Meningen
Hier kun je zien welke berichten Justinw als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Ice Station Zebra (1968)
Alternatieve titel: Poolbasis Zebra
Weer een goede verfilming van een verhaal van MacLean na het geweldige Where Eagles Dare en The Guns of Navarone.
John Sturges weet dit verhaal dan ook prima naar het doek te brengen. Heb nog een paar films liggen van de beste man.
De film word in twee delen gegeven. De reis richting het station en het deel op het station zelf. Alhoewel het station zelf intressanter klinkt word ook de reis erg goed in beel gebracht. De submarine ziet er goed uit en ook de manier van werken op de submarine word allemaal goed belicht. De film neemt overal rustig de tijd voor en dat is te zien aan de speelduur, maar hierdoor word de film erg sterk.
De film kan door sommige wel als langdradig worden beschouwd en daar kan ik wel enigzins mee leven.
Met de acteerprestaties zit het ook wel oké. Patrick McGoohan doet het zeer aardig net als Hudson en Brown. En Borgnine is......Borgnine.
Alhoewel hier actie/thriller word neergekwakt vind ik het toch meer een avonturenfilm. John Sturges weet een lekker avontuur op het scherm te brengen en blijkt maar weer eens een sterk regisseur te zijn. Moet nog aardig wat dingen van hem zien en dat ga ik de komende tijd dan ook zeker doen.
3.5*
Ides of March, The (2011)
Degelijk, vormgeving prima in orde acteerwerk van iedereen uitstekend. Toch vond ik het allemaal wat voorspelbaar en weinig opwindend. Toch bewijst Ryan Gosling weer dat je hem zeker in de gaten moet houden. Heb zeker zin in toekomstige films met hem erin.
Idi i Smotri (1985)
Alternatieve titel: Come and See
Nu dan gezien, door de MM pakketservice. Wou hem eigenlijk zelf kopen en dat ga ik nu denk ik ook wel doen. Mijn intresse werd gewekt door de geweldige poster(voor mij een van de mooiste op MM), het genre Oorlog/drama en de toch wel hoge score.
En ik moet zeggen het is een hele zware film, maar wel een steengoede. In het begin weet je totaal niet wat je moet verwachten, maar na het bombardement wat overigens magnifiek was, zat ik helemaal in de film. Florya word dan doof, en dit is dan ook fantastisch vormgegeven. De momenten zoals, de koe, de ooievaar de Hitler pop en nog vele anderen waren prachtig en raakten precies hun doel.
Dan komen er een reeks keiharde confronterende beelden, en dan ook de meest confronterende die ik in een film heb gezien. Die op rauwe wijze de manier laten zien waarop de duitsers Wit-Rusland uitroeien. Dit kan werkelijk waar nooit meer geëvenaard worden, Klimov levert hier dan ook een grandioze film af.
Het einde maakte voor mij alles goed. En voor een 1e ervaring met de MM pakketservice, ben ik veel meer dan tevreden
Een dikke * * * * * en een top10 Notering.
Imagine That (2009)
Een 13 in een dozijn film, overbekende opbouw, veel cliché's en other bullshit. Kijk je een keer en nooit weer. Wel gezellig met mijn zus gekeken dus wel vermaakt
Martin Sheen's rol voegde ook niet veel toe.
Maar toch een 2*
In the Line of Fire (1993)
Eastwood en malkovich tillen dit naar een hoger niveau, de rest is nogal een standaard verhaaltje. Maar kijk wel gemakkelijk weg.
3*
In the Valley of Elah (2007)
Op zich ben ik altijd wel fan van dit soort genre films. Haggis is een regisseur die ook niet heel veel fout doet maar hij haalt er dit keer toch verre van het maximale eruit. Ten eerste is het mooi geschoten door Roger Deakins en dit levert prachtige beelden op, bijvoorbeeld bij de crime scene met de stad op de achtergrond.
Ten tweede is de cast indrukwekkend op de soldaten na dan. Tommy Lee Jones draagt deze film dan ook echt en ook Susan Sarandon is indrukwekkend. Charlize Theron vond ik wat wisselvallig hier en daar. De rest van de cast wordt aangevuld door namen als Jason Patric, Josh Brolin en James Franco. Daar wordt echter niet alles uit uitgehaald als je het mij vraagt.
