Voyage to the Bottom of the Sea (1961)

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Irwin Allen
met Walter Pidgeon, Joan Fontaine en Barbara Eden

Admiraal Harriman Nelson heeft een nieuwe onderzeeër ontwikkeld. Als de Van-Allengordel, die om de aarde ligt, in brand vliegt, stijgt de temperatuur op aarde enorm. Ondanks de grote hitte, een muitende bemanning en vijandelijke onderzeeërs onderneemt Nelson een lange reis om vanaf een berekend punt in de Stille Oceaan raketten af te gaan vuren naar de Van-Allengordel en te voorkomen dat de aarde smelt.

willems john
Ik herinner mij als kind dat ik de film vol spanning volgde met het typische 'poek' geluid van de sonar vandaar voor het plezier dat ik er toen heb aan gehad 4

willems john schreef:

Ik ben al heel lang op zoek naar deze fantastische serie , ben het helemaal met je eens over de spanning en dat sonar geluid. Misschien een tip waar die serie nog te krijgen is ??????

avatar van otherfool
Erg fijne film heeft een mooie look en een goede cast (Peter Lorre komt ook nog even om het hoekje kijken). Spannend filmpje met leuke momenten (bijvoorbeeld rond de verwaande Italiaanse Dr. Zucco). Verder nog spanning rond een saboteur, gigantische zeemonsters en de mysterieuze Mr. Alvarez, deze film is action-packed!

Admiraal Nelson (what's in a name) heeft overigens de mooiste quote: 'I don't listen to the UN, I only listen to the President of the USA!' George W. zag dat het goed was...

3,5*.

heerlijke scifi klassieker.

zeker 4 * waard

Klassieke science fiction film zonder de moderne mogelijkheden van kunstmatige beelden. Grappig zo'n grote admiraalsvergaderhut aan boord van een onderzeeër te zien (onecht, dus). Het lijkt wel of de schrijver van het scenario de onzin van psychologie en religie naar voren wil brengen, waarin ik mij overigens geheel kan vinden!

avatar van Mac Hammer Fan
Onderhoudend ouderwetse science-fiction prent die mij in elk geval heel wat meer kon bekoren dan al die "Star Wars" toestanden. Irwin Allen houdt er de spanning in vanaf het begin. Het mag voor sommigen een gedateerd onderwateravontuur lijken, maar ik heb er in elk geval toch van kunnen genieten.

Mister Spock
Grandioze film. Gedateerd natuurlijk, maar inhoudelijk bijzonder goed. Fraai einde!

avatar van movie acteurs
Mooie oude klassieke Science Fiction met een gave sfeer. Spanning is gewoon goed. ik zelf heb me in ieder geval niet echt verveeld. Deze Science-Fiction/avonturen film uit de jaren 60 krijgt van mij een 3,5.

avatar van trebremmit
Vermakelijke film in een mooie setting, ik moest wel lachen om Barbara Eden die in een strakke rok en op hoge hakken zich voortbeweegt in een onderzeeer. Na deze film is er nog een serie uitgekomen van 110 afleveringen, dat lijkt me iets teveel van het goede.

avatar van Betamax
Ik ben gek op dit soort films.
Alleen viel het verhaal me wat tegen.
Maar verder uitstekend.

Dick2008
Nou eindelijk deze film maar eens bekeken, hoewel die al een paar keer op de BBC is geweest. Kan je nagaan hoe ik er al over dacht. De serie was vroeger op tv, maar wel heel lang geleden. Het enige wat bij is gebleven is dat sonargeluid en de reusachtige onderzeeër. Ach, joh. Star Trek onder water ofzo.
Een hoop gewichtig gedoe in deze film, maar wat gebeurt er nou eigenlijk in deze film. Niet veel toch voor die speelduur, gaap. Voor die tijd waren de speciale effecten goed, maar het duurt even voor er wat actie komt. 2.0

avatar van joolstein
Onderhoudende nonsens over conflicten aan boord van een atoomonderzeeër als een Van-Allengordel de Aarde bedreigd. Nadat we samen met de personages een rondleiding op de onderzeeër hebben gekregen, gaan ze op weg. En net als je denk dat het een zoveelste 20,000 Leagues Under the Sea gaat worden, gebeurd er iets onverwachts. Heel diep gaat het niet maar de combinatie van actievolle scenes en de stress van de gedoomde ondergang van wereld zoals die beleeft werd in de kleine ruimtes, was erg fijn om naar de kijken. Soms leken de scenes in de onderzeeër ook wel een beetje alsof ze zich afspeelde in een ruimteschip. De vormgeving van de Seaview (de onderzeeër) was prachtig; en de zowel boven als onder water beelden waren erg goed. Doordat er de gehele tijd wel iets gebeurde was deze rampen- film een genot om naar te kijken.