ad

Geregisseerd door: Manjari Makijany

Met onder meer: Amy Maghera, Waheeda Rehman en Rachel Saanchita Gupta

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Skater Girl

"A coming of age story of a rural skater girl."

Een afgelegen dorp in Rajasthan, India. Prerna is een lokale tiener die een leven leidt dat gebonden is door traditie en plicht tegenover haar ouders. Maar wanneer de Londense Jessica in het dorp arriveert om meer te weten te komen over de jeugd van haar overleden vader, maken Prerna en de andere lokale kinderen kennis met het skateboard. De kinderen raken verliefd op de sport, skaten door het dorp en verstoren alles en iedereen om hen heen. Vastbesloten om hun passie te versterken en aan te moedigen, gaat Jessica een skatepark bouwen. Prerna komt voor de moeilijke keuze te staan: voldoen aan de maatschappelijke verwachtingen of haar droom waarmaken om deel te nemen aan de Nationale Skateboarden Kampioenschappen.

imageimageimageimage

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Ik ben zelf een pro skateboarder en kijk dan ook alles wat met skaten te maken heeft. Deze film is voor mij het gewoon niet. Tuurlijk het onderwerp is skaten maar het hele verhaal rondom is niet aantrekkelijk. Jammer dat er zo weinig goede skatefilms zijn zonder een hele bak drama rondom.

avatar van John Milton

John Milton

Chelsea94 schreef:

Jammer dat er zo weinig goede skatefilms zijn zonder een hele bak drama rondom.

Nou weet ik niet wat jij onder een bak drama verstaat, en ik ben bepaald geen pro skater noch heb ik ooit in die subcultuur geleefd (mijn broertje was wel vaak op de ramp en de half pipe te vinden), maar heb de afgelopen jaren toch zeker 3 films gezien waarin skaten een rol speelde die ik geweldig tot goed vond. Zoveel zelfs dat het me actief opviel hoeveel goede 'skate films' er opeens uitkwamen:

- Skate Kitchen (2018)

- Minding the Gap (2018)

- Mid90s (2018)

Die heb jij allemaal niet gezien, als ik je stemmen bekijk?

Los daarvan is dit mij te gelikt, denk ik. Oogt vrij slap, meer een jeugdfilm met teveel sentiment en te weinig rauw randje.

Mierzoete familie film die helemaal niet vervelend was om te kijken.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

John Milton schreef:

- Skate Kitchen (2018)

- Minding the Gap (2018)

- Mid90s (2018)

Die heb jij allemaal niet gezien, als ik je stemmen bekijk?

Thanks voor de tips, ik ga ze eens bekijken.

Bedoelde met "bak drama" vooral dat het hoofdonderwerp skaten wordt genoemd, maar ook al is dat haar droom, het grootste deel heeft weinig te maken met leuke tricks enzo. Is misschien niet iedereen naar op zoek maar is juist wat ik dan leuk vind.

Maar misschien is het ook gewoon het genre, ik vond bijvoorbeeld Skate or Die (Frans), Grind (Roadtrip film, niet super serieus) en Street Dreams wel leuk om naar te kijken.

Ik heb me voor deze film ook alleen laten verleiden door het onderwerp skaten, normaal zou ik dit genre niet snel bekijken.

avatar van John Milton

John Milton

Chelsea94 schreef:

Ah, ok. Dat zal ook een hoop uitmaken denk ik

de drie films die ik link zijn ook niet perse films die hun best doen om de meest sicke tricks te laten zien, het zijn films die zich in dat wereldje afspelen, maar niet noodzakelijkerwijs Holy Grails van de skatefilms, zoals je wel films hebt waarin een overload aan waanzinnige parkour scenes zit.

Check vooral eerst de trailers, zou ik zeggen!

avatar van Baldur

Baldur

Best een sympathieke film, en cool dat het skatepark ook echt gebouwd is daar. Maar verder te zoet voor mij.

avatar van schumacher

schumacher

Mja, nieveel woorden aan vuil maken.

Niet mijn ding.

Het is idd niet aantrekkelijk deze film, Chelsea94 hier heeft gelijk.