Het grootste probleem van de film is gewoon dat het uiteindelijk slot gewoon niet goed genoeg is. De reveal is nogal slap en het punt dat de film wilt maken wordt teveel door je strot geduwd.
Driekwart van de film is dus erg sterk maar naar het einde wordt het wat minder.
In Time (2011)
Interessant concept waar te weinig werd uitgehaald.
Het verhaal vervalt gewoon in een cliché actie/thriller plot waar door het tijd=geld gegeven veel meer ruimte was om iets originelers mee te doen. De acteerprestaties zijn ook verre van bijzonder. Locaties en aankleding word ook te weinig mee gedaan. Alleen wat kleine aanpassingen aan wat auto's is niet genoeg voor het oog. Terwijl de futuristische poster van de deze film toch anders doet verwachten.
Inception (2010)
Aangename bioscoopervaring.
Ik keek toch wel heel erg uit naar deze film. Vrijdag er heen geweest en met name het visuele spektakel maakt deze film goed.
Het plot deed me wat denken aan The Thirteenth Floor alleen dan met meer lagen. Het is zeker geen slecht plot, en snap waarom hij hier zo hoog gerated word. Maar waar mensen zeggen dat het heel ingewikkeld is snap ik niet. Alles word verklaart tot op de bodem(als je tenminste gewoon normaal oplet). En dan snappen sommige mensen nog niet eens het trucje van Nolan op het einde. Wat overigens erg leuk was.
Kwa plot valt er voor mij dus weinig over na te discussiëren.
Het acteerwerk was goed. DiCaprio die ook in Shutter goed was, vond ik ook hier weer zijn mannetje staan. Alleen Marion Cotillard werd bloedirritant. Vond dit deel van het verhaal dan ook een beetje te zoetsappig. Leuke rollen ook van Hardy en Watanabe.
Het plot voelt een beetje raar aan maar het visuele spektakel maakt veel goed. Ruime 3.5*
Inferno (2016)
Wel even een fikse tegenvaller dit, niet dat ik verwacht had dat dit een meesterwerk zou worden maar met het bronmateriaal kan een prima film afgeleverd worden. Howard levert op zijn beurt de slechtste uit de reeks af en veegt zijn achterste af met het werk van Dan Brown.
Het einde wat toch wel een van de sterke kanten van het boek is en de lezer voor een ethisch vraagstuk zet wordt hier compleet teniet gedaan door Howard(of de studio's). Wat overblijft is een achtervolging van twee uur die al na een halfuur op je zenuwen begint te werken.
Nee Ron Howard moet toch echt even achter zijn oren gaan krabben want dit was niks, niet dat ik Howard erg hoog had zitten maar hij heeft toch echt betere dingen op zijn naam staan.
Informant!, The (2009)
Als komedie, deels geslaagd. Kon wel lachen om Whitacre zijn hersenspinsels. Het sfeertje was erg aanwezigig, door de stropdassen, de snor en de sportwagens .
Het verhaal daarintegen was onnodig gecompliceerd. Matt Damon draag deze film compleet. Ik vind deze film dan ook wat ondergewardeerd.
Ik heb me er prima mee vermaakt. En door het sfeertje en Matt Damon een ruime * * *.
Inglourious Basterds (2009)
Super film van tarantino, Iedereen spreekt zijn eigen taal, al kunnen veel mensen ook andere talen. Het is niet echt gebeurd(niet alle oorlogsfilms hoeven waarheidsgetrouw te zijn). Alle basterds spelen goed al hebben ze niet echt grote rollen in de film. Stiglitz is een leuk type, en ook Donowitz, Aldo en de andere mogen er wezen. Hier kom ik gelijk op mijn enige minpunt. Ik vind dat er te weinig scenes zijn waarin de Basterds Duitsers overvallen etc. De muziek was goed, niet perfect. Lange dialogen stoor ik me nog al eens aan, maar hier waren ze bijna allemaal geweldig.
Christoph Waltz speelde de "Jodenjager" geweldig, zoals hij in de scene met Aldo en Utivich bingo zegt is geweldig, echt z'n Tarantino moment.. Brad pitt vond ik wel leuk acteren maar niet super vond hem in Snatch beter m.b.t. accenten.
Veel mensen zeggen dat ze bij het onrealistische afhaken, dat is hun mening en die respecteer ik. Maar ik vind dat het wel weer een keertje wat anders mag aflopen zoals in de geschiedenis boeken staat geschreven. Ik heb tientallen oorlogsfilms gezien die kwa afloop en verloop de geschiedenis boeken verfilmen, en imo vond ik het leuk om eens wat anders te zien.
