• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.346 acteurs
  • 199.164 gebruikers
  • 9.382.110 stemmen
Avatar
 
banner banner

Quantum of Solace (2008)

Actie / Thriller | 106 minuten
3,01 3.449 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 106 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Marc Forster

Met onder meer: Daniel Craig, Olga Kurylenko en Mathieu Amalric

IMDb beoordeling: 6,5 (493.764)

Gesproken taal: Engels, Spaans, Italiaans, Frans en Duits

Releasedatum: 6 november 2008

Plot Quantum of Solace

"For love, for hate, for justice, for revenge."

Na het verraad van Vesper Lynd moet James Bond moeite doen om zijn gevoelens buiten zijn missie te houden. Samen met M ondervraagt hij Mr. White, wiens bekentenissen tot meer inzicht leiden wat betreft de complexe afperspraktijken waar Lynd mee te maken had. Een nieuwe ontdekking brengt Bond naar Haïti, waar hij de even mooie als mysterieuze Camille ontmoet.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van smeetsm

smeetsm

  • 138 berichten
  • 103 stemmen

ben halverwege ergens in slaap gevallen. Is dat normaal??


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

smeetsm schreef:

ben halverwege ergens in slaap gevallen. Is dat normaal??

Bij deze film wel.

Veel te veel actie, totaal geen bond naar mijn mening.

In Bond zit ook altijd veel verhaal, Romantiek en actie. Dat laatste kwam in dit deel veels te veel aan de pas...en het verhaal tsja..welk verhaal eigenlijk.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31157 berichten
  • 5452 stemmen

AC/DC schreef:

(quote)

Dat nieuws maakt me dan wel weer nieuwsgierig. Vind Daniel Craig persoonlijk toch wel de beste Bond, alhoewel ik Sean Connery nog nooit in een Bond film heb gezien.

Connery heeft het personage gezet en zoals al eerder gezegd hier, wordt elke acteur afgerekend op hem. Kan goed zijn dat je Craig de beste Bond vind, maar je kan niet spreken over 'de beste Bond' als je alle films van Connery gemist hebt. Bond is meer dan Craig en Brosnan alleen...


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1901 stemmen

Ik heb QoS zopas nog eens herzien op Divx-formaat, het is enkele maanden geleden dat ik hem nog gezien had (in de bioscoop) en omdat ik de eerste keer dat ik hem zag nogal teleurgesteld was om wat er van de nieuwe bondfilm gemaakt was, wou ik de film nog een kans geven.

Ik moet toegeven dat de film niet zo slecht is als wat hier beweert word. Dat het een minder vanzelfsprekende bondfilm is, staat als een paal boven water, al moet ik wel zeggen dat het typische bondsfeertje nog altijd wel aanwezig was. De actie is in het begin wat schokkerig en onoverzichtelijk maar verbetert later in de film. Wat me opviel is dat ik om een of andere reden het verhaal beter begreep dan de eerste keer, de eerste keer leek ik alleen maar actie te zien, toen ik hem eergisteren herkeek, zag ik er een sterk bondverhaal in.

Verder is de film ook wat duisterer en zit er meer actie in om de simpele reden dat de makers een kille sfeer wouden creëren omdat Bond nog altijd wraak wou nemen voor de dood van Vesper Lynd in de vorige film. Verder krijgt de film ook zijn succes te danken aan de beste bondacteur sedert Connery, namelijk Daniel Craig.

ik verhoog men stem van 2,5* naar 3*


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Om echt te kunnen oordelen wie de beste is moet je minimaal Connery hebben gezien. Toch wel DE James Bond. Al vind ik Brosnan persoonlijk beter.

Net QoS op dvd gekocht, 13 euro bij Mediamarkt. Wilde eigenlijk de SE maar die heeft alleen de Free Record Shop en kost 25 euro. Mij te duur voor deze film.


avatar van coldheaven

coldheaven

  • 623 berichten
  • 188 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Om echt te kunnen oordelen wie de beste is moet je minimaal Connery hebben gezien. Toch wel DE James Bond. Al vind ik Brosnan persoonlijk beter.

Net QoS op dvd gekocht, 13 euro bij Mediamarkt. Wilde eigenlijk de SE maar die heeft alleen de Free Record Shop en kost 25 euro. Mij te duur voor deze film.

Kijk eens op Amazone.co.uk joh

De Deluxe Edition (zelfde als SE neem ik aan) kost hier iets meer dan 8 euro.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hehe ach nee ik ben nog zon ouderwetse zak die de films graag in de winkel koopt...

