Welp (2014)

België
Horror

geregisseerd door Jonas Govaerts
met Maurice Luyten, Titus De Voogdt en Stef Aerts

Sam is een twaalfjarige jongen met een grote fantasie die op kamp gaat met zijn scoutsgroep in de Ardennen. Wanneer ze het bos betreden, voelt Sam al snel dat er iets niet helemaal juist is. Hij ontdekt er een mysterieuze boomhut en ontmoet een wild uitziend, gemaskerd kind. Sam probeert zijn leiders te waarschuwen voor dit mogelijke gevaar, maar zij negeren hem omdat hij maar al te vaak straffe verhalen vertelt...

avatar van DjFrankie
Spannend scouting film, maar ook niet meer dan dat. Mysterie blijft onopgelost wat ik toch wel jammer vind.. Zoals hierboven ook aangegeven, ook was ik ineens de andere kinderen kwijt waar zijn die gebleven? Had best 10 minuten bij gekunt om dit verder uit te diepen.

avatar van Shadowed
Meer van verwacht.

Een scouting horror, daar ben ik altijd wel klaar voor. Weinig van dit soort films voorbij zien komen, dus was ik wel nieuwsgierig. Met een cast vol kinderen kan je niet bepaald heel veel verwachtten maar gelukkig zaten er weinig echt irritante bij.

De film is qua horror wat flauw. Dat Kai ventje is meer bloedirritant en totaal niet dreigend. Leek soms wel naar kinderhorror te neigen, maar wanneer de finale aanbreekt is het allemaal wat donkerder. De film kent minder genade en daarmee is het dus wat beter.

De killers / schurken zijn nogal dom en komen zwak over. De kills zijn af en toe wel leuk, maar in het algemeen ook vrij slordig uitgewerkt. De scene waarbij de kinderen in de tent overreden worden had wel wat lomper gemogen eigenlijk en komt de film soms zelfs amateuristisch over.

Aan het acteerwerk ligt het zeker niet, wel aan de spanning en dreiging. Het had allemaal wat beter kunnen zijn, en daarmee schiet de film dus op een aantal vlakken wat tekort. Voor de rest is het wel prima te doen.

avatar van Rafasol
Als ex-lid van de scouts, liefhebber van kamperen en de Ardennen, kon ik de sfeer in deze film goed smaken.

Een paar puntjes waar ik het misschien nog wat anders had willen zien, maar boven de verwachtingen. Want horror uit onze streken, daar is over het algemeen nog veel werk aan.

avatar van Gang_Star
Niet echt onder de indruk van deze Welp. Pluspunt is duidelijk de setting waar wordt gekampeerd. Jammer is dan ook dat de film erg traag begint en de film qua horror ook wat laat op gang komt. Personages zijn ronduit irritant en het acteerwerk viel me dus ook vies tegen. Op het gebied van horror wel sterker, met onder meer de 'valstrikken' en minimale gore, maar vooral de sfeer houdt de film nog enigszins op de been.