- Home
- rep_robert
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten rep_robert als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Jack and Jill (2011)
Ik raad iedereen aan om deze film nooit te gaan kijken. Onder het mom van "de film heeft 10 Razzies gewonnen, dus we gaan hier om lachen" zijn we de film ingestapt. Dit resulteerde in een uniek moment. Ik heb de film namelijk na een half uur uitgedrukt.
Zelden heb ik zo'n slap excuus van een film gezien. Wat Adam Sandler hier presteert is toch een applausje waard. Iemand die toch aardige komedies heeft gemaakt komt hier met een van de slechtste komedies die ik ooit heb mogen aanschouwen.
Jack and Jill is gewoon NIET grappig. Jill is zo ontzettend vervelend, maar wat het zo erg maakt is dat zo'n personage gewoon oliedom is. Hoe moet je in godsnaam kunnen lachen om een vervelende personage dat keihard zit te bellen in de bioscoop. Dat is geen humor! Daarnaast is het stemmetje van Sandler gewoon behoorlijk irritant. Je denkt de hele tijd eigenlijk maar aan één ding als je haar ziet, iets met kogels en een pistool. Nergens komt Jill overtuigend over, maar Sandler zelf bakt er als mannelijk personage ook weinig van.
Verder verleent Sandler ook nog zijn stem aan de papegaai, wat ook weer nieuwe dieptepunten oplevert in dit gedrocht. Papegaaien praten niet zo en "papegaaien die praten" humor zakt mijn broek al helemaal vanaf.
Buiten het feit dat Jack and Jill qua acteerwerk en komedie een gedrocht van de bovenste plank is heeft het op andere gebieden helemaal niets te bieden. Er zit geen enkel verhaal in de film, de scenes hangen als los zand aan elkaar. Er zit geen lijn in en Jack and Jill lijkt daardoor een opstapeling van barslechte sketches. Waardeloze editing!
Voor de rest heb ik in het eerste half uur alleen nog een trieste cameo van Al Pacino gezien die een zenuwinzinking beleeft. Jammer dat zulke namen zich tegenwoordig ook voor dit soort crap verlenen.
Nee, Jack and Jill heeft het volledig verdiend om uitgedrukt te worden. Adam Sandler mag wat mij betreft vanaf dit moment een Hollywood verbod krijgen!
Halve ster, maar die ga ik niet geven omdat ik mezelf maar een half uur van de totale anderhalf uur heb gepijnigd. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier om kan lachen. Dan heb je gewoon een gigantische wansmaak!
Jack Reacher (2012)
Jack Reacher is een strak in elkaar gezette actie/thriller die erg spectaculair begint met de snipermoorden. Wat volgt is een film die onderhoudend blijft dankzij een op het oog fijn plot en een prima Tom Cruise. Het ontrafelen van het mysterie is erg boeiend en weet het anderhalf uur vol te houden.
Het is jammer dat het plot en de motieven daarna niet heel erg interessant zijn om tot het einde te kunnen boeien. Het complot achter de moorden stelt uiteindelijk lichtelijk teleur. Hetzelfde geldt voor een mysterieus geïntroduceerde personage Zec, die lullig de pijp uit gaat door Jack Reacher.
Vermakelijk genoeg om de gehele 2 uur en 10 minuten te boeien, maar verder niet verrassend genoeg om je versteld te doen staan.
3,0*
Jack the Giant Slayer (2013)
Alternatieve titel: Jack the Giant Killer
Ik heb me eerlijk gezegd ook meer dan prima vermaakt met Jack the Giant Slayer. Ja, het verhaal en de personages zijn flinterdun. Maar er wordt ook niet meer van gemaakt dan dat het is. De film dendert recht op z'n doel af en weet hierin flink te vermaken. Geen onnodige zijplotjes, geen gedoe met karakter uitdieping. Gewoon rechttoe, rechtaan en geen pogingen tot onnodige diepgang dat een blockbuster niet nodig heeft.
Ik was ook blij dat de film doorging op het moment dat het allemaal afgelopen leek, anders zou de film wel heel erg als een sof eindigen en was ik lager uitgekomen. Nu krijgen we nog een extra half uur waarin de reuzen Cloister bestormen. Een mooi moment om lekker flink uit te pakken met actie en special effects. Misschien niet de mooiste, maar het werkt wel.
Dankzij dit gegeven vergeef ik het Singer dat het gedoe met die kroon wel erg suf is en dat ze daardoor wel makkelijk een einde kunnen forceren.
Ruim 3,0*
Jackass 3D (2010)
Alternatieve titel: Jackass 3
Heb me toch anderhalf uur rot gelachen met de mannetjes van Jackass. Wat natuurlijk erg helpt is dat de hype allemaal een beetje voorbij is en dat je die tig herhalingen nu al een tijdje niet meer hebt gezien. Zo heb ik inmiddels al een paar jaar niet meer naar Jackass gekeken.
