Walking Tall (1973)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Phil Karlson
met Joe Don Baker, Gene Evans en Elizabeth Hartman

Een plaatselijke sheriff voert een eenmansoorlog tegen corruptie en de plaatselijke misdaad, en gaat door het lint als de misdadigers op zijn vrouw schieten.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Ah kijk, Henk had 'm nog op z'n lijstje staan

Kreeg meen ik twee vervolgen en een spin off televisieserie onder dezelfde titel.
En nu dus een remake.

Als je van Death wish houdt dan vind je dit echt geweldig, jeugdsentiment een dikke 8 dus 4*

Harde actie met een imposante Joe Don Baker als "de man met de honkbalknuppel"....
Lekkere wraakfilm..

djelle
Het eerste deel uit dit potentiele drieluik kent een opvallend amateuristische aanpak (microfoon komt regelmatig in beeld, lompe montage etc). Potentieel dus, omdat het verhaal (gebaseerd op ware feiten) op zich best wel interessant is. Helaas is de uitwerking dat niet. Niet alleen door het amateurisme, vooral ook door de povere vormgeving. De hoofdrolspeler is overigens allesbehalve charismatisch, en wordt dan nog eens vervangen door Bo Svenson in de twee vervolgen. Veel wraakactie zien we in feite niet, vaart zit er niet in en alles wordt een beetje lang uitgesponnen om toch maar 3 maal kassa te kunnen halen.

De moraal is wel lovenswaardig, en heel af en toe kan het wat sfeer brengen dankzij een goeie soundtrack. 1,5* Voor de hele reeks.

avatar van brucecampbell
Uitstekende en meedogenloze actiefilm die het rauwe uit de jaren 70 perfect uitstraalt. De aanpak van deze film doet me trouwens heel erg denken aan de films van Peckinpah en dat is enkel een compliment. Hierin speelt ook Joe Don Baker heel erg goed en dus perfect gecast als beresterke en rechtvaardige sherrif.

Viel me vies tegen

avatar van Erwinner
Hoe kun je hier dan ook iets van verwachten?

neo (crew)
Deze vigilante heeft wel een zekere status...

Precies. Was de basis voor meerdere vervolgen, een televisieserie en een remake.

avatar van brucecampbell
Wouter schreef:
Viel me vies tegen

omdat...

avatar van Beertje45
Enorm lang geleden dat ik deze nog heb gezien, herinner me dat ik hem heel goed vond. Heb na een speurtocht van meer dan tien jaar in alle mogelijke DVD zaken hem nog nergens op de kop kunnen tikken. Zag wel twee films met een identieke titel? Remake's?