Met uitzondering heel soms 1 via Marktplaats als ie in de winkel onvindbaar is.


avatar van mock turtle

mock turtle

  • 594 berichten
  • 610 stemmen

ik hou niet bijzonder van bond-films, maar deze was wel aardig. craig vond ik erg overtuigend als 007.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zonet op dvd herkeken. Ik blijf bij mijn mening. Redelijke actiefilm, erg slechte James Bond film. Wie mijn volledige recensie wil lezen moet even op de ''meningen-knop'' in dit topic drukken aangezien mijn mening niet verandert is sinds ik hem vorig jaar in de bioscoop zag.

Een aantal goede scene's, een paar fraaie stunts en Craig doet het niet slecht maar het heeft geen drol met James Bond meer te maken. Alle charme, alle stijl, alle JB elementen...weg. Dat je tot de aftiteling moet wachten voor het bekende theme is ook zonde.

Ik hoop echt dat de volgende Bond een stuk meer Bond achtiger wordt anders vrees ik dat een hoop fans echt gaan afhaken. Casino Royale was ook niet heel Bond achtig maar die was gewoon behoorlijk goed als film. QoS mist alles, waaronder een fatsoenlijk verhaal.

Mmm, nu typ ik toch weer een lap tekst en ik wilde het nog wel kort houden


avatar van Arie18

Arie18

  • 107 berichten
  • 402 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Zonet op dvd herkeken. Ik blijf bij mijn mening. Redelijke actiefilm, erg slechte James Bond film. Wie mijn volledige recensie wil lezen moet even op de ''meningen-knop'' in dit topic drukken aangezien mijn mening niet verandert is sinds ik hem vorig jaar in de bioscoop zag.

Een aantal goede scene's, een paar fraaie stunts en Craig doet het niet slecht maar het heeft geen drol met James Bond meer te maken. Alle charme, alle stijl, alle JB elementen...weg. Dat je tot de aftiteling moet wachten voor het bekende theme is ook zonde.

Ik hoop echt dat de volgende Bond een stuk meer Bond achtiger wordt anders vrees ik dat een hoop fans echt gaan afhaken. Casino Royale was ook niet heel Bond achtig maar die was gewoon behoorlijk goed als film. QoS mist alles, waaronder een fatsoenlijk verhaal.

Mmm, nu typ ik toch weer een lap tekst en ik wilde het nog wel kort houden

Ik ben het 100% met je eens. Zonde van een reeks die al zo'n lange geschiedenis heeft!


avatar van MKY

MKY

  • 7 berichten
  • 6 stemmen

Hoi Allemaal,

Deze film vond ik echt 3x niks. Toen de film afgelopen was, dacht ik bij mezelf: "dit is toch geen grapje?". Bond-films vond ik altijd amusant om naar te kijken gewoonweg omdat ze simpel zijn. Goodguy / badguy enzo. De rode draad in deze film is ver te zoeken. En alles wat een Bond-film maakt, zit amper in deze film. Zonde...


avatar van -Revelation-

-Revelation-

  • 25 berichten
  • 160 stemmen

Een film zonder verhaal


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1901 stemmen

-Revelation- schreef:
Een film zonder verhaal


Ik vond toch dat er een duidelijk verhaal inzat, het is gewoon zo dat Bond gedurende de hele film wraak neemt op een organisatie die verantwoordelijk is voor de dood van Vesper Lynd (de Bondgirl uit Casino Royale).Je kunt de film best nog eens herzien, ik had het de eerste keer ook niet op de film begrepen, pas toen ik hem een tweede keer zag kon ik hem apprecieren. De Bond-elementen liggen er in tegenstelling tot de vorige films ook niet meer zo vingerdik op; hij zegt niet meer 'Bond, james Bond', hij drinkt zijn martini ('shaked not sturbed') niet meer, en de makers hebben duidelijk ook besloten om minder lange onzinnige dialogen in de film in te brengen.


avatar van rocco101

rocco101

  • 58 berichten
  • 35 stemmen

Een kleine mening; Ik snapte helemaal niets van deze film..Misschien lag het aan mij. Maar wat een ongeinspireerde baggerfilm. Sorry kan er niets aan doen..


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ik ben nooit een fan geweest van 007, maar het was zelfs mij duidelijk dat er maar sporadisch typische Bond-elementen terugkomen in Quantum of Solace. Als niet-fan kon ik nog met een objectief oog dit 22e Bond-vehikel kijken, en objectief gezien valt er niet zo heel veel te beleven. Het scenario is slap, de villain saai en audiovisueel is het allemaal niet zo bijzonder. Het is duidelijk dat de regisseur de Bourne kant op wil met zijn presentatie van de actie, maar buiten wat sterke achtervolgingsscènes om, valt de rauwheid tegen. Verder ga ik er niet over uit of Craig nou een goede James Bond neerzet of niet. Wel kan ik zeggen dat deze acteur elke vorm van charisma mist.

