leven van een stel dat zwanger probeert te worden, met alle pijnlijke en ongemakkelijke momenten die erbij komen kijken. Goed neergezet, ook wat het onderling met ze doet. Aanrader.

avatar van tbouwh
Wat ongemerkt erbij gekomen, maar toch maar zien misschien.

avatar van macrobody
Een stelletje wil koste wat kost een kind. Als je wil weten wat dat behelst kan je deze film kijken. Ik snap die mensen niet dus voor mij niet weggelegd een film zoals deze. Maar door het goede acteerwerk en realisme kon ik de film wel afkijken.

Vooral de doorleefde vertolkingen van Paul Giamatti en Kathryn Hahn maken indruk in deze film die, zeker in de beginfase, een eerder luchtig accentje meekrijgt maar stelselmatig voelt ge, ook als het even grappig uitvalt, het gewicht van de psychologische druk op de hoofdpersonages. Goed filmwerk op dat vlak.
Ook de mij onbekende Kayli Carter zit overtuigend in haar rol en de tafelscène op Thanksgiving Day is één van de knap vertolkte en tevens een mooie karakterschets.
Zag van Tamara Jenkins voorheen nog maar één film en dat was "The Savages" en ook dat was een goede film met veel aandacht voor menselijke gedragingen in moeilijke omstandigheden.
Mooie soundtrack.

avatar van Icer
De kijkwijzer geeft 16 jaar aan, het is mij even onduidelijk waarom. Komt m.i. niets in voor wat deze rating rechtvaardigt.

Levensecht psychologisch drama over de impact op het gezinsleven van IVF en aanverwante technieken. Ik heb zo’n proces van dichtbij meegemaakt en dat hakt er nogal in.
Het geschakeerde verhaal wordt door Paul Giamatti en Kathryn Hahn, die beiden ideaal gecast zijn, met overtuiging voor het voetlicht gebracht. Nieuwkomer Kayli Carter houdt zich goed staande te midden van hun acteergeweld. Een beklijvende film.

avatar van james_cameron
Ik ben een groot fan van de vorige film van regisseuse Tamara Jenkins, The Savages, maar hier slaat ze de plank grotendeels mis. De cast is uitstekend en de dialogen zijn best grappig, maar inhoudelijk is de film te eenzijdig en vooral te eentonig om te kunnen boeien. Op gegeven moment heb je het wel gehad met deze mensen.

avatar van Suzanne88
Erg verrast door deze film. De combinatie van de humor met de pijnlijke en oprechte momenten maken het een sterk verhaal. Er zitten veel herkenbare momenten in; zoals gekibbel van het stel onderling, bij de scène op straat. Je mooier voor willen doen dan je in werkelijkheid bent, wanneer Sadie tijdelijk bij ze intrekt. De thanksgiving scène vond ik fantastisch*4 als je van dit genre houdt echt een aanrader deze film

avatar van Brabants
Deze film geeft een kijkje in de wereld van een stel wat een grote wens heeft die niet vanzelfsprekend door een ieder kan worden waargemaakt. Als mensen kunnen we veel voor elkaar krijgen, maar er zijn nu eenmaal bepaalde gegevens in het leven waar we onszelf hoe dan ook bij moeten neerleggen. Deze film is levensecht en puur en behandelt thema's zoals wederzijdse liefde, onvermijdelijke discussies, wanhoop en machteloosheid. Aanpassen en doorgaan is het enigste wat dan nog overblijft hoe crue het ook klinkt. Kathryn Hahn en Paul Giamatti hebben duidelijke chemie en lijken net echt. Dit is pure klasse, chapeau.

Niet mijn ding...zeker niet, maar nav reacties hier toch benieuwd..Tnx

avatar van Tanita
james_cameron schreef:
Klopt. Had dezelfde ervaring.