Blinded by the Light (2019)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Gurinder Chadha
met Viveik Kalra, Kulvinder Ghir en Meera Ganatra

Groot-Brittannië, de jaren 80. Javid is een moslimjongen die op een dag een cassettebandje met muziek van Bruce Springsteen vindt. Tot groot ongenoegen van zijn familie raakt hij gefascineerd door de zanger. Dankzij de muziek van Springsteen leert Javid zichzelf en zijn familieleden beter kennen.

avatar van zoutzak
Ik ben moviemeter kritischer gewend dan dit!
Bijna 3.5 ster na 150 stemmen. Wellicht zijn de Springsteen fans nog wat oververtegenwoordigd. Geenszins een vervelende film maar toch ook weinig bijzonder.

avatar van Walter S.
zoutzak schreef:
Ik ben moviemeter kritischer gewend dan dit!

Ik vond het wel lekker als afwisseling tussen alle superhelden, horror en actie een film over een gewone man met een bijzonder verhaal.

avatar van rep_robert
Zo gewoon vind ik hem niet gedragen. Gewone mensen staan niet tijdens een storm voor een muur van een flatgebouw Michael Jackson uit the Earth Song na te doen... Op Bruce Springsteen muziek

avatar van Walter S.
Een bijzondere man met een bijzonder verhaal dan.

Je moet op MM wel erg opletten wat en hoe je het zegt, voor je het weet ontketen je een pagina lange off topic discussie.

avatar van filmkul
Sterk drama. Het verhaal, deels gebaseerd op waargebeurde feiten, is best aardig en wordt zeer vakkundig uitgewerkt door Chadha. De parallelle werelden van de hoofdrolspeler en die van in de muziek van Springsteen worden aan de ene kant luchtig gebracht maar aan de andere kant zit er ook een serieuze ondertoon in de film. Dat laatste is best knap want de setting (jaren 80 met foute muziek als Tiffany en Debbie Gibson) en de niet stereotype hoofdpersoon (een Pakistaanse jongen die Springsteen fan is) lenen zich daar bijna niet voor. Het acteerwerk is verder prima. Topper en voor Springsteen fans extra smullen. 4.0/4.5