Les Affamés (2017)

Canada
Drama / Horror

geregisseerd door Robin Aubert
met Marc-André Grondin, Monia Chokri en Charlotte St-Martin

Een afgelegen plattelandsdorpje in Quebec krijgt te maken met een zombievirus. Een gedeelte van de bewoners raakt besmet en transformeert in zombies. De bewoners die niet besmet raken krijgen echter geen enkele steun van de overheid en moeten er zelf alles aan doen om te overleven.

avatar van tattoobob
Zombies.......negen van de tien keer erg boring op het scherm,wellicht word deze beter.

avatar van bjerik76
ik moet hem nog afkijken, heb de eerste 20 minuten gezien, maar vond het net iets te braaf /gemaakt overkomen.
de mooie groene landelijke setting van Canada was wel mooi te zien, maar moet er toch echt een keertje in het donker voor gaan zitten met mn DTS aan om echt mijn aandacht erbij te kunnen houden.
beoordeling volgt ( misschien) nog.

avatar van wendyvortex
Het horroraanbod op Netflix Nederland is zowal qua kwaliteit als kwantiteit zwaar onder de maat, dus goede hoop voor deze Franstalige Canadese horror die (nu in ieder geval nog) een redelijke score op de IMDB heeft. Eerste 5 minuten zijn nog redelijk hoopgevend maar al snel ..... laat maar! Stel Canadezen doen een soort van "The Walking Dead". Ziet er allemaal wat minder amateuristisch uit dan wat we vaak zien in het direct-to-video-horror-genre. Maar pacing, camerawerk, FX zit in het beste geval op ouderwets TV-film-niveau. Charmefactor: 0.

avatar van mikey
In post apocalyptisch Canada zijn de mensen hondsdol geworden en bouwen tussen het bijten door aan torens van ouwe meuk. Geen idee waarom maar het ziet er leuk uit. Een groepje overlevers survivelt door de bossen met de bijters op hun hielen. Aardig qua opbouw, vergeleken met walking dead lang niet zo gewelddadig. Maar de acteurs zijn best sympathiek. Laten staan wanneer je zombie-vermoeidheidsklachten vertoont.

avatar van joolstein
Deze film draait op het Imagine Film Festival 2018. Echter moet ik werken dus dan maar Netflix kijken

avatar van Jan met de pet
Zwaar onder de maat deze netflix film, heel amateuristisch.........2,0

avatar van knusse stoel
Nee, geen superfilm maar dat hadden we ook niet verwacht. Hiervoor Wonder (2017) gezien en die blijft hangen in het geheugen. Deze "Les affamës" moesten we de dag nadien nog opzoeken om de inhoud te zien voor hij weer boven kwam.
En toch is onze waardering een ruime 6+ omdat er goed in gespeeld wordt, voldoende spanning in het verhaal zit en ook beeldtechnisch is het goed in elkaar gezet! Op sites zien we dat mensen deze film gaan vergelijken gaan met TWD en erbij allerlei vergelijkingen maken. Deze film en TWD zijn niet te vergelijken. In TWD heb je de tijd als regisseur om de karakters uit te diepen en publiek kennis omtrent de inhoud mee te geven. Je wordt als het ware in een "familie" sfeer gebracht. Dat lukt in de korte periode van een film niet. Verder is dit verhaal anders. Over hoe het ontstond (de ziekte) en hoe het eindigt word je in het ongewisse gelaten. Jammer eigenlijk. Voor de film als waardering 3* oftewel een 6+.

avatar van Bottleneck
Redelijke bomen-zombie-horror die in alle opzichten rustig is: tempo, dialogen, camerawerk, muziek (volgens mij is er geen soundtrack, alleen score). Het enige onrustige zijn de zombies, maar die zijn niet echt eng en spannend is het jammer genoeg evenmin, op een enkel momentje na.

Wel vermakelijk om te volgen allemaal met aansprekende, alledaagse personages en een paar aardige shots. Typisch zo'n film waarvan je na een tijdje de titel niet meer weet ('ja die ene in het bos met franssprekende lui maar verder..)'.

avatar van Dennisj
Verschrikkelijke film. Slechte schrikmomenten, weinig verhaal of je moet houden van de allerslechtste afleveringen van The Walking Dead daar komt dit bij in de buurt. Ook stoorde ik mij aan de manier van filmen. Lekker laten liggen deze zombie horror als je ook een andere film kan kijken.

avatar van Glacius
Falende 28 Days Later kloon...

