Vampires: Los Muertos (2002)

Alternatieve titels: John Carpenter's Vampires: Los Muertos | Vampires 2: Los Muertos

Actie / Horror

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Jon Bon Jovi, Cristián de la Fuente en Natasha Gregson Wagner

De onverschrokken vampierenjager Derek Bliss krijgt een opdracht van een mysterieuze klant. Hij moet zich aansluiten bij een groep jagers, waarvan niet helemaal zeker is of ze nou bij de levenden of de doden horen. Ze gaan de strijd aan tegen een groeiende groep bloeddorstige vampieren die wordt aangevoerd door een krachtige leider die zo haar eigen plannen heeft met de jagers...

avatar van Pugsley
Zeer vette film, ook acteert Jon Bon Jovi veel beter dan ik had verwacht. Liefhebbers van het genre zullen deze film zeker kunnen waarderen. Al was het alleen maar omdat er aanzienlijk meer gore in zit dan andere recente films van dit genre.

Wat vond jij van het eerste deel?
Heeft deze daar iets van weg?

avatar van Pugsley
Het eerste deel vond ik ook heel cool. Deze is eigenlijk ongeveer hetzelfde, alleen kunnen de vampiers in dit deel wel tegen zonlicht. Verder is er weinig veranderd en dat zal ongetwijfeld ook het best zijn geweest. Nadat ik de intro had gezien wist ik zeker dat het er alleen nog maar beter op kon worden. See for yourself...

bij vlagen onderhoudend, maar bovenal tranentrekkend slecht acteerspel. Krijg het bijna niet uit mijn bek, maar dan was deel 1 uit 98 zelfs nog beter.

avatar van Pugsley

Vond je ze echt zo slecht acteren dan??? Ik geef toe dat de dialogen af en toe wel erg cheesy waren, maar dat hoort bij dit soort films.

het triest is dat je van bijv. Bon Jovi niets beters gewend bent (moon over Valentino) en dus al snel tevreden bent, maar idd, ik vond het allemaal erg mager, in een genre dat sowieso toch al niet bekend staat om de briljante acteerprestaties (op een paar uitzonderingen na dan)

BS
Ik vond deel 1 best goed, lekker bloederig, deel 2 is toch anders.De sterke rollen uit deel 1 zie ik hier niet terug.
Bon Jovi doet het best goed.
Geen slecht vervolg,maar hij mist net ff iets aparts.Ik zou zeggen, vond je deel 1 wel goed, kijk deze ook eens.Vond je deel 1 niks,is dit niet om aan te zien.
Ik geef hem 2,5 ster.

avatar van blabla
BS schreef:

maar hij mist net ff iets aparts.

Ja, John Carpenter.:)

BS
bijvoorbeeld ja

Maverick
Ik vond deel 1 veel beter en spannender.Hij kan ook niet tippen aan de andere vampierfilm desert vampires maar al met al toch nog een aardig filmpje. 2,5 ster

avatar van jedymaster
omdat ie zo slecht is word ie weer goed (of zoiets)

avatar van Poisonthewell
Vreselijke k*tfilm. 0,5*

Zo slecht dat "los muertos" bij mijn vrienden een begrip is geworden voor slechte film

avatar van Odie
Bon Jovi doet het best goed.

Eh waar dan in hemelsnaam????????????

avatar van psycholamp
Mwah. Deze film mist eigenlijk net alles. Vervelende hoofdvampier ook trouwens dat wijf.

Pastichio Rocker
Saai gefilmd, saai acteerwerk, saaie muziek, saai verhaal, saaie mensen. Deze film mist duidelijk de hand van de b-horror grootmeester John Carpenter. En Jon Bon Jovi in de hoofdrol kan nooit goed zijn... en dat was het dan ook niet. 1*

best een goeie voor het genre. Acteerwerk van inferieur belang bij dit soort films. Het gaat om de gore en het verhaal en dat zit wat mij betreft wel snor in deze film. Er komen de laatste jaren te weinig goede vamp films uit dus daarom trek ik films als deze maar weer es uit de kast...

Reinbo
Flinke tegenvaller. Ondanks dat ze de geweldige muziek van Carpenter mochten gebruiken slaan ze op alle planken mis. Deze film maakt extra duidelijk wat en Carpenter film zo goed maakt: Coole helden die zich nergens druk om lijken te maken, een relaxt tempo en een aantal ubercoole scenes en schrikeffecten.

Deze film heeft niets van dat.... Iedereen maakt zich veel te druk, heeft haast en geen uitstraling. Ook de Art Direction (bij Carpenter altijd helemaal top, is hier spuug lelijk. Jammer ook dat geen van allen kunnen acteren.

avatar van Spetie
Geen superfilm inderdaad, die het vooral ontbreekt aan spanning en sfeer.

Het acteerwerk is ook niet fantastisch, maar ja dat kun je verwachten als Jon Bon Jovi de hoofdrol mag spelen. maar op zich is dat nooit zo storend bij een horrorfilm. De personages zelf zijn inderdaad vrij saai.

De actie is ook nog eens matig in beeld gebracht en het enige wat deze film overeind houdt is de wel goede muziek. Maar ja een zwaluw maakt nog geen zomer en gaat hier dus in feite ook wel op.

avatar van PascaL
Bah Bon jovi

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Carpenters films worden toch wel wat onderschat. Dat bewijzen de vele sequels en remakes van zijn films. Ook hier weer is Los Muertos een grote tegenvaller geworden. Vampierfilms mag je niet echt onderschatten. Ondanks namen als Bon Jovi en Diego Luna blijft het een B-filmpje. Weinig sfeer, pover verhaal en vrij lelijke setting. Niet echt origineel, ik had gehoopt op wat meer kruiden. In de vorm van humor, actie, spanning, erotiek, ... maakt niet uit. Maar nu is het een lelijke doos, met de kop van Bon Jovi als afbeelding op het deksel.

avatar van Boeikens
Op alle vlakken iets minder dan zijn voorganger maar toch best vermakelijk.
Voor de genreliefhebber zeker geen slechte film.

avatar van frolunda
Tommy Lee Wallace weet er net als van It en Halloween III;Season of the witch toch iets leuk van te maken al is deze wel de minste van de drie.Wel sfeervol maar dat is Wallace wel toevertrouwd.

avatar van Joeviemama
3 punten voor Jon Bon Jovi !!! 0 voor de film !!!

avatar van Left4Dead
Oei, Carpenter is in mij ogen altijd wisselvallig geweest. Dat is bij deze prent ook te zien, dit is gewoon een echte b-film. Het acteerwerk is echt om te janken.
Waar het eerste deel nog erg vermakelijk is, is Los Muertos weer een schoolvoorbeeld van een slecht vervolg. Jon Bon Jovi schittert als een houten klaas, de rest van de cast heeft blijkbaar ook geen acteerlessen genoten. Simpel verhaal dat zich als een naaktslak over het beeld laat schuiven, nergens aanstalten tot vermaak.

avatar van Basto
Left4Dead schreef:

Deze is niet van Carpenter

avatar van Left4Dead
Basto schreef:

Deze is niet van Carpenter

Aha, ik heb half zitten slapen. My bad!!!!