- Home
- rep_robert
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten rep_robert als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Ugly Truth, The (2009)
Leuke romcom, al heb ik hem wel helemaal alleen gekeken.
Tuurlijk is alles voorspelbaar aan deze film, van begin tot eind. Daar hoef je het ook niet voor doen.
Wat voor mij belangrijk is in dit soort films zijn de cast en de humor.
Dat zit wel redelijk snor in deze film, genoeg momenten in deze film dat je kan lachen.
Ook het acteerwerk helpt daarbij een beetje. Butler en heighl zijn allebei uiterst charismatisch.
Ze doen hun werk perfect en de vonken spetten er ook af in de film, dit in combinatie met veel leuke one-liners/dialoge van Butler en Heigl maken dit een geslaagde romcom om een keer gezien te hebben.
Vooral leuk als je van het genre houdt en niet persé een film met heel veel inhoud wilt zien.
3*
UHF (1989)
Alternatieve titel: The Vidiot from UHF
Best een mislukkig.
Naar aanleiding van de supplies grap in een ander topic gedownload en het werd helaas pijnlijk duidelijk dat de film teert op drie momenten. Rambo, Conan the Librarian en de net genoemde grap.
De rode draad waar de film voornamelijk om draait is al helemaal een verschrikking. Ik dacht dat er meer sketches in te zien zouden zijn a la bovengenoemde, maar helaas was het vooral 90 minuten kijken naar een vreselijk ongrappige Weird al Yankovic, die verschrikkelijke schreeuwlelijkerd Kramer uit het eveneens verschrikkelijke Seinfeld, hele slechte poging tot humor en verder een bijzonder saai geschreven film over een kloten tv stationnetje.
Maar wat me uiteindelijk het meest heeft verbaasd is dat mensen deze film nog goed vinden ook. Ik ben diep teleurgesteld in MovieMeter op dit moment
1,0*
UKM: The Ultimate Killing Machine (2006)
UKM is echt een draak van een film, met superbrak acteerwerk van de gehele cast(incl. Madsen). Daarbij is het verhaal ook nog is verschrikkelijk saai en zonder spanning uitgewerkt, zonder enige hulp van de waardeloze score en het gebrek aan enig budget wat de hele film uitstraalt(niet eens die explosie laten zienaan het einde ).
Kan hier echt niks goeds over vertellen, dit was echt 1 uur en 20 minuten pure verveling en kwelling.
0,5*
Umi ga Kikoeru (1993)
Alternatieve titel: Ocean Waves
Qua thema raakt Ocean Waves exact de snaren bij mij. Het is een coming-of-age film verpakt in een Ghibli jasje. Wat dat betreft varieert Ghibli enorm met de type films die zijn uitgekomen. De film is lekker kort en behoorlijk sfeervol en leunt op nostalgie. Dit werkt helaas maar deels. Verantwoordelijk voor de twijfel is de onbegrijpelijke Rikako. Je kan haar mysterieus en wat dan al noemen, maar Taku en Rikako zijn alleen maar gemeen tegen elkaar en slaan elkaar zelfs. Potentieel onvergeetbare gedeeltes (Tokio tripje) voelen afgeraffeld aan en uiteindelijk voel je nergens die uiteindelijke diepe liefde die ze voor elkaar voelen. De vriendschap tussen Taku en Matsuo voelde ook niet heel diep.
De potentie is er, maar uiteindelijk voelen de personages me onafgewerkt aan en had de film zeker geprofiteerd bij 20 minuten tot een half uur extra speeltijd.
3,0*
Unbearable Weight of Massive Talent, The (2022)
The Ubearable Weight of Massive Talent is bij vlagen een erg leuke film met een enorme zelfspot die ik kan waarderen op de steeds leuker wordende CV van Nicholas Cage.
Maar ik vind het ook weer overdreven om dit nou een gigantisch goed cijfer te geven. Daarvoor is het meer een leuke buddyfilm die het moet hebben van de leuke chemie tussen Pascal en Cage, maar de echte dijenkletsers blijven toch wel achterwege. Daarnaast vind ik het toch wel verwarrend om Cage "zichzelf" te zien spelen, maar alle andere beroemde acteurs spelen wel "een personage". Dat haalt mij toch wel uit dit gecreëerde gevoel dat ze je proberen te geven dat je in het persoonlijke leven van Cage zit. Dat is eigenlijk voor mij het grootste pijnpunt in de film naast het feit dat ik het misschien net wat meer over de top had verwacht allemaal. De actie en het avontuur voelt toch net iets te kleinschalig aan en maakt net te weinig gebruik van het gegeven om lekker compleet los te gaan.
