Unfaithful (2002)

Verenigde Staten / Duitsland / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Adrian Lyne
met Richard Gere, Diane Lane en Olivier Martinez

Connie Sumner heeft een liefhebbende echtgenoot en een zoon van wie ze veel houdt. Toch wil ze meer. Wanneer ze op een dag een knappe vreemdeling tegen het lijf loopt terwijl ze een taxi probeert te halen raakt zij geobsedeerd door hem. Uiteindelijk krijgt ze wat met hem. Ze ondervindt echter al snel de negatieve kanten van deze egoïstische actie.

avatar van Yaspin
Kijkt vlot weg maar er zijn er zo 13 in een dozijn. Er zat meer in.

sinterklaas schreef:
En Gene Hackman lijkt maar niet oud te willen worden. Voor zijn leeftijd ziet hij er nog best goed uit.

Hihi waar haal jij gene Hackman ineens vandaan dan, die speelt écht niet mee

avatar van Icer
Prima film met sexy dame en onvermijdelijke ironische wending.

Voor mij was het tot aan de ontmaskering toe spannend. Dansen op het randje deed haar weer opleven, ik denk dat ik maar in de boekhandel ga...

avatar van rep_robert
Unfaithful is echt zo'n typisch, makkelijk kijkbaar niemandalletje. Echt spannend wordt het nergens, maar het verhaal zit verder wel kundig in elkaar en Diana Lane, Richard Gere en Olivier Martinez maken de gehele film wel geloofwaardig. Het vervolg van de film is niet geheel conventioneel en heeft een geinige verassing, maar niet meer dan dat.

avatar van Fran
Op zich kijkt de film wel redelijk weg maar ik vind het allemaal erg op de vlakte blijven. Het komt vaak niet tot een emotie terwijl er toch iets heel heftigs gebeurd in het leven van deze mensen. Er wordt wel getracht om dit over te brengen maar ik vind niet dat dat echt gelukt is.

Ten eerste vind ik de affaire niet echt goed overkomen. Er moet toch een gigantische spanning tussen de twee geliefden van het scherm afkomen. En dat gebeurd hier niet. Daarom is het voor mij moeilijk te verkroppen waarom deze vrouw haar gezin dit aan zou doen als de affaire niet het mooiste en spannendste uit haar leven is.

Daarnaast de scène met Gere als hij de minnaar van zijn vrouw in een moment van waanzin doodslaat. Tot aan het punt dat hij hem daadwerkelijk met een schuddebol doodslaat vond ik wel heel goed gedaan. De dialoog die er ontstaat tussen de twee mannen was heel sterk. Maar dan de reactie van Gere als hij beseft wat hij heeft gedaan .... het komt allemaal zo flauw over. Echte angst of paniek kan ik niet bespeuren. Sowieso vond ik Gere niet echt overtuigend in deze film.

Over het algemeen gezien heb ik wel geboeid zitten kijken maar het blijft allemaal erg oppervlakkig. Over 2 weken zal ik deze film waarschijnlijk al weer vergeten zijn.

avatar van DragQueen
Best een aardige film. Het verhaal is vrij standaard, maar de uitvoering ervan is redelijk gebracht. Ook het acteerwerk was vrij overtuigend. 2,5 Ster.

Mooie film.acteerprestaties waren zeer behoorlijk.knappe vrouw en knappe minnaar,een licht erotitisch verhaal en mooi uitgewerkt.meer moet dat niet zijn.

avatar van Sergio Leone
Gemiddeld.

Het eerste uur is Unfaithful een soort drama, nadien wordt dat doorspekt met wat thrillerelementen. Feit is dat beide gedeeltes nooit echt goed worden. Het blijft allemaal erg aan de vlakte: in het eerste gedeelte ontbreekt de spanning die mensen ertoe aanzet om vreemd te gaan (nu ja, dat maak ik er toch van) en in het tweede gedeelte wordt het verhaal wat laks en teert men volledig op de cast.

Daarover valt evenwel niet te klagen. Zowel de ravissante Diane Lane - die in het eerste uur de show mag stelen - als Richard Gere - hij krijgt het tweede uur - doen het uitstekend; Lane nog wat beter dan Gere. Hun gezamenlijke scènes zijn best goed.
Maar ik had graag een sterke chemie gezien tussen Lane en Olivier Martinez, maar die laat het compleet afweten.

