ad

Met onder meer: Kevin Hart, Rodney Alexandre en Christine Lan

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Fatherhood

"In it, together."

Matthew en Liz Logelin zijn dolgelukkig als hun baby geboren wordt maar volkomen onverwachts sterft Liz een dag later. Te midden van rouw en verdriet voedt Matthew als kersverse vader het meisje, dat Madeline heet, op.

imageimageimageimageimageimage

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Dit is een mooi concept dat ik nog weinig heb gezien, maar waar ik altijd al eentje van heb willen zien. Kevin hart lijkt zo passend in deze rol. De trailer gaf me werkelijk al een traan want ik weet hoe het voelt. Ons gezin overkwam hetzelfde en ben samen met mijn broer al bijna twintig jaar opgevoed door enkel mijn vader op wie ik trots ben. Hij heeft zowat alles opgeofferd en ontelbare lasten gedragen met genoeg mensen om hem heen die zeiden dat hij zou falen, maar gelukkig ook genoeg die steun boden. Ik kan me hierin daarom misschien makkelijker verplaatsen, maar het blijft een Netflix film dus ik zal mijn hart vasthouden voor de uitkomst.

scorsese

Aardige film over een kersverse vader die zijn dochter alleen moet opvoeden nadat de moeder overlijdt. NIet bepaald het meest originele verhaal en ook redelijk clichematig, maar de film kijkt wel gemakkelijk weg (eentje met een lach en een traan). Kevin Hart doet het niet onverdienstelijk in een dramatische rol en is in ieder geval niet irritant.

Master Blaster

Voor mij origineel verhaal. Zelf een kind van 5 weken nu dus was een extra beladen onderwerp

Sterk begin en daarna wat luchtig maar het werd goed verteld.

4,5 ster

avatar van SaintNick

SaintNick

Master Blaster schreef:

Sterk begin en daarna wat luchtig maar het werd goed verteld.

4,5 ster

IK ben gewoon benieuwd, heeft de huidskleur iets met jouw beleving van de film te maken?

avatar van schumacher

schumacher

Dit is echt een steengoeie film.

En Kevin Hart bewijst hier dat die echt wel een goede acteur is.

Heel de film heb ik met veel aandacht zitten kijken, geen seconde heb ik me zitten vervelen. Alles stak goed in elkaar, de acteurs deden het heel goed, het verhaal was goed, de muziek was perfect, hetgeen gebeurde is in real life ook soms het geval, ook de humor die er in kwam maakte de film toch luchtig dus dat was zeker een dikke plus en de humor was ook geslaagd en dat maakte de film echt goed.

De film keek heel goed weg en ging vlot vooruit.

Ja, ik ben aangenaam verrast.

Dikke aanrader wat mij betreft.

SaintNick schreef:

SaintNick schreef:

..........hou is op met dat linkse provocerende gejank... .......niets maar dan ook niets in de recensie van Mastererblaster is daar naar toe te leiden...bah...stemming makerij...

Huh nee? Wat heeft huidskleur ermee te maken? Kleur maakt me niets uit (a)

.....Beter niet op reageren Master blaster....het is zoeken naar iets wat er niet is om vervolgens een discussie uit te lokken...heel eng...

Waku schreef:

Ja inderdaad.

avatar van Haberdoedas

Haberdoedas

Ja inderdaad.

Het eerste waar ik bij uw eerste bericht aan dacht waren beschuit met muisjes, en felicitaties.. Dus bij deze van harte gefeliciteerd

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1966 berichten

Een prima geacteerd drama met uitstekend gedoseerde humor. Zeker de moeite waard om te gaan zien,

Waku

Dat het kiezen voor een comedian verkeerd uit kan pakken was pijnlijk zichtbaar in de laatste "Saw" film met Chris Rock. Sceptisch daarom begonnen aan deze "Fatherhood".

Maar Kevin Hart wist mij al binnen een paar minuten te overtuigen en te ontroeren.

Wat een geweldige rol zet hij neer als jonge vader en weduwnaar in deze ijzersterke tragi komedie.

Maar ook de piepjonge Melody Hurd is glansrijk als dochtertje Maddy.

