Man Up (2015)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ben Palmer
met Lake Bell, Simon Pegg en Rory Kinnear

Nancy is een 34-jarige alleenstaande vrouw die de goedbedoelde maar vruchteloze koppelpogingen van haar vrienden beu is. Ze reist naar Londen af om de zoveelste magische huwelijksverjaardag van haar ouders te vieren wanneer ze de 40-jarige gescheiden Jack tegenkomt, die haar aanziet voor zijn 24-jarige blind date. Nancy heeft niks te verliezen en besluit het spel mee te spelen…

avatar van MadMekx
Leuke britse romantische komedie met goeie humor. Lekker vlot. Zeker waard te kijken.

broncode
Heerlijke romcom om de zondagmiddag mee te vullen. Natuurlijk speelt het volgens het zelfde stramien allemaal af, maar de grappen en oneliners werken als een tierelier.
Simon Pegg heeft gewoon een goede timing en dat is naast Lake bell ook wel noodzakelijk.

leuke film 3 sterren

avatar van sean-penn
Hot Fuzz is een geniale film met Simon Pegg in een glansrol. De man kan sindsdien ook niets meer fout doen in mijn ogen. Zijn spel en humor ligt me wel, echter de ster van Man up is Lake Bell.
Om eerlijk te zijn, ik had nog nooit van haar gehoord, laat staan dat ze geboren is in de VS. Haar accent klinkt zo Brits dat ik overtuigd was dat haar geboorteplaats in Essex of Kent lag. Engels engels klinkt sowieso beter dan Amerikaans engels. Amerikanen hebben het Engels verkracht.

Jongen ontmoet meisje dus je weet hoe het zal eindigen, geen verassing daar. Waarom de film wel werkt is de klik wat de 2 hoofdrol spelers hebben. Pegg en Bell hebben er duidelijk zin in en dat is te zien op het scherm. Bla, bla, bla, The End...

Ik vond het niveau van de grappen erg hoog en niet zo flauw als de meeste (romantische) komedies.
Verhaal is wel erg voorspelbaar maar dat is soms juist wat je wilt als je zo'n film kijkt.
Kortom, erg leuke en vermakelijke film

avatar van Pim1993
Meh... Enigszins vermakelijk. Zoetsappigheden waar zelfs ik als casanova van over m'n nek ga. Ik vond dit een redelijk filmpje. Maar daar blijft het dan ook echt bij. Die vent is echt geen zak aan.

Leuk.

Op zich een redelijk doorsnee romcommetje, dat opgeleukt wordt door Bell en Pegg. De chemie tussen de twee is leuk, de humor net dat beetje Britser dan de Amerikaanse varianten en wanneer ook Kinnear op het toneel verschijnt zit het eindelijk goed met deze film.

Begint wel een beetje taai. Het is pas wanneer Pegg op het toneel verschijnt begint Bell ook beter te acteren. De dialogen zijn een beetje gekunsteld maar uiteindelijk wel leuk, de situatie humor vond ik van een iets beter niveau.

Erg verrassend of uniek is de film niet, maar het is een leuk tussendoortje met twee fijne leads en een paar geslaagde bijrollen. Niet memorabel maar zeker leuk voor een keertje. Een betere versie van I Give it A Year.

Film kent zijn sterke en doorgaans sympathieke momenten in erg plezierige situaties met grappige dialogen en dat er dan de te verwachten feelgood ending volgt doet niets af van het geslaagd zijn van deze romantische komedie.
De twee hoofdrolspelers zitten passend en puik in de rol die hen wordt opgedragen.
Aangenaam vertier.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en dit was een aangename verrassing. Een romantische komedie, maar eindelijk ook één met echt goeie grappen, 'k heb toch een aantal keren moeten lachen.
De cast was ook goed op dreef en verder zag de film er prima uit en nog leuke jaren '80 muziek.
Het voorspelbare einde neem 'k er gerust bij, 'k vond het een aanrader.

avatar van Onceuponanytime
Leuke romantische film, met voorspelbaar plot. Normaal geen liefhebber van die eindeloze dialogen, maar door het fijn acteerwerk viel het best mee.. Aanrader voor een gezellige filmavond

Pegg speelt een heerlijke rol, jammer dat Bell niet naturel overkomt waardoor de chemie ook niet optimaal is. Het verhaal is voorspelbaar, uiteraard, maar is vlot en kent een paar geslaagde grappen. Verder wordt er goed van muziek gebruik gemaakt. Al met al steekt deze wel net boven de middelmaat uit, iets wat je in dit genre weinig ziet.

avatar van milannn
Hele leuke Britse romcom. Heel fijn feelgood sfeertje en ondanks de clichés voelt het lekker fris aan.
Simon Pegg kan niet stuk bij mij, en Lake Bell doet het ook leuk. Had ik haar niet gekend, had ik zo geloofd dat ze Britse is.
Laatste halfuur wordt het iets minder en het verloop van het verhaal is typisch romcom-y, maar dat kan de film hebben.

