Framed (1975)

Alternatieve titel: Verraad Wordt Cash Betaald

Misdaad / Actie

geregisseerd door Phil Karlson
met Joe Don Baker, Conny Van Dyke en Gabriel Dell

De gokker Ron Lewis wint de jackpot, maar wordt op de terugweg naar huis op straat aangevallen en beroofd. Uit zelfverdediging doodt hij een corrupte politieagent en wordt hij veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf. Als hij vrijkomt vat hij het plan op om op bloedige wijze wraak te nemen op de burgemeester en de politiecommissaris die hem het onrecht hebben aangedaan.

avatar van brucecampbell
Zeer degelijke misdaadfilm met een rol op het lijf geschreven voor Joe Don Baker. Echt zo'n typische film uit de jaren 70 in de stijl van The Getaway en White Lightning.
Nu ben ik wel benieuwd geworden naar Walking Tall.