Diary of a Wimpy Kid (2010)

Alternatieve titel: Het Leven van een Loser

geregisseerd door Thor Freudenthal
met Zachary Gordon, Steve Zahn en Robert Capron

We volgen Greg Heffley (Zachary Gordon), een bijdehante basisschool leerling, en de problemen die "middle-school" voor hem oplevert. Hij wordt daarbij gesteund door zijn vader Frank (Steve Zahn) en zijn beste vriend Rowley (Robert Capron). We zien aan de hand van zijn dagboek en tekeningen alle gebeurtenissen gedurende het schooljaar. Gebaseerd op de gelijknamige boeken van Jeff Kinney.

avatar van rep_robert
Behoorlijk goed gedaan van die broer ja

avatar van canciser
Ik was ook te laat mijn allereerste schooldag Ik begreep mijn wekker nog niet zo goed, ik was helemaal in paniek die ochtend.

avatar van erpunited
Ik vond de film helemaal nix. Super saai. Heb geen moment moeten lachen. Ik vind hem niet om aan te raden

Kvond het eerste halfuur echt wel goed en opbouwend en dacht dat het een leuke film ging worden maar van daar ging het alleen maar bergaf, laatste 45min was afzien tot het einde...

erik1677
niet om aan te zien

puckb96
Ik denk ook dat deze film bedoeld is voor de kids, niet voor de volwassenen.

erik1677
heheheheh daar kon je nog wel eens gelijk aan hebben

avatar van RickZ
Kinderfilm met een paar aardige grappen over een jochie dat zijn school moet zien te overleven. Meestal niet leuk, maar kort genoeg om (als tussendoortje) uit te kijken.

avatar van Timmy757
Leuke kinderfilm, met name de eerste pak hem beet 45 minuten, daarna wordt het allemaal wel iets minder grappig, maar de film gaat je toch geen moment vervelen, 3*.

avatar van david bohm
Film die gemaakt lijkt te zijn voor kinderen. Ken ook niemand van de cast, alleen dat mooie meisje dat zich onder de tribune ophoudt ken ik ergens van. Hoewel, volgens mij zit moeder in The Hangover. Sommige kinderen zien er wel grappig uit en de broer van het irritante hoofdpersonage is wel geinig maar echt goede grappen heb ik niet gezien. Kijkbaar.

Hoewel het een echte kinderfilm is en ik er meestal een hekel aan heb was deze best leuk om te zien. Het verhaal is natuurlijk wat flauwtjes en soms ook wel cliché maar de uitvoering was gewoon leuk gedaan en ik heb ook regelmatig moeten lachen om bepaalde situaties (ook al waren ze soms best zeer flauw). De cartoon beelden in de film had men trouwens ook best leuk gedaan. De cast (kinderen) deden het goed en leuk en ze hadden ook zichtbaar plezier in het maken van de film. Ik heb van de cast vooral moeten lachen om Laine MacNeil (die was echt hilarisch) en Robert Capron. De bekende artiesten in deze film zoals Steve Zahn en Chloë Grace Moretz (wordt later een hele mooi vrouw) deden het ook best leuk maar ze hadden niet meer dan een bijrol.

avatar van ibendb
Hey, guys! Wanna see my sercret freckle, it's got a hair on it!

Diary of a Wimpy Kid
is een aangename kinderfilm over een kindje in de middenschool die populair wil zijn. Alleen gaat dit niet zoals gedacht...
Het verhaaltje is best leuk en de film heeft genoeg aardige grappen. Er zijn ook wat leuke personages, al zijn er heel wat stereotypes (denk maar aan die weido, de dikke en de streber).
De film mocht wel een heel stuk korter gemogen want ik kon me niet altijd volledig concentreren.
3*.

avatar van Pantoffel
Leuker dan ik gedacht had.
Het was zo ongeveer hetzelfde sfeertje als het boek.

Redelijke film waarin een jongen de populairste jongen van school probeert te zijn, maar door zijn acties zichzelf steeds impopulairder maakt. Een vermakelijke film over de moeilijke leeftijd tussen kind en tiener. Het geheel is nogal fragmentarisch, maar heeft een vlot tempo. Ook zijn de situaties nogal overdreven en is het geheel duidelijk op kinderen gericht. De twee jonge hoofdrolspelers doen het wel leuk verder.