Kleine 3,5.

avatar van rojaone
Heerlijke romcom einde wel voorspelbaar. Goede rol van Pegg en Bell.

avatar van knusse stoel
Ondanks dat iedereen het einde vanaf vrijwel het begin kan raden, is dit toch een fijne film om naar te kijken. Een verademing in de stroom van zogenaamde komedies die bij bosjes uitkomen en waar je vaak nauwelijks een glimlach van op je gezicht krijgt.
Een mooie 7+!

avatar van Daan258
Een aardig luchtige comedy/romantische film als tussendoortje.
Absoluut geen hoogvlieger maar slecht was de film ook niet.
Acteerwerk kon er prima mee door maar helaas wist de film nooit heel erg weten te boeien. De comedy was vrij matig en het verhaal vrij standaard en inderdaad zoals hierboven al word gezegd: zeer voorspelbaar.

Toch nog wel een 2,5*

Geweldige film met goed acteerwerk, leuke dialogen en een mooie chemie tussen de hoofdrolspelers. Ik heb een paar keer in een deuk gelegen vanwege de geweldige humor die erin zat en sowieso de hele film met een glimlach zitten kijken. Nachtelijk Londen is op een prachtige manier in beeld gebracht. Tuurlijk, het verhaal is niet al te fascinerend en het is allemaal redelijk voorspelbaar. Maar deze film heeft gewoon iets speciaals vind ik. Krijgt van mij daarom een dikke 8!

avatar van 93.9
Goed afgekeken van de Grote Romcoms.
Helaas vond ik die hoofdrolspelers vreslijk irritant. Vooral die vrouw wekte ergenis op.
Film is te gemaakt, te veel met het idee: we gaan een romcom maken.
Zo iets moet spontaan gaan en er is weinig spontaniteit in deze film...

avatar van JoeCabot
Vlot filmpje. Noem het gerust de ‘Before Sunrise’ voor late dertigers, met in de hoofdrol twee mensen die er niet altijd meer in slagen hun cynisme in toom te houden. Dat klinkt zwaar, maar deze film weet het allemaal geweldig te relativeren: ruziemaken zag er zelden zo entertainend uit. De bekvechtende tortelduifjes - Pegg en Bell - hebben een leuke chemie, de dialogen zijn spits en te gepasten tijde volgt een comic relief of absurd momentje om de boel op te vrolijken.

Het blijft natuurlijk wel een romcom, inclusief tenenkrommende feelgood-speech op het einde. Voor de rest heb ik me prima vermaakt. Geen grootse cinema, wel een pretentieloos tussendoortje. 3*

Op papier wellicht wat cheesy en voorspelbaar, maar de film doet wat het moet doen. Pegg is perfect gecast en Bell is geweldig. En het einde ontroerd enorm. Erg fijn.

avatar van Tommy De Vito
Wat een slechte Romcom is dit zeg. Zelden zo saaie film gezien. Het verhaal is niet slecht, maar had minimaal 10x een betere uitwerking mogen hebben. Door de slechte uitwerking, wordt het allemaal te ongeloofwaardig. Te nep.

De paar grappen die afgevuurd worden, zijn voorspelbaar. De humor proberen ze leuk te brengen, maar slaat bijna werkelijk elke plank mis. Zeer clichématige grappen. De romantiek (waar het o.a. om draait) is daarnaast ook ver te zoeken. En dan nog het acteerwerk.. tja, ondermaats maar dit komt uiteraard door dat het B acteurs zijn. De film niet minder, dit is gewoon weg een middelmatige B film. Zonde van de tijd zo'n film. 1,5

avatar van ILDIB
waarom dat hoge punt. slecht geforceerd ongeloofwaardig voorspelbaar en gewoon niet grappig.

avatar van Roger Thornhill
Het moet toch al behoorlijk lang geleden zijn dat ik een film zag waarin zóveel gepraat werd, maar dat is geen probleem wanneer de situatie zo intrigerend is en de dialogen zo leuk zijn. Simon Pegg speelt vaak de vriendelijke maar enigszins onhandige goedzak die in eigen films Nick Frost onder zijn hoede neemt maar in de Mission impossible-reeks eerder de sidekick van Tom Cruise is, maar hier is hij toch duidelijk anders, vergelijkbaar druk pratend maar ook assertiever en soms zelfs agressief, en dat doet hij (ook) uitstekend. Lake Bell speelt eveneens prima en kan ook zeer goed serieus uit de hoek komen, en er zitten een paar aardige bijrollen in (waaronder Ken Stott, één van de dwergen uit de Hobbit-trilogie!), maar de show wordt gestolen door Rory Kinnear als ongeremde barman die alsnog zijn kans schoon ziet om zich bij zijn middelbare-school-liefde naar binnen te wurmen. Al met al heb ik me hier ontzettend goed bij vermaakt, en daar kon zelfs The reflex niets aan veranderen (leuk dansje maar weerzinwekkend nummer).

