The Baytown Outlaws (2012)

Alternatieve titel: The Baytown Disco

Actie / Komedie

geregisseerd door Barry Battles
met Thomas Brodie-Sangster, Billy Bob Thornton en Eva Longoria

Nadat haar ex-man Carlos (Billy Bob Thornton) Celeste (Eva Longoria) drie keer in haar buik geschoten heeft, is het tijd om wraak te nemen. In de strijd om haar petekind Rob (Thomas Brodie-Sangster) huurt ze drie vogelvrij verklaarde redneck broers in om hem terug bij haar te brengen. Maar niets is ooit zo simpel in het Amerikaanse zuiden. Wat begint als een eenvoudige reddingsactie verandert in een groots gevecht. Dit vreemde team moet zich een weg banen langs knappe vrouwelijke huurlingen, Indiaanse jagers en federale agenten, terwijl ze Celestes onschuldige kind moeten beschermen.

avatar van tattoobob
Leuke wegkijkert,grappig acteerwerk van de broers!!!
Billy Bob ben ik niet zo weg van,bij deze film vond ik hem net zo storend!!
Ik denk dat oook hij zijn beste tijd heeft gehad,als hij al een beste tijd had.
Jaaaa halbe tamme.....behalve bad santa dan!
Er zitten wat vet grappige scenes in,en het nodige bloed word de huiskamer in geslingerd.
Maar het is het allemaal net niet,met iets meer shock,actie...en originaliteit had ik hem zeker goed gevonden..

avatar van Filmkriebel
Harde rednecks met gouden hart

Drie redneck broers die zich over een mentaal gehandicapte jongen ontfermen proberen uit handen van een gangster (Thornton) te blijven die hen respectievelijk moordchicks, negers die zo uit Mad Max lijken te komen en scalperende indianen achterna stuurt . Daarnaast loopt er nog een tweede plotje waarbij een goed geklede jonge fed te maken heeft met corrupte flikken maar al snel de Oodies in zijn vizier heeft.

Ruikt lekker naar zweet en gasoline, met degelijke actie en swingende elektrische gitaren op de achtergrond. De humor komt niet te overdreven aanzetten en het is zeker de bedoeling niet dat je je een bult lacht. Het zorgt er wel voor dat dit een luchtige amusante film blijft. Eén ding is wel zeker : de Oodies horen bij de sympathiekste rednecks ooit! Een stevige 3*

avatar van DonOswaldo
Aardig.

Weet zelden echt een topniveau te bereiken, daarvoor houdt het zich nog teveel in en ligt de nadruk niet altijd genoeg op de fun (dat zijplotje met die agent en de love-story). Verliest ook soms z'n vaart en het gaat onze rednecks af en toe wel erg gemakkelijk af, dus daar moet je je overheen kunnen zetten. Uiteindelijk vermaakt het wel stabiel en Longoria biedt ook wat viewing value. Had gewoon meer ingezeten.

3,5* Nipt.

avatar van blurp194
Wannabe cultfilm.

Maar wel zo onnozel-grappig dat dat nog behoorlijk lukt ook. Het hele zwikkie goedbedoelende doe-het-zelfcriminelen wandelt als een stelletje echt helden door het verhaal heen, tussen de moordwijven en de indianen door. Met een hoop geweld, af en toe wat gore, brute acties, en brullende motoren. Niks mis mee dus. En waar gaat het om? Om geld natuurlijk. Of is het toch wat anders?

Billy Bob is er alleen voor de kijkcijfers. Net als Eva Longoria. De echte helden zijn minder bekend, maar doen het beter. Vogelvrij verklaarde rednecks, jawel.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Viva VHS!

Het regiedebuut van Barry Battles is er eentje om trots op te zijn. De onbekende regisseur heeft met zijn eerste full feature een zeer prettige actiefilm weten te vervaardigen. Met een knipoog naar de low-budgetfilms van weleer: de exploitation. En dus wordt het boevenvolk in The Baytown Outlaws vertegenwoordigd door motorrijdende Apaches en Mad Max-achtige roadwarriors die zo uit een eighties-flick lijken te zijn gestapt. Sommige mosterd kun je nu eenmaal decennia lang bewaren. En hij smaakt nog steeds goed, zo blijkt.

De film kent een zeer welkome dosis humor, een relatief onbekende maar charismatische cast die wordt bijgestaan door een tweetal veteranen, Thornton en Braugher, en de mooie Desperate Housewife Longoria. Niet altijd alles werkt even goed en sommige boeven vallen een beetje door de mand, maar wat rest is een vermakelijke film die de aandacht moeiteloos vasthoudt. Zo had je ze vroeger graag op VHS. En nu dus gewoon op de zilveren schijf: lekker knokken, schieten en stoere dialogen uitkramen. Viva de Baytown Outlaws!

