Mon Père, Ce Héros. (1991)

Alternatieve titel: My Father the Hero

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Gérard Lauzier
met Gérard Depardieu, Marie Gillain en Patrick Mille

Véronique gaat op paasvakantie naar Mauritius met haar gescheiden vader André. Om indruk te maken op een leuke jongen, Benjamin, doet zij het voorkomen alsof haar vader haar minnaar is, en bovendien een geheim agent en een held.

avatar van narva77
Ooit op middelbare school gezien bij Frans

Mijn eerste film met Marie in de hoofdrol uit 1991
Redelijke feelgoodmovie, typisch franse sfeer. De amerikaanse remake vind ik echt superslecht, kennelijk is het scenario overeind gebleven door het betere acteerwerk in dit origineel.
Oh ja, is niet uit op dvd, alleen eentje met duitse stemmen (!!)

en in Italië alleen met Italiaanse soundtrack

avatar van manic
Jawel, hij is eindelijk uit in Frankrijk(amazon.fr). Nog even wachten en hij ligt vast voor weinig bij de FRS.

Obsessie? Nee hoor !

avatar van mikey
probleemgevallen marie en gerard werken zich behoorlijk in de nesten tydens een vakantie ergens waar het lekker warm is. af en toe deelt gerard een corrigerende tik uit, maar dat doen fransen wel vaker. marie was cultheldje voor tieners van toen.

Ik wil deze film graag zien. Weet iemand misschien waar ik 'm kan huren/kopen/bekijken?

avatar van De GeuS
Aardig filmpje; 3* sterretjes....

avatar van manic
@jammer_de_bammer: nergens (zie mijn opmerking eerder in deze thread)
je kan 'm geloof ik wel op VHS bestellen via Amazon.co.uk of .fr. (de in Frankrijk verkrijgbare dvd is de remake...)

he bammer
amsterdammers kunnen hem huren in de movie center!! moviecenter.nl

avatar van 93.9
Weet iemand of het toevallig is of vaker voorkomt dat dit soort films op één te zien is.
Dit lijkt mij toch een typische Canvas film, als u begrijpt wat ik bedoel.

????

avatar van Quentin
Vrijwel gelijk aan remake, verhaaltje stelt hier ook niet veel voor maar de acteerprestaties zijn beter. 2,5*

avatar van mikey
Wat een vervelende rotfilm eigenlijk. per ongeluk stuitte ik er weer op, en bleef hangen omdat ik vroeger verliefd was op dat kind van depardieu dat dimaal tamelijk ergelijk was. 2 stern

Bijzonder saaie film met een flinterdun verhaaltje. Onbegrijpelijk dat een acteur als Gérard Depardieu zich met deze rommel inlaat en dat tot twee keer toe, want hij doet zijn rol nog eens dunnetjes over in de Amerikaanse remake.