Tarantino's sfeertje zat er wel in, de oude lettertypes, de dialogen, en scenes zoals wanneer Donowitz en Omar(volgens mij omar) de 2 duitsers neerschieten met van die handschoenpistolen..
Kortom om een superfilm, ik had er heel veel van verwacht en dit zou voor mij de film van het jaar worden, of dat zo is weet ik nog niet. Ik vond alleen het jammer dat we zou weinig van de Bastards zagen m.b.t. terreur daden tegen duitse soldaten.
4.5*
Insomnia (2002)
Oerdegelijk.
Grootste pluspunt maar ook meteen het grootste minpunt. De film zit gewoon heel strak in elkaar. Op het einde na wat misschien een beetje de makkelijke weg zoeken is. De acteerprestaties zijn gewoon heel sterk met Pacino voorop. Ook is het knap dat na de moordenaar al redelijk snel onthuld word er nog steeds spanning in het verhaal zit.
Maar de film is wel iets te solide waar door het nergens echt meesterlijk werd. Toch leuk om deze een keer gezien te hebben. Nu rest mij alleen nog het debuut van Nolan.
Instinct de Mort, L' (2008)
Alternatieve titel: Public Enemy Number One (Part 1)
Zeer goede Franse misdaadfilm,
met een uitstekende Vincent Cassel. Het jaren 60-70tig stijltje word goed overgebracht.
De actie die erin zit is ook van goede kwaliteit.
3.5*
International, The (2009)
Te karig resultaat levert The International op. Dit komt vooral omdat de conspiracy niet interessant genoeg is om je aandacht vast te houden. Ook de acteurs kunnen dit niet verhullen, Watts maakt geen indruk en is vervangbaar en ook Clive Owen doet niks bijzonders. Ze doen het in principe niet slecht. Maar als het plot de aandacht niet weet vast te houden moeten de acteurs dit doen.
Een lichtpuntje in dit alles in de cinematografie, deze levert aardige shots op van leuke locaties. Toch viel dit me in eerste instantie niet op direct na het visuele meesterwerk The assasination of Jesse James by the coward Robert Ford.
Into the Wild (2007)
Wat een geweldig fantastische film, mischien wel de beste die ik ooit zag, de muziek de landschappen en zijn onderweg gemaakte vrienden, ik verveelde me geen moment door de wat aan de lange kant van de speelduur. Ik had er heel veel van verwacht en deze kwamen ook uit en hoe!
Fantastich om te zien hoe iemand zich eigenlijk compleet losmaakt van de maatschappij. Vooral de opbouw van het verhaal die langzaam maar zeker op Alaska afstreeft is prachtig weergegeven. Sean Penn heeft het geweldig gedaan, en super beelden gemaakt. Ik wist ook niet dat het waar gebeurd was, pas op het einde toen ik de foto zag waarin hij tegen de bus aanleunt/zit. Dat maakt het nog mooier geregisseerd, want bij een waargebeurd verhaal kan je niet ver afwijken. Het einde verwacht je op een gegeven moment wel, maar toch denk je dat het niet gebeurd. Zijn laatste woorden die hij tussen de witregels schreef doen het hem. Hij word toch gevangen genomen door eenzaamheid, die hij in eerste instantie opzocht. Ik vind het nog wel het meest zielig voor zijn zus. Die van hem hield en nooit meer iets van hem hoorde.
Het acteerwerk was ook geweldig, Hirsch doet het super en ook de andere mogen er wezen zoals Hal Holbrook die de opa Ron speelde. Erg ontroerend om te zien, dat hij geen familie meer heeft en dat zijn enige vriend Chris/Alex naar Alaska vertrekt.
Zeer jammer dat z'n persoon ons zo vroeg moest verlaten.
Een 5* voor deze fenomenale film. Hij komt zo me top 10 binnen stormen en ik weet nog niet of hij nummer 1 haalt, maar een top 3 sowieso.
* * * * *
En AddictetToMovies is die actie nu nog geldig, wil hem eigenlijk wel kopen i.p.v. huren. Ik zag hem bij de FreeRecord liggen voor iets meer dan 6 euro. Alvast bedankt.
wat weetjes:
Volgens autopsie op het lijk van McCandles zijn er geen sporen gevonden van giftige planten of iets anders, hij zou gestorven zijn aan voedselgebrek. Toen ze hem vonden woog hij nog maar 30 kilo. Krakauer beweert in zijn boek wel dat hij is gestorven aan giftige planten.
