Private Life (2018)

geregisseerd door Tamara Jenkins
met Paul Giamatti, Kathryn Hahn en Kayli Carter

Een stel komt er achter dat ze onvruchtbaar zijn. Ze proberen hun huwelijk te behouden als ze steeds dieper afdalen in de vreemde wereld van kunstmatige inseminatie en adoptie. Wanneer hun arts inseminatie van derden voorstelt, gaan hun haren recht overeind staan. Maar wanneer Sadie, een recente voortijdige schoolverlater, opnieuw in hun leven komt, heroverwegen ze hun beslissing.

kappeuter (moderator)
Vanaf 5 oktober te zien op Netflix

avatar van jippie2010
Potverdorie... wat is deze film realistisch.
Zo echt en puur geacteerd.
Geen fratsen.
Pijnlijk.
*4.0

Uitstekende film over een echtpaar dat er alles aan doet om zwanger te raken. Een tragi-komedie met de juiste toon. En alhoewel er genoeg grappige momenten zijn, geeft de film een realistisch beeld van waar het echtpaar emotioneel en fysiek doorheen gaan. Goed uitgewerkte personages en prima dialogen. Mooie eindcredits, en Paul Giamatti en Kathryn Hahn zijn goed gecast

Realistisch drama met sterke cast. Je krijgt een kijkje in het leven van een stel dat zwanger probeert te worden, met alle pijnlijke en ongemakkelijke momenten die erbij komen kijken. Goed neergezet, ook wat het onderling met ze doet. Aanrader.

avatar van tbouwh
Wat ongemerkt erbij gekomen, maar toch maar zien misschien.

avatar van macrobody
Een stelletje wil koste wat kost een kind. Als je wil weten wat dat behelst kan je deze film kijken. Ik snap die mensen niet dus voor mij niet weggelegd een film zoals deze. Maar door het goede acteerwerk en realisme kon ik de film wel afkijken.

Vooral de doorleefde vertolkingen van Paul Giamatti en Kathryn Hahn maken indruk in deze film die, zeker in de beginfase, een eerder luchtig accentje meekrijgt maar stelselmatig voelt ge, ook als het even grappig uitvalt, het gewicht van de psychologische druk op de hoofdpersonages. Goed filmwerk op dat vlak.
Ook de mij onbekende Kayli Carter zit overtuigend in haar rol en de tafelscène op Thanksgiving Day is één van de knap vertolkte en tevens een mooie karakterschets.
Zag van Tamara Jenkins voorheen nog maar één film en dat was "The Savages" en ook dat was een goede film met veel aandacht voor menselijke gedragingen in moeilijke omstandigheden.
Mooie soundtrack.