Dit helpt voor de frisheid, zodat ik gewoon weer lekker kan lachen om elke doldwaze en idiote stunt zonder dat er sprake van herhaling is. Hoogtepunten zijn wat mij betreft die midgetfight in het café, echt te hilarisch! Net zoals die springbok die lekker stond te beuken tegen dacht ik Steve-O aan, of wat te denken van dat straalmotor geouwehoer.
Soms gaan ze ook net even te ver, waardoor ik toch de andere kant op moest kijken. Dat zweetpak en daarna het zweet opdrinken van Preston. Gadverdasses
Als je van Jackass houdt zit je geramd. Dan is dit echt anderhalf uur topvermaak. Zo niet, links laten liggen. Je weet immers wat je kan verwachten.
3,5* for the good old times.
Jackass Forever (2022)
Forever...
Wat kan je van tevoren, maar ook na afloop van een nieuwe Jackass film zeggen?
De film begint met een 3 miljoen dollar (van het totale budget van 10 miljoen) kostende Penissaur Rex scene en vanaf dit moment zit je weer volkomen in de Jackass vibes. Je krijgt een prettige trip down memory lane met de meest bizarre stunts, het ouwehoeren onderling en de meest ranzige beesten die in de ballen van de geliefde cast bijten of prikken. Je moet hier van houden, maar ik denk niet dat mensen die absoluut niks van Jackass moeten hebben in deze zaal belanden. Het is jammer dat vanwege verschillende omstandigheden enkele bekende gezichten af hebben gehaakt of er niet meer bij konden zijn, maar de nieuwelingen doen het wel aardig. Vooral Poopies, Zack en Dark Shark (spinnenhelm) hebben veel charisma.
Jackass forver is gewoon een kleine anderhalf uur pure fun, heel hard lachen, af en toe weg kijken omdat je weer naar een platgewalste penis zit te kijken of een onderbroek vol schijt. Het maakt mij weer even heel gelukkig en het is fijn om even dit als tussendoortje te kijken. Verder hoef je hier niet teveel woorden aan vuil te maken of erop te haten, want je weet gewoon 100% wat je krijgt als je aan de film begint.
3,5*
Jackie (2012)
"Zou het toch waar zijn?"
Dit dacht ik naar aanleiding van de trailer. Dit zou de eerste film in jaren worden waarin van Houten niet haar tieten flasht om aandacht te krijgen voor een film.
Het klinkt misschien raar, maar de film vind ik gelijk een stuk beter. De dames komen ontzettend natuurlijk over en je hebt ook echt het idee naar echte personages te kijken, zonder het geforceerd showen van de boobies. Carice speelt haar beste rol in jaren, maar Jelka vind ik ook fantastisch. Samen met Holly Hunter spat de chemie van het scherm en beleef je met Jackie een ontroerende, maar tegelijkertijd ook grappige drama.
Het uitgangspunt is iets te simpel, maar dit is een performance based film, waarin de cast dus alle kans krijgt om te stralen. Gelukkig heeft het einde ook nog een leuke verassing in petto, eentje die ik niet aan zag komen. Dat vergoedt nog een heleboel voor het -op het oog- simpele verhaal.
3,5*
Jacob's Ladder (1990)
Behoorlijk sfeervolle film, die veel spannende momenten kent, maar soms ook een beetje ontaard in een rare mix van dromen/hallucinaties en de werkelijkheid. Iets wat soms ook een beetje vaag blijft.
De onderhuidse spanning was lekker de hele film aanwezig en ook blijf je tot aan het einde nieuwsgierig naar de afloop. Dan loopt het helaas toch met een sisser af, Jacob overlijdt namelijk al in Vietnam. Moet ik nu interpreteren dat hij op zijn sterfbed een gigantisch lange droom van hier tot Tokyo of zo heeft gehad? Of is het een terugblik op zijn leven, iets wat ik me niet voor kan stellen aangezien hij met Jezebel en andere veteranen nog over het effect van zijn uitzending in Vietnam heeft gehad. Dus het kan sowieso niet een terugblik of echt gebeurd zijn, aangezien Jacob de Vietnam oorlog nooit heeft overleefd Vond het zelf nogal vaag, moet alles nog even goed op me in laten werken en er een nachtje goed over slapen.
Hou het nu in ieder geval nog op een ruime 3,5*
Heb me er prima mee vermaakt, alleen de film laat me (bij de 1e kijkbeurt, dat wel) met nog teveel vragen zitten.
Jagten (2012)
Alternatieve titel: The Hunt
Jagten is een mooi sfeervol en beklemmend drama dat je haast doet vergeten dat je naar een film kijkt. Mikkelsen is een fantastische hoofdrolspeler en de manier waarop een meisje per ongeluk wat zegt uitloopt op een typisch Scandinavisch dorpje dat zich tegen een geliefde inwoner keert is schrijnend om te zien.
Wel jammer dat het jaar later gedeelte op het einde mij eigenlijk uit de film haalde, dus overbodig en niet bevredigend aanvoelde.
