Red State (2011)

2,68

Actie / Thriller

geregisseerd door Kevin Smith
met Michael Angarano, John Goodman en Michael Parks

Drie scholieren stuiten op een online-advertentie van een wat oudere vrouw die een gangbang wil organiseren. Wat begint als een jongensfantasie eindigt in een ware nachtmerrie als ze tegenover de extremistische predikant Abin Cooper komen te staan, die er z'n eigen dodelijke agenda op nahoudt.

172 BERICHTEN 40 MENINGEN
de kardinaal schreef:
Wat moet ik hier in godsnaam mee????

Genieten en met name van de rol van Michael Parks als geflipte predikant. Geweldig hoe hij
Sherrif Wynan (ook best leuk gespeeld door Stephen Root) compleet afzeikte, vernederde en voor een blok zette.

avatar van otherfool
Goeie genade zeg, hoe ver kun je de plank misslaan? Drie jonge hillbillies komen terecht in een kruising tussen Waco en Fred Phelps en aan het eind van het liedje kijken we naar een half uur dom geknal, waarvan je hooguit kunt zeggen dat het in ieder geval beter was dan het nog slechtere eerste uur. Geen gein, geen spanning, geen relevantie, zelfs geen goeie pulp. Af-grij-se-lijk.

0,5*.

avatar van Jackeroo
redelijke film. niet vervelend om naar te kijken!

avatar van ikkegoemikke
Dit zal wel uitgroeien tot een zogenaamde "Cult"-film in de toekomst.
Ik zal er echter niet terug naar kijken als Cult-film.
Barbarella,Evil Dead,Mad Max en The Rocky Horror picture show ... DAT zijn cult-films.
Dit is een lege doos over een paar ubergeile tieners die in het web terecht komen van één of andere geschifte sekteleider.
Het einde zuigde enorm ... het etiket horror op IMDB versta ik van geen kanten.Verre iets te maken met horror.
Enige klein pluspuntje was John Goodman.

avatar van funnyhow
op de cover staat quote van tarantino 'i fucking love this move'
en dit kan ik alleen maar beamen, in deze film zit werkelijk alles ...actie,humor,drama
dit is in mijn ogen de beste film van kevin smith ...iets serieuzer (volwassener) als zijn vorige film,maar dan ook niet te serieus
met brede grijns naar deze film gekeken.wat is deze film lekker 'fout'
al zal deze film niet bij iedereen op gejuich onthaald worden ...
op imdb krijgt hij toch iets meer waardering...
Michael Parks en john goodman acteren geweldig in rollen die hen op het lijf geschreven zijn ...

zal dit een cultfilm worden ... eindeloze discussie lijkt me ... maar zal deze 10 jaar later nog steeds met plezier bekijken

avatar van horrorfreak23
Deze vond ik echt goed. Heeft me verrast met hoe de film is uitgedraaid. Altijd leuk als een film niet voorspelbaar is

Acteerwerk was goed, de rest matig. Van 'horror' is nauwelijks te spreken.

avatar van mar007
Neder0001 schreef:
Acteerwerk was goed, de rest matig. Van 'horror' is nauwelijks te spreken.

Dit is toch ook geen horrorfilm.

avatar van Thorak
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Op IMDb staat bij genres: Action/Horror/Thriller. En ik vind horror zeker weldegelijk een passend genre. Horror is niet alleen maar monsters en slashers, horror ligt héél dicht tegen thriller aan en overlapt elkaar zelfs. Dat ze in een kooi werden opgesloten om een voor een afgemaakt te worden is toch echt een horror scenario...
Dat mensen bij horror gelijk allemaal bloed, gore, monsters en weet ik wat allemaal verwachten is puur van de afgelopen jaren.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de film Rosemary's Baby, dat is echt een horror film, maar in jullie verwachtings patroon zal het niet vallen! Zelfde geldt voor films als Psycho van Hitchcock.

avatar van mar007
@thorak

Ik begrijp wat je zegt,maar de scene die jij aanhaalt maakt het voor mij nog
geen horrorfilm.
Waar mij het omgaat is dat het niet terecht zou zijn om deze film erop af te rekenen
dat het te weinig horror zou zijn.

