• 8.564.344 stemmen

Releasedatum: 13 oktober 2016

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Inferno

"His greatest challenge. Humanity's last hope."

In Inferno wordt Robert Langdon, hoogleraar kunstgeschiedenis en symboliek, wakker in een Italiaans hospitaal, waar hij aan geheugenverlies blijkt te lijden. Samen met zijn dokter, Sienna Brooks, probeert hij zijn geheugen weer terug te halen. Er is wel haast bij aangezien er een psychopaat rondloopt die een wereldwijde plaag wil verspreiden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Marta Alvarez

Florence Hospital Taxi Driver

avatar van des1

des1

"Er is wel haast bij aangezien er een psychopaat rondloopt die een wereldwijde plaag wil verspreiden"

*zucht*

avatar van Velazques

Velazques

Onder de maat en dan druk ik me netjes uit.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Herzien op Bluray. Destijds kwam ik wat humeurig de zaal uit, omdat ze diverse keren bij de verfilming het boek niet hebben gevolgd en veel te veel vrijheid hebben genomen. Het aangepaste einde is wel echt onvergeeflijk, in het boek is dit zwartgallig en tragisch en hier een flauw Hollywood-slot. Nouja, dat is me nu dus wel bekend. Het is verder allemaal best vermakelijk, met opnieuw Robert Langdon die de wereld moet redden via allerlei symbolen en historische zaken. Ik heb de boeken gelezen, die gewoon enorm spannend zijn. Dat mist deze film wel, Tom Hanks raast als een malle door de puzzels heen, wat naast erg ongeloofwaardig ook een serieuze smet voor de spanning is. Maar als je dat kan negeren kijkt het wel prima weg. Visueel mooi, Felicity Jones is een goede actrice en een erg mooie vrouw en door het hoge tempo verveelt het allemaal nooit.

3* blijven staan

avatar van Lebarron

Lebarron

Inferno is al weer het derde deel in de Langdonserie. Alle drie de films stonden voor de onmogelijke taak om een heel boek waar in zoveel gebeurd in een film van twee uur te krijgen. Da Vinci Code slaagde hier deels in. Angels and Demons lukte het beter maar Inferno is weer een stapje terug, helaas. Het plot is in het huidige licht van de wereld angstvallig realistisch. Helaas is de film een soort dolle achtbaanrit waar de kijker van hot naar her gesleurd word en de hoofdrolspelers in de ene na de andere hachelijke situatie terecht komen maar echt spannend wil het daardoor niet worden. Het grootste minpunt vond ik nog wel dat Tom Hanks ging vechten. Dat heeft altijd iets tragisch. Tom Hanks is een goede acteur maar ik vind hem geloofwaardiger op een onbewoond eiland en zijn beste vriend een volleybal is of wanneer hij voor onbepaalde vertraagd is op een vliegveld.

avatar van stratmans

stratmans

spannende film, zeer actueel in coronatijd

avatar van Vidi well

Vidi well

Redelijke actiefilm. The Da Vinci Code staat toch wel op grote hoogte, boven Angels and Demons en ook Inferno.
Inferno begint bijzonder verwarrend, met een boel hallucinaties en tot vervelens toe flitsen, piepjes en filters om Langdon’s hersenletsel toonbaar te maken aan de kijker. Niet echt een fijne start. Wanneer vervolgens het verhaal op gang komt volgt er een Da Vinci Code-achtige speurtocht, die helaas toch minder interessant is.
De uiteindelijke ontknoping kwam voor mij desondanks als een verassing, aangezien ik het boek had gelezen en deze anders eindigt (verontrustender), terwijl de film een Hollywood-eind heeft meegekregen.
Maa4 vooruit, met al die prachtige locaties en een scheut kunstgeschiedenis valt er genoeg te genieten in deze film, als je het warrige verhaal niet te zwaar meetelt.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Ik zou The Da Vinci Code nog eens moeten herzien. Angels & Demons heb ik vaker gezien en die staat dus ook beter in mijn geheugen gegrift. Van wat ik me herinner was dat ook de betere film van de twee. Inferno had wel mijn interesse daardoor, maar tegelijkertijd verwachtte ik wel meer van hetzelfde en het hielp niet dat de film niet bepaald laaiend ontvangen werd.

Vond dit toch wel een pak minder dan Angels & Demons. Het ligt inderdaad, zoals verwacht, behoorlijk in het verlengde, maar ik vond het een stuk minder spannend. Het tempo ligt wel hoog en er zit genoeg actie in, dus vervelen is niet aan de orde. Diezelfde snelheid maakt het helaas ook af en toe wat ongeloofwaardig. We zien personages vaak in de problemen komen of voor een vraagstuk staan, maar de oplossing ligt meestal voor de hand. Tom Hanks doet het wederom prima, al heb ik Langdon nooit zijn sterkste personage gevonden. Felicity Jones is een prima tegenspeelster, maar ik zag de twist omtrent haar personage op den duur wel aankomen. Jammer dat dat niet de verrassing bleek die het had moeten zijn.

Ook dit derde deel in de reeks weet nog steeds te vermaken, maar ik denk wel dat men er goed aan doet het hierbij te laten. Daar waar de voorganger nog oprecht spannend was toen ik 'm voor het eerst zag is dit meer een leuke actiefilm. Overigens wel bizar om deze film anno 2021 te bekijken. Door Corona zal dit toch wel een stuk minder fictief voelen dan toen de film net uitkwam.

avatar van ILDIB

ILDIB

Krappe 3. Leuke elementen maar veels te veel vergezocht gedoe ertussen. Los van de capaciteiten van de achtervolgers. Ontknoping is echt te droevig.

avatar van ILDIB

ILDIB

En t begin is ronduit irritant.

avatar van jordorientje

jordorientje

Haha ik kijk hem nu net na de Corona-invasie

Je zou na het zien van deze film toch bijna denken dat het Coronavirus bewust de wereld in is geholpen om de wereldbevolking te inkrimpen?

Je laat mensen doodgaan, om anderen te redden.

Tja, klinkt nog best logisch, ook al is het ziek.