3,0*
Unbreakable (2000)
Sfeervolle film met een interessant thema en helaas niet een altijd even sterke uitwerking. Het idee is briljant en wordt bij vlagen dan ook zeer sfeervol uitgewerkt. Alleen kiest Shyamalan helaas iets te weinig voor de actie en teveel voor het verhaal, de speurtocht.
Acteerwerk is zoals gewoonlijk erg sterk van Willis en Jackson. Shyamalan's regie werkt verder ook prima en vooral de scenes in de regen zijn extreem mooi en sfeervol geschoten. Ondanks het het langdradig werd was het einde toch wel weer erg fraai. Als scenarioschrijver is Shyamalan toch verrassend goed naar mijn mening, hij komt toch vaak met sterke verhalen/eindes aanzetten.
Niet zijn beste werk, nog wel een voldoende.
3* blijven staan.
Uncharted (2022)
Ik merk het hier op dit moment al en het zal in de toekomst ook duidelijk gaan worden. Deze film gaat een tweedeling veroorzaken tussen de mensen die de games hebben gespeeld en mensen die de games nooit hebben gespeeld. Ik heb ze nooit gespeeld en beleef ook geen enkele vorm van sentiment eraan. Dus de keuze van de cast is absoluut geen probleem in dit huishouden. Wat mij betreft is de chemie tussen Wahlberg en Holland aanwezig en ondanks dat zij dit soort personages al vaker hebben gespeeld zijn ze er goed in en levert het geen irritaties op. Al snap ik best dat als zij heel erg zichzelf zijn dat jij als liefhebber van de game die er tientallen uren in heeft geïnvesteerd toch raar naar deze film kijkt. Maar denk dat het nooit goed zal zijn en dat het altijd wennen is. Dat zal met The Last of Us niet anders zijn.
Er zitten wel wat overduidelijke knipogen in de film waarvan je zelfs als niet speler van de games doorhebt dat er een acteur uit de game een cameo heeft (de man op het strand). Verder een film waarvan ik soms het idee mis op wie dit nou precies gericht is. Er worden kelen doorgesneden en mensen vermoord. Ik zou persoonlijk dan niet met mijn dochter van 12 heen gaan als ik die had. En die zaten vanmiddag wel in de zaal. Ondanks dat ik genoeg gewend ben vind ik dit wat misplaatst als je het hele gezin naar deze film wil laten gaan.
En ja, voor de rest kan je niet veel over de film zeggen. Het is een vermakelijk avontuur met weinig verrassingen, maar die wel dusdanig vakkundig in beeld gebracht wordt dat het over de gehele lengte vermaakt en gewoon een goede pacing heeft met weinig momenten dat de film inkakt. De film gaat naar genoeg afwisselende locaties en gelukkig eindigt het ook in het tropische Filipijnen.
Er zitten wel wat plotelementen in dat je denkt dat het slordig aanvoelt. Die Braddock doodt de enige erfgenaam van een rijke familie die voor de hele operatie zorgt. Toch raar dat alles doorgaat en er overal dikke schepen en helicopters vliegen terwijl degene die dit financiert dood is. Zo'n chick kan me onmogelijk de creditcard trekken om dit te betalen. Klinkt als mierenneukerij en dat is het misschien ook. Maar het is toch jammer dat ze er maar wat twistjes in proberen te gooien om te shockeren, maar dat er verder niet over wordt nagedacht. Het voegt ook niks toe aan de film verder. Ook vind ik de manier van hoe de film geknipt is een beetje raar. Dat ze een actiescene uit de game aan het begin van de film gooien en dat ze er een half uur voor het einde weer op terugkomen. Het dienst geen enkel nut, behalve dat ze wellicht met wat actie willen beginnen om een traag lijkend begin willen verbloemen. Maar het is jammer omdat het niet iets schokkends doet of dat het je op een verkeerde been of iets dergelijks zet.
