• 8.347.829 stemmen

Vampires: Los Muertos (2002)

Actie / Horror | 94 minuten

Genre: Actie / Horror

Alternatieve titels: John Carpenter's Vampires: Los Muertos / Vampires 2: Los Muertos / John Carpenter Presents Vampires 2: Los Muertos

Oorsprong: Verenigde Staten / Mexico

Geregisseerd door: Tommy Lee Wallace

Met onder meer: Jon Bon Jovi, Cristián de la Fuente en Natasha Gregson Wagner

Plot Vampires: Los Muertos

"John Carpenter Presents"

De onverschrokken vampierenjager Derek Bliss krijgt een opdracht van een mysterieuze klant. Hij moet zich aansluiten bij een groep jagers, waarvan niet helemaal zeker is of ze nou bij de levenden of de doden horen. Ze gaan de strijd aan tegen een groeiende groep bloeddorstige vampieren die wordt aangevoerd door een krachtige leider die zo haar eigen plannen heeft met de jagers...

imageimageimage

Pugsley

Zeer vette film, ook acteert Jon Bon Jovi veel beter dan ik had verwacht. Liefhebbers van het genre zullen deze film zeker kunnen waarderen. Al was het alleen maar omdat er aanzienlijk meer gore in zit dan andere recente films van dit genre.

avatar van Jos2

Jos2

Wat vond jij van het eerste deel?

Heeft deze daar iets van weg?

Pugsley

Het eerste deel vond ik ook heel cool. Deze is eigenlijk ongeveer hetzelfde, alleen kunnen de vampiers in dit deel wel tegen zonlicht. Verder is er weinig veranderd en dat zal ongetwijfeld ook het best zijn geweest. Nadat ik de intro had gezien wist ik zeker dat het er alleen nog maar beter op kon worden. See for yourself...

avatar van Ericinho

Ericinho

bij vlagen onderhoudend, maar bovenal tranentrekkend slecht acteerspel. Krijg het bijna niet uit mijn bek, maar dan was deel 1 uit 98 zelfs nog beter.

Pugsley

Vond je ze echt zo slecht acteren dan??? Ik geef toe dat de dialogen af en toe wel erg cheesy waren, maar dat hoort bij dit soort films.

avatar van Ericinho

Ericinho

het triest is dat je van bijv. Bon Jovi niets beters gewend bent (moon over Valentino) en dus al snel tevreden bent, maar idd, ik vond het allemaal erg mager, in een genre dat sowieso toch al niet bekend staat om de briljante acteerprestaties (op een paar uitzonderingen na dan)

avatar van BS

BS

Ik vond deel 1 best goed, lekker bloederig, deel 2 is toch anders.De sterke rollen uit deel 1 zie ik hier niet terug.

Bon Jovi doet het best goed.

Geen slecht vervolg,maar hij mist net ff iets aparts.Ik zou zeggen, vond je deel 1 wel goed, kijk deze ook eens.Vond je deel 1 niks,is dit niet om aan te zien.

Ik geef hem 2,5 ster.

avatar van blabla

blabla

• 2070 berichten

BS schreef:

maar hij mist net ff iets aparts.

Ja, John Carpenter.:)

avatar van BS

BS

bijvoorbeeld ja

Maverick

Ik vond deel 1 veel beter en spannender.Hij kan ook niet tippen aan de andere vampierfilm desert vampires maar al met al toch nog een aardig filmpje. 2,5 ster

avatar van jedymaster

jedymaster

omdat ie zo slecht is word ie weer goed (of zoiets)

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Vreselijke k*tfilm. 0,5*

avatar van DooALL

DooALL

Zo slecht dat "los muertos" bij mijn vrienden een begrip is geworden voor slechte film

avatar van Odie

Odie

Bon Jovi doet het best goed.

Eh waar dan in hemelsnaam????????????

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Mwah. Deze film mist eigenlijk net alles. Vervelende hoofdvampier ook trouwens dat wijf.

avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

Saai gefilmd, saai acteerwerk, saaie muziek, saai verhaal, saaie mensen. Deze film mist duidelijk de hand van de b-horror grootmeester John Carpenter. En Jon Bon Jovi in de hoofdrol kan nooit goed zijn... en dat was het dan ook niet. 1*

avatar van raymondg

raymondg

best een goeie voor het genre. Acteerwerk van inferieur belang bij dit soort films. Het gaat om de gore en het verhaal en dat zit wat mij betreft wel snor in deze film. Er komen de laatste jaren te weinig goede vamp films uit dus daarom trek ik films als deze maar weer es uit de kast...

avatar van Reinbo

Reinbo

Flinke tegenvaller. Ondanks dat ze de geweldige muziek van Carpenter mochten gebruiken slaan ze op alle planken mis. Deze film maakt extra duidelijk wat en Carpenter film zo goed maakt: Coole helden die zich nergens druk om lijken te maken, een relaxt tempo en een aantal ubercoole scenes en schrikeffecten.

Deze film heeft niets van dat.... Iedereen maakt zich veel te druk, heeft haast en geen uitstraling. Ook de Art Direction (bij Carpenter altijd helemaal top, is hier spuug lelijk. Jammer ook dat geen van allen kunnen acteren.

avatar van Spetie

Spetie

Geen superfilm inderdaad, die het vooral ontbreekt aan spanning en sfeer.

