The Baytown Outlaws (2012)

Alternatieve titel: The Baytown Disco

Actie / Komedie

geregisseerd door Barry Battles
met Thomas Brodie-Sangster, Billy Bob Thornton en Eva Longoria

Nadat haar ex-man Carlos (Billy Bob Thornton) Celeste (Eva Longoria) drie keer in haar buik geschoten heeft, is het tijd om wraak te nemen. In de strijd om haar petekind Rob (Thomas Brodie-Sangster) huurt ze drie vogelvrij verklaarde redneck broers in om hem terug bij haar te brengen. Maar niets is ooit zo simpel in het Amerikaanse zuiden. Wat begint als een eenvoudige reddingsactie verandert in een groots gevecht. Dit vreemde team moet zich een weg banen langs knappe vrouwelijke huurlingen, Indiaanse jagers en federale agenten, terwijl ze Celestes onschuldige kind moeten beschermen.

avatar van Askikker
Wat een zemelfilm. Ben bepaald niet vies van B-films, maar dit is zulke slappe hap.
Rodriguez? Echt in geen honderd jaar!
Keek eigenlijk alleen omdat Agnes Brückner een rol(letje) heeft, maar haar filmkeuze gaat blijkbaar nog steeds gestaag achteruit.

avatar van MovieMind
Redelijk maar vooral simpel actiefilmpje als tussendoortje.

avatar van Toontje G
Nog eens bekeken maar hij blijft leuk.

ipman-99
"They shot my motherfucking maid!" ... " !!!

Heerlijke Actiefilm (Heropfrissing) !!! 'The Baytown Outlaws' is een heerlijke
coole Actiefilm met een fijne cast.
Het verhaal werd prima weergegeven en gaf de nodige aandacht omdat die
'ongelikte' beren een kind moeten gaan bevrijden.
Naar mate de film vordert veranderen ook bepaalde karakters.
Eva Longoria heeft misschien niet de grootste rol, maar wel een opvallende
in haar sexy short !
De cast met ondermeer Travis Fimmel, Clayne Crawford, Billy Bob Thornton leveren
puik werk om hun mannetje te staan in deze coole Actiefilm.
Een broeierig sfeertje is constant aanwezig en dat past gewoon bij deze film.
Heerlijk sfeertje, opzwepende muziek en coole actie scènes in de zin van
heerlijke vuurgevechten.
De 'ongelikte' beren kregen heel wat naar volk achter hun veren ..., denk
maar bv aan die schaars geklede chicks of die 'bende' indianen ... !
Kortom stof genoeg om broeierig en heet te genieten !

Ik vond het wel een leuke film, geen moeilijk verhaal, maar gewoon verstand op nul en kijken naar mensen die andere mensen overhoop knallen soms best leuk voor de zondagavond.
Acteurs waren okee, muziek was in orde en verhaal redelijk.

avatar van Noodless
Uiteindelijk toch maar een gemiddeld filmpje. Verwachtingen lagen hoger qua actiescènes en humor. Ook op gebied van personages blijft het allemaal wat vlakjes. Je krijgt wel coole achtervolgingen met allerlei opvallende personages zoals wegpiraten, sexy geklede chicks en indianen op motors .....maar de hoofdpersonages vallen tegen. Zo komen de drie redneck broers en de gehandicapte jongen betreft invulling van hun personage flauw over. Billy Bob Thornton is nog te pruimen en Eva Longoria krijgt te weinig screenplay. Ook de typische sfeer bij dit soort films en een goede soundtrack is hier een gemis. Al bij niet slecht, maar overstijgt zeker niet een gemiddelde productie. 6/10

U-77
Heerlijke film!

avatar van Left4Dead
Best wel gek op dit soort films, malloten die over de top om zich heen slaan en er een soort en met neo-western van gemaakt is. (Hier een lijstje van dat genre.)

Hoofdrolspeler Clayne Crawford (Brick) heeft goed opgelet tijdens het kijken van Smokin' Aces. Hij kopieert namelijk vlekkeloos één van de Tremor broers (weet niet meer welke). De drie broers hier lijken eigenlijk precies op de drie broers Tremor, mjaa..... Crawford mocht in het tweede deel meespelen, Smokin' Aces 2: Assassins' Ball. Vind je T.B.O een lekkere film?, dan kan ik je die twee films ook wel aanraden.

Eva Longoria, als Celeste, ziet er weer heerlijk uit, een mooi contrast t.o.v. de smerige lelijke broers.
Celeste huurt de broers in om haar petekind uit handen van haar beruchte ex te halen. Om dat voor elkaar te krijgen is ze badasses nodig die stevig in de schoenen staan. Dit omdat haar ex ook geen doetje is namelijk, zware weerstand zal zeker een feit zijn.
Onderweg komen de broers flink wat vreemde gasten tegen, ze moeten alle zeilen bijzetten om hun taak uit te voeren.

Een lekkere kijk-weg-film maar erg origineel is het allemaal niet natuurlijk. Met name een aantal personages lijken kopieën te zijn van eerder vertoonden. Klein vermaak, licht opgezet en an sich nog wel goed acteerwerk ook. Alleen Billy Bob Thornton vond ik de mindere hier. Voor de tweede keer nu gezien maar de 3** blijven staan (6,5/10)

avatar van EW101
Erg vermakelijke film met toch wel sympathieke protagonisten. Zo voelt de film klein aan ,maar biedt voor zijn doen wel veel variatie. Vooral vanwege de tegenstanders, gestuurd door Carlos, zal er veel plezier te halen zijn.

avatar van DjFrankie
Snelle wegkijk film, maar zal me niet zo lang heugen. Wel aparte ideen in deze film,

de moordende hoeren en het gehandicapte kind.

Vooropgesteld zij dat ik geweld verafschuw. Daarom laat ik een heleboel actiefilms welbewust links liggen. Dit zou best eens de meest gewelddadige film kunnen zijn, die ik ooit gezien heb. Ondanks dat heb ik mij goed vermaakt. De clou is dat de film zichzelf geen moment serieus neemt. Alles is buitensporig over de top. De extravagante personages en de krankzinnige confrontaties met de tegenstanders onderstrepen dat voortdurend.
Ik heb mij bij deze amusante actiekomedie geen minuut verveeld. Nooit verwacht dat ik dat nog eens zou zeggen over een film, waarin redelijk wat bloeit vloeit en de kogels je vrijwel continu om de oren vliegen.

avatar van Grindhouse62
In begin van middag herzien bij Ziggo Films en Series. Een fijne harde rauwe actiefilm, die ik eigenlijk destijds ondergewaardeerd heb. Ik geef hem een voldoende. Ook gezien vandaag:

Robocop (2014) herzien bij Ziggo in de namiddag.
The girl in the Spiders Web (2018) vanavond uit eigen collectie
The old man and the gun (2018) vanavond uit eigen collectie

En sluit de avond af met ieders een aflevering uit de Series Gunsmoke en Kung Fu.