Spring Breakers (2012)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Harmony Korine
met James Franco, Selena Gomez en Vanessa Hudgens

Brit, Candy, Cotty en Faith zijn beste vriendinnen sinds de lagere school. Ze wonen samen in een saai studentenhuis en zijn op zoek naar avontuur. Het enige wat ze moeten doen om echt plezier te beleven is genoeg geld bij elkaar sparen voor de voorjaarsvakantie. Wanneer ze de crimineel 'Alien' ontmoeten belooft deze hen te voorzien van alle spanning en opwinding die ze maar wensen. Onder aanmoediging van hun nieuwe vriend is het al snel duidelijk hoe ver meisjes willen gaan voor hun ultieme voorjaarsvakantie.

#Time’sup avant la lettre

What the FUCK did I just watch??!
Even serieus... Wtf was dat?
Om het een beetje te kunnen omschrijven: Een mix van hele slechte amateuristische porno, K3, Sesamstraat, American Pie en Borat (wannabe gangsters).
Wat slecht! Tenenkrommend slecht. Ben zelfs in slaap gevallen, dat zegt al genoeg

Dikkertje Dap schreef:
Heb de film op tv gezien en vond het tot mijn verbazing een sterke film omdat dit de (hedendaagse) realiteit is. Maar er zitten zeker negatieve kanten aan met name voor naieve jongens en meisjes, die kunnen slachtoffer worden zoals in de film goed weergegeven wordt. ..

Dat zeg je heel goed: naïeve jongens en meisjes. Als je in dit leven naïef bent, is alles gevaarlijk haha
Dan moeten ze dus alles verbieden, van drank tot sigaretten tot seks Even serieus, ik ben ook jong geweest en er is niks met me gebeurd. Kwestie van hersens gebruiken. Als je naïef bent en met een plaat voor je kop loopt, vraag je er stiekem ook om. Wie zitten er dan fout kan je je afvragen, de gangsters pooiers enz of die naïeve meisjes die gewoon ff normaal moeten doen en hun kop erbij moeten houden? Alleen naïeve domme meisjes vallen voor loverboys bijv. Geen 1 intelligent meisje is ooit in handen gekomen van zo'n stuk vuil. Maakt ook niet uit verder, verandert niks aan het feit dat het een ruk film was. Letterlijk dan

jordorientje schreef:

De enige dame die naief was is de gelovige Faith, maar ze schrikt op tijd terug na haar aanvaring met de grote boze buitenwereld. De andere dames weten precies wat ze doen en zijn in controle. Geen #metoo aan hun lijf. Als je niet in slaap gevallen was, had je gezien dat de film enkel mannelijke slachtoffers kent.

Zoals ik hier boven al schreef, het is veel eerder een voorloper van de Time’s up movement en daarmee slaat deze audio visuele parel ook nog eens inhoudelijk de spijker van de tijdgeest boven op de kop.

avatar van BlueJudaskiss

Waar zat de porno?

avatar van Zwolle84
BlueJudaskiss schreef:

Waar zat de porno?

avatar van Shadowed
Met wat doordenken wil ik K3 nog wel begrijpen (4 vriendinnen) maar dan zal je een heleboel andere films ook K3 kunnen noemen. Hoe je bij Borat komt is mij ook een raadsel.

En K3, Sesamstraat, American Pie en Borat?

Zegt vooral veel over zijn eigen referentiekader....

avatar van horizons
Borat : de bikini

avatar van Zwolle84
horizons schreef:
Borat : de bikini

Borat heeft een mankini. Wereld van verschil.

avatar van horizons
Zwolle84 schreef:

Borat heeft een mankini. Wereld van verschil.

Dan houden we het op 'kini'.

En K3, Sesamstraat, American Pie en Borat?

Nou het is heel simpel, maar blijkbaar alsnog te moeilijk voor jullie.
K3 geeft het niveau aan van deze ontiegelijke slechte actrices. K3 is net zo geloofwaardig.
Sesamstraat staat voor de simpelheid en taalgebruik van deze film: zelfs m'n nichtje van 8 had deze met gemak kunnen volgen.
Plus het feit dat het nergens over ging, net als Sesamstraat.
American Pie is een ontiegelijk slechte standaard Amerikaanse film met gefrustreerde gastjes geobsedeerd door seks. Een beetje zoals deze meiden. Plus het feit dat de film dus alleen over seks ging.
En Borat komt kijken bij het deel dat het een ontzettend idiote film is.
Beetje een mix van alle slechte films en elementen dus. Ciao

Basto schreef:

Zegt vooral veel over zijn eigen referentiekader....

Lees.

Lees.

Je bevestigt enkel wat ik al schreef.

avatar van stefan dias
jordorientje schreef:

Plus het feit dat het nergens over ging, net als Sesamstraat.

Don't diss Sesamstraat!

avatar van Basto
Ook in Kino, maar had m graag wat later op de avond gezien. Maar Lux isme wat te ver weg.

10 jaar Cineville: Spring Breakers - Kino Rotterdam - kinorotterdam.nl

Wow, just wow. Fenomenaal. Qua sound, qua cheekiness en absurditeit, maar bovenal visueel... En wat blijkt? Debie! Benoît Debie is en blijft mijn held. Elke film raak, wat een cinematograaf. Bepaalde scenes, en het hele laatste deel... Seems like a dream...seems like a dream... Man, super genoten.

avatar van Basto
Ook vandaag weer op het grote doek gezien, dankzij 10 jaar Cineville. Prachtig! Die Notice Me sequentie vind ik echt briljant!

avatar van McSavah
De film houdt ook bij een achtste kijkbeurt inderdaad prima stand. Bioscoop is wel alweer van zes jaar geleden. Nu met nog groter doek en nog beter geluid wederom genieten. Denk telkens dat ik de film inmiddels kan dromen maar vallen me toch andere dingetjes weer op. Poetry in motion, y'all.