3,0*
Jason Goes to Hell: The Final Friday (1993)
Alternatieve titel: Friday the 13th Part 9: Jason Goes to Hell - The Final Friday
Ik heb destijds toen ik in Amerika was de film daar op dvd moeten kopen om de Friday the 13th collectie compleet te maken, omdat voor zover ik weet er geen (fatsoenlijke) Nederlandse/Europese versie in omloop is. Ik kon hem destijds nergens (NL versie) vinden en ik heb het net even gecheckt, het is nog steeds nergens te vinden.
In goede hoop heb ik de regio 1 versie in de Blu-ray speler gedrukt en hij deed het zowaar. De Blu-ray speler is dus regiovrij. Echt ideaal, aangezien het destijds een koopje bij Veronica Magazine was voor 40 euro.
Niet dat het de kwaliteit van deze Final Friday goed maakt, want wat moest ik me hier doorheen worstelen.
De film begon nog erg hoopvol en startte zowaar met een spannende openingsscène, waar deze bijna in alle voorgaande delen ontbreken of een brakke recap van de voorgaande films bevatten. Ik dacht, dit gaat nog de goede kant op.
Helaas was dit een valse hoop. Vanaf het moment dat de lijkschouwer om wat voor reden dan ook besluit om het hart van Jason op te eten , gaat de film compleet de verkeerde kant op.
Als het nou komisch bedoeld was (zoals de regisseur en schrijver wel doen voorkomen op de commentary track die ik op de achtergrond aan heb staan) had ik het nog wel kunnen waarderen, maar de film is op bijna alle vlakken zo ontzettend serieus. De pogingen die worden gedaan met de merchandise en het restaurantmenu voelen te fragmentarisch aan.
Het wordt daarna helaas met de minuut onzinniger. Het hele occulte idee dat Jasons` geest overgaat door het oraal overbrengen van het hart is echt tenenkrommend slecht. Het heeft niets meer met Friday the 13th te maken. Met een veel luchtigere toon had ik dit wellicht kunnen verkroppen. Maar dat er ook een hele mythologie gecreëerd wordt met familieleden van Voorhees en dat zij de enigen zijn die hem kunnen verslaan , trekt ook op niets. Vooral omdat die Duke gozer hier blijkbaar alles over weet, waar was hij de vorige delen dan? Waar is deze informatie op gebaseerd? Later komt er nog een soort van throatburster monsterje uit de keel van een van Jasons slachtoffers, waar halen ze dit vandaan?
Ik kon er maar weinig mee. Waar ik me wel over verbaasde was de gore in deze film. De kills op zichzelf zijn niet zo origineel als veel leuke kills uit de eerdere delen, maar alles wordt wel veel explicieter in beeld gebracht. Het meisje dat in de tent gespleten werd is hier een goed voorbeeld van. Tegelijkertijd is het ook een voorbeeld van slechte pacing, want het duurde en duurde maar voort.
Ik kan het waarderen dat ze iets nieuws proberen te doen, maar het valt gewoon veel te veel uit de toon met de essentie van deze reeks.
De makers hebben hier bij mij op de achtergrond heel veel lol met de crappyness van alle scènes die nu voorbij komen. Maar ik denk dat enkel zij de humor van de film inzien. Nu moet ik wel zeggen dat de film als een Friday the 13th film enorm faalt, maar dat de film als horrorfilm uiteindelijk geen gigantisch drama is. Daarvoor is de gore veel beter dan in de voorgangers en voelt de film iets minder goedkoop aan als enkele voorgangers.
2,0*
nb. Dat Freddy Krueger's hand na jarenlange smeekbedes hier uit de grond komt lijkt me buiten het feit om dat de fans gepleased moesten worden, ook simpelweg een marketingtrucje, omdat na 8 Paramount films de reeks vanaf dit punt ondergebracht werd bij New Line Cinema. Toevalligerwijs werden de Nightmare on Elm Street films ook door New Line Cinema geproduceerd, dus dat het een rechtenkwestie was lijkt me het meest voor de hand liggend. Wellicht dat ze Friday the 13th ook vanwege deze reden hebben aangekocht destijds? Om een Freddy v.s. Jason reeks te creëren?
Jason Lives: Friday the 13th Part VI (1986)
Alternatieve titel: Friday the 13th Part VI: Jason Lives
Deel 6 in de reeks en de makers pakken het slim aan. Om herhaling te voorkomen hebben ze een zelfbewust, hilarisch tintje aan de film gegeven. Het begint al met de onnozele opening waar Jason tot leven wordt gewekt en de daaropvolgende James Bond tijdens de title sequence. Je weet dan al dat deze film een tikkeltje meer tongue in cheek is dan de eerste 5 delen. Dat bewijst verder de smiley in de boom, het hoofd door de camperwand heen en een Jason die verdwaasd met een arm van één van zijn slachtoffers in zijn handen staat.