Het doet verder niet af aan de hoge funfactor, leuke actie en goede chemie tussen de hoofdrolspelers. Nergens diepgaand of spectaculair en het komt misschien iets te makkelijk op gang. En komt het enigszins in de buurt van de klassiekers waarnaar het regelmatig verwijst (Indie, Pirates),? Zeker niet. Maar toch leuk om te kijken en af en toe op te kunnen zetten om te genieten van het avontuur.
3,0*
Uncut Gems (2019)
De gebroeders Safdie hebben ook van Uncut Gems een lekkere trip weten te maken. Ondanks dat ik hem net niet zo goed vind als Good Time, is deze film toch een adrelanine rush van begin tot eind. Mede dankzij de briljante Sandler blijft de film overeind, want het plot staat volledig in dienst van zijn geschifte personage. Als je hem weg zou denken, zou er weinig van de film overblijven. Maar het werkt toch zo ontzettend goed. Haast tot het irritante aan begeeft Sandler zich op steeds gladder wordend ijs en wordt je meegesleurd in alle ellende waarin hij zich begeeft. Dit resulteert in een zenuwslopende climax met een heerlijke shock value.
Dikke 3,5*
Under the Bed (2012)
De film is niet top, maar ook niet zo slecht als dit gemiddelde doet beweren. De aanloop duurt me allemaal wel wat te lang en die vader is godsgruwelijk irritant, maar wanneer de finale eindelijk losbarst is het genieten geblazen. Jammer dat het eerste uur zo weinig voorstelt.
2,5*
Underwater (2020)
Underwater is een leuke horrorfilm die zich in en rondom een boorstation op de bodem van de oceaan afspeelt. De film verspilt geen tijd aan onzin en gaat gelijk over tot actie. Er zijn af en toe wat rustmomenten om de personages toch nog enige uitdieping te geven, maar dit blijft redelijk oppervlakkig. Voordeel is dat je een vlotte horrorfilm hebt die van begin tot eind voorbij raast. Nadeel is dat het niet bekleeft. De onderwaterbeelden zijn zoals hierboven aangegeven erg beklemmend en sfeervol, maar tegelijk ook onoverzichtelijk en warrig gefilmd. Ook van het geluid was ik niet helemaal onder de indruk op deze momenten, alsof het geluid wat omlaag geschroeft wordt. Kan misschien aan de kwaliteit van mijn stream liggen, maar het was voor mij wel opvallend.
Geen hoogvlieger en niet bijster origineel, maar wel vermakelijk en vol actie.
3,0*
Underworld: Awakening (2012)
Alternatieve titel: Underworld: New Dawn
Het is maar dat dit een vlotte actie film is geworden waar amper rust in zit, waardoor die 80 minuutjes in een oogwenk voorbij zijn.
Het plot is namelijk maar zwakjes en geforceerd geschreven t.o.v. de eerste twee delen. De emoties werken niet en Beckinsale's personage lijkt compleet veranderd te zijn. Ook het einde is wel een erg modaal en legt uiteraard genoeg mogelijkheden open voor alweer een vervolg.
Niet zo goed als de eerste twee delen, maar nog niet zo vervelend als het derde straight to dvd deel.
2,5*
Underworld: Rise of the Lycans (2009)
Persoonlijk was dit veruit het minste deel van de reeks tot nu toe. Mijn grootste probleem was het verhaal, het 1e uur zat ik me kapot te ergeren de hele tijd. Die liefde tussen Lucian en Sonja moest de hele tijd benadrukt worden, net zoals het feit dat de Lycans als slaven worden gebruikt. Ik houd er totaal niet van als ze in films als dit van dat goedkope sentiment willen opwekken. Sterker nog, ik hoopte eigenlijk dat de vampieren zouden winnen, vond de beweegredenen van Victor(gespeeld door een uitstekende Nighy) eigenlijk niet meer dan logisch en dat zorgde ervoor dat ik in een soort tweestrijd kwam. Dat is duidelijk niet de bedoeling van de filmmakers, aangezien ze pro lycan zijn in deze film. Zwak punt dus!
De cast is wel redelijk, kan wel begrijpen waarom ze nu geen a-acteurs meer konden strikken, dus vond het allemaal wel acceptabel. Ook de donkere, grauwe sfeer van de film vond ik mooi, zorgde wel voor wat extra's.
