The Hunt (2020)

Thriller / Actie

geregisseerd door Craig Zobel
met Ike Barinholtz, Betty Gilpin en Emma Roberts

Een groep personen ontwaakt op een onbekende plek, zonder enig idee hoe ze daar terecht is gekomen. Snel wordt duidelijk dat er, puur voor de lol, op hen gejaagd wordt door een stel geprivilegieerden. Een vrouw weet echter hoe ze het spel moet overleven en besluit de jagers zelf een kopje kleiner te maken. Zij gaat tevens op zoek naar een mysterieuze vrouw.

• Vanaf 21 mei in de bioscoop

avatar van Thomas83
We hadden recent al Ready or Not en Knives Out als min of meer vergelijkbare satire-horror, maar er kan er best wel eentje bij. Heel aardig aan deze film is dat het allemaal begint met de links elite als de jagers, in plaats van de rechtse elite zoals in die andere twee films. Het is allemaal vrij luchtig van aanpak, maar dat maakt het juist zo leuk. Volgens mij kiest de film ook niet echt partij en ontbreekt het venijn om een écht goede satire te zijn, wat het des te amusanter maakt dat er verschillende mensen toch beledigd zijn. Juist doordat iedereen een typetje is voelt de film maar weinig confronterend. Gilpin steelt de show. Mooie finale ook. 3.5*.

avatar van tattoobob
Ik snap niet zo goed waarom hier zoveel poeha om te doen was......de film is leuk en heeft wat brute scenes maar meer ook niet.
Ik bedoel hij kijkt lekker weg en de horror/komedie mix werk heel goed maar tis geen film die echt als zwaar en super bruut bestempeld kan worden.
De hoofdrolspeelster ziet er leuk uit en speelt ook nog een geweldig....dat dan weer wel.

avatar van john mcclane 2
prima vermaak hoor. De zoveelste mens jaagt op mens variant ( ''what is this ? the fucking hunger games '' ).
Maar dan wel beetje schurend , en tikje politiek beladen , maar gelukkig word het nergens te moralistisch dan wel betweterig .
Die balans is best knap .

Verder ook met name grappig . Horror en komedie werken weer eens prima samen .
Geen uitzinnige gore uitspattingen ,maar het is ook niet braaf , er is genoeg opmerkelijke gore om dit horror te noemen .
spanning is er daar in tegen niet aanwezig , daar hoef je niet voor te kijken . ( wat mij betreft )
Maar je krijgt wel sympathie voor Betty Gilpin, wat een prachtige actrice .Holy shit .

Niet zeker of ze hier het onderste uit de kan hebben gehaald van wat ze met dit concept in dit huidige tijdperk van gevoelige snow flakes hadden kunnen doen .
Maar wie weet ?

Erg leuk , en springt er duidelijk bovenuit , wat ook blijkt uit het gemiddelde hier ( gelukkig , is met horror vaak wel anders , tot mijn ergernis ) .
En wat mij betreft dus ook een 3,5 * dik verdiend .

avatar van Corcicus
Héérlijke film waarin een linkse, politiekcorrecte kliek deplorables opjaagt. Tweede topper van Blumhouse dit jaar, na The Invisible Man.

De actie was geweldig en origineel verfilmd. Er zit een super vaart achter, de bekendste acteurs sterven eerst, je weet niet meer wat je moet verwachten. De humor was prima, dialogen heel vermakelijk, uitstekende gore... Een echte topper.

avatar van umbra
Dubbel gevoel hierbij. Vond hem lekker beginnen, maar hij werd me daarna wat irritant. Het politiek gegeven vond ik een klucht en weeral die moralistische toer op, dan gaan m'n ogen paar keer draaien. Positief is het einde. Ik hou zeker van hunt-horror en heb me hier dus deels wel mee vermaakt, niet volledig.

Vermakelijk, heel sterk begin van de film. Daarna werd het allemaal wat minder, ook de reden van de 'hunt' was voor mij wat onrealistisch. De politieke ondertoon was dan wel weer een pluspunt aan de film.

avatar van schumacher
Geinig en vettig filmpke.
Niet te serieus nemen ook want dat is de film ook niet.

avatar van Macmanus
Hit and Miss.

