• 8.345.920 stemmen

Diary of a Wimpy Kid (2021)

Animatie / Komedie | 58 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Geregisseerd door: Swinton O. Scott III

Met onder meer: Chris Diamantopoulos, Brady Noon en John Omohundro

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Diary of a Wimpy Kid

"New school. Old cheese."

We volgen Greg Heffley, een magere jongen op de middelbare school met een onbeperkte ambitie om beroemd te worden. In tegenstelling tot Greg gaat zijn beste vriend Rowley gewoon door het leven zonder enige ontberingen en lijkt hij succesvol te zijn zonder al te veel moeite.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Manny (stemrol)

Fregley (stemrol)

Braces Girl (stemrol)

Teen Driver (stemrol)

Teen with Mullet (stemrol)

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Het is wel enigzins jeugdsentiment deze boeken. Ik heb de live-action films nooit gezien, maar ben blij dat ze op zijn minst de animatie prachtig in lijn hebben gehouden met het boek. Het verhaal is wel erg dungezaaid, hier had meer ingezeten en dat maakt het best jammer. De les is eigenlijk best realistisch. Opgroeien en de rol die school speelt daarin is zeer realistisch en erg goed voor jongere kijkers. Deze zullen de film vast het leukst vinden. Ook het feit dat je als kind de dingen erg opblaast is realistisch neergezet, al is deze schoolomgeving wel erg extreem. Volwassenen zullen het wel herkennen en de artstijl waarderen, maar dit is verre van een hoogspringen, terwijl dit het met meer aandacht, een langere speelduur en de creatieve geest van PIXAR het er wel degelijk een kon zijn. Van mij een 6,1/10: for nostalgia's sake.