• 8.355.841 stemmen

Genre: Komedie / Fantasy

Geregisseerd door: Ramaa Mosley

Met onder meer: Juno Temple, Alexis Bledel en Michael Angarano

Plot The Brass Teapot

"Everyone Has A Price. What's Yours?"

John en Alice zijn beiden in de twintig, getrouwd, erg verliefd, en blut. Alice werd een gouden toekomst voorspeld op de middelbare school, maar nu kan ze amper de eindjes aan elkaar knopen. Haar neurotische man John wil alleen dat de rekeningen betaald worden. Wanneer ze na een ongeval in een antiekwinkel terechtkomen, trekt een koperen theepot de aandacht van Alice. Ze steelt de theepot en merkt al gauw dat deze de kracht heeft, om geld te toveren, maar alleen wanneer iemand pijn voelt… John en Alice proberen manieren te zoeken, waarop ze zichzelf, elkaar en uiteindelijk ook anderen kunnen pijnigen.

imageimage

avatar van mjk87

mjk87

Leuk. De film is humoristisch, kent een prima soundtrack, af en toe prima symmetrisch aandoende shots en een fantastische Temple. Het verhaal an sich is best grappig, maar dient vooral als kapstok voor grappige situaties en een boel moralistisch geneuzel. Of dat nu als parodie op sprookjes is bedoeld of niet, het was me wel te veel. Niet elke scène verder is trouwens geslaagd en de film kijkt vooral prettig weg zonder echt onder de huid te kruipen. En ja,Alexis Bledel blijft bloedmooi. 3,5*.

scorsese

Redelijke film waarin een jong echtpaar een theepot vindt met magische krachten. Een leuk gegeven dat ook wel leuk is uitgewerkt. Het levert in ieder geval een aantal originele scenes op. Hier en daar valt het wel wat in herhaling. Michael Angarano en Juno Temple zijn leuk gecast samen.

BBarbie

Mijn tweede Juno Temple film op een rij. Ik vind sowieso dat zij als actrice zwaar ondergewaardeerd wordt. Het is mij meestal een waar genoegen haar aan het werk te zien. Zo ook in deze komedie met een vrij origineel verhaal, al wordt dat iets te lang uitgemolken. Op ongeveer een kwart van het einde begint de film stoom te verliezen. Maar daarvoor is het heel erg vermakelijk. Prima regiedebuut Ramaa Mosley dus.

scorsese

Deze vind je misschien ook wel leuk dan, BBarbie

BBarbie

scorsese schreef:

Deze vind je misschien ook wel leuk dan, BBarbie

Ja, ik ken die film. In ieder geval bedankt voor de tip.

avatar van joolstein

joolstein

Ik heb er nog wel enigszins van genoten, de film had zeker wel wat potentieel. Het uitgangspunt voor de hoofdpersonen is best iets interessant, ze worden gespeeld door fijne acteurs, en er is een leuke chemie tussen hen. Maar er is niets nieuws hier en er zijn geen verrassingen. Het kan op zijn best als schattige lichte komedie worden beschreven. Een komedie die maar vaag amuseert. Juno Temple levert een veelbelovende bijdrage als actrice maar de film is nu niet echt goed te noemen. Het is ook vrij duidelijk waar het zal eindigen! Uiteraard In een zoetsappig moraaltje (geeuw). Ja we snappen het, ware liefde overwint alles (zucht)