Lees eerst de boeken en ga dan de film kijken...

das een stuk leuker.....

avatar van TheLionKingFan
Het is hem gewoon net niet. De boeken zijn fantastisch,maar de films zijn nogal matig. Leuk,maar matig. 3*

avatar van MizKriz
Best nog geestige film,
het klassieke verhaal van een loser die dan nog eens een loservriendje heeft.
maar toch in een "vernieuwd" jasje.
Grappige noot van Steve Zahn ook, vandaar ook mijn toch wat hoge score,
wat jammer is dat Zahn meer een bijrol speelde als ouder, maar toch

avatar van Phoebe318
Heb het boek destijds op stage gelezen (lang leve stage in de bibliotheek). Man, wat heb ik toch in een deuk gelegen! Ook al is het een jeugdboek, ik heb me er goed mee vermaakt. Stiekem ben ik dan toch wel benieuwd naar de verfilming

avatar van Stubbs
Ik was op een avond hevig verveeld en ik keek even op internet naar films toen ik deze tegen kwam en ik besloot 'm maar te kijken! Ik vond 't best een leuke film, beetje kinderachtig natuurlijk maar het was goed te doen.

Zachary Gordon speelt erg goed de rol van Greg en Robert Capron speelt goed de rol van Rowley. Paar grappige momenten en ja, fijne film!

Meh.

Een volbloed kinderfilm, en niet enkel omdat de film bijna uitsluitend teert op jonge acteurs. De typetjes en situaties hebben ook meer iets van een TV-serie dan een echte langspeelfilm, maar populair zal het wel zijn aangezien er nog twee vervolgen op deze film zijn.

Zahn komt er eigenlijk amper in voor, het hoofdpersonage is maar een klier en de meeste andere personages zijn wat te saaie clichés om echt leuk te zijn. Een paar grappige momentjes, maar eerder uitzonder dan regel.

Vond het niet zo grappig, weinig aandoenlijk en met een vervelend hoofdpersonage erbovenop een film die weer snel vergeten zal zijn. Misschien komt het omdat het hele brugklasgebeuren mij ook compleet onbekend is?

avatar van arno74
Kinderkomedie met leuke animaties erin verwerkt over een jongetje die de overstap maakt van de basisschool naar de middelbare school, en met situaties (brugklascliches) die vooral door pubers gewaardeerd zullen worden.

Het begint lekker fris en origineel maar weet dat niveau niet te handhaven. Een enorme blunder dat de film begaat is dat het Chloe Grace Moretz tussen de cast heeft staan en haar potentieel er niet uit weet te halen. Ze heeft een minuscuul nietszeggend bijrolletje gekregen die makkelijk eruit geknipt kan worden. Geef die rol dan aan een onbekend iemand, of geef haar meer inhoud. Zo wordt alleen het matige acteerwerk van de rest van de cast benadrukt. Gemiste kans.

Al mel al is het waarschijnlijk voor kinderen en pubers niet onaardig. 2,5*

avatar van royals
Best een leuke film, ook voor volwassenen. Maar haalt het niet bij een een gelijksoortige school film The Perks Of A Wallflower.

avatar van Ebenezer Scrooge
De boeken van Jeff Kinney zijn véél en véél leuker!

avatar van joolstein
Leuke Film voor kinderen (beetje zelfde sfeertje als Home Alone). Zoontje is weg van de boeken en wat ik daarvan heb meegekregen zijn die wel sterker. Maar de film is leuk om te zien maar het net niet helemaal. Wat dan wel weer leuk was is dat je Chloë Grace Moretz langs ziet komen. Erg leuke actrice uit b.v. If I Stay of Carrie

avatar van ILDIB
halfweg afgehaakt. Gewoon te kinderlijk en te weinig grappig of interessant.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk klein filmpje! 5 jaar geleden gekeken en nu was het eens tijd voor een herziening.
Het is een simpele film, maar tegelijkertijd kan je je wel weer helemaal kind voelen. Voor de eerste keer naar het voortgezet onderwijs was een spannende periode en de situaties in deze film waren hier en daar zeker herkenbaar.

Het is wat het is, verwacht er niet te veel van en bekijk het puur voor vermaak.
Mijn 3 sterren blijven staan.

MaartenTuinstra
Grappig genoeg voor kinderen, niet voor mij.

Ik heb het boek wel eens gelezen en vond dat toch leuker dan deze film. Allemaal wat overdreven en vol met clichés. Het acteerwerk viel me dan nog mee en door het vlotte tempo kijkt het aardig weg. De humor, waar de film het van moet hebben, is te alledaags en niet leuk genoeg.
Matig, maar niet beroerd.

avatar van n00r
Verrassend leuk filmpje

avatar van Miszmi
Ik vond er weinig aan. De film begon verrassend, pakte gelijk. Naarmate de film vorderde begon ik mij vooral te ergeren aan de domheid van deze film.