Een hele fijne feelgood film.

avatar van alacer9

alacer9

Mooie en hartverwarmende film!

avatar van Mickey b

Mickey b

Ik zou kwalificatie ‘drama’ eerder omschrijven als “komisch melodrama” met nadruk op komedie. Niet de slapstick over the top komedie maar de subtiele humor die een glimlach tovert op je gezicht. De achtergrond is dan wel weer dramatisch nl. een vader die er alleen voor staat voor het het opvoeden van zijn dochter nadat de moeder is overleden bij de geboorte. Af en toe een traantje en begrijpbare situaties. Maar het overgrote deel van de film is eerder een feelgoodmovie. Kevin Hart bewijst als comedian toch wel dat hij serieuzere en emotionele rollen aankan, hoewel de komische noot onafwendbaar blijft. Maar Kevin weet te ontroeren en dat verheft deze film tot een hoger niveau dan de standaard in zijn genre. Grappig is de bijrol van Paul Reiser als baas van Kevin Hart. Hij speelt een rol met trekken die zo gelijkend zijn met Robert De Niro dat je zou denken dat hij er om doet om hem na te apen… Genoten van deze aanstekelijke film. Gezien als nieuwe keus op Netflix en voor mij topniveau voor een streamingdienst. 4*

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Deze film is natuurlijk onmogelijk te haten en daarom al snel overgewaardeerd. Toch hebben we het allemaal al eens eerder gezien, bijv. Demain Tout Commence of zo'n Adam Sandler film, weet niet meer welke.

Wat we niet eerder zagen is Kevin Hart in een serieuze rol. En dat gaat de komiek goed af. De grappen moeten voornamelijk van zijn twee beste vrienden komen, die een tikje socially awkward zijn. Echt hilarisch wordt het nooit. Het kabbelt prettig voort. 3 sterren

avatar van Pecore

Pecore

Draak van een film. Ze hebben zoveel mogelijk clichés in twee uur willen proppen en zijn daarin zeer geslaagd. En dat zonder humor, zonder leuke typetjes, zonder ook maar iets verrassends qua regie of camerawerk, zonder goede acteur, maar wel met een afgezaagde soundtrack. Kortom: aanbeveling voor een ieder die zijn tijd wil verdoen.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Wat een klef gedoe. Ik kies deze film omdat de recensies hier best positief zijn maar wat een flutfilm. Hoe kan ik Moviemeter nu vertrouwen. Voelde me als blanke ook gediscrimineerd in deze film. Is een film over succesvolle negers en de paar blanken, Oscar, de chef, de nonnen en de babysitter waren allemaal lulletjes. Als je emotie met een happy end zoekt kies hiervoor.

avatar van Alittleromance

Alittleromance

prachtige film, mooi verhaal, knap vertolking. Alleen spijtig dat het Tema , wij leven in 2021 aan bod komt dat kinderen op school uniformen moeten dragen en dat ze dat willen aankaarten. Wel persoonlijk vindt ik dat dit zou moeten verplicht blijven op de school. Omdat je direct ziet nu 2021 wie zijn kinderen met de mode kan mee gaan en

dat er veel zijn die dat niet kunnen betalen. Geef mij maar uniformen zodat iedereen het zelfde is en uniformen vindt ik veel mooier.

avatar van Yetico

Yetico

Fijne film om eens aan te slingeren. Kevin Hart laat enigszins verrassend zien dat hij behoorlijk divers kan acteren. De film is misschien iets meer comedy dan drama, maar de schijtlolligheid ontbreekt gelukkig.

Door het noodlot getroffen baant Hart zich als alleenstaande vader een weg door het leven. Dit gaat uiteraard met vallen en opstaan. De film wordt echter nergens echt héél melodramatisch, misschien een gemiste kans, misschien ook niet. Voorspelbaar, maar toch kijk je met een glimlach. Prima chemie tussen vader en dochter.

avatar van KritischVentje

KritischVentje

Wat een onderwerp. Zwaar.

Goede vertolking van Kevin Hart hier. Best een okey staaltje acteerwerk.

