• 8.985.424 stemmen

Ontwikkeld door: Chris Van Dusen

Met onder meer: Julie Andrews, Adjoa Andoh en Florence Hunt

Release datum: vrijdag 25 december 2020

Plot Bridgerton

Bridgerton volgt Daphne Bridgerton (Phoebe Dynevor), de oudste dochter van de machtige Bridgerton-familie, terwijl ze haar debuut maakt op de competitieve huwelijksmarkt van Regency London. In de hoop in de voetsporen van haar ouders te treden en een match te vinden die wordt aangewakkerd door ware liefde, lijken Daphne's vooruitzichten aanvankelijk ongeëvenaard. Maar terwijl haar oudere broer haar potentiële vrijers begint uit te sluiten, werpt het high society schandaalblad geschreven door de mysterieuze Lady Whistledown kritiek op Daphne.

Lady Danbury

Meningen over Bridgerton

avatar van wednesday

wednesday

vrijdag 8 januari 2021
Bridgerton seizoen 1 Bridgerton moet vooral niet gezien worden als een realistisch kostuumdrama en tipt natuurlijk niet aan de toppers uit het Britse repertoire. Ik heb mij best door de eerste aflevering heen moeten worstelen - het was mij ook wel allemaal erg Amerikaans ingestoken - drama, tot in de puntjes gechoreografeerde seks die voor de Amerikaanse kijker vast sensationeel zal zijn en lelijke CGI "dronebeelden" tussen de akten door. Het verhaal is op alle fronten voorspelbaar en de bijrollen zijn eendimensionaal. En tóch krijgt de serie 2,5 ster van mijn omdat het toen ik de smaak te pakken had heerlijk wegkeek (verstand op nul en gaan) en -vooruit- 0,5 ster extra vanwege ‎Regé-Jean Page.
avatar van LiaKna

LiaKna

woensdag 7 juli 2021
Bridgerton seizoen 1 Heerlijke serie om naar te kijken. Je weet wel al na twee seizoenen waar het naar toe gaat. Ik ben vooral benieuwd naar het boek of dat die goed is. Bekijk hier mijn volledige beoordeling: review Bridgerton

RayC

woensdag 30 december 2020
Bridgerton seizoen 1 Gossip Girl maar dan twee eeuwen terug in de tijd en Londen ipv NY.
avatar van Black Math

Black Math

donderdag 13 juli 2023
Bridgerton seizoen 2 Ook voor mij is dit seizoen minder. Het plot is eigenlijk in wezen hetzelfde: twee karakters vinden elkaar duidelijk leuk, maar moeten obstakels overwinnen om tot elkaar te komen. Deze obstakels bestaan voornamelijk uit psychologische barrières die de karakters door hun verleden zelf opgeworpen hebben. Verder is dit seizoen duidelijk minder "stomend" dan het vorige en zijn de hoofdpersonages in dit seizoen ook wat saaier/vervelender, waardoor ik een halfje lager uitkom. 2*.