De cgi was wisselvallig, maar nergens heb ik me er echt aan gestoord.
Al met al een tegenvaller voor mij, vanwege de vele goedkope sentimentjes die hier niet thuishoren. Maar de sfeer en het idee achter een film als dit maken me toch nieuwsgierig naar een eventuele deel 4, nu maar hopen dat ze daar niet dezelfde fout maken.
2*
Unendliche Geschichte, Die (1984)
Alternatieve titel: The NeverEnding Story
Bijzonder vermakelijk film voor de jeugd met een fantasievolle vertelling en een boodschap dat in een fraaie verpakking zit en bijzonder goed kan vallen bij de jonge kids. Dat komt name door de vele leuke wezens in Fantasia en het vlotte verhaal.
Ik zou hem wel aan mn kids laten zien later!
3,5*
Unfaithful (2002)
Unfaithful is echt zo'n typisch, makkelijk kijkbaar niemandalletje. Echt spannend wordt het nergens, maar het verhaal zit verder wel kundig in elkaar en Diana Lane, Richard Gere en Olivier Martinez maken de gehele film wel geloofwaardig. Het vervolg van de film is niet geheel conventioneel en heeft een geinige verassing, maar niet meer dan dat.
3,0*
Unforgiven (1992)
Mooi, maar helaas geen topper.
Laat ik voorop stellen dat dit gewoon een uiterst sfeervolle film is, de omgevingen krijgen echt een grote kans om te acceleren in deze film. Helaas is de muziek niet echt nadrukkelijk aanwezig, tamelijk anoniem zelfs. Jammer, in dat opzicht kan het niet in een paar klassiekers voetstappen treden.
De cast doet het wel meer dan prima, alleen jammer dat Eastwood soms op de sentimentele tour moet gaan, dat werkt toch niet helemaal. Voor de rest is Hackman echt goed als harde Sherriff zonder medelijden en kan Freeman eigenlijk weinig fout doen bij mij, ook hier niet.
Het verhaal is een beetje traag, er gebeurt eigenlijk niet superveel in de film en de dingen die gebeuren(vooral tegen het einde aan) gaan helaas net even iets te snel voorbij.
Blijft een sfeervolle en amusante prent over, maar geen klassieker voor mij.
3,5*
United 93 (2006)
Ging er maar is flink voor zitten, ik had best hoge verwachtingen, alleen ik hoopte niet dat hier vals patriotisme in voor zou komen.
In de 1e minuut was ik bang dat het de verkeerde kant op zou gaan, toen ik een bordje met God bless America zag hangen langs de snelweg.
Gelukkig gaat de film totaal niet die kant op. De film begint erg rustig en mensen gaan gewoon naar hun werk en doen hun ding. Puntje voor puntje bouwt de film de spanning op en vooral omdat je weet wat er gebeurt en dat het echt waar is kan je niet begrijpen dat dit echt gebeurt.
De communicatie tussen de vele afdelingen die verantwoordelijk zijn voor de vliegtuigen, vliegvelden en de veiligheid van de mensen loopt op veel momenten bijzonder stroef, en dat is toch iets behoorlijk schrijnends. Je zou zeggen dat dit toch mensenlevens had kunnen redden. Erg indrukwekkend!
Wanneer eenmaal de drie crashes(WTC & Pentagon) in beeld zijn geweest(zorgt toch voor een brok in de keel) concentreert de film zich vooral op United 93, het vliegtuig dat ergens in the middle of nowhere is gecrasht na heldhaftig optreden van de vele passagiers. Dit is uitermate realistisch in beeld gebracht en het optreden van de acteurs komt ook realistisch over(al wist ik helaas van niemand de naam, wat toch wat jammer is).
De spanning die hier wordt opgebouwd is ook fenomenaal, de laatste 10 minuten waren behoorlijk heftig en geven echt een kick. Je hoopt echt dat ze het halen vanwege hun heldhaftige daden, maar helaas weet je op voorhand dat het niet zo is. Toch knap dat de film je dan alsnog die hoop kan geven.
Behoorlijk aangrijpend.