Jason is wat smeriger en begint nu toch echt op de ultieme killer te lijken. Ook is hij voor het eerst echt bovennatuurlijk, waardoor hij toch echt de pure belichaming van het kwaad lijkt.
Het enige dat gewoon niet logisch is in deze film en ook de rest van de reeks is wat Jason nou met de lijken doet. Hij lijkt altijd van het ene slachtoffer naar de ander te gaan, maar de ene keer liggen de lijken opgestapeld in een kamer, de andere keer doet hij sadistische dingen en worden ze opgehangen of op een andere nasty manier tentoongesteld en weer de andere keer vermoordt Jason mensen en laat ie ze gewoon liggen. Er zit niet echt consistentie in en ik heb hierdoor niet het idee dat er echt een gedachte achter al zijn moorden zit. Niet specifiek een minpunt van deel VI, maar meer iets continuerends door de hele reeks heen waarbij ik mijn vraagtekens zet.
Het hele Tommy Jarvis gebeuren doet me helaas niet zoveel. Daar hadden ze vanaf 2 delen geleden veel meer mee kunnen doen, nu is ie gewoon irritant.
Al met al een prima deel in de reeks dat met een bovennatuurlijke Jason en een flinke zelfspot toch een goede toevoeging is op de Friday the 13th reeks.
Van wat ik kan herinneren zal er nu wat verval in de reeks gaan komen, het maximale lijkt er nu wel uitgehaald te zijn. Ik ben benieuwd.
3,0*
Jason X (2001)
Alternatieve titel: Friday the 13th Part 10
Redelijk
Jason X is opzich wel redelijk vermakelijk om naar te kijken, ik heb slechtere delen in de Friday the 13th reeks gezien, als tiende deel doet ie het redelijk goed.
De film slaagt echter in een belangrijk deel niet, het voelt voor mij niet aan als een horrorfilm.
De film mist gewoon duidelijk spanning en moet het vooral hebben van de kills, die waren wel redelijk goed uitgewerkt en soms wel wat humor, wat ik wel kan waarderen.
Zo bijvoorbeeld in de simulatie kamer het moment dat hij de slaapzak keihard tegen de boom aan slaat. Hilarisch!
Verder zakt de film weg in de middenmaat en stijgt hij helaas niet uit boven een gemiddelde horror/actie film.
2,5 sterren voor de goede kills
Jaws (1975)
Alternatieve titel: De Zomer van de Witte Haai
We're gonna need a bigger boat
Jaws is een puur stukje jeugdsentiment, heb hem net bekeken en blijft nog steeds makkelijk overeind in het visuele geweld van tegenwoordig.
Het belangrijkste in de film is dat alle haaienshots ook echt fysiek zijn, nergens heb je een computeranimatie, dat maakt de film echt heel geloofwaardig. Als je de extra's bekijkt raak je er nog extra van onder indruk omdat ze ook echte witte haaien hebben gebruikt. Een dwerg in een miniatuurkooi om een relatief kleine witte haai extra groot te laten lijken. Briljant!
Dat geeft maar is aan hoe slim Spielberg eigenlijk wel niet is, zo bevat de film nog veel meer van dit soort leuke trucjes.
Het acteerwerk is ook zeer degelijk, nergens heb ik me aan iemand geïrriteerd, wat je nog wel is kan hebben met die oudere films. Nee, deze film overtuigt op veel manieren, de muziek is ook fantastisch onder leiding van Williams, geeft een extra sfeer aan de film. Een aantal scenes zijn goed spannend.
Valt eigenlijk vrij weinig op aan te merken aan de klassieker in het genre dat met de kosten van 7 miljoen dollar ruim 450 miljoen heeft opgeleverd.
Verhoging van 4* naar 4,5*
Jay and Silent Bob Reboot (2019)
Net iets minder "scherp" dan zijn vroegere films waarin deze twee stoners schitteren. Maar ik kon het prima behappen en dat vind ik al heel wat, aangezien Smith na Clerks II uit dit universum is gestapt en zijn films naar steeds verdere niveaus daalden.
Smith grijpt terug naar zijn oude successen en met deze reboot weet hij dat gevoel weer aardig te creëren. Het enige waar ik een beetje mee zit is dat de cameo's iets meer echt als een vriendendienstje aanvoelen. Als voorbeeld neem ik Shannon Elizabeth. Opzich weet Smith een leuk verhaallijn te bedenken met een dochter, alleen had het emotioneel een beter einde gehad als er nog een laatste moment met Elizabeth in had gezeten. Verder wel ontzettend veel pop culture referenties. Wat dat betreft snap ik het commentaat hierboven ook niet. De Hollywood remake/reboot cultuur, the Warriors, Chronic Con, Star Wars etc. Ik ben ze allemaal tegengekomen.
Voor de rest snap ik eigenlijk niet dat je dit zou kijken als je de typetjes, de flauwe humor en de grofheid niet kan waarderen. Misschien dat je het inmiddels ontgroeid zou kunnen zijn, maar als voorbereiding hierop zou je prima de oude films nog een keer kunnen kijken. Want stiekem heeft Strikes Back nog meer flauw (scheet) grappen dan deze volkomen zelfbewuste reboot.
