Death to Smoochy (2002)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Danny DeVito
met Robin Williams, Edward Norton en Catherine Keener

De film vertelt het verhaal van Rainbow Randolph (Williams), de corrupte ster van een populair kinderprogramma op TV. Hij wordt ontslagen vanwege een omkoopschandaal, en wordt vervangen door de vriendelijk pluizige paarse neushoorn Smoochy (Norton). Terwijl Smoochy steeds populairder wordt, is hij meerdere malen het doel van de pogingen tot wraak van Randolph, die zijn status van lieveling van het land terug wil.

kArIzMa_TuRk
supergoeie film met een supergoeie cast.. vond hem wel vermakelijk.. verdiend een 3*** bij mij..

Aparte film die me helaas wel verveelde. Norton bijzonder irritant met zn pakje. Williams acteert ook weleens overtuigender. Vrouwelijke hoofrolspeler vond ik als enige goed gecasted en goed geacteerd.

avatar van N811
Edward Norton op zijn best

Eem
Ach, supergoed deze film!

Vrij irritant maar daar gaat het juist om, heb me stuk gelachen om elk typetje dat langskwam..

"eh.. It's a rocket!!"

Satire die niet echt uit de verf weet te komen. Probleem is dat het vooral niet scherp is. Niet subtiel genoeg, maar zeker ook niet lomp. Hierdoor zweeft het er allemaal maar wat tussen in. Norton als sul pakt ook slecht uit.

Toch wel vermakelijk en paar briljante scènes, vooral het stiefvader liedje en de schaats show zijn erg goed!

avatar van DragQueen
Klasse komedie annex misdaadfilm, met een uitgekiend verhaal, en een visueel stijlvolle uitwerking. de cast is erg goed. williams, norton, en de vito zitten erg goed in hun rollen, en vertolken deze op een aangenaam leuke wijze. ook de bijrol van schiavelli pakt leuk uit. verder een heerlijke film, die me geen moment verveeld heeft. 4 verdiende sterren.

avatar van boeliebab
Whahaha, wat een heerlijke zwarte komedie is dit! Helaas dat het einde nogal zoetsappig is, daarom geen 5.

Lachen, vooral als de koekjes te voorschijn komen en natuurlijk iedere keer als die boxer in beeld komt.

avatar van Legan
Ik weet niet wat de bedoeling was, maar jeetje, wat een saaie film. Norton komt ongeloofwaardig over, Jon Stewart is een vreselijke, dit in tegenstelling tot zijn Daily Show terwijl Keener en DeVito extra lege opvulling zijn. Alleen Williams was vermakelijk. De film neemt zichzelf vaak veels te serieus, is voorspelbaar, bevat de nodige clichés (geen minpunt op zich) en de personages zijn stereotiep maar vooral slecht uitgewerkt.

2,5* dankzij Williams

avatar van hpdw
heerlijke film

avatar van Rosicky
Well how do you like that!?

Death to Smoochy is een fijne, gewaagde thriller van DeVito. Het zijn echter Williams en vooral Norton die de show stelen. Het kijken meer dan waard!

mug13
Respekked schreef:

Niks aan toe te voegen.

avatar van markel66
De zwargallige humor in de film sprak me echt wel aan, goede cast ook.
waarom dan maar 3 *.

Mischien omdat ik er meer van had verwacht nadat ik op moviemeter de reacties had gelezen.
en verschillende revieuws op internet.
Maar vooral omdat de film mijns inziens veel beter had gekund, komt nooit echt op gang.
Deze film is zeker niet voor kinderen bedoeld maar komt af en toe wel kinderlijk over.

Dessalnietemin zeer zeker het kijken waard

3* omdat ik toch wel een paar keer goed gelachen heb.

avatar van K. V.
Tijdens de begingeneriek had 'k al een idee van oei, de film zal iets speciaals zijn. Het lijkt een kinderachtige film, maar het verhaal is dit dan totaal weer niet.
Het genre op de doos was zwarte komedie, maar je moet nu niet denken dat je de hele tijd in een deuk zal liggen. 'k Vond wel dat Robin Williams er sommige momenten zo over was dat hij ipv grappig eerder irritant was.
'k zal hem toch eens moeten herbekijken om er echt een mening over te geven, maar voorlopig is het in de positieve zin.

avatar van MH040
Redelijk onderhoudende film. Te flauw voor volwassenen, te grof voor kinderen.