Het acteerwerk is ook niet fantastisch, maar ja dat kun je verwachten als Jon Bon Jovi de hoofdrol mag spelen. maar op zich is dat nooit zo storend bij een horrorfilm. De personages zelf zijn inderdaad vrij saai.

De actie is ook nog eens matig in beeld gebracht en het enige wat deze film overeind houdt is de wel goede muziek. Maar ja een zwaluw maakt nog geen zomer en gaat hier dus in feite ook wel op.

avatar van PascaL

PascaL

Bah Bon jovi

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Carpenters films worden toch wel wat onderschat. Dat bewijzen de vele sequels en remakes van zijn films. Ook hier weer is Los Muertos een grote tegenvaller geworden. Vampierfilms mag je niet echt onderschatten. Ondanks namen als Bon Jovi en Diego Luna blijft het een B-filmpje. Weinig sfeer, pover verhaal en vrij lelijke setting. Niet echt origineel, ik had gehoopt op wat meer kruiden. In de vorm van humor, actie, spanning, erotiek, ... maakt niet uit. Maar nu is het een lelijke doos, met de kop van Bon Jovi als afbeelding op het deksel.

avatar van Boeikens

Boeikens

Op alle vlakken iets minder dan zijn voorganger maar toch best vermakelijk.

Voor de genreliefhebber zeker geen slechte film.

avatar van frolunda

frolunda

Tommy Lee Wallace weet er net als van It en Halloween III;Season of the witch toch iets leuk van te maken al is deze wel de minste van de drie.Wel sfeervol maar dat is Wallace wel toevertrouwd.

avatar van Joeviemama

Joeviemama

3 punten voor Jon Bon Jovi !!! 0 voor de film !!!

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Oei, Carpenter is in mij ogen altijd wisselvallig geweest. Dat is bij deze prent ook te zien, dit is gewoon een echte b-film. Het acteerwerk is echt om te janken.

Waar het eerste deel nog erg vermakelijk is, is Los Muertos weer een schoolvoorbeeld van een slecht vervolg. Jon Bon Jovi schittert als een houten klaas, de rest van de cast heeft blijkbaar ook geen acteerlessen genoten. Simpel verhaal dat zich als een naaktslak over het beeld laat schuiven, nergens aanstalten tot vermaak.

avatar van Basto

Basto

Left4Dead schreef:

Deze is niet van Carpenter

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Basto schreef:

Deze is niet van Carpenter

Aha, ik heb half zitten slapen. My bad!!!!

avatar van klara

klara

Carpenter was wel de uitvoerend producent en heeft dus nog een aardige vinger in de pap gehad.

Evenals de voorganger Vampires (Wel onder regie van Carpenter) vond ik de film redelijk, beide

vrij onbeholpen waarbij Vampires nog het voordeel had van de hoofdrol van James Woods. Nu

met Jon Bon Jovi met duidelijk minder acteervermogen al deed hij het niet onaardig.

avatar van jipt

jipt

Nergens echt interessant of spannend en niet half zo goed als het eerste deel. Wel een sterkte soundtrack. 1,5*

avatar van joolstein

joolstein

Het is niet direct een vervolg, maar speelt zich wel af in hetzelfde universum als Vampires (1998) een film van John Carpenter, die hier alleen nog als producent optreed en de regiestoel aan zijn maatje Tommy Lee Wallace gaf (ja die van Halloween III) De vampiers zijn weer op zoek naar hetzelfde oude katholieke kruisbeeld dat hen in staat zou stellen zonlicht te verdragen. Ditmaal gebeurd het allemaal in Mexico en is het de taak aan Jon Bon Jovi om als vampierenjager Derek Bliss de strijd met ze aan te binden. Het volgt veelal dezelfde verhaallijn en zelfs enkele van dezelfde plotelementen. Niets nieuws dus! Maar ondanks dat het niet origineel was, vond ik het net als de vorige toch redelijk vermakelijk. Er zijn eigenlijk geen echte tekortkoming, vond zelfs de actie in deze iets beter! Die was in deel 1 nogal wat herhalend. Zo de uitvoeringen van de personages waren oké, de locaties sets waren fijn, de muziek was uitstekend, de cinematografie was eveneens oké en de speciale effecten waren prima te doen en hier en daar een best leuke scène, was dit helemaal niet zonder enige verdienste voor een lichtgewicht actie-vampierfilm.

avatar van blackwolves

blackwolves

lukt niet altijd dat een tweede film bijna even goed is als de eerste want een tweede film dat bijna even sterk is in spanning en dan nog een zanger als acteur die de hooftrol speelt natuurlijk weet je wat je kunt verwachten van deze regisseur zijn bekende en een van zijn meest populaire film is natuurlijk halloween maar niet allen deze mag je bij de goede horror rekenen want je mag hem gerust in de lijst zetten van horror film regisseur gelijk stephen king met vampire deel had hij al wat spanning gegeven met een vervolg heeft hij bij mij zeker niets mis gedaan want het is weer volop genieten van horror zoals horror moet zijn veel bloed maar niet enkel dat want vele horror films is enkel dit lieters bloed maar voor de rest niets dat kan ik bij deze film niet zegen de spanning en de horror zit er goed in en al is bon jovi een soort van een playboy met een knappe snoet toch speelt hij en acteert hij bizonder goed. ja ik heb weer genoten van een super goede vampire film