4*
Unknown (2006)
Standaard thriller met een interessant uitgangspunt, maar een iets mindere uitwerking. Dat ligt voornamelijk aan de gebeurtenissen buiten de opgesloten mensen, die de spanning en mysterie uit de film halen. De redenen waarom de mensen daar opgesloten zitten wordt redelijk snel duidelijk, wat ook jammer is voor de spanningsboog. Het enige wat je eigenlijk dan nog probeert uit te vogelen is het feit wie de slechterik is. Echter haal ik daar niet mijn kick uit bij dit soort films, ik heb liever spanning en mysterie. Wat dat betreft mocht het wel iets minder rechtlijnig.
Richting het einde wordt er nog geprobeerd met wat plottwistjes, maar die deden mij eigenlijk ook niet zoveel.
Allemaal leuk en aardig, maar een grote indruk heeft het niet op me achter gelaten.
2,5*
Unknown (2011)
Een verrassend verzorgde film die mij toch redelijk lang op het puntje van mijn stoel heeft weten te houden.
Dit soort films trekken mij eigenlijk altijd wel, het gegeven is natuurlijk niet uniek. We kennen immers meerdere films waarbij dit soort persoonsverwisselingen een mysterieuze draad vormen. Het gaat echter om de uitwerking, waar het bij andere films soms de mist in gaat richting het einde blijft Unknown een verrassend leuk uitgewerkte film vol actie, spanning en mysterie. Met de logica moet je het overigens niet altijd zo nauw nemen.
3,5*
Unlawful Entry (1992)
Een geinige thriller met vooral Liotta in een glansrol die perfect dit soort maniakken kan vertolken. Echter is het plot behoorlijk standaard en typisch voor de jaren 90, waardoor de leuke elementen niet kunnen verbloemen dat dit verder een standaard film is.
2,5*
Unpregnant (2020)
Unpregnant is een kleine en lekker luchtige roadtrip film waarin twee tegenpolen die vroeger elkaars beste vriendin waren, maar door de middelbare school uit elkaar gegroeid zijn, weer dichter naar elkaar toe komen. In de basis niks bijzonders en de film zelf is ook nergens shocking. Maar het heeft wel een hart. De twee dames hebben een goede chemie met elkaar en ze verzanden van de ene in de andere leuke en vaak ook gekke situaties. Het is met dit soort films vaak wel lastig om een goede balans te vinden tussen het komische en serieuze aspect. En soms gaat het net iets over de grens van too much komedie, omdat de rest van de film hier eigenlijk niet om vraagt. Vooral dat anti-abortus echtpaartje is als je het met de rest van de film vergelijkt net even too much. En hetzelfde geldt ook voor het stalkerige vriendje.
Het zijn kleine dingetjes die de kijkervaring niet minder maken, maar er wel voor zorgen dat het voor mij vooral een fijn tussendoortje is geworden.
3,0*
Unstoppable (2010)
Vakkundig gemaakte blockbuster meuk met spectaculaire actie en goede optredens van Washington, Pine en Dawson.
Echter heb ik het allemaal wel is eerder gezien, zijn de karakteruitdiepingen niet altijd even sterken gaat het hiermee behoorlijk de mist in(vooral bij Pine en zijn problemen met z'n ex) en duurt de climax veel te lang.
Wel aardig, maar niet mijn ding.
2,5*
Unthinkable (2010)
Behoorlijk groffe film, had het niet zo erg verwacht. Gelukkig maar want heb me er echt prima mee vermaakt. Tuurlijk bevat de film een aantal boodschappen, wie is nou de echte terrorist o.a.
Maar vond het niet een serieuze toon hebben, daarvoor heb ik me eigenlijk te goed vermaakt in de bios.
De film bevat natuurlijk wel een paar gaten, waarom moet Jackson pas aan het einde vertellen van die vierde bom en zijn ze nou echt zo amateuristisch bij het leger dat ze niet eens kunnen rekenen?
Ook Carrie-Ann Moss haar rol is behoorlijk nutteloos en ze loopt niet meer te doen dan irritant zijn. Je vraagt je ook sowieso al af wat de FBI op zulke momenten daar eigenlijk doet, vooral vanwege het gebrek aan ervaring bij dit soort martelingen/ondervragingen. Ook het emotionele heen en weer gehuppel van de personages kan je je lichtelijk aan irriteren. Het ene moment verwerpen ze bepaalde acties van Jackson en nog geen tien seconden later keuren ze het weer goed. Echte huppelkutjes.
