Sully (2016)

3,44

Drama / Biografie

geregisseerd door Clint Eastwood
met Tom Hanks, Aaron Eckhart en Laura Linney

Film over het leven van de Amerikaanse piloot Chesley 'Sully' Sullenberger (Tom Hanks). Sully werd wereldberoemd nadat hij met een passagiersvliegtuig een noodlanding maakte op de New Yorkse Hudson River, waarmee de levens van 155 mensen aan boord gered werden. Echter, waar Sully door het publiek en de media geprezen werd om zijn prestatie, ontvouwde zich op de achtergrond een onderzoek dat zijn reputatie en carrière dreigde te verwoesten.

126 BERICHTEN 42 MENINGEN
geplaatst: afgelopen zaterdag om 10:44 uur [permalink]
Knap gemaakte reconstructie van een destijds spraakmakende noodlanding. Best spannend al is er naar mijn mening te veel aandacht voor het onderzoek van de luchtvaartautoriteiten in verhouding tot de spectaculaire noodlanding zelf. Tom Hanks excelleert zoals altijd in dit soort rollen en Clint Eastwood kan zijn patriottisme en heldenverering weer eens uitleven.

geplaatst: gisteren om 20:22 uur [permalink]
Het lukte me niet door de altijd geweldige Tom Hanks heen te kijken. De 'crash' zelf is interessant en daar is alles mee gezegd. Als film vond ik dit erg matig. Zo onrealistisch als de pest vooral. Hier lijkt echt geen tijd in gestopt te zijn door Eastwood en zijn collega's.

Turn on the tv, ja hoor, op de milliseconde getimed bij de start van 'breaking news' (of komt dit automatisch als eerste in Amerika of iets dergelijks?). Dat laatste lachje in de rechtszaal ook, ajj wat slecht. Ook hoe uit het niets wordt verteld dat de simulatie de 17e was, neh, kon hier weinig mee. 3 van de misschien wel 10 ergernissen die ik ervaarde.

Visueel ook gewoon irritant. Ik heb zoveel mooie gemaakte films gezien, en dan krijg je zo'n kunststoffen vliegtuigje op je scherm gegooid.

Sorry Tom.

avatar van John Milton
geplaatst: gisteren om 20:38 uur [permalink]
Teejey schreef:
Audiovisueel ook gewoon irritant. Ik heb zoveel mooie gemaakte films gezien, en dan krijg je zo'n kunststoffen vliegtuigje op je scherm gegooid.

Sorry Tom.

Audio kun je weglaten hoor, Sully was wat mij betreft terecht genomineerd voor sound editing. Was echt behoorlijk goed in een atmos zaal. Herken het commentaar op het visuele aspect ook niet helemaal moet ik zeggen. Die aspecten waren juist wel in orde vond ik.

geplaatst: gisteren om 20:55 uur [permalink]
Oh sorry, audio is me niet eens opgevallen eerlijk gezegd, dus een meerwaarde vond ik het ook niet. Maar bedoel wel inderdaad het visuele aspect.

avatar van John Milton
geplaatst: gisteren om 23:08 uur [permalink]
no worries, altijd zeggen wat je denkt.

maar: ik ga er stiekem van uit dat je niet de beste audio denkbaar hebt, waar je nu bent?

geplaatst: vandaag om 08:42 uur [permalink]
Netflix op m'n Lenovo'tje. Misschien niet spectaculair maar een lekkere soundtrack kun je er wel op ontdekken. Al gaat het nu meer om de sound editing zoals je zelf al zegt.