The Steel Helmet (1951)

Alternatieve titels: Sergeant Zack | 38ste Breedtegraad | De Hel van Korea

Oorlog / Drama

geregisseerd door Samuel Fuller
met Gene Evans, Robert Hutton en Steve Brodie

Tijdens de oorlog in Korea stuit een groepje Amerikaanse militairen onder leiding van een uitgeputte sergeant op een door de vijand bezette boeddhistische tempel. De tempel wordt die door de Noord-Koreanen als observatiepost gebruikt en dient heroverd te worden.

avatar van Ramon K
Damn, wat is deze film van Fuller goed! Echt ongelooflijk dat dit in 1951 (!!) gemaakt is. The Naked Kiss is mijn favoriet, maar dit is een hele goede tweede. 4*, maar daar komt nog wel een keer een halfje bovenop.

avatar van stephan73
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk toch een goede poster gevonden!

avatar van badfans69
Een goeie, maar helaas ondergewaarde film gemaakt over de Koreaanse oorlog

1 van de minder bekende films van het criterion label

In October 1950, Fuller made his film in ten days with twenty-five extras who were UCLA students and a plywood tank, in a studio using mist, and exteriors shot in Griffith Park[1] for $104,000