Jesus Henry Christ (2012)

geregisseerd door Dennis Lee
met Jason Spevack, Toni Collette en Michael Sheen

Op 10-jarige leeftijd besluit het jonge genie Henry James Hermin, een jongen die verwekt is door kunstmatige inseminatie en die werd opgevoed door zijn feministische moeder, dat de liefde van zijn moeder niet genoeg is. Nadat hij ontdekt dat hij een halfzus heeft volgt hij een reeks aan aanwijzingen in de hoop zijn biologische vader te vinden. Zijn vader, Dr. O'Hara is overmand door gevoelens van schuld en depressie maar vindt weer hoop als hij te horen krijgt dat hij een zoon heeft.

Meneer Bungel
Een beetje 'achtergrond'-info: deze titel/uitdrukking hoorde ik als ''Jesus H. Christ!'' voor het eerst voorbij komen in Bottom, maar het blijkt al in de 19e eeuw bekend te zijn geweest en is mogelijk nog veel ouder: klik.

avatar van jarno1975
Lees net dat Julia Roberts de producent van deze film is.

avatar van ralfsjam
Vrij aardige droog komische film. Eerste 20 minuten waren wel de leukste, en verder zaten er wel wat opvliegers tussen. Prima verhaal die wat mij betreft meer "down to earth" had mogen blijven. De cast was een dikke prima! Grappen en komische scènes waren goed. Maar sommige scenes waren ook wat overdreven en aan de platte kant. maar goed, je kunt niet alles hebben.
Ik heb me goed kunnen vermaken. Onderwerpen waren sowieso wel uit mijn hoek ...
3.5

avatar van Phantasm
De 1-ste helft van de film was nog wel vrij aardig, maar daarna zake het wat in, verhaal is aardig bedacht.

avatar van Pazmaster
Matige komedie. Wordt nergens echt leuk. De 1e helft van de film lijkt het nog interessant te gaan worden maar daarna wordt het eigenlijk steeds minder. Het acteerwerk is wel okee maar ook weer niet geweldig. 2,5 ster

avatar van eppy
Ik vond het een puik filmje met een goede dosis humor....

begon leuk maar word snel saai

avatar van Drifter
Niet leuk. Er zit geen idee achter deze film dus het blijven losse scenes. De film heeft mij op geen enkele manier kunnen boeien.

avatar van james_cameron
Jammer dat de humor bij vlagen nogal flauw is, dat doet echt afbreuk aan het geheel. Het verhaaltje van dit komische drama is best leuk en de cast is prima, maar door de onevenwichtige toon, dan weer slapstick-achtig, dan weer dramatisch, wil de film maar niet echt van de grond komen. Visueel zit alles wel bijzonder fraai in elkaar, met vooral erg mooi camerawerk. Geproduceerd door Julia Roberts, die een rolletje had in de vorige film van regisseur Dennis Lee, Fireflies In The Garden.

Ik vond het persoonlijk meer een drama dan een komedie hoewel er best een paar leuke scenes (o.a. gedoe over Post-it's) tussen zitten. Het verhaal is niet echt hoogstaand of bijzonder maar kijkt zich wel leuker weg en de uitvoering is ook wel leuk gedaan (inclusief het visuele gedeelte). De cast deed het overigens wel leuk en dan met name Toni Collette die ik eigenlijk in vrijwel iedere film waarin ze meespeelt goed en overtuigend vind spelen. Het eerste gedeelte van de film heb ik helaas gemist (draait toch op Film 1 dus nog voldoende kansen om dat gedeelte ook te zien), daarom voorlopig 3,0 sterren voor deze film.

avatar van kalehein
Tja, ik heb me zelfs nog even afgevraagd of het misschien toch een Canadese film was, maar niet dus...
Er zitten hier en daar wel mooie stukken is, maar over het algemeen zijn het meer de dialogen van vooral Henry, die de film vullen.
Het is een hele hoop miscommunicatie tussen de personages onderling en vooral Audrey vond ik een beetje op mijn zenuwen werken.

Editje: toch nog even IMdB erop nageslagen... bijna de hele cast is Canadees! Dit verklaart dus eigenlijk alles. Film is ook nog eens grotendeels opgenomen in Canada. hierdoor -0,5* op de een of andere manier hebben Canadezen geen gevoel voor humor.

avatar van Boenga
Wat baten acteerwerk, muziek en cameraman,
als het verhaal niet boeien kan...

avatar van Sjoerdow
Belachelijk lage cijfers hier.

Schijnbaar zijn er niet veel mensen die dit kunstwerk kunnen waarderen. Ik heb genoten van bijna elke scene en de manier waarop alle grappige momenten nét iets te overdreven geschetst worden vond ik bijster origineel.

Vooral het begin van het verhaal is echt supergaaf.

avatar van Baggerman
Sjoerdow schreef:
Belachelijk lage cijfers hier.

Mee eens, want het is best een charmant filmpje. Het acteren vond ik zeker niet slecht en verder gewoon leuke feelgood, dat goed te verteren is.

Maar als mensen een American Pie- of Naked Gun-achtige film hadden verwacht, dan snap ik dat ze zich tekort gedaan voelen!

Zeer onderhoudende film, maar geen absolute topper. Deed me qua sfeer meer dan eens wat aan The Royal Tenenbaums denken, maar dan een tandje minder geslaagd.

avatar van rep_robert
Best een sympathiek filmpje, alleen het blijft allemaal maar wat loom en buiten het zeer leuke eerste gedeelte van de film om vond ik de tweede helft maar wat ongeïnspireerd en wat conventioneler worden. Blijkbaar durven ze toch niet voluit te gaan met de leuke personages.

Matige film waarin een jongen met een ongekend goed geheugen niet weet wie zijn vader is. Nogal fragmentarisch van, mede door de soms wat chaotische montage. Ook is het verloop nogal voorspelbaar. Wel een aantal leuke dialogen en scenes.

avatar van Taviani
Zeer onderhoudende film vol met maffe dialogen, rare quotes en een eigenwijze voice-over. Droogkomisch en soms een beetje weird. Feelgood wordt tegen het eind een beetje klef, maar toch goed voor een dikke grijns.