Op voorhand wel wat van verwacht. Scenariowise wil het wel wat spelen met je verwachtingen. Het begint wel geestig met een nieuwe variant op wat Psycho en Scream deden met hun zgn hoofdrolspelers. Daarna doet de hoofdrolspeelster vrij logische dingen. Maar het wil daardoor ook nooit echt spannend worden of heel bad-ass of grappig. Dan lijkt de film ook vooral op satire te mikken maar ook dat wil nooit van de grond komen. Het zijn wat makkelijke grapjes die nergens schuren of dijenkletsers zijn. De film wil ook nooit het b-genre 100 procent omarmen waardoor daar ook wat kansen gemist gaan qua nudity en ultra violence.

De reveal was ook nogal jammer, Hilary Swank is nu toch gewoon c-garnituur ik had het idee dat we als kijker toch moesten denken, wow wat geweldig dat zij erin zit.

2.5 sterren.

avatar van Left4Dead
Sterk luguber begin met een knipoogje humor. Ja dat was zeker lekker binnnkomen, houd wel van dat soort openingen. Maar al heel snel daarna zie je dat men aardig doorslaat met absurditeit, en ik had gehoopt op een serieuze hunt zoals in bijvoorbeeld Surviving the Game en noem ze maar op.

Thriller/actie staat er bij het genre hier op MM. Nou, volgens mij moet er zeker humor bijstaan om een goed beeld te krijgen voordat je de prent ingaat. Je zou net als mij zomaar een totaal verkeerd beeld kunnen hebben over de prent wanneer je hem ziet. Op een gegeven moment kon ik echt niet meer bedenken waar men nu heen wilde met het verhaal. Op een gegeven moment was het ook wel klaar wat mij betrof, zelf ondanks het feit dat de prent maar 90 minuten omhelst.

Tja, redelijk vermaak voor een leeg hoofd. De boodschap is zwak uitgewerkt, Tja op het eind met de Kill Bill scene mag je weten wat en hoe. Ach hoe aandoenlijk.

Ik kom niet verder dan 2,5**.

avatar van Shinobi
"What is this Avatarshit?"

Na alle heisa en uitstel had ik hier meer van verwacht.

Je ziet hier hoe twaalf mensen gedrogeerd en ontvoerd worden naar een afgelegen plek door de liberale elite. De bedoeling is om op deze groep te jagen voor de sport. Overgoten door een - wannabe - satirisch sausje gebeurt er vervolgens niets bijzonders.

Nochtans gaat de opening voortvarend van start. Er gebeurt van alles en op een vermakelijke wijze worden er slachtoffers gemaakt. Het is lekker absurd te noemen, alleen merk je al gauw dat de rek eruit is. 'The Hunt' schiet namelijk op meerdere vlakken tekort; het is niet grappig genoeg, de gore had beter gekund en het verhaaltje is te verwaarlozen.

Op een gegeven moment valt de film dan ook stil. Het is alsof men überhaupt geen sturing weet te geven aan het geheel. De onthullingen slaan dood, omdat je als kijker simpelweg niets geeft om deze personages. Daarbovenop zijn het sociaal commentaar en de verwijzingen naar 'Animal Farm' enorm geforceerd.

Al met al een vrij zwakke poging om maar te kunnen provoceren, maar ik denk niet dat iemand zich aangesproken zal voelen.

Kleine 2,0 sterren.

avatar van mcdaktari
Best wel genoten van deze film. Vanaf het begin meteen lekker nonsens actie. Maar daarom keek deze film ook zo fijn weg. Het einde is natuurlijk zware onzin maar ach, het is film he. Ik vond dit nou niet bepaald een rol voor Hilary Swank, maar goed, het is niet anders.

avatar van macrobody
Het gaat hier dus absoluut niet om het verhaal, maar meer als een uitlaatklep voor de bizarre wereld waar we ons in bevinden, althans dat denk ik. En dan vooral de dialogen natuurlijk. Ik vond het allemaal wel komisch maar had veel scherper gekund.

avatar van DjFrankie
IJzersterk begin maar kan dit helaas niet vasthouden. Ik ben welk een fan van dit soort films dus een 7 scoort hij wel, het jammere vond ik dat er ineens wel heel veel tegelijk stierven. Ook met Hillary Swank.

Erg leuk.