3,0*
JCVD (2008)
Alternatieve titel: J.C.V.D.
Best een aardige film inderdaad, met een origineel uitgangspunt.
JCVD is een film die je natuurlijk niet al te serieus moet nemen, er wordt redelijk tot goed in geacteerd en het uitgangspunt van een over de top acteur die persoonlijke problemen heeft is niet zo origineel, behalve het feit dat het ook echt om zichzelf gaat. Dat stelt alles toch in een ander perspectief.
Het is verder lastig voor me om te zeggen wat ik er precies goed aan vond ,heb me gewoon prima vermaakt.
Punt van kritiek is wel de naïviteit van de politie in Brussel, zo makkelijk er van uit gaan dat JcvD het postkantoor overvalt en de vrijgelaten gijzelaars niet eens ondervragen over de gijzelnemers. Het einde wekte dus ook wel enige vraagtekens bij me op, beetje raar dat JcvD soort van "de lul" is aan het einde.
Wekte toch wel enige irritaties bij me op, jammer want voor de rest is het van onderhoudend niveau en 1 van de betere JcvD films die ik heb gezien.
3*
Jean de Florette (1986)
Zeer fijne film met mooie vertolkingen, mooie en broeierige landschappen en een fijne mix van zware elementen met luchtigheid. Het verhaal leunt zich ook prima voor een soort van boeren epos in Toscane.
Mijn interesse voor deel 2 is zeker gewekt, dat mocht overigens ook wel na de ontwikkelingen en die argwanende blik van de kleine Manon de hele tijd.
3,5*
Jeepers Creepers (2001)
Hmm een puike horrorfilm die ik al een aantal keren heb gezien. Ik schrok van de lage waardering.
Deze film is lekker origineel, zit veel vaart in(vanaf het begin gaat de film al lekker los), lekkere soundtrack en zowaar zelfs goede en spannende scenes.
Ja oké, in het begin is het best ergerlijk dat Darry persé moest checken of het echt lijken waren die gedumpt werden. Dat was inderdaad vervelend. Voor de rest waren hun acties wel redelijk te volgen en niet compleet belachelijk. Ik vond het zelfs leuk dat Trish gewoon even 5 keer over die psycho heen reed, omdat ze nooit doodgaan. Gewoon iets wat ik ook zelf zou doen in zo'n geval.
Verder houdt de film de spanning er lang in, de vogelverschrikker scene vind ik ook prachtig in beeld gebracht, net zoals een aantal scenes dat je de truck door de achterruit er al aan ziet komen rijden.
Het laatste kwartier is de film iets minder spannend en komt het monster wat duidelijker in beeld. Klein beetje jammer, maar dat moet nou eenmaal.
Het einde is ook perfect en eindigt ook met de heerlijke Jeepers Creepers soundtrack. Jammer dat ze zo'n goedkoop verhaal in deel 2 hebben verstopt.
Zeker een leuke film, maar wel een halfje eraf vanwege de handelingen van Darry waar ik me een klein beetje aan irriteerde.
3,5*
Jeff, Who Lives at Home (2011)
Zoals Fortune al zegt is Jeff, Who Lives at Home vlees noch vis. De humor is soms erg leuk in het eerste uur, maar door het zweverige sfeertje mis je uiteindelijk de luchtigheid. Daarnaast werkt het drama ook weer niet zo goed omdat de personages niet genoeg diepgang krijgen. Vooral het laatste half uur verloor ik de film en de personages uit het oog.
Een aardige eenhapscracker die ik morgen ook alweer vergeten ben.
2,5*
Jeffrey Epstein: Filthy Rich (2020)
Epstein was een enorme viespeuk. Dat is wel een zekerheidje na het zien van de documentaire. Je krijgt tijdens de vier afleveringen een steeds grotere afkeer richting deze perverse smeerpijp en dat gevoel wordt op een simpele, maar effectieve manier vertolkt voor de camera's door de vele vrouwen. Dat ze hun verhaal kunnen vertellen is namelijk al indrukwekkend genoeg om je voor de buis gekluisterd te houden.
Dit is ook de achilleshiel van de documentaire.
Uiteraard is het verhaal van elk van deze vrouwen eentje die verteld zou moeten worden, maar daardoor treedt deze docu misschien iets te vaak in herhaling over de vier afleveringen. Pas richting het einde valt alles een beetje samen en komt er een groter complot aan het licht. Zijn connecties met "belangrijke" mensen had veel meer aandacht mogen krijgen. Want dit is een zaak die groter is dan enkel Epstein en tegelijkertijd is deze ook nog steeds relevant, gezien prins Andrew hiermee nog steeds in nieuwsitems terecht komt.
Boeiend en schokkend tegelijk, maar soms iets teveel van hetzelfde.
