Diary of a Wimpy Kid: The Long Haul (2017)

Alternatieve titel: Het Leven van een Loser: Flutvakantie

Familie / Komedie

geregisseerd door David Bowers
met Alicia Silverstone, Tom Everett Scott en Joshua Hoover

Greg overtuigt zijn familie om een road trip te ondernemen om de 90ste verjaardag van zijn overgrootmoeder bij te wonen. Dit is een dekmantel voor wat hij echt wil: een nabijgelegen gameconventie bijwonen. Het is niet verwonderlijk dat dingen niet volgens plan gaan en er van alles fout gaat.

Vanaf 10 augustus in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros. Pictures International)

avatar van K. V.
Dit vierde deel ook eens bekeken en vond het wel een vermakelijk deel. Jammer dat de hele cast is vervangen (ik vond ze allemaal wel wat minder), maar de humor was wel gelijkaardig aan de vorige delen.
Verder zag de film er goed uit en verveelde hij niet.
Toch ook weer een leuk deel.

avatar van Decec
Een matige komedie/familie film...
Matige verhaal...
Matige acteerwerk...
Komedie is mijn ding niet...
Redelijk camera...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Niet te moeite waard...

Kun je onmogelijk een goede komedie vinden, maar hij is in ieder geval iets beter dan de andere uit deze reeks die ik heb gezien. Een echt verhaal is er nauwelijks, de humor is tamelijk plat en de letterlijke kots en poep grappen zitten er dan ook weer in, maar The Long Haul heeft daarnaast ook wel een paar brutale grappen waarom je kunt lachen, dus als je in een melige bui bent valt het misschien best mee. Heb deze vooral een keer bekeken omdat Alicia Silverstone meedoet. Was vroeger toch een behoorlijk talent, en wil dan graag weten hoe iemand kan zinken tot het niveau van een vierde deel uit een heel matige filmreeks. Ze levert overigens ook nog eens de slechtste acteerprestatie van allemaal, heeft de hele 90 minuten een rare zenuwtrek rond haar mond waarvan ze waarschijnlijk denkt dat dit dan humor is, opmerkelijk om te zien.

avatar van Shadowed
Hm.

Heb de andere 3 delen ooit weleens gezien, en wat ik daaruit begreep is dat het hoofdkarakter (Greg) een erg arrogant persoon is dat niet graag zijn lesje aan het eind leert. Hier was het toch weer zo'n film waarin je aan het eind je les leert and dat wijkt af van de boeken en films.

De cast is compleet vervangen, wat ik opzich wel begrijp aangezien Gordon nu volwassen is en eigenlijk te oud is om nog in deze films te spelen. Drucker is wel een leuke vervanger, maar eigenlijk nog iets te jong om deze rol te spelen. De vervanger van Rodrick was ook wat minder.

Grappen zijn vooral poep en pies grappen die soms wel leuk zijn. De cast is soms wat overenthousiast en overdreven maar doen het niet zo ongelooflijk slecht. Vooral een komedie die je ook snel vergeten bent en ook geen echte aanrader is.

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette familiekomedie die lekker wegkijkt. Heb me er prima mee vermaakt.

avatar van DonR4mon
Pfff verschrikkelijk, een ander woord heb ik er niet voor