Ich Will Doch Nur, Daß Ihr Mich Liebt (1976)

Alternatieve titel: I Only Want You to Love Me

West-Duitsland

geregisseerd door Rainer Werner Fassbinder
met Vitus Zeplichal, Elke Aberle en Alexander Allerson

Film over een jongeman die wanhopig op zoek is naar liefde. Hij zit echter gevangen in een onbevredigend huwelijk en is opgezadeld met schulden. Zowel zijn vrouw als zijn ouders zijn onverschillig als het aankomt op begrip voor zijn levenspijn. Zijn toch al ongelukkige leven wordt nog miserabeler als hij in een dronken bui een barkeeper vermoordt.

avatar van badfans69
Verkrijgbaar via amazon

Een fascinerend, veelzeggend, deprimerend, niets ontziend melodrama over een plichtsgetrouwe, behulpzame, naïeve, breekbare en ongelukkige metselaar die keihard werkte, opgroeide in een liefdeloos (in het bijzonder de moeder) Beiers gezin en niet in staat was om zijn gezin te onderhouden. Een verhaal over "gezien" en gerespecteerd willen worden met uitstekend camerawerk.