Had er eigenlijk maar erg weinig van verwacht, want dit verhaaltje is doorgaans wel bekend. Levert meestal ook niet meteen de meeste leuke films op, maar op de één of andere manier was mij ontgaan dat dit eigenlijk ook een volbloed comedy was. Satire die het eeuwige en kinderachterige politieke gekissebis van de Westerse (online) wereld flink op de korrel neemt. Daar kan je mij wel voor porren.

Film begint ook leuk door een paar keer te switchen van hoofdpersonage. Daarvoor worden dan meteen een paar bekende B-listers afgeslacht. De kills zijn verder ook lekker lomp, niet echt geweldig goor of over-the-top, maar er zijn toch een paar lichamen die vlotjes aan stukken geknald worden.

Vond het een geweldig geslaagde film, tot de finale. Daar neemt Zobel jammer genoeg een stapje terug, wordt het net iets serieuzer en zitten we plots naar een uitgebreide vechtpartij te kijken. Eentje die niet meteen geweldig goed in beeld gebracht wordt. Jammer, want daar laat de film wat potentieel liggen. Maar verder niks te klagen. Vlot, lomp en grappig.

De ophef rond deze film is natuurlijk zwaar overdreven, maar daar bewijst Zobel natuurlijk wel meteen z'n punt mee.

avatar van Zandadder
Kan Hilary Swank geen fatsoenlijke rollen meer krijgen?

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik heb me er goed mee vermaakt, maar meer dan geinig is de film ook echt niet. Sterke, gewelddadige start. Daarna kakt de boel een beetje in tot ik er richting het eind wel klaar mee was. Ook net niet bloederig genoeg, een hoop kills met potentie waar je net niet voldoende van ziet. Als satire ook niet scherp genoeg. Nou klink ik vrij negatief, maar dankzij het hoge tempo en de relatief korte speelduur is het ook niet nodig om er té kritisch op te zijn. Voldoende.

avatar van Ajax&Litmanen1
Zandadder schreef:
Kan Hilary Swank geen fatsoenlijke rollen meer krijgen?

Ik zat haar profiel eens te bekijken...

Hilary Swank - IMDb

Na 2007 heeft ze inderdaad nog weinig bereikt. Wel wat tv werk, maar verder vooral anonieme films.

Ik vond haar destijds wel echt een goede actrice zeg. Bijzonder. Ben haar ook uit het oog verloren.

avatar van John Milton
Ik voeg me bij OH. Prima mee vermaakt.

avatar van huiguh
Ijzersterk begin.
Telkens als je denkt de hoofdrolspeler/speelster gevonden te hebben, dan word diegene op niet al te subtile wijze afgeslacht.
Naar het einde toe zakt de film als een pudding in elkaar, maar heb me overall gezien goed vermaakt.

3,5 ster

avatar van Luudje10
Ik vond het een heel aardige film met in het begin een aantal leuke wendingen. De film leek een beetje op een film van Jean Claude van Damme namelijk Hard Target. Dat was toch een betere film destijds in de goede jaren van onze Belgische vriend. Naar het einde toe zakte de film weg en kregen we nog wat girlpower voorgetoverd. Maar goed ik heb me toch vermaakt

avatar van barcam
Zalige B-film, verstand op nul en gaan.
Hier en daar wat maatschappijkritiek en wat leuk uitgewerkte complottheorieën.
Geslaagde mix tussen horror en komedie.
Aanrader.

Echt een vreemde film maar daarin tegen best wel geamuseerd meer kan ik er eigenlijk niet overzeggen.

avatar van james_cameron
Nogal onlogische, rommelig uitgewerkte film met een evenwel intrigerend uitgangspunt. Het extreem bloederige, onvoorspelbare begin belooft veel goeds, maar gaandeweg wordt alles steeds platter en nogal voor de hand liggend. Naarmate we meer te weten komen begint de plot dan ook behoorlijk door de mand te vallen. Hier en daar lekker over de top qua bot geweld en met Betty Gilpin beschikt de film over een grappige, onderkoelde hoofdrolspeelster, maar hier had veel meer ingezeten.

avatar van Alathir
Fijn werkje. Lekker bruut zoals het in dit genre ook moet. Leuk ook hoe je kennis maakt met personages en die dan iets later het loodje al leggen. Dat vond ik best inventief eigenlijk. Het hoofdpersonage komt daardoor wat later pas echt tevoorschijn. Een Battle Royale die in mijn ogen beter is dan de originele Battle Royale. Beter gefilmd en serieuzer gebracht. Ik heb me goed vermaakt.