2,5*


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

wrm vinden sommige mensen dit een slechte bond film?

hij is godverdomme mega!!!!

DANIEL CRAIG IS THE BEST


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

In de TV-Commercial word gezegd: De beste Bond film ooit!

Ik zie dat jullie het er allemaal mee eens zijn.


avatar van 88Fabian

88Fabian

  • 1527 berichten
  • 0 stemmen

jumpstylemovie schreef:

In de TV-Commercial word gezegd: De beste Bond film ooit!

Ik zie dat jullie het er allemaal mee eens zijn.

Dat zeggen ze altijd natuurlijk he.

echt dom,welke bond film?,ik heb alleen een paar flitsen gezien daarna was het afgelopen.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5885 berichten
  • 1414 stemmen

Even over de dvd:

Jeee, wat valt die voor een dubbelaar tegen!

De extra's op het tweede schijfje duren bij elkaar nog geen drie kwartier en zijn nou niet bepaald dingen, die je nog vaak wilt gaan herbekijken.

Toen de eerste Bond dvd's uitkwamen stond er net zo veel op een enkel schijfje, dan nu op een dubbel dvd.

Regisseur Foster heeft al bekend dat hij een audiotrack heeft ingesproken die niet voor deze editie is gebruikt en hij beweert ook dat de reden van geen deleted scene's is dat die er doodeenvoudig niet waren.

Op 1 na dan: de oorspronkelijke laatste minuut van de film, met Mr White en Craig die My name is.... zegt. Dat wordt bewaard voor een volgende uitgave! Zucht!

Iedereen die hem nog wilt gaan aanschaffen en geen superfan is: neem de enkelaar, wanneer de volgende Bond gaat draaien zullen ze wel weer met een driedubbelaar uit gaan pakken.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5984 stemmen

gotti schreef:

Tuurlijk, QoS (what's in the name...) ziet er best ok uit, maar MIJN GOD wat een slecht script.

De interessante scènes zijn dan ook op één hand te tellen - als ik er nu eentje zou noemen zou ik het, buiten enkele ok actiescènes echt niet weten. Daarbij zijn zowel Bond, als de bondgirl (waar bleef ze!) en de bad guy enorm saaie personages. Bond moord en lijkt die ene gezichtsuitdrukking van Nic Cage geleend te hebben, de bond girl heeft het sufste motief ooit en de bad guy is een mietje.

Buiten de enkele geestige vondsten binnen de actiescènes is QoS saai, onboeiend en hoogst onbevredigend.

1,5*

Helemaal mee eens, al ben ik wat milder over Craig.

Slecht geacteerd door zowel de Bondgirl als de badguy.

En ze mogen die acteurs wel eens een cursusje Engelse uitspraak geven, maar ik denk dat men dat als charme ziet al die vette accenten.

Wat een aanfluiting is deze Bond. Zelfs de actiescene's zijn matig en de montage is warrig.

Krappe 2*


avatar van opa_paul

opa_paul

  • 202 berichten
  • 1554 stemmen

Wat een tegenvaller zeg! Ben sowieso nooit een liefhebber geweest van de Bond films, maar dit was wel echt een paar stapjes terug. Wat me het meest stoorde was de slecht gefilmde actiescenes. Het kunnen allemaal prachtige stunts zijn met tientallen stuntmannen en voor miljoenen schade aan auto's en gebouwen, maar als het dan slecht in beeld gebracht wordt heb je er nog niets aan! De camera's vliegen heen en weer. De peuter die de montage heeft gedaan zat als een gek op de knopjes te drukken. Camera 1,6,4,7,2,4..... en dat zo vaak mogelijk in een aantal seconden!

Ik mis ook gewoon de humor en snufjes van 007. Het is toch geen Bond film zonder de snufjes?

Het enige wat de moeite waard was, waren de prachtige Alfa Romeo's door de kleine dorpjes en bergweggetjes!

Tegenvaller!


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

009 schreef:

wrm vinden sommige mensen dit een slechte bond film?

hij is godverdomme mega!!!!

DANIEL CRAIG IS THE BEST

Briljante uitleg, ik ben totaal overtuigd. Ik maak er ook 5* van...


avatar van pkramerf

pkramerf

  • 1 berichten
  • 1 stemmen

óf je verwacht een gewoon goed actiefilm, óf een bond film. Voor het eerste is het een top, voor het laatste is het een absolute flop. Ik heb alle bond films in mijn collectie, deze zet ik zelfs niet naast Lazenby.... Gewoon een goeie keiharde actiefilm. Geen bondfilm, geen humor, geen gadgets, geen James.