Ook zegt de lokale bevolking dat als hij een kaart mee had gehad van het gebied. Hij had kunnen zien dat 6mijl verderop bij de rivier een oude kabelbaan was waar hij kunnen oversteken.
Invictus (2009)
Clint wat doe je me aan.
Ergens achterin mijn hoofd in een klein kamertje, zat de gedachte al dat dit wel eens fout kon gaan. Ik ging toch nog positief de film in, maar achteraf zie ik dit als 2 uur die ik niet meer terug krijg.
Wat een walgelijke mix van clichés, zoetsappigheid en gewoon stupiditeit. Ik heb me aan verschillende dingen zo erg geërgerd. Dan krijgen we een paar mooie shots, komt er in 1 keer een debiel lied opzetten met een hele mooi boodschap
En de clichés op het einde met de klok, heeft Clint in een grot gewoond en niet gemerkt dat dit toch wel een uitgedroogde bron was. Het script is eigenlijk al een verloren zaak opzich. Of het allemaal historisch correct is. Ik weet het niet, maar al die moraliserende gedichten, toespraken en gebeden kwamen me de strot uit.
Net zoals veel acteurs wist de helft zich geen raad met de situatie en het Rugby team komt erg onnatuurlijk over. Damon werkt hier overigens compleet aan mee. Petje af voor het accent en zijn transformatie en voor de rest deed hij het ok wel goed. Over Morgan dan. Hij wou naar mijn mening soms iets teveel Mandela zijn, en werd daardoor erg statisch en wat debiel-achtig.
Ik ben een groot fan van beiden acteurs, maar ze konden deze film echt niet meer redden.
1.* Eerste serieuze misstap van Clint Eastwood is zijn regisseurs carrieré.
Invitation to a Gunfighter (1964)
Een opvallende western, met een wat dieper verhaal dan normaal gesproken. Toch zat er niet altijd evenveel vaart in. Maar het is wel eens wat anders.
Iron Man 2 (2010)
Zeker een waardige opvolger misschien wel beter aangezien ik me weinig details herinner van zij voorganger.
De film is visueel echt verbluffend er komen zoveel hightech snufjes en gadget's voorbij. De mensen die er in de nieuwe snufjes zijn moeten deze film zeker gaan kijken. Een tweede deel is de cast, er komt een grote variatie aan sterren voorbij. Met natuurlijk een super spelende Downey Jr. maar ook Cheadle, Rockwell , L. Jackson en Rourke mogen er ook zeker zijn. Maar Rockwell zet toch wel een heerlijke rol neer als CEO van Hammer Ind.
Toch zijn er wel minpunten. De film voelt soms erg rommelig aan en dat is jammer. Buiten dit en nog wat andere dingetjes kijkt het lekker weg.
Island, The (2005)
Lincoln Six-Echo: What's "God"?
McCord: Well, you know, when you want something really bad and you close your eyes and you wish for it? God's the guy that ignores you.
Gewoon Sterke SF/actie film, de auto's de motor's en alle andere snufjes, ik hou ervan. 2e keer dat ik deze zie.
Goed acteerwerk van Ewan Mcgregor, Scarlett Johansson en Steve Buscemi wat overigens allemaal fovariete acteurs van mij zijn. En ze doen het gewoon goed. Het verhaal is ook gewoon degelijk en origineel(sorry als dat niet zo is). Het einde vond ik ook gewoon mooi. Al die witte pakken in de woestijn.
Actie gedeelte was ook tof, en ja in real-life hadden ze de R-val niet overleefd. Maarja, ik ergerde me er niet aan. Ook de achtervolging met de treinwielen was super. Alle wagens zoals die Cadillac en de politiewagens zagen er erg tof uit.
Het gedeelte in de echte wereld was ook tof uitgewerkt. En dat maakt dit voor mij gewoon een sterke SF/actie film.
Vandaag een Science Fiction avond gehad.
Star Wars: IV A new hope
Star Wars: V The empire strikes back
The Island
En nu nog
Star Wars: Star Wars: VI Return Of the Jedi.
Dus weer een leuk dagje kwa films.
Ohja, mijn 4* blijft hier gewoon staan