Echter is en blijft het een kinderfilm. Ik heb mijn zoon dus om zijn mening gevraagd en die kwam uit op 3*.

avatar van Kondoro0614
Diary of a Wimpy Kid

Vandaag maar eens opzoek gegaan naar een horror film via Netflix. We hadden eigenlijk ‘ Gallows Hill (2013) ‘ op het programma maar, die konden we niet zo gauw vinden aangezien hij bij Netflix onder de naam ‘The Damned’ staat, waar we juist net niet naar zochten. Toen we even tussen de komedie sectie zaten te kijken kwamen we ‘Diary of a Wimpy Kid’ tegen, volgens hem een super toffe film. Bij het aanzetten had ik prima zin maar, eenmaal de film het einde naderde werd hij wat traag en saai. Ik weet daarom ook niet of ik ‘ Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules (2011) ‘ en ‘ Diary of a Wimpy Kid: Dog Days (2012) ‘ overweeg. Misschien als deze een keertje op Netflix tevoorschijn komen zou ik wel een poging willen wagen maar voor zover laat ik het voor zoals het nu is.

Diary of a Wimpy Kid heeft zo zijn voor en nadelen, waarbij ik toch moet zeggen dat de invloed op het zicht van de middelbare school hier wel erg negatief word neer gezet, waar de kinderen uit groep acht het misschien nog wel eens moeilijk mee kunnen hebben maar, voor de andere is dit weer zo’n leuk standaard Amerikaans kinderfilm die eigenlijk tot niet uitloopt.

Diary of a Wimpy Kid doet me veelal erg denken aan de tiener-serie ‘ Ned's Declassified School Survival Guide - TvMeter.nl ’ die ik veel maar erg veel op televisie heb bekeken en eigenlijk altijd wel tot een groot vermaak uitbrak op de bank. Hoewel deze serie eigenlijk gewoon donders slecht is, al zeg ik het nu zelf was dat altijd wel vermakelijk. Ook in ‘ Ned's Declassified School Survival Guide - TvMeter.nl ’ worden er dingen ingebracht waarvan je toch wel een aparte indruk kan krijgen van de middelbare school.

Nu weer terug naar Diary of a Wimpy Kid, waarvan ik het verhaal toch niet echt boeiend vond. We volgen het leventje van Greg Heffley, een dood normale jongen die van groep 8 (wat in Nederland zo zou zijn) naar de middelbare school verhuisd. Hij wil stoer worden, niet de kleinste van de klas en populair. Samen met zijn vriend Rowley Jefferson probeert hij te overleven op school. Wanneer de twee ruzie krijgen en Rowley populair begint te worden ontstaat er een soort splitsing tussen de twee, waardoor Heffley vrijwel onpopulair werd..

Maar, zoals ik ook al eerder vermelde is Diary of a Wimpy Kid een echte kinder/tiener film. Dat kun je erg goed zien aan de scenes zoals die met het stukje kaas. Pas niet op want straks word je Kaastic en dan ben je geïnfecteerd maar, dat kun je dan wel door geven door anderen aan te raken, om maar even een voorbeeld te noemen.

Ik moet zeggen dat ik me zeker niet verveeld heb, de film had op sommige fronten beter gekund maar ik merkte wel dat ik de film stiekem leuk vind, en dat is altijd wel een goed teken. Zoals eerder vermeld, wanneer de andere Diary of a Wimpy Kid uitkomen op Netflix overweeg ik het om ze te kijken anders vind ik het niet de moeite waard.

avatar van K. V.
Deze op goed geluk eens geprobeerd en vond het wel een vermakelijke film. De cast was goed op dreef, de film was visueel wel leuk en was ook wel grappig.
Het verhaal was ook wel leuk en verveelde niet.
Toch wel aangenaam verrast door deze film, vond het wel een aanrader.

avatar van Shadowed
Mwa.

De boeken weleens opengeslagen, maar ik heb het idee dat die allemaal een beetje hetzelfde zijn. Zachary Gordon was toch wel een uitstekende keuze voor een sulletje. Robert Capron was al wat vervelender, en de film is eigenlijk verrassend niet grappig.

Het concept van high school komedies liggen me altijd wel, al ben ik er zelden echt van onder de indruk. De grappen waren echter niet zo grappig, maar het verhaal was vrij vlot. Leuk dat Moretz er even was, maar haar personage voegt eigenlijk vrij weinig toe.

Het resultaat is een vermakelijke, maar nogal flauwe boekverfilming. Kijkt vrij makkelijk weg en duurt gelukkig ook niet al te lang, maar echt lachen zal je waarschijnlijk niet. Daarvoor kan je beter andere komedies opzetten.