Pat Garrett & Billy the Kid (1973)

Alternatieve titel: Pat Garrett and Billy the Kid

Western
106 minuten (original theatrical cut) / 122 minuten (1988 restored version) / 115 minuten (special edition)

geregisseerd door Sam Peckinpah
met James Coburn, Kris Kristofferson en Richard Jaeckel

1881, New Mexico. Billy the Kid ontsnapt aan ophanging door twee hulpsheriffs neer te schieten. Sheriff Pat Garett verzamelt een posse en zet de achtervolging in om Billy op te sporen.

avatar van Grindhouse62
Heb deze film in verleden een keer gehuurd, maar weet niet welke versie dat was. Bij het doorspitten van mijn filmdatabase kwam deze titel tegen. Het is de in 2005 uitgebrachte DVD Special Edition van 115 min. Ik heb hem zojuist na vele jaren opnieuw bekeken. Deze film zal nooit in kracht inboeten. Rauw en hard. Diegene die deze film nog nooit hebben gezien, maar wel willen, raadt ik aan de uncut version te gaan zien. Daar zit 7 minuten speelduur in. Ik ga zelf wel opzoek naar deze versie. Komt de film ooit op tv, kijk hem niet. Want er zal hoogstwaarschijnlijk flink in geknipt worden. Ik heb mij er prima mee vermaakt en zodra dat ik de uncut versie heb er opnieuw van zal genieten.

avatar van Brix
Grindhouse62
Het probleem is wel de restored versie (1988) van 122 minuten te vinden
Hoe ziet die er uit (de box) ?
Ik kom zoveel verschillende releases tegen zonder duidelijke info dat ik het ook niet meer weet.
Een tip misschien?

Brix schreef:
Grindhouse62
Het probleem is wel de restored versie (1988) van 122 minuten te vinden
Hoe ziet die er uit (de box) ?
Een tip misschien?
ik zou het niet weten. Ik zal ook moeten zoeken.

avatar van Roger Thornhill
Ik heb deze versie met op de ene DVD de "2005 speciale uitgave" (1:50:29) en op de andere DVD de "1988 Turner preview version" (1:56:43), allebei met de audiocommentaren en de extra's zoals bij de link aangegeven. Die 122 minuten kunnen er dus ook 117 zijn geworden bij het DVD- i.p.v. Blu-ray-formaat. Hier dus bij bol verkrijgbaar, zelf jaaaaaren geleden bij Blokker gevonden.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Ik heb dezelfde uitgave. Misschien moet de tijdsduur beter aangepast worden anders gaan verschillende users op een zinloze queeste naar een niet-bestaande 122 minuten versie.

Flavio schreef:
Ik heb gisteravond een versie van 02 uur.01 min.42 sec dvdrip gevonden op usenet. Dus hij bestaat echt wel.

Grindhouse62 schreef:
En wat blijkt dat de zender TCM de 122 minuten durende ook ooit heeft uitgezonden, die zit ook tussen mijn collectie. Door een typfout kwam alleen de 115 minuten durende versie in mijn database naar voren.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Ik ben benieuwd naar de verschillen met de 116 minuten versie. Vond beide versies die ik zag te fragmentarisch dus langer is hopelijk ook beter.

avatar van Mochizuki Rokuro
Jullie zien wellicht ook de PAL Speedup over het hoofd bij de dvd versies die R2 (dus PAL) zijn. Dat scheelt op een film van 122 minuten al gauw 5 minuten aan lengte.

Hier staan versies van 1:55:08 en 2:01:28 beschreven: Pat Garrett & Billy the Kid - dvdbeaver.com

Wellicht dat dat helpt.