Wat een belabberde film dit,zeg. Slecht geacteerd en ongeloofwaardig. 2sterren voor dit debakel.

avatar van MichaelMovie

Wat een flauwe film zeg.
Verhaal waar ze niets uithalen: geen sadisme en zeker en vast geen spanning.
Begon na een tijdje op een komedie te lijken die totaal ongeloofwaardig was.
De enige sterke acteerprestatie is die van Michael Parks.

Film was niet vervelend om naar te kijken maar wel beetje overdreven... Daarom een 2,5

avatar van rep_robert
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik had uiteindelijk toch meer een film verwacht die echt "pulp" zou zijn. Nu blijft het vooral bij veel geschreeuw (die ellenlange preek van Abin Cooper ) en weinig wol. Je zit maar te wachten tot het los gaat en het ranzige pulpfeestje los zou barsten, maar op enkel wat kills met de geweren na gebeurt er eigenlijk weinig.
Toen kwam het moment dat die hoorns begonnen te blazen en toen dacht ik(waarschijnlijk net als vele anderen) dat de film het aardse gedeelte zouden verlaten en lekker met nonsens los zou gaan, helaas word je enkel blij gemaakt met een dooie mus. Het valt te prijzen dat de hoofdrolspelers allemaal het loodje leggen, maar het is uiteindelijk geen film die blijft hangen.
Ik mis hierbij ook de typische Kevin Smith dialogen. Zijn recentelijke films buiten het Askweniverse genre vallen tot dusver allemaal vies tegen.

avatar van Decec
Een redelijk actie/misdaad/horror/thriller film...
Redelijk verhaal...
Raar verhaal over god...
Te snel camerabeweging...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur John Goodman...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Kondoro0614
Red State

Dit is niet een alledaagse actie film. Red State is een film vol met gekkies in een regieleus jasje. Ik ben helemaal niet gelovig dus ik weet dus echt niet wat ik aan moet met regieleuze gebeurtenissen. Toch is deze film vermakelijk door de actie op het eind. Iedereen werd wild. De film had dan wel geen spanning ik vond de actie op het eind heerlijk. Het verhaal stelde niks voor en was saai om te volgen en bij de preek had ik er wel schoon genoeg van dat ik hem maar even ging spoelen. Daarbij vond ik het concept redelijk en de acteurs deden het nog wel goed. Ja, gewoon een film voor tussen door. Meer niet.

avatar van Matt81

Regieleus? LOL!

Wijsneus? LOL!

avatar van Matt81

Je was wel consequent

Lang niet zo genoten van een film!

avatar van Boneka
Tja het is het net allemaal niet zal ik maar zeggen. Heb nog het meest genoten van de soundtracks tot na de film toe. Heerlijk! Ook de gezangen vond ik prima, maar het probleem bij Red State is vooral de onbalans en verkeerde keuzes. Ik begrijp niet waarom er zo vaak van die klunzen van sheriffs worden gebruikt. De rol van prediker Abin Cooper vond ik heerlijk, maar het duurde allemaal te lang. En zo waren meer teksten te lang en te saai. De shotgun op het eind vergoed veel, maar de keuzes en de gesprekken tijdens het vuurgevecht slaan natuurlijk nergens op. Het lijkt wel of ze niet precies wisten hoe ze de film wilde maken. Actie met een knipoog, of toch ook weer serieus. De laatste paar minuten boeide me ook niet.

Samenvattend. Heerlijke soundtrack tot na de film. Predikant speelt top. The shot gun is lekker, maar de shots en dialogen zijn te lang en veelal saai waardoor er weinig tempo in zat. Daarnaast is de film nogal in onbalans. Misschien moet ie maar eens opnieuw gemaakt worden.

avatar van Boneka
rep_robert schreef:

Is dat zo? En die predikant dan?