3,0*
Jenifer (2005)
Alternatieve titel: Masters of Horror: Jenifer
Vlot tussendoortje van Argento, wat toch bomvol fouten en onlogische handelingen zit. Door de korte speelduur kan ik de acties van Weber eigenlijk niet zo volgen.
Toch werkt het allemaal aanstekelijk als je dat meisje met haar mismaakte gezicht zo in beeld ziet, lekker veel gore en vunzige momentjes zorgen toch voor een klein uurtje aan vermaak. Mits je door de vele dommigheden heen kunt prikken.
3*
Jennifer's Body (2009)
Tsja, wat valt hierover te zeggen.
De film is niet echt eng(2 scenes daargelaten) en grappig wordt het ook niet echt.
Toch heb ik niet het gevoel dat de makers ook echt een serieuze horrorfilm hebben gemaakt.
Het voelt lekker campy aan en soms wordt er ook lekker overdreven geacteerd, vooral door Megan Fox. Wat is dit toch een prachtvrouw, maakt niet eens hoe ze acteert, naar haar wil je altijd kijken. Mooiste vrouw op aarde!!
Amanda Seyfried is ook een mooie vrouw, alleen wordt ze helaas een beetje als een nerd neergezet, wat ze trouwens wel met verve doet.
Het verhaal is toch enigzins origineel, alleen ik had niet echt het gevoel dat de regisseur echt een goed script voor zich had, want de dingen die er gebeuren zijn toch redelijk voorspelbaar en dankzij het begin van de film wist ik ook al hoe het ging eindigen.
Neemt helaas wel een stuk spanning weg en je wordt ook weinig verrast dus. Tamelijk voorspelbaar. De uitwerking is dus niet optimaal.
De muziekkeuze is redelijk, ze gaan overduidelijk voor het rock gehalte, wat in deze film goed werkt.
Wat overblijft is een aardige Horror/Komedie, met een sfeervol, campy gehalte en een bloedmooie Megan Fox.
Helaas is de film nergens echt spannend(voorspelbaar) en echt grappig wordt het ook nooit.
Zit te twijfelen tussen een 2,5 en een 3.
Voorlopig een 2,5*!
megan fox is niet mooi en kan niet acteren.
Het enige leuke aan de film waren de grappen.
Megan fox niet mooi??? Which planet are you from?
Jerk, The (1979)
Alternatieve titel: De Mafkees
Ik heb me af en toe scheel(leuk thema ivm de film ) om deze film. De plotomschrijving klopt eigenlijk niet, heb hem enkel in de laatste minuten een paar nare opmerkingen richting Marie zien maken, maar dat was enkel nadat hij die miljoenenclaim aan de broek had gekregen. Dan kan je inderdaad wel eens gek worden.
Intussen zit the Jerk echt vol met visuele, flauwe en bovenal ook erg leuke woordgrappen. Martin is helemaal in zijn element als stuntelige goedzak met de lachers op zijn hand.
I think next week I'll be able to send some more money as I may have extra work. My friend Patty promised me a *blowjob*. Your loving son, Navin."
En zo heb je nog tig van dit soort grappen.
Erg laag gewaardeerd hier en terecht dat hij in een aantal toplijstjes voorkomt. Een film die ik zeker een aantal mensen zal aanraden.
4,0*
Jersey Girl (2004)
Redelijke romcommetje van Kevin Smith.
Ben blij dat Lopez in het begin al snel dood ging, heb niet echt veel sympathie voor deze vrouw in speelfilms, haar personage komt me dan ook niet al te overtuigend over.
Ben Affleck vind ik wel zeer leuk spelen, charismatisch en de interactie met zijn slimme dochter Gertie(gespeeld door Raquel Castro) komt echt heel leuk uit de verf. Wat een leuke meid is dit zeg en ze heeft ook nog is grappige scenes(de scene dat ze haar Ben Afflecht nadoet en hem de les leest nadat ze hem heeft betrapt met Liv Tyler). Wat mij betreft steelt zij dus de show in deze film.
Wel jammer dat de relatie tussen Tyler en Affleck niet goed uit de verf komt, vind het zeer oppervlakkig en eigenlijk zit er ook vrij weinig diepgang in de dialogen tussen Affleck en Tyler. Toch belangrijk lijkt me!
Het plot is ook niet al te diepzinnig en loopt op een luchtige manier alle platgereden paden na, gelukkig maar want het is verder vrij voorspelbaar allemaal.
Gelukkig sluit de film zo'n beetje af met de Sweeney Todd scene, wat wel zeer leuk is uitgevoerd door de acteurs.
2,5*
Jesus Camp (2006)
Jesus Camp is een ware schok om te zien.
Dat het er tegenwoordig zo aan toe gaat, het brainwashen van de kinderen begint op vroege leeftijd en deze mensen in de documentaire voelen zich overduidelijk verheven boven de rest.
Het is geen volk dat vrede zoekt en dingen accepteert, het is een haatzaaiend volk wat alleen maar naar andere kan wijzen onder het noemer "maar zij doen het ook".