Van regisseur Adrian Lyne heb ik niet al te veel gezien, maar veel mis ik daar precies niet mee. Unfaithful is op meerdere vlakken doorsnee: qua spanningsopbouw, qua soundtrack, noem maar op. Verrassingen blijven uit en of dat nu de sterkte of zwakte van deze film is laat ik in het midden.

avatar van wimaroca
Verassingen blijven uit?ik vond wat Gere doet vrij verassend
Ik heb 'm weer eens bekeken,en het blijft toch een boeiende film
je zou het maar eens meemaken,per ongeluk!!!

Sergio Leone schreef:
Gemiddeld.

Het verhaal is niet nieuw, natuurlijk, maar de film is goed opgebouwd en aan de vertolkingen is m.i. niets aan te merken.
Al bij al inhoudelijk en van degelijke filmische kwaliteit.

avatar van Vinokourov
Richard Gere en Diane Lane bevinden zich in een huwelijkscrisis en laatstgenoemde gaat al vrij vlot vreemd met een jonge hipperige boekhandelaar. Het is allemaal kunstmatig hoe het verloopt en je hoopt dat het abjecte gedrag van haar uitkomt en daar een draai aangegeven wordt. Daar werd ik niet in teleurgesteld en hoe het escaleert was wel aardig om te zien. Pas dan wordt Unfaithful nog enigszins boeiend. Niet heel origineel allemaal en het blijft ook erg routineus, maar soit, het kan er mee door.

Redelijke film, niet heel sterk maar ook geen hele slechte film, met name door de (voor mij) verrassende wending. Het einde vond ik dan wel weer niet heel geweldig, maar daardoor krijgt deze van mij dan ook 2,5 ster.

avatar van Pasadena
Hier had ik, ondanks de reviews, toch iets meer van verwacht. Op zich hou ik wel van dit soort drama-thrillers waar een randje romantiek, dramatiek en spanning, met een prettige twist en dito spanningsboog, de ingrediënten zijn voor een goede entertainende film.

De film lijkt te hinten op een climax, een plottwist die eigenlijk niet langs komt draaien. En de ietwat opgebouwde spanning komt wel even los, maar niet echt van de grond. Ik heb dat stuk als een anticlimax ervaren omdat het wat flauw is geschreven en uitgevoerd. Daar had men meer mee gekund...

Mister Gere speelde veilig en bedacht, niets op aan te merken, maar ook geen hoogvliegwerk. Malcolm in the Middle mannetje overacte iets alsof hij nog in de comedyserie zat, daar past dat wel bij maar hier niet zo. Ik vond het ventje ook niet zo goed passen bij de ouders, het leek niet een echt gezinnetje, er miste iets. Mevr. Lane hoeft de laan nog niet uit, ze speelde degelijk en vijzelde de spanning op door haar 'stomme' acties, maar ook door haar prettige verschijning, sensueel visueel geslaagde scenes.

Door het uitblijven van een echte climax en navenante twist bleef bij mij de teleurstelling hangen. Mooi opgebouwd, goed dramatisch eerste deel, maar slecht afgemaakt.

Teleurstellend. 2,5*

13 in dozijn, maar zeker niet de sterkste van de 13.

avatar van SmackItUp
Één woord: standaard. Gere speelt zijn rol nog wel aardig waarmee ik bedoel dat ik zijn pijn voelde. Toch zaten er enkele rare dingen in, bijvoorbeeld: hij is misselijk en dan slaat ie die vent op zijn kop en die is meteen dood. Daar stond ik toch een beetje raar te kijken. Tegen het einde wordt het wat spannender, maar dat maakt het uiterst saaie begin niet volledig goed. Al met al toch een nipte voldoende.

avatar van Bad Kitty
Prachtige film, geweldig aantrekkelijke, goed spelende cast!
Ik werd meegezogen in het verhaal dat langzaam opbouwt maar zijn spanning weet te behouden.
De emoties en gevoelens worden zo goed neergezet dat je bijna vergeet dat het een film is.
Olivier Martinez, wie wil daar nou niet door worden verleid?

De Film The Girl staat niet bij de films hier. met o.a. Toby Jones, Sienna Miller en Imelde staunton en regie: Julian Jarrold.

Nadat ik een andere film opzocht kwam the Girl wel in beeld. vreemd want vond hem eerst niet bij films zoeken en toen zomaar toch te zien.
Als ik daarna nogmaals keek, was hij weer niet te zien en het verhaal dus ook niet te lezen. begrijp niet hoe dit kan.