Fixed Bayonets! (1951)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Samuel Fuller
met Richard Basehart, Gene Evans en Craig Hill

Korea, 1951. De Noord-Koreanen hebben met hulp van de Chinezen het tegenoffensief geopend tegen de Amerikaanse strijdkrachten, die gedwongen worden zich terug te trekken. Het peloton van luitenant Gibbs moet de Amerikaanse soldaten dekking geven. Gibbs komt echter om het leven en wanneer ook zijn opvolger, sergeant Lonergan, wordt doodgeschoten komt het commando in handen van de jonge korporaal Denno. Maar Denno is principieel tegen het doden van andere mensen, enkel en alleen omdat ze een ander uniform aanhebben, en hij staat voor een gigantisch dilemma.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
De eerste verschijning van James Dean (uncredited) in een speelfilm.