Jammer genoeg, durfden ze niet daadwerkelijk gore te laten zien, waarschijnlijk uit budgettaire overwegingen. Het verhaal stelt niets voor en bestaat uit niet meer dan 'constant vluchten'. De personages weten ook totaal niet te boeien en het interesseert dan ook geen reet wanneer ze sterven. Weet verder ook amper spanning op te bouwen en richt zich vooral op jump scares. Dat is één keer leuk, maar daarna heb je het wel weer gehad, ook omdat het keer op keer op dezelfde wijze wordt toegepast. (persoon en camera draaien de andere kant op en weer terug, en guess what, er staat een geïnfecteerde).

Sommige aspecten zijn best aardig, zoals de geluiden die de geïnfecteerden maken en sommige shots. Daar blijft het echter ook bij.

avatar van VanRippestein
Dit type film is inmiddels zo uitgekauwd dat het redelijk onmogelijk is om hier nog wat boeiends uit te slaan. Deze film is daar bewijs van. Als het dan ook niet spannend/grappig/vies/slim/italiaans wil worden blijft er bar weinig over...

avatar van jippie2010
Inderdaad geen hoogvlieger, maar moet zeggen dat de soundtrack cq geluidseffecten aardig onder de huid kropen. Daarom toch een voldoende *3.0

Er was schijnbaar een verhaal. Ik heb het niet kunnen ontdekken.

Wat een afgrijselijk saaie film was dit zeg. Mijn tip: negeer dit gedrocht. Één van de meest saaie zombiefilms die ik ooit gezien heb.

Iets betere zombiefilm.

Voor een doorsnee zombie film hoef je mij niet meer te porren, maar deze Frans-Canadese variant wou ik nog wel een kansje geven. Daarvoor werd ik relatief beloond. Het jammere is vooral dat het toch vooral nog steeds een redelijk typische zombie film is.

Het eerste uur zie je een groepje mensen samenkomen, daarna vallen ze weer één voor één af. Er wordt verder weinig uitgelegd, maar wie meer dan een handje zombiefilms gezien heeft kan het ondertussen zelf ook wel invullen. Daar hoeft echt geen extra speelduur aan opgeofferd te worden. Qua verloop en gebeurtenissen is het jammer genoeg wat aan de saaie kant.

Qua regie daarentegen boeit het wel. Niet zozeer de visuele afwerking, vaak oogt het nogal goedkoop, maar qua pacing en editing ziet het er toch apart uit. Vaak wat vreemde shots op momenten dat je het niet verwacht. De soundtrack draagt ook zeker z'n steentje bij. Onderkoeld en ingetogen, maar wel erg sfeervol.

Nog het leukst was de wat aparte, soms erg droge humor. Beetje verrassend in een film als deze, maar het helpt toch om wat extra smoelwerk te geven. Geen verkeerde uitwerking dus, Aubert zelf overtuigt wel, maar z'n film is wat aan de flauwe kant. Volgende keer iets originelers dan een standaard zombierelaas graag.

avatar van mixmaster
Niet slecht maar jammer dat de film zo vreselijk traag is, er zitten scenes in die zo lang duren zonder dat er ook maar een geluidje te horen is dat je bijna in slaapt valt.

De zombies en de gore zijn redelijk goed gedaan, ik moet wel zeggen dat de film een zeer apart sfeertje heeft.

avatar van Esteban
Wat de regie en voornamelijk cinematografie betreft, is Les Affamés soms een tikkeltje anders. Verder is het echter de typische zombie/infectie-film die we al tig keer gezien hebben. Met uitzondering van de onnozele humor die, gelukkig niet vaak, komt opduiken. Die staat als een tang op een varken. De hele speelduur best boeiend, nooit beklijvend. Een krappe 3.

avatar van Fryce
Prima zombie film die een nare sfeer neerzet die nog even blijft plakken.

avatar van mjk87
Geen begin, geen eind, geen uitleg, maar gewoon een sfeerportret van vluchtende mensen tijdens een zombieplaag. Erg fijn. Niet over de hele linie wordt de lijn even strak gehouden en men neemt nogal eens domme beslissingen die nodig zijn voor de film, maar verder een fijn filmpje. Sfeervol, aardige locaties, prima geacteerd en best origineel (ik heb zombiefilms op deze manier nooit eerder gezien). 3.5*.