Inferno (2016)

Verenigde Staten / Japan / Turkije / Hongarije
Mystery / Thriller

geregisseerd door Ron Howard
met Tom Hanks, Ben Foster en Felicity Jones

In Inferno wordt Robert Langdon, hoogleraar kunstgeschiedenis en symboliek, wakker in een Italiaans hospitaal, waar hij aan geheugenverlies blijkt te lijden. Samen met zijn dokter, Sienna Brooks, probeert hij zijn geheugen weer terug te halen. Er is wel haast bij aangezien er een psychopaat rondloopt die een wereldwijde plaag wil verspreiden.

159 BERICHTEN 46 MENINGEN
avatar van FlorisV
Formulematige puzzelspeurtocht begint slecht met teveel toevalligheden: de verpleegster van Langdon blijkt niet alleen Langdon-fangirl maar ook hoogbegaafd en vloeiend in minstens 3 talen. Maar een plot twist verderop maakt dan weer een hoop goed. Toch, een aantal vragen blijven onbeantwoord, over te veel dingen wordt snel heen gestapt. Verder wederom prachtige locaties en vlot tempo. Al met al best vermakelijk. Verwacht alleen geen Da Vinci Code.

Een aantal plottwists proberen het verhaal spannender te maken dan het in feite is. Ondanks de gerenommeerde internationale cast een regelrechte tegenvaller. Tom Hanks, Irrfan Khan en ook regisseur Howard hebben veel betere films op hun conto staan.

Puike derde film uit de trilogie.
Zeer goed verhaal weer, puike cast en mooie locaties.
Ook bij deze film moet je, net als bij de twee vorige, je hoofd er goed bij houden of je bent al snel de draad kwijt.
Maar de regie van Ron Howard, een van de beste hedendaagse regisseurs is alweer top.
Maar wat me ook vooral veel plezier deed in deze film was de verschijning van Sidse Babett Knudsen, die enkele jaren geleden de hoofdrol speelde in de reeks 'Borgen'. Het is de eerste maal dat ik haar in een internationale Engelstalige productie zie. Maar ze doet het hier ook alweer uitstekend, ze is misschien niet meer de jongste maar ik vind dat ze meer kansen zou moeten krijgen, want ze is een voortreffelijke actrice.
Ik kan deze film, en ook de twee eerste, warm aanbevelen !!

avatar van Emiledj
Derde verfilming van de boekenreeks van Brown. En wat een drama verfilming is dit geworden.
Jaja, altijd een cliché als je de film gaat kijken als je ook het boek hebt gelezen. Dan haalt de film in de meeste gevallen het niet bij de detaillistische vertelling van het boek. Maar je kunt het ook overdrijven en in de film simpelweg essentiële zaken weglaten. Daar waar het boek enigszins de logica van de slechterik beschrijft, slaat de film daarin totaal de plank mis.

Vooral de start van de film vind ik tenenkrommend. Het acteren van Tom vond ik ook in vergelijking met de vorige twee verhalen allesbehalve sterk.

avatar van umbra
Toch wel sterke film, wel een film die je goed moet blijven volgen, maar dat is bij deze zeker geen probleem. Je wordt goed in het verhaal meegezogen tot het eind. Alleen mocht het virus wel verspreid worden, je weet bij dergelijke films dat het altijd een "goed" einde heeft, terwijl het wel eens grimmiger en catastrofaler mag finishen 7/10

avatar van K. V.
Nu eens het derde deel bekeken en vond hem niet slecht, maar had er toch iets meer van verwacht. Misschien is het nieuwe er een beetje af of waren de puzzels iets minder.
De cast deed het zeker niet slecht en verder zag de film er niet slecht uit.
De vorige delen waren wel beter, maar deze is nog goed te pruimen.

avatar van snarfje5508
Niet verrassend maar wel vlot lopende thriller zoals je kunt verwachten van een Brown verfilming. Soms onnodig ingewikkeld maar wel altijd interessant. Je krijgt wat je verwacht maar ook niet meer dan dat.
Om die reden een magere 2,5. Dit soort films moeten blijven boeien en dus meer bieden dan de middelmaat.

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/misdaad/drama/mysterie/thriller film...
Prima en spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Tom Hanks speelt goed...
Af en toe onrustig camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Tegenvallend. De film heeft dezelfde opbouw als Angels&Demons maar is veel minder uitgewerkt. Het oogt allemaal rommelig, verhaal zit eigenlijk met behoorlijk wat gaten. Bovenal is het plot erg onlogisch.

Dus een miljardair heeft de sterke intentie en de middelen om zo'n plaag te maken en kondigt dat vervolgens aan? Tsja.....