Niet dat het slecht is, want Jackson speelt echt een fenomenale rol. Heerlijk sadistisch, maar tegelijktijd ook rechtvaardig en eerlijk. De manier waarop hij Yusuf aan het praten kreeg was precies zoals ik het ook had willen zien. Lekker veel spanning en de dialogen waren ook prima.
Geen topper door alle plotholes/onlogische zaken, maar wel een zeer vermakelijke film. Kan overigens wel begrijpen waarom deze film de bioscopen in Amerika niet heeft gehaald. Die kunnen dit soort films volgens mij echt niet aan.
3,5*
Up (2009)
Up is een aandoenlijke Animatie film die het zeker waard is om een keer gezien te hebbe.
Toch is deze film meer ontroerend dan echt grappig, niet dat dat slecht is. Maar echt lachen doe je niet bij deze film, wel veel glimlachen.
De personages zijn leuk uitgewerkt en Carl, de hoofdrolspeler komt zeer sympathiek over. Je kan goed begrijpen waarom hij een beetje een norse vent is.
Daarnaast komt er bij deze film de nodige sentiment kijken, wat misschien niet voor iedereen besteed is, maar zeker niet slecht.
Ik ga het gewoon kort houden. Up is vooral een ontroerende film, wat er fantastisch uitziet. Hij is niet zo grappig als je zou verwachten, maar er zitten genoeg momentjes in die je op zn minst doen glimlachen.
3,5*
Up in the Air (2009)
Leuk filmpje, kan best begrijpen dat Clooney hier nominaties voor heeft gekregen, want hij speelt zijn rol perfect. Verder is de film best meeslepend, het einde had ik ook niet aan zien komen en de vertolkingen van de bijrollen bevielen me ook, charismatisch meisje, die Anna Kendrick.
Wel vond ik het jammer dat ze een aantal keren het familiaire gevoel zo erg moesten benadrukken, in de laatste scene ligt het er ook even te dik bovenop allemaal, zorgt er toch voor dat ik niet helemaal tevreden eindigde met de film.
3,5*
Urban Legends: Final Cut (2000)
Wat een dikke boutfilm zeg.
Was vergeten dat ik deze al een keer eerder had gezien, toen ik de film keek wist ik eigelijk gelijk waarom ik hem niet herinnerde.
De film is gewoon bout en alles lijkt wel gejat.
Het acteerwerk is echt om te janken zo slecht, de "tweelingbroer" heeft werkelijkwaar geen reet te zoeken in deze film en de redenatie van de killer op het einde is echt te belachelijk voor woorden.
De negerin(camps beveiliger o.i.d. in de film is ook zwaar irritant, met haar kutstem. Pijniging voor m'n oren! Kom haar wel vaker tegen in films, alleen dit was echt slecht!
Komt erbij dat de kills zwaar boring zijn((die electrocutie scene in die spookrit ziet er echt slecht uit. Dan heb je ook nog die scene met het meisje dat via het raam probeert te ontsnappen en dan niet door het raam past, toch raar aangezien dat raam echt wagenwijd openstaat en dat ze er wel 2x doorheen past)) en weinig origineel.
Enige waar ik van opkeek was Rebecca Gayheart(deel 1) op het einde, leuk gevonden, maar daar is alles ook al mee gezegd, want de 90 minuten die zich ervoor afspelen zijn echt kut, kut en nog is kut!
0,5*
Usual Suspects, The (1995)
Het einde zorgt inderdaad voor dat ene beetje extra wat de film elke keer weer het aanzien maakt.
Maar er moet niet vergeten worden dat de rest van de film ook behoorlijk degelijk in elkaar zit. Spacey is geniaal en de manier waarop het verhaal wordt maakt de film erg interessant. Het mysterie rondom Keyser Söze is werkelijk briljant en die wordt met de minuut groter gemaakt in the Usual Suspects. Zonder dat je het doorhebt ga je steeds meer op het puntje van je stoel zitten en ondanks dat je al weet hoe het afloopt blijft die verbaasde blik van Palminteri wanneer hij erachter komt dat Spacey alles uit zijn duim heeft zitten zuigen echt heerlijk om te zien.
4,5*