Max (2015)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Boaz Yakin
met Josh Wiggins, Lauren Graham en Thomas Haden Church

Het verhaal gaat over een oorlogshond die getraumatiseerd huiswaarts keert wanneer diens eigenaar in Afghanistan om het leven komt. De hond schept een band met het 14-jarige broertje van zijn overleden baas. De twee vinden steun bij elkaar en samen komen ze achter de ware toedracht van het overlijden van de soldaat.

Films waar in honden de eigenlijke hoofrol vertolken....Je hebt er meer slechte exemplaren van(uit mijn jeugd K-9, Turner & Hooch) , dan goede. Kreeg enkele jaren echter weer hoop toen ik het uitstekende Hachi zag. Deze Max ligt gelukkig in het verlengde van de laatstgenoemde.
Geslaagde film, die vooral in het eerste gedeelte ontroert zonder oversentimenteel te zijn. In de tweede helft zakt de film helaas wat weg omdat er te veel aandacht word besteed aan het nevenverhaal over een boevenbende, waardoor je het idee krijgt te kijken naar een iets te gewelddadige kinderfilm. Maar al met al een onverwacht prettige zit.

Bij gebrek aan beter heb ik het gisteravond moeten doen met deze clichematige en voorspelbare Avontuur / Familie film (gezien op de televisiezender "Film 1"), welke draait om de oorlogshond (Mechelse herder) Max die getraumatiseerd huiswaarts keert als zijn eigenaar in Afghanistan om het leven komt.

Hoewel het verhaal (is ook een eerbetoon aan oorlogshonden) behoorlijk dertien in een dozijn is, vol zit met clichés en ook vrij voorspelbaar is, wist deze film me toch nog te vermaken en soms zelfs wat te ontroeren (met name in de eerste 30 minuten van het verhaal). Maar ja, dat heb je al snel als een film draait om een aandoenlijk dier en zeker als je een zwak hebt voor dieren zoals ik. Het verhaal zit opzicht wel aardig en mooi in elkaar en buiten dat het verhaal draait om de hond Max, draait het ook om vriendschap, familie (met name om het gezin Wincott), liefde en over criminelen. De laatste twee items zijn daarbij wel wat flauw en zeker het gedoe tussen de kinderen Justin en Carmen. Hier en daar zit er ook een beetje actie in (o.a. hondengevechten) en hoewel het einde natuurlijk zeer voorspelbaar en clichématig was, was het toch best aardig.

De cast deed het best verdienstelijk en bevat ook een bekende acteur en actrice in de vorm van Thomas Haden Church (als vader Ray van het gezin Wincott) en Lauren Graham (in de rol van moeder Pamela van het gezin Wincott), waarbij de laatste inmiddels een stevige rijpe vrouw is geworden. Hoofdrolspeler Josh Wiggins (in de rol van de 14-jarige Justin Wincott) deed het ook best verdienstelijk, maar de echte ster in dit verhaal is natuurlijk de hond Max.

Al met al leuk om eens gezien te hebben deze Avontuur / Familie film, maar meer ook niet, want daarvoor is het toch allemaal wat te flauw en te clichématig.

Max is de held in deze geslaagde familie- jeugdfilm.
Behoorlijk avontuurlijk en onderhoudend met de ernstige link naar clandestiene wapenhandel vanuit het leger.
Film legt het accent op de waarde van dergelijke legerhonden en hun trouw tov hun begeleiders.

Waar kan ik deze DVD met Nederlandse ondertiteling kopen???????

avatar van Chelsea94
Henk Tenhagen schreef:
Waar kan ik deze DVD met Nederlandse ondertiteling kopen???????

Zavvi. MAX DVD | Zavvi.nl

avatar van Chelsea94
Leuke film.

Ik hou sowieso van oorlogsfilms en van honden, dus uiteraard deze bekeken. Het is niet heel spannend, meer een familiefilm, maar kijkt wel heel lekker weg.

avatar van john mcclane 2
Benji ,
Marley and me ,
John wick,
Als het goed gedaan is,heb ik een zwak voor films met een hond in de hoofdrol .
Het is natuurlijk wat melodramatisch .
Maar dat stoort nergens ,als je daar even op instelt .
Mooi verhaal .
Geweldige max de hond .
Mooie shots,,,knap gedaan van de regiseur .
Zeer dikke voldoende .