Freaks (2018)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Zach Lipovsky en Adam B. Stein
met Lexy Kolker, Emile Hirsch en Bruce Dern

Een gestoorde vader (Emile Hirsch) sluit zijn 7-jarige dochter Chloe (Lexy Kolker) op in huis en waarschuwt haar voor de ernstige gevaren buiten. Maar de mysterieuze Mr. Snowcone (Bruce Dern) overtuigt het meisje om te ontsnappen. Achter haar voordeur ontdekt de dappere Chloe een bizarre, bedreigende en mysterieuze nieuwe wereld. Samen met Mr. Snowcone begint ze aan een diepgaande zoektocht naar familie, vrijheid en wraak.

Heb zeer veel films gezien 2 per dag moet veel films nog toevoegen Netflix Google play Ziggo demand dus tja

avatar van knusse stoel
Xastur schreef:

Dan ben je inderdaad wel even bezig als je de hele database van deze aanbieders door wilt nemen
En "Xastur", voelen als een freak en het zijn, geloof mij, zit gelukkig een groot verschil in. Ik ken ook mensen die autistisch zijn maar echt, waren er maar meer zo aardig als zij zijn!

De film: in het begin is het enigszins onduidelijk voor de kijker(s) waar het verhaal over gaat en of de vader er wel goed aan doet om zijn dochtertje op te sluiten. Totdat opa in het beeld verschijnt en alle stukjes in het geheel vallen, tenminste de meeste stukjes. De rol van het dochtertje wordt gespeeld door Lexy Kolker die in werkelijkheid nu 10,5 jaar jong is en een grote filmtoekomst kan hebben, ze speelt haar rol erg goed in deze film! Hoe verder we in de film kwamen, hoe meer deze ons in de greep kreeg met een boeiend geheel. Voor hen die "freak" werden genoemd is het niet een aangename wereld. Ze worden bij wijze van spreken, weggemoffeld, een grote berg is wat hen rest. Dat krijgen ze tenminste te horen van de overheid maar hen wacht vaak een ander lot.
Zoals ik al zei, hoe meer het verhaal vordert, hoe meer het de kijker(s) in de greep krijgt, tenminste, dat gold voor ons.
Voor het geheel krijgt deze film van ons als waardering een 8-.

avatar van knusse stoel
Xastur schreef:
Super gave film heeft mij tot de hele film aan het beeld gekluisterd
Als autist voel ik mij vaak net zo als de freaks...

Xastur schreef:

En "Xastur", voelen als een freak en het zijn, geloof mij, zit gelukkig een groot verschil in. Ik ken ook mensen die autistisch zijn maar echt, waren er maar meer zo als zij zijn! En ieder mens heeft wel één of meerdere afwijkingen. Zou saai zijn als we allemaal hetzelfde waren, toch?

Voor het geheel krijgt deze film van ons als waardering een 8-.

avatar van numb nuts
zit in een twijfel,tussen 3,5 en 4
toch word dit een 4
dit is 1 vd verrassende films betreft scfi en thriller samen
1ste half uur dacht ik dit word helemaal niks,en opeens viel het kwartje

voor een sfici en thriller fanatic,zal je deze zeker goed vinden met een beetje geduld

echt verrassend

Wow. Ik kwam deze toevallig tegen en dacht, "Laten wij het maar proberen". Met 2 zesjes op IMDB kan het nooit heel slecht zijn. En wat werd ik aangenaam verrast.
Buiten het feit dat er "Scifi / Thriller" bij stond (wat overigens al wel aan de filmposter viel af te leiden), wist ik niks. En het eerste deel van de film taste ik dan ook heerlijk in het duister over waar het heen zou gaan. Ook omdat het scenario sowieso al goed zijn best doet je op het verkeerde been te krijgen. Aandachtig hebben ik zitten kijken hoe het verhaal zich verder ontvouwde en hoe de vork nu eigenlijk in de steel zat.
Een en ander is wel erg ver gezocht (Paps kan gewoon even heel de wereld "on hold" zetten voor maanden aan een stuk bijvoorbeeld), en als je er even over na gaat denken zijn er wel wat gaten te schieten in de erg fantasierijke krachten die de film tentoonspreidt. Maar als je je daar even overheen weet te zetten is het rendement dat de schrijver uit deze wat onzinnige basis ideeën haalt wel bijzonder hoog. Zo vaak wordt ik niet meer verrast als bij Freaks. En daarvoor wil ik de wat minder punten best door de vingers zien. Al helemaal als je je bedenkt dat deze intrigerende film met een erg klein budget tot stand is gekomen. Freaks verdiend een groter publiek.

avatar van Psycho-M
Hele gave sci-fi.
Top acteerwerk van Hirsch en vooral van de jonge Kolker.
Deze film greep me van begin tot eind.
Zo zouden meer sci-fi's gemaakt mogen worden.
En als je je bedenkt dat deze film met een voor Hollywood begrippen mager budget is gemaakt dan is dit toch een overwinning voor de originele filmmakers.
Ik ben het eens met Jynxter deze film verdient een groter publiek

avatar van Filmkriebel
Al lang geleden dat ik nog eens zo'n aparte SF/fantasy zag. Meer een superpower film dan een superhelden film, want de freaks zijn opgejaagd wild . Ik zag er wat van Chronicle (3,5*) in bijvoorbeeld maar andere users spreken terecht ook over Firestarter. Het lijkt wel een prequel film op iets wat nog moet komen ... hopelijk

Het begint allemaal echt geheimzinnig. Is de vader nu een gek die zijn dochter gijzelt? Of beschermt hij haar ergens voor? Vond het begin wat lastig om door te komen omdat je als kijker zelf niet goed weet hoe je moet interpreteren wat je ziet. Zeker wanneer die visioenen van die moeder en die buren er tussenkomen is het nog verwarrender. Het duurt dan ook net iets te lang voor de eerste onthulling komt met Mr. Snowcone. De film schakelt dan toch over naar een hoger niveau en toegegeven, de film houdt het tot het einde vol. De gave van de vader om de tijd af te remmen kon ik niet goed plaatsen, zeker omdat de agente hem scande en hij géén freak bleek te zijn. . En zo zijn er nog wel enkele dingetjes. Niet slecht deze film die vooral op originaliteit hoog scoort.

avatar van Phantasm
Je moet van dit soort s/f houden, niet echt mijn ding.