• 8.301.852 stemmen

Geregisseerd door: Cory Finley

Met onder meer: Anya Taylor-Joy, Anton Yelchin en Olivia Cooke

Plot Thoroughbreds

"Good breeding gone bad"

Na jarenlang uit elkaar te zijn gegroeid blazen twee tienermeisjes in een buitenwijk van Connecticut nieuw leven in hun onwaarschijnlijke vriendschap. Daarbij leren ze dat niemand van de twee is wie ze lijkt te zijn. Een mogelijke oplossing voor hun beider problemen zou weleens moord kunnen zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van tronnie

tronnie

Film over twee vervelende saaie jonge meiden met een stoornis die bijna heel de film als een stelletje zombies voor zich uit zitten te staren ..en ze willen de stief vader dood maken omdat hij niet aardig is ...

Enigste belangrijke van wat de film "verteld" is : Trouw nooit van je leven met een vrouw die kinderen heeft .

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Teleurstellende film omdat ik hier best hoge verwachtingen van had en de commentaren op de film erg misleidend zijn. Er wordt erg goed geacteerd maar het plot is niet interessant genoeg en het blijft allemaal duren met een zeer trage aanloop en dat is dodelijk voor een film als deze. Zeker niet slecht maar overtuigen kon hij allerminst.

avatar van Noodless

Noodless

Ja, uitstekend spel maakt nog geen goede film. De film wist me totaal niet te boeien door de wel zeer langzame aanpak en voorspelbare afloop. Gelukkig zorgen de twee jonge dames nog voor de nodige aandacht door hun spel. Voor mij geen verrassing want de meesten hier vinden Olivia Cooke prima ( wat ook zo is ), maar Anya Taylor-Joy is ook weer uitstekend op dreef net zoals in The VVitch, Split en Marrowbone die ik wel allemaal goed vond. 5/10

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De film wordt gedragen door 2 jonge talenten. Olivia Cooke schitterde al eerder in de film Me and Earl and the Dying Girl en Anya Taylor-Joy was dat jaar te zien in The VVitch. Ze doen het vrij goed, al kunnen ze beiden beter. Helemaal overweldigen doen ze ook weer niet. Ze kunnen gelukkig terugvallen op een boeiend script en de humor werkt wel. Ik hou wel van dit soort films. Humor met een zwart randje.

avatar van Shadowed

Shadowed

Meh.

Aparte vormgeving, dat zeker, maar niet van een soort waar ik echt wat mee kan. Dacht van tevoren ook dat ik een andere film ging zien, maar blijkbaar zat ik verkeerd. Thoroughbreds is een kleine maar goed ontvangen film die de recentelijke jaren met zich hebben meegebracht en die nog een doorpakker voor Taylor-Joy betekende.

Het is in principe een mix van zwarte komedie, misdaad en wat thrillerelementen. De komedie is van redelijk absurde toon. Het leunt op de aparte persoonlijkheden van Taylor-Joy en Cooke. Beide dames acteren meer dan degelijk, maar ik vond de verschijningen zelf volstrekt oninteressant. Cooke speelt sowieso een nogal herhaald type dat dit soort films moeilijk kunnen gebruiken. Taylor-Joy begint ook zo maar vind uiteindelijk de draai wel.

De visuele invulling is bekwaam maar ook wat saai. Een goede, sterke sfeerzetting proefde ik niet. Veel decoratie en detail in het landhuis, maar niet goed genoeg gebruikt om er iets uit te krijgen. De film mist vooral focus die de kijker naar de film trekt. De twee types van de dames zijn namelijk niet sterk genoeg om de kijker geboeid te houden en het concept zelf ook niet.

Ziet er gelukkig wel bekwaam uit, maar ik kan er gewoon niet zo veel mee. Een beetje weird in de uitwerking, maar van dit soort humor krijg je me niet aan het lachen. Een redelijk verrassende finale brengt het cijfer naar een 2,0*, maar ik zal me erbij neer moeten leggen dat dit gewoon mijn film niet is. Heeft blijkbaar wel zijn publiek gevonden verder en dat is prima. Ik vind het zelf nog steeds een ietwat vreemde maar vooral droge boel.