The Brass Teapot (2012)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Ramaa Mosley
met Juno Temple, Alexis Bledel en Michael Angarano

John en Alice zijn beiden in de twintig, getrouwd, erg verliefd, en blut. Alice werd een gouden toekomst voorspeld op de middelbare school, maar nu kan ze amper de eindjes aan elkaar knopen. Haar neurotische man John wil alleen dat de rekeningen betaald worden. Wanneer ze na een ongeval in een antiekwinkel terechtkomen, trekt een koperen theepot de aandacht van Alice. Ze steelt de theepot en merkt al gauw dat deze de kracht heeft, om geld te toveren, maar alleen wanneer iemand pijn voelt… John en Alice proberen manieren te zoeken, waarop ze zichzelf, elkaar en uiteindelijk ook anderen kunnen pijnigen.

avatar van mjk87
Leuk. De film is humoristisch, kent een prima soundtrack, af en toe prima symmetrisch aandoende shots en een fantastische Temple. Het verhaal an sich is best grappig, maar dient vooral als kapstok voor grappige situaties en een boel moralistisch geneuzel. Of dat nu als parodie op sprookjes is bedoeld of niet, het was me wel te veel. Niet elke scène verder is trouwens geslaagd en de film kijkt vooral prettig weg zonder echt onder de huid te kruipen. En ja,Alexis Bledel blijft bloedmooi. 3,5*.

Redelijke film waarin een jong echtpaar een theepot vindt met magische krachten. Een leuk gegeven dat ook wel leuk is uitgewerkt. Het levert in ieder geval een aantal originele scenes op. Hier en daar valt het wel wat in herhaling. Michael Angarano en Juno Temple zijn leuk gecast samen.

Mijn tweede Juno Temple film op een rij. Ik vind sowieso dat zij als actrice zwaar ondergewaardeerd wordt. Het is mij meestal een waar genoegen haar aan het werk te zien. Zo ook in deze komedie met een vrij origineel verhaal, al wordt dat iets te lang uitgemolken. Op ongeveer een kwart van het einde begint de film stoom te verliezen. Maar daarvoor is het heel erg vermakelijk. Prima regiedebuut Ramaa Mosley dus.

Deze vind je misschien ook wel leuk dan, BBarbie

scorsese schreef:
Deze vind je misschien ook wel leuk dan, BBarbie

Ja, ik ken die film. In ieder geval bedankt voor de tip.