Heerlijke humor, verrassend leuke film!

avatar van john mcclane 2
Lichtvaardig en prettige comedy ,met de nadruk op romcom ( waar ik normaal niet zo fan van bent , vanwege de voorspelbaarheid ) dit was ook wel voorspelbaar , maar als je in de mood bent , en de chemie die behoorlijk afspat van Pegg en Bell kan waarderen is dit een klein maar fijn filmpje .
Vond het personage van Bell erg leuke .
Ik had het enorm met ze te doen iets voor het einde .
De piano soundtrack van where is my mind , word echt teveel gebruikt .
Ik bedoel deZe , Maxence Cyrin - Where Is My Mind (The Pixies Piano Cover) - YouTube
Super onorigineel , overkill .
Maar doet er verder niet toe .
Voor een romcom is dit een aanrader .

avatar van mrklm
Onderweg naar een familiefeest raakt Nancy [Lake Bell], een eigenzinnige dertiger die maar geen geschikte man kan vinden, in gesprek met Jessica [Ophelia Lovibond], een veel jongere vrouw die haar een zelfhulpboek geeft. Wanneer Nancy onder de klok van Waterloo Station loopt met het boek in handen, wordt ze aangeklampt door Jack [Simon Pegg], die een blind date met Jessica blijkt te hebben. Nancy is totaal verrast en de even nerveuze als praatzieke Jack geeft haar geen kans om uit te leggen dat er sprake is van een misverstand. Al gauw besluit Nancy de sprong in het duister te wagen en gaat ze met Jack wat drinken. Wanneer het blijkt te klikken tussen de twee, staat dat ene leugentje om bestwil een serieuze relatie in de weg.
Simon Pegg was zelden zo charmant en de onderlinge chemie met Lake Bell is een enorm pluspunt in deze moderne screwball-comedy. Regisseur Ben Palmer houdt de vaart er flink in waardoor er geen zwak moment te bekennen valt en hoewel Roy Kinnear wat karikaturaal is als Sean, een oud-klasgenoot van Nancy die zijn zinnen op haar heeft gezet, zorgt hij wel voor enkele van de grappigste momenten in een komedie die uiteraard leidt naar het verwachte einde, maar onderweg daar naartoe voor genoeg aangename verrassingen zorgt.

avatar van Noodless
Veel leuker dan ik dacht. Het verhaal is ondanks de voorspelbaarheid bijzonder vermakelijk door de vele geslaagde dialogen met komische ondertoon en grappige situaties. Daarbij werkt de chemie tussen beide hoofdpersonages. Leuk, klein filmpje. 7/10

avatar van Fisico
Man up is een erg fijne romcom waarvan ik echt genoten heb. Een kleine 90 minuten word je ongedompeld in een soort Bridget Jones’s diary waarbij Nancy er een onfortuinlijk parcours heeft opzitten met daten. De goedbedoelde hulppogingen van haar familie werkt op den duur averechts. Geheel toevallig alsof het meant to be was ontmoet ze de praatgrage Jack.

Wat volgt is een leuke chemie tussen beide personages. De dialogen zijn leuk en gevat. De vaart zit goed in de film en valt nergens in. De typische Britse humor is aanwezig en bij momenten passeren er een aantal leuke scènes de revue zoals de dansvloer. Het personage Sean werd wat karikaturaal voorgesteld, maar viel ook wel in de smaak. Uiteraard allemaal mierzoet en voorspelbaar, maar dat is een romcom. Toch één van de betere die ik afgelopen jaren zag. Fijne actrice ook die Bell, kende ik alvast niet.

avatar van Sergio Leone
Lekker vlot.

Niks van verwacht, maar inderdaad een hele vlotte meevaller. Best veel schwung - op dat begin na, dan. Simon Pegg is leuk, Lake Bell ook en dan al zeker samen.

Speelduur is ook kort zodat het nergens invalt, ook niet tijdens de voor romcoms onvermijdelijke rock-bottom-momentjes.

Goede acteurs en de chemie is er, maar het script aan het eind is echt tenenkrommend en zo afgezaagd romantisch dat ik beetje moest doorspoelen om geen teiltje te hoeven vragen. vooral die sekstoespeling bij haar ouders *braak*

avatar van RebbelDebbel
Heerlijke Britse romcom, vond t idee grappig. Heb me goed vermaakt.

avatar van maxcomthrilla
Lekker grofgebekt!

Een vrij standaard verhaal over 2 romantische zielen met een flinke gebruiksaanwijzing wordt zeer amusant door geweldige vertolkingen van met name Simon Pegg, de ex - vriend van Nancy en een flinke dosis Britse humor. Tel daarbij op een hoop aparte scenes. Gegarandeerd een leuke avond verzekerd!

Echter niets meer dan dat. 3,5*