Spring Breakers (2012)

2,87

Drama / Misdaad

geregisseerd door Harmony Korine
met James Franco, Selena Gomez en Vanessa Hudgens

Brit, Candy, Cotty en Faith zijn beste vriendinnen sinds de lagere school. Ze wonen samen in een saai studentenhuis en zijn op zoek naar avontuur. Het enige wat ze moeten doen om echt plezier te beleven is genoeg geld bij elkaar sparen voor de voorjaarsvakantie. Wanneer ze de crimineel 'Alien' ontmoeten belooft deze hen te voorzien van alle spanning en opwinding die ze maar wensen. Onder aanmoediging van hun nieuwe vriend is het al snel duidelijk hoe ver meisjes willen gaan voor hun ultieme voorjaarsvakantie.

3275 BERICHTEN 119 MENINGEN
avatar van xgogax

geplaatst: 1 mei, 16:50 uur [permalink]
Dit monumentaal poëtisch meesterwerk is inmiddels 5 jaar oud ; tijd voor een feestje . Spring Breakers (2012) kan wat mij betreft zich nu al met gemak meten met poëtische meesterwerken van filmgiganten als Barnet en Jean Vigo !

avatar van SillyBilly23
geplaatst: 7 mei, 22:34 uur [permalink]
Het liet me kouder dan ik had verwacht. Een absurde roes die verbeelding en extase opwekt maar waarbij de kater achteraf onvermijdelijk is. Dat is ook een beetje mijn ervaring. Het is wel een snoepje voor het oog en eentje die bij herziening misschien hoger zou kunnen scoren door de talloze visueel aantrekkelijke scènes. Maar had het toch moeilijk om door die oppervlakkige springbreak-bubbel te prikken. Een dikke 6. Helaas maar Britney, in een ver verleden mijn idool, is ook passé.

avatar van Gish
geplaatst: 18 mei, 18:09 uur [permalink]
Gelukkig, Korine maakt hem zelf, dan kijken we hier naar uit.
Wel zonder de meisjes begrijp ik. Naomi Watts zal teleurgesteld zijn als Vanessa ontbreekt

avatar van lucdecoster
geplaatst: 28 juni, 22:59 uur [permalink]
Ik vind een film voor op school te zien en dan eens bespreken met de leraar.