Lekker gestoord filmpje met veel bloedige afrekeningen.
Concept is niet erg origineel maar de vertolking van het gewelddadige wel bekende kat en muis spel is prima uitgewerkt. Vooral de soms brute scenes maken er een sadistisch feestje van.
Ik was positief verrast met de ploselinge verschijning van Hillary Swank.
Had ik niet verwacht te zien in deze film.

avatar van Gi-Force
Echt een heerlijke film. Veel actie, humor, verassingen en gore. En wat kan die Betty Gilpin spelen zeg, echt geweldig; een heerlijke vrouw. Ik geef zelden een 8 en deze is verdiend.

avatar van rep_robert
The Hunt is een vermakelijke b-film die door alle commotie veel meer aandacht heeft gekregen die het normaliter zou krijgen.
De film begint vermakelijk. Er zit veel actie en bloed in de film en telkens wordt je met de personages op het verkeerde been gezet qua focus. Dit duurt een grofweg 20/25 minuten. Daarna zakt het tempo in de film weg en daarmee ook de fun. Het brakke acteerwerk van de cast kan je door het onnozele begin nog wel door de vingers zien, maar het begint de tweede helft van de film wel op te vallen. Richting het einde herstelt de boel zich en Swank is met afstand het hoogtepunt van de film. Normaliter houd ik niet van ellenlange eindgevechten, maar deze vindt met veel humor plaats en zorgt ervoor dat de zwakkere tweede akte van de film vergeten wordt.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
The Hunt is best wel een leuke komedie. Je wordt zeker in het begin constant op het verkeerde been gezet. En de humor is lekker zwart. De hoofdrolspeelster heeft een aparte acteerstijl. Maar op zich past het wel goed bij het genre. Het concept van de jacht op mensen is al meer gedaan. Meestal ligt daar de focus op de actie of de spanning. Nu is dat eerder humor geworden en dat werkt wel. Gelukkige weet het ook het juiste publiek te bereiken en krijgen we geen tienerhumor en zelfcensuur bij de bloederige scenes. Vermakelijke film dit!

avatar van Justinvdk
Begon zeer vermakelijk, maar het laatste stuk eindigde voor mij toch in een aardige teleurstelling helaas.

avatar van filmkul
Aardige thriller met gitzwarte humor. Het verhaal lijkt in eerste instanti bekend maar kent wat aardige twists en ook de uitwerking is weer eens wat anders. Het is een leuke mix van geweld, spanning, mysterie en humor. Aan de andere kant lijkt het bij vlagen op een kopie van Kill Bill. Verder zit de vaart er goed in en kijkt de film lekker weg. De cast is wat apart en soms best even wennen voor wat betreft de karakters uit de film die niet passend lijken, 3.5

avatar van joolstein
Lekkerrrrr! Wat een leuke film met bloed en grappige momenten. Deze film is ook veel grappiger en
bloederiger (had van mij nog iets meer gemogen) dan ik had verwacht! Doordat de productie in handen was van Blumhouse en door de vooruitgesnelde hype over controverse, eenzijdige politieke satire, deden mij vermoeden dat het een uitgekiende reclame-stunt was voor iets wat tegen ging vallen. Maar de liberalen tegen conservatieven de 'Deplorables' tegen de 'Elite' beide kanten zijn even vreselijk.

De film is een andere moderne kijk op de 'Most Dangerous Game'- formule. Meer sympathie voor de ene of de andere kant is er niet, het toont de verdorvenheid van beide partijen. Het enige personage is Crystal , een laconieke badass vrouw. Wat speelt Betty Gilpin een heerlijke rol, je ziet gewoon in haar pretoogjes dat ze volop geniet! Haar personage is ronduit actie-vol en de dood -en actiescènes waar ze een aandeel in had waren best creatief.

Over het geheel genomen is The Hunt een leuke actiefilm met een mooie balans van humor en hoog entertainmentwaarde. Het heeft een geweldige cast, (vooral Betty Gilpin en Hilary Swank) het ziet er geweldig uit, heeft een behoorlijk verhaal en tempo is lekker snel. Niets mis mee dus!

Wel een leuke film maar ook ik vond dat hij in het midden begon in te kakken en ik vond de film te grappig waardoor al dat bloed en lugubere moorden niet meer eng of vies zijn.