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1901 stemmen

pkramerf schreef:

óf je verwacht een gewoon goed actiefilm, óf een bond film. Voor het eerste is het een top, voor het laatste is het een absolute flop. Ik heb alle bond films in mijn collectie, deze zet ik zelfs niet naast Lazenby.... Gewoon een goeie keiharde actiefilm. Geen bondfilm, geen humor, geen gadgets, geen James.

Vanaf dat Daniel Craig 'James Bond' speelt en Judi Dench 'M' speelt is het voor mij een Bondfilm. Dat er geen gadgets in voorkomen vond ik helemaal niet jammer (dat was trouwens in Casino Royale ook al niet meer het geval, alleen gebruiken mensen dat hier ook weer om de film nodeloos af te kraken), dat er geen humor inzit is niet waar (al is het wel een meer 'killere' film omdat Bond gedurende de hele film wraak neemt voor de dood van Vesper Lynd), ik vond de nieuwe Bondfilm aanvankelijk ook wel een tegenvaller maar na herziening moet ik toch zeggen dat het allemaal ook weer niet Zó slecht is. En QoS vind ik persoonlijk toch nog altijd een stuk beter dan 'On her Majesty's secret service' met Lazenby als Bond.


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1901 stemmen

opa_paul schreef:

Wat een tegenvaller zeg! Ben sowieso nooit een liefhebber geweest van de Bond films, maar dit was wel echt een paar stapjes terug. Wat me het meest stoorde was de slecht gefilmde actiescenes. Het kunnen allemaal prachtige stunts zijn met tientallen stuntmannen en voor miljoenen schade aan auto's en gebouwen, maar als het dan slecht in beeld gebracht wordt heb je er nog niets aan! De camera's vliegen heen en weer. De peuter die de montage heeft gedaan zat als een gek op de knopjes te drukken. Camera 1,6,4,7,2,4..... en dat zo vaak mogelijk in een aantal seconden!

Ik mis ook gewoon de humor en snufjes van 007. Het is toch geen Bond film zonder de snufjes?

Het enige wat de moeite waard was, waren de prachtige Alfa Romeo's door de kleine dorpjes en bergweggetjes!

Tegenvaller!

De actiescènes waren inderdaad een sterke tegenvaller. Het was schokkerig en onoverzichtelijk door het veelvuldig close-up gebruik, al verbeterde dat later in de film wel..


avatar van gauke

gauke

  • 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Voor mij weer een pracht van een film. Elke Bond film worden de acties weergalozer en spectaculairder. En deze aflevering ook een Judi Dench op haar best. En ja, deze film doet sterk denken aan de Bourne triologie, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken.


avatar van sporthaas

sporthaas

  • 123 berichten
  • 584 stemmen

pkramerf schreef:

óf je verwacht een gewoon goed actiefilm, óf een bond film. Voor het eerste is het een top, voor het laatste is het een absolute flop. Ik heb alle bond films in mijn collectie, deze zet ik zelfs niet naast Lazenby.... Gewoon een goeie keiharde actiefilm. Geen bondfilm, geen humor, geen gadgets, geen James.

Gek dat je dan een 1 geeft. Het is een goede keiharde actie, maar niet wat ik verwacht dus ik geef maar een 1.

Gek...


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben nooit Bond fan geweest. Enkel in de afleveringen Met Connery vind ik Bond goed. Ten tijde van Pierce Brosnan vond ik de serie een grote aanfluiting, dus wellicht ligt deze me wel....

Vorige met Craig was zeer behoorlijk, Bond als botte killer, zo zie ik 'm liever dan als inspector gadget of als doorzichtige charmeur.


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

In de standaard stond dat bond 23 niet zal aansluiten op quantum of solace.

klopt dit? kan iemand me helpen


avatar van roc12345

roc12345

  • 185 berichten
  • 52 stemmen

moet ik hem voor de dvd halen ja of nee ik twijfel ik had hem gezien

in de bios ik vond hem niet zo goed als casino royale maar wil hem eigenlijk toch toevoegen aan de james bond collectie

wat ik van de film vond het begon goed waar het bij de eerste deel afliep maar het miste wat maar wat de james bond gevoel glipte langzaam bij het einde weg

voor de rest super stunts maar verhaal was mwaa

Gerelateerde tags

dodenundercovergeheim agentmi6british secret service007: (2008)量子殺機