Whip It (2009)

Komedie / Drama

geregisseerd door Drew Barrymore
met Ellen Page, Alia Shawkat en Marcia Gay Harden

Bliss Cavendar (Ellen Page) is een 17-jarig meisje uit Bodeen, Texas en is geen typische tiener. Desondanks wil haar moeder dolgraag dat ze meedoet aan missverkiezingen en een voorbeeldige dochter is. Bliss kan niet voldoen aan haar verwachtingen en loopt weg van huis. Ze wordt lid van een rolschaatsteam en gaat helemaal op in het spel, terwijl haar persoonlijke problemen zich blijven ophopen.

lezertje
Een vreselijke film, waarin de Amerikaanse gezinsmoraal met zoveel klefheid door je strot wordt geduwd dat je heel hard hollend richting wc snelt. Ook Ellen Page kan dus wel eens voor het verkeerde scenario kiezen.

avatar van Hanszel de P.
Die moraal zag je van het begin af aan al aankomen ja maar vreselijk? Nee! Ik vond het wel een frisse film. Rollerskaten, weer eens wat anders. En vrouwen van diverse pluimage, zelfs een moeder die in het team zit maar vanwege haar kindje niet bij de 'derde helft' aanwezig kan zijn soms.

Ik vond het gewoon een leuke film, hield de vaart erin want met bijna 2 uur is ie wat aan de lange kant maar zeker niet vervelend!

avatar van Ste*
Een film die veelbelovend begint maar al vrij snel een beetje gaat vervelen omdat het meer van hetzelfde is.

Misschien word ik zelf ook wel een beetje te oud voor dit coming of age-thema, hoewel het hele alternatieve stoere rollerderby-sfeertje leuk neergezet is.

Ellen Page is natuurlijk geknipt voor een rol als deze, maar eigenlijk is heel de film wel oke gecast.

avatar van IH88
“We deserve better villains.”

Prima film van Drew Barrymore. Whip It heeft niet een heel origineel uitgangspunt, met een jonge vrouw die door haar moeder gedwongen wordt om dingen te doen die ze niet wil en uiteindelijk haar eigen dromen gaat najagen. Maar Barrymore drukt wel haar stempel op het materiaal, en vooral het feit dat Bliss de sport ‘roller derby’ beoefent levert een aantal heerlijke scenes op. De groep vrouwen waarmee Bliss te maken krijgt is een kleurrijk en bont gezelschap, en actrices als Page, Barrymore, Wiig, Lewis en Bell hebben een fijne chemie samen.

avatar van K. V.
Op goed geluk deze eens bekeken en vond het nog een goeie film. Het was eens iets anders qua sport, maar toch boeide het ook wel. De cast deed het prima en verder verveelde de film niet. De moeite om gezien te hebben.