The Man from Planet X (1951)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Edgar G. Ulmer
met Robert Clarke, Margaret Field en Raymond Bond

Prof. Elliot opent samen met zijn dochter en zijn assistent Dr. Mears een onderzoekscentrum in de Schotse moerassen. Samen hopen ze de geheimzinnige planeet X nader te kunnen onderzoeken. Ze zijn dan ook verrast en geschokt als ze horen dat een ruimteschip van die planeet in de buurt is geland, en er mogelijk een alien aan boord is.

avatar van alexspyforever
Van hetzelfde jaar als The Thing from Another World. De alien ziet er deze keer niet als een mens uit, maar een man met een nogal uitdrukkingloos masker (dat zijn hele hoofd bedekt) waardoor hij nogal creepy overkomt. Het was precies een stenen beeld dat tot leven was gekomen. Duidelijk low budget film met een leuke locatie in het Schotse hoogland aan de rotsachtige kust. Het ruimtetuig zag er best OK uit en op het einde nog een paar leuke effecten. Helaas voor een speelduur van slechts 70 minuten gebeurt er gewoon veel te weinig, veel gepraat en doelloos gekuier in de buurt van het schip. Hierdoor was het toch een lange en vooral saaie zit. Het idee was goed, de uitwerking heel wat minder.