De structuur van deze gemeenschap wordt goed duidelijk, het wordt geleidt door een stelletje hypocrieten van de bovenste plank. Onze Ted Haggerd schijnt een homo te zijn, sympathiek is hij het allerminst. Hij kraakt gewoon het jochie met de lange staart af. Best hard en gemeen, goed voor hem dat hij die problemen hierna heeft gekend.
Die dikke Becky begint over het feit dat mensen lui zijn en liever Fast Food vreten, terwijl zij tien ton weegt.
Je vraagt je toch af wat deze allemaal in godsnaam bezielt, ze leren de kinderen allemaal dingen die helemaal niet van belang zijn op hun leeftijd. Met het gevolg dat ze allemaal jankend in die zaal zitten en allemaal om de aandacht van Jezus schreeuwen, zum kotsen
Erg schokkend allemaal en ik zou deze mensen stuk voor stuk in hun gezicht uitlachen.
Over de documentaire ben ik zelf iets minder tevreden, er wordt te weinig tegenwicht gegeven aan deze hersenspoel praktijken door middel van die liberale radio DJ. Dit zorgt ervoor dat de docu iets te onevenwichtig aan voelt, juist omdat je op een gegeven moment wel zat wordt van al die "Jesus Lovers". De afwisseling is niet goed genoeg en het voelt soms teveel als een rotzooitje aan.
Aardige poging, meer ook niet.
2,5*
Jesus Henry Christ (2012)
Best een sympathiek filmpje, alleen het blijft allemaal maar wat loom en buiten het zeer leuke eerste gedeelte van de film om vond ik de tweede helft maar wat ongeïnspireerd en wat conventioneler worden. Blijkbaar durven ze toch niet voluit te gaan met de leuke personages.
3,0*
Jewel of the Nile, The (1985)
Alternatieve titel: "Juweel" van de Nijl
Enigzins vermakelijk vervolg op het sterke eerste deel, maar toch op een aantal momenten de komedie inlevert en daar voor in de plaats veel misplaatste romantische momentjes kent.
Qua komedie is er nog wel aardig wat in gestopt, maar dat zit vooral in de bijrollen. De humor/chemie tussen Douglas en Turner is hier gewoon een stuk minder, dat is eigenlijk de grootste zonde van de film.
Voor de rest een vermakelijk filmpje door de Afrikaanse woestijnen, zonder al te veel verhaal. Typisch popcorn filmpje.
2,5*
Jiang Shan Mei Ren (2008)
Alternatieve titel: An Empress and the Warriors
Best een mislukte film.
Waar het vooral de fout in gaat is de speelduur. De film pretendeert episch en groots zijn, daar gaat het ook falikant de mist in. Veel te veel onzin, slechte dialogen, bombastische muziek(wat ik normaal niet erg vindt bij een episch avontuur, alleen dat is deze film niet) en het verhaal vliegt er echt in sneltreinvaart doorheen. Tijd voor enige diepgang is er niet en ook het liefdesverhaaltje is uitermate geforceerd en bevat ook geen enkele chemie tussen de 2 personages.
Behoorlijk jammer, had op deze manier geen enkele empathie met de personages. Als de regisseur gewoon de tijd zou nemen om een verhaal te vertellen had dit veel beter uitgepakt. Nu krijg je een chaos zonder enige lijn, wat de prachtige beelden van de Chinese natuur en de mooie gevechten toch behoorlijk teniet doet.
Met moeite de film uit kunnen kijken.
1,5*
Jigsaw (2017)
Alternatieve titel: Saw 8
Het beste aan dit, inmiddels achtste deel in de franchise is het feit dat deze film in 2017 is uitgekomen. Nadat we tussen 2004 en 2010 met 7 films dood zijn gegooid, hebben we nu even 7 jaar een adempauze kunnen houden. Na the Final Chapter was ik er gewoon helemaal klaar mee.
Voorafgaand aan Jigsaw heb ik de eerste 7 films ook herkeken en ondanks dat de reeks technisch nooit door de ondergrens heen zakt, is het verwarrende gedoe met alle handlangers van Jigsaw helaas met dit achtste deel in de reeks ook niet tot een einde gekomen.
Gedurende de film lijken er heel veel tijdlijn fouten in het verhaal te schuilen, maar dit wordt door middel van de (inmiddels verplichte) twist aan het einde weer redelijk rechtgetrokken.
Niet dat het heel veel uitmaakt, want ondanks een fijnere visuele stijl dan de hyperactieve voorgaande delen, is deze film erg inspiratieloos. Het leek leuk te beginnen, met een ketting die de slachtoffers door een parcours van Jigsaw spellen heen sleept, maar dit was maar voor de eerste twee spellen. Vraag me ook af als die Carly wel door de zaag was vermoord, hoe dat tweede spel met de spuiten dan gespeeld had moeten worden.
