Diary of a Wimpy Kid: Dog Days (2012)

Alternatieve titels: Het Leven van een Loser: Een Hondenleven | Diary of a Wimpy Kid 3

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Familie

geregisseerd door David Bowers
met Zachary Gordon, Robert Capron en Devon Bostick

School is afgelopen en Greg maakt zich klaar voor de zomer. Samen met Rowley Jefferson bezoekt hij Rowley's country club. Greg wordt eruit geschopt als hij blijkt te klagen over de kleinste onzinnige dingen. Alles lijkt vervolgens verkeerd te gaan. Wat moet hij in vredesnaam doen gedurende de zomervakantie?

avatar van TheLionKingFan
Nee,nee,nee. Bram hoort een 12-jarige sukkel te zijn,hier is hij 16 ofzo.

avatar van killer13
waarom blijven ze deze films maken? ze hebben toch nauwelijks succes... of niet?

avatar van TheLionKingFan
killer13 schreef:

Ze hebben juist superveel succes.

avatar van Elineloves
Ik heb de vorige twee delen ook gezien en die waren best cute. (Zie nu dat ik de tweede film ben vergeten op de site!)

Gelukkig heeft deze film vrijwel dezelfde cast als de voorgaande film. Prettig, op die manier sluit het beter bij elkaar aan. Ik hou er niet van als er plots een andere acteur voor bijvoorbeeld Greg zou zijn, dat stoort me.

Speaking of Greg, hij is gelukkig een stuk sympathieker geworden sinds het eerste deel. Zijn 'bloempotkapselerige' vriendje blijf ik wel vervelend vinden. Vind hem geen toegevoegde waarde hebben, behalve dat hij dient als pispaal die uitgelachen wordt, want zijn eigen inbreng is niet grappig.

Tja,aan de kinderlijke grappen ontkom je niet bij een film als deze. Neuspeuteren, bijvoorbeeld. De meeste volwassenen zullen daar niet meer om lachen, kinderen vinden dit natuurlijk hartstikke leuk en ik kan me de reactie's al goed voorstellen. Verder zit het natuurlijk vol met genante Greg momenten. De zwembroekscène, bijvoorbeeld.

Grote broer vind ik dan wel weer leuk. Stiekem een beetje erg leuk. Vond de Justin Bieber scène dan ook best grappig. En Steve Zahn natuurlijk, hij blijft echt een knuffelpapa. ''Dog Days'' wekte de indruk dat de film voornamelijk over honden zou gaan, gelukkig was dit niet het geval. Al zorgt de hond best voor wat leuke momentjes.

Vermakelijke kinderfilm die ook best te doen is voor het wat oudere publiek.

avatar van Macmanus
Erg makkelijke kinderfilm eigenlijk. Maar om een of andere reden werken de delen allemaal erg goed. Ben er ook niet helemaal over uit. Denk dat het net allemaal wat oprechter is dan van die High School Movie dingen. De cast is sympathiek en verhaaltjes snel met niet al teveel sentiment. Het zit er wel in natuurlijk maar het hopt vooral vrolijk van de ene scene naar de andere.

avatar van Stubbs
Deel 3 alweer! Het verhaal vond ik zelf wel redelijk rommelig. Door de titel denk je dat het over de hond gaat die ze krijgen maar dat is dus zeker niet zo. Er zaten een aantal grappige scenes in, Rodrick die Baby zingt! en zo kan ik er wel een aantal meer opnoemen.

Helaas is dit (zeer waarschijnlijk) het allerlaatste deel met dezelfde acteurs, ze zijn nu eenmaal gegroeid en misschien zelfs wat te oud nu.

3 sterren, leuke film!

avatar van Phantasm
Ik vond deze een stuk beter dan de vorige delen, kijkt lekker weg, prima vermaak.

avatar van Gwen80
Nee,nee,nee. Bram hoort een 12-jarige sukkel te zijn,hier is hij 16 ofzo.

Volgens mij zit er (in de films) maar een jaar tussen het eerste en het derde deel, omdat Greg in het eerste deel naar 7th grade gaat en in het tweede deel naar 8th grade. Dat vind ik nogal ongeloofwaardig gedaan, omdat hij er in dit deel inderdaad jaren ouder uitziet dan in het eerste deel.

avatar van Lefgozer
Toch wel een beetje één van mijn guilty pleasures geworden. Net als de vorige twee delen vermakelijk. Van mij mogen ze nog wel een paar delen maken.

Bah.

Hopelijk het einde van de reeks, want het is niet echt genietbaar meer. Beetje jammer want net in dit deel wordt die vervelende moeder wat naar achter geschoven en krijgt Zahn meer ruimte, maar het is gewoon echt niet meer te pruimen.

Zachary Gordon is echt zo'n enorme klier, het plot is in deze film niks meer dan een aaneenschakeling van losse sketches rond een centraal thema (zomervakantie) en de grapjes zijn zo enorm getelefoneerd en slecht uitgevoerd dat ik het al redelijk snel gehad had met dit derde deel. Gelukkig werd de speelduur weer teruggebracht naar 90 minuten, een half uur extra was helemaal niet te behappen geweest.

Zelfs Zahn kon dit vehikel niet meer redden. Lekker in de vriezer met deze reeks, en dat we ze snel mogen vergeten. Vreselijke preutse rommel.

avatar van rep_robert
Dog Days gaat vrolijk verder waar de vorige twee delen ophielden. De film is vrolijk, lief en bij vlagen ook erg grappig. Het blijft natuurlijk wel een film dat niet gericht is op de ouderen, maar dit zijn van die typische onschuldige guilty pleasures die weinig fout kunnen doen.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Nog steeds vermakelijk maar duidelijk de minste van de 3 voor mij, het vader zoon verhaaltje is in het begin nog wel grappig maar naarmate de film vorderde voelde het soms een tikkeltje geforceerd aan.
Again, Holly voegt in mijn opinie weinig toe aan het geheel en ik had liever Chloë Grace Moretz haar rol uit het eerste deel zien behouden.

Maar al met al, zeker niet verveeld met het derde deel uit de reeks.
Leuke trilogy!

avatar van Nicolage Rico
TheLionKingFan schreef:

Ze hebben juist superveel succes.

Met 165 miljoen verkochte boeken zal Het Leven van een Loser best veel fans hebben die de films ook willen zien.

avatar van K. V.
Dit deel ook eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Leuk dat de cast weer terugkeerde. Het verhaal was ook wel leuk, al had ik wel wat meer van het hond gedeelte verwacht, dat viel uiteindelijk maar wat mager uit.
Voor de rest zaten er wel wat leuke scenes in. Toch wel de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van Shadowed
Deel 3 alweer.

Deel 1 en 2 waren al niet bepaald goed te noemen, maar ook deel 3, opnieuw met dezelfde familie moest op het scherm komen. Gordon is eigenlijk al te oud geworden hier en is het gewoon een puber, waarmee de acteurs overgang in deel 4 weird overkwam.

Weer niet heel komisch en veel te ongemakkelijk eigenlijk. Meer onnodig familiedrama dat vrij weinig toevoegt aan het verhaal en de cast is eigenlijk vervelender dan normaal. Dit geld ook voor Zahn, die normaal wel goed overweg kan met zijn rol.

Jammer, maar deze reeks had echt een vernieuwende toon nodig, en dit deel kan dat dus niet bepaald waarmaken. Bowers zet hier niet bepaald zijn film af, al is het wel wat vlotter geworden. Helaas nergens nog echt goed te noemen.