Maar Lil Rel (Jordan) had mij toch een paar irritante stukjes tekst. Weet nu niet of het door hem kwam of door de schrijver(s) van zijn stukken. En ik kon maar niet wennen aan de mimiek van Alfre Woodard. Mateloos aan haar geïrriteerd in Luke Cage (TV series) en ook hier weer een paar keer weg moeten kijken met een gezicht van afkeuring.

Om de zwaarte in de film te houden, zou ik zelf hebben gekozen voor een mindere Happy Ending en Swan niet meer terug in het verhaal laten komen. Daarnaast zou een sprong naar een volwassen Maddy die haar vader toespreekt dat uiteindelijk alles 'wel okey' is gegaan niet misstaan. Iets met afsluiten met een brok in je keel.

Heb mij niet verveeld met deze film en dit is één van de betere Netflix producties van de afgelopen tijd.

avatar van SaintNick

SaintNick

Ah, ok.

avatar van Lebarron

Lebarron

Fatherhood is een dramedy over Matt(Kevin Hart), een man die op dezelfde dag zowel vader als weduwnaar wordt. Hij staat er nu alleen voor om zijn dochter groot te brengen en moet dus zijn leven en werk proberen te managen naar de behoeften van zijn dochter. Want dat is vaderschap, It's not about you anymore!

Kevin Hart verraste me met deze film. Ben geen fan van hem maar in deze film is hij gewoon uitstekend. De film kende komische momenten maar sloeg niet door en hij was ook niet overdreven melodramatisch. Het was gewoon 'echt' . Hij was zelfs een beetje kritisch op de emotionele chantage die ouders en grootouders een kind dat een ouder verloren heeft onbewust meegeven. Opmerkingen als dit had je vader/moeder gewild leggen een oneerlijke druk op een kind. Ook het ophemelen van de overledene is niet goed want het blijft immers een mens met goede en slechte punten en dan geef je een kind een onhaalbare standaard. Ik heb de film samen met mijn dochter gekeken. Mijn dochter en ik hebben pas contact gekregen toen ze al een jonge vrouw was. De film was daarom soms pijnlijk om te zien voor mij omdat ik nu zag wat ik gemist heb. Een kind zien opgroeien is het mooiste dat er is. Toch had ik er waarschijnlijk een potje van gemaakt, als militair zijnde. Silence! schreeuwen tegen een groep militairen werkt beter dan tegen een huilende baby. Ik ben er nu wel voor haar, dat telt ook. Fatherhood is a lifetime commitment!

Fatherhood is gewoon een mooi doch integer portret van een alleenstaande vader en een opgroeiende dochter. Gewoon 3,5*, vier zou overdreven zijn.

avatar van macrobody

macrobody

Ja, laten we alle films die ooit gemaakt zijn gewoon opnieuw maken maar nu vanuit het perspectief van een familie met een donkere huidskleur. Vader verliest vrouw bij de geboorte van het kind en vader staat er alleen voor. Niet echt origineel. Zo geforceerd allemaal. En wie worden van deze film er nou uiteindelijk beter van? Niet die mensen waar we het allemaal zogenaamd voor doen, maar gewoon diezelfde 'witte' geldschieters die het al 100 jaar voor het zeggen hebben in Hollywood.

Kevin Hart zou ook niet mijn eerste keuze zijn voor deze rol, maar wat dat betreft deed hij het niet onaardig. En dan eindigt hij uiteindelijk ook weer bij eenzelfde soort vrouw als dat hij had (en ik mag het zeggen want ik heb ze van alle continenten gehad) terwijl als je dan wel origineel wilt zijn hem verliefd laat raken op een invalide Chinese of zo. Die zijn erg ondervertegenwoordigd vind ik.

Niemendalletje voor de hersenloze massa.

avatar van Korinus

Korinus

Ik heb goede films gekeken, maar dit was er 100% niet één van. Ook totaal niet eens met de goede recensies. Voorspelbaar, slecht acteerwerk op Kevin Hart na uiteraard en enorm langdradig.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

macrobody schreef:

Kevin Hart, de Adam Sandler 2.0

BBarbie

Een melodrama dat zich bij uitstek leent voor het inpassen van allerlei speelse ideeën. Helaas zijn de filmmakers daar niet aan toe gekomen en hebben die gekozen voor het stapelen van sentimenten, wat resulteert in een voorspelbaar geheel. Jammer.