Verder weinig inventiviteit, saaie vallen met voornamelijk offscreen kills (gelukkig de laatste niet), het detective verhaaltje dat sinds deel 3 of 4 telkens op dezelfde manier eindigt en flashbacks die uitleggen hoe handlanger nummer 73884 Jigsaw heeft geholpen. Vraag me af hoe hij zijn dagen indeelde met al die handlangers die om en om een training kregen van hem.
Ondanks dat het beste wat deze reeks had kunnen overkomen, een behoorlijk lange pauze, weten de makers van deel 8 niks origineels te maken. Het is meer van hetzelfde, niks verassende.
Als je van de reeks houdt, zal het voldoen. Maar als de reeks je al niet beviel, zal dit deel niks doen om je over te halen. Ook jammer dat ze met dit nieuwe deel niet een frisse start maken. Het is toch al 7 jaar geleden en veel mensen van 18-21 jaar waren nog jong toen de vorige films uitkwamen. Om dan weer teveel op de voorgaande delen te leunen is gewoon een slechte zet.
Zonder kennis van de voorgaande delen valt bijna geen enkel vervolg van het origineel te volgen.
Krappe 2*, omdat Costas Mandylor niet meedoet.
P.s. Waar was dr. Gordon?
Jim & Andy: The Great Beyond - Featuring a Very Special, Contractually Obligated Mention of Tony Clifton (2017)
Nogmaals even herzien en ik blijf Jim Carrey op deze manier echt een held om naar te kijken. Qua stijl is de documentaire niet vernieuwend, maar het is ontzettend interessant om hem zowel op als naast de set als Andy Kaufman te zien en dat hij eigenlijk geen moment uit zijn rol treed. Hij zoekt hierbij de grens op en gaat er regelmatig (lichtjes) overheen. Dit zorgt uiteraard voor veel irritaties bij medeacteurs, maar ook weer voor bewondering omdat ze weten wie het doet en waarom ie het doet. Daarom is eigenlijk hetgeen achter de camera een film op zich.
Chris Smith hoeft als regisseur amper iets te laten doen en slechts de beelden te laten spreken en er een coherent geheel van te maken. Dat Jim Carrey zelf de film van commentaar voorziet en op een kalme manier behoorlijk wijs en zelfbewust voor de dag komt, maakt deze leuke documentaire echt af.
Het blijft echter wel een niche docu voor degene die een interesse voor Jim en/of Andy heeft.
3,5*
Johan Cruijff - En un Momento Dado (2004)
Mooi en creatief in elkaar geschoten documentaire over de carriere van Cruijff in voornamelijk Catelonië.
En un Momento Dado is anders dan vele andere documentaires, aangezien het niet echt de sportieve hoogtepunten van Cruijff bespreekt. De regisseur laat verscheidene mensen praten over Cruijff en wat voor impact hij op hun leven heeft gehad. Het gaat dus meer over de gevoelsmatige kant van zijn carriere.
Iets wat ik persoonlijk wel kan waarderen, want de beleving van de supporters is iets wat ik eigenlijk mooier vind dan het droge opsommen van feiten.
In deze documentaire kom je er dus achter wat voor gevoel de komst van Cruijff 3x heeft gehad. Als speler, als coach en bij zijn afscheid/hommage in 1999.
Allemaal mooie momenten die er overigens wel voor zorgen dat het vooral positief blijft allemaal. Er wordt geen vuil woord gerept over de beste meneer, dus je moet wel tegen enig gebrek aan kritiek kunnen.
Overigens ben ik het niet eens met Vascago hierboven, , als je die mensen hoort praten merk je eigenlijk pas hoe dankbaar die Catelanen allemaal zijn ingesteld, Cruijff heeft het leven daar echt belangrijk gemaakt. Van een onderdrukt volk tot aan (Europees) kampioenen. Een bepaald gevoel van trots. Zoiets zal Zidane never nooit in zn leven hebben, ondanks dat ook hij een fenomenabele voetballer is.
Overigens zitten er wel wat slordigheidjes in de ondertiteling van de dvd, heb meerdere malen "vellenkip" ipv "kippenvel" moeten lezen. Wel redelijk slordig imo.
Prima docu verder dat vooral de emotionele hoogtepunt van Catelanen, Cruijff en een paar Spanjaarden beschrijft. Verwacht niet al teveel sportbeelden, er is namelijk meer dan voetbal alleen en dat laat deze docu goed zien.
3,5*
John Carpenter's Cigarette Burns (2005)
Alternatieve titel: Cigarette Burns
Cigarette Burns is een klein, spannend, sfeervol(dankzij de herkenbare muziekscore) en lekker mysterieus mysterie filmpje.
Echt horror kan ik het niet noemen, daarvoor zitten er dus teveel speur elementen in. Maar de film is interessant genoeg om de volle 59 minuten te boeien, ook al ging de speurtocht soms wel iets te gemakkelijk. Dat is het nadeel van de 59 minuten durende speelduur, het wordt soms iets teveel afgeraffeld.
Al met al aardig.
3*