• 12.306 nieuwsartikelen
  • 166.110 films
  • 10.731 series
  • 30.936 seizoenen
  • 623.900 acteurs
  • 195.086 gebruikers
  • 9.109.063 stemmen

Coming-of-age films

zoeken in:

TornadoEF5

• 5577 berichten
  • 1557 stemmen

Billy-Pilgrim schreef:

Volgens mij staat deze er nog niet tussen: La Vie d'Adèle (2013) - MovieMeter.nl

(afbeelding)

Deze week voor het eerst gekeken en wat een heerlijke trip. Ultieme coming of age film ook.

Hmm, ik vind het niet echt een schoolvoorbeeld van een coming-of-age film. Het eerste uur heeft wel dat typische coming-of-age begin, maar daarna evolueert het toch wel in iets anders. Ik vind het eerder een film over jongvolwassenen gericht op jongvolwassenen, maar het heeft wel een coming-of-age aspect in zich, maar ik vind dat niet het dominante, net zoals de LGBTQ-seksualiteit eigenlijk ook niet dominant is, omdat de film er op zich ook weinig mee doet. Het is niet het typische verhaal waarbij het hoofdpersonage worstelt met haar seksualiteit. Daar verlegt het juist zelf de grenzen.

Misschien kan je het wel als coming-of-age film labelen, maar dan echt al hoofdzakelijk in een zeer laat stadium.

TornadoEF5

• 5577 berichten
  • 1557 stemmen

A comprehensive list of coming-of-age pictures

Ik heb de lijst ook even op ICM gezet. Je kan sorteren op aantal checks, favourites en op hoeveel official lijsten een bepaalde film staat, en op basis daarvan bekijken welke belangrijke coming-of-age films je nog niet hebt gezien.

Soms wel wat twijfel... is Manchester by the Sea een coming-of-age of niet. Is Percy Jackson and the Lightning Thief een coming-of-age of niet. Moet ik de vervolgen van American Pie, Harry Potter en Twilight gaan toevoegen? Moet je meer animatiefilms uit de Pixar- en Ghiblistal gaan toevoegen. Dat vind ik persoonlijk moeilijk. De films hebben zeker coming-of-age elementen, maar kun je ze als coming-of-age beschouwen. Maar dan wordt de lijst al iets minder puurder denk ik.

Bedankt aan niethie voor het verzamelen van al deze coming-of-age films. Ik heb wel bij je updates op Mubi enkel vanaf 2012 aangevuld, en alle aanvullingen die hier in het topic werden voorgesteld, alsook zelf wat aangevuld her en der. Als er iets ontbreekt, let me know.

kappeuter (crew films)

• 73740 berichten
  • 5866 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1123000/1123588.200.jpg?cb=1560419103

BBC - Culture - Blinded by the Light: The enduring appeal of the teen movie

BBC schreef:

As Gurinder Chadha's new film about a Bruce Springsteen-obsessed teen is released, Arwa Haider looks at the vibrant history of the coming-of-age movie.

Coming-of-age cinema spans languages and genres; its settings and soundtracks frequently shape-shift, but its core elements never really grow old.

Blinded by the Light (2019)

John Milton

• 22065 berichten
  • 11955 stemmen

Ik push graag Princess Cyd (2017) even.

Heerlijke indie coming-of-age

ZAP!

• 5171 berichten
  • 3564 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.