Goed.

Met dank aan Paradiso voor het recensie-exemplaar.

avatar van schram101
Aardig filmpje dat hard zijn best doet om de Rodriguez look te creëren. Dit lukt echter niet helemaal waardoor het af en toe iets te veel aanvoelt als 'net niet'.

Veel elementen zijn best aardig. Een aantal vrij toffe characters, eyecandy en een prima sfeertje. Uberhaupt is south America natuurlijk een locatie die zich perfect leent voor dit soort taferelen maar je moet er wel gebruik van maken. Wat dat betreft zag ik ook gelijkenissen met wijlen Tony Scott's ondergewaardeerde Domino. Stukken minder natuurlijk, want de drie broers die hier de hoofdrol op zich nemen hebben niets van de coolness van Edgar Ramirez in die film. Toch mag The Baytown Outlaws er best zijn al verliest het in het laatste half uur van kracht.

avatar van Frank Slade
Heerlijke over the top movie. Niet bij nadenken, maar gewoon lekker kijken. Verwacht geen spannend verhaal met een goed plot, maar gewoon lompe actie met een paar lekkere chicks en geweld. Lekker overdreven zuidelijke nonsense.

Het verhaal is simpel en uiterst minimaal, zonder enige diepgang of opsmuk (in de kern gebeurt er niet zoveel). Maar daar gaat het hier niet om bij deze snelle, dwaze en clichématige actiekomedie vol met bloederige geweld en geweersalvo's. De personages zijn rauw en onplezierig en dan druk ik me mild uit.

avatar van mar007
Leuke actie/komedie!
Zoals al vaker vermeld lijkt dit inderdaad op de stijl van Rodriguez.
Actie,geweld en humor zijn in ieder geval volop aanwezig in deze leuke en vlotte film.
De broers vond ik erg sympathiek en even dacht ik nog deze jongens zouden zo mee
kunnen doen in The Expendables 3
Voor nu 3,5* maar ik neig toch om er 4* van te maken.
Echt een goeie film en zeker de moeite waard als je van het actie genre houdt.

Aardige film waarin drie ruige broers worden ingehuurd om een ontvoerde jongen terug te vinden. Een redelijk simpel en voorspelbaar verhaal met een heleboel lekker overdreven en stoere personages. Weinig origineel allemaal, maar zeker wel vermakelijk. Meer dan genoeg actie en Billy Bob Thornton in een leuke vuilbekkende bijrol.

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/komedie film...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Andre Braugher...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Behoorlijk flauwe 13 in een dozijn actie film. De film is niet echt heel slecht (wel selcht) en kijkt zich nog redelijk weg (duurt gelukkig ook niet lang) maar faalt eigenlijk op alle vlakken waarvoor hij gemaakt is. Er valt nauwelijks iets te lachen (alleen Billy Bob Thornton was nog een beetje leuk), de uitvoering is beroerd, de saaie actie stelt eigenlijk ook weinig voor en hetzelfde geldt eigenlijk voor de cast (Eva Longoria was niet meer dan beeldvulling en de rol van Thomas Brodie-Sangster als gehandicapt jochie sloeg al helemaal nergens op. Dat die gasten sympathie voor hem kregen sloeg ook nergens op want dat jochie deed niets anders dan wat stom uit zijn ogen kijken). De drie redneck broers moesten zogenaamd leuk en stoer voorstellen maar ik vond het maar een stelletje achterlijke inteelt rednecks waar ik ook geen enkele sympathie voor kon opbrengen. Sowieso zaten er allemaal kleurloze figuren in deze film die nergens weten te overtuigen.

Ook het hele flauwe cliché verhaal heeft weinig om handen en over boeiend of spannend zullen we het maar niet hebben want dat was totaal niet aanwezig. Dat Zoe Bell heeft meegedaan aan deze film is me een raadsel want ze is vooral een stuntvrouw en in deze film zaten er geen vrouwelijke stunts in

P.S. de regisseur geilt volgens mij op de kleuren geel en groen want die waren zeer dominant (en ook te overdreven) te aanwezig.

avatar van Left4Dead
Best wel gek op dit soort films, malloten die over de top om zich heen slaan en er een soort en met neo-western van gemaakt is. (Hier een lijstje van dat genre.)

Hoofdrolspeler Clayne Crawford (Brick) heeft goed opgelet tijdens het kijken van Smokin' Aces. Hij kopieert namelijk vlekkeloos één van de Tremor broers (weet niet meer welke). De drie broers hier lijken eigenlijk precies op de drie broers Tremor, mjaa..... Crawford mocht in het tweede deel meespelen, Smokin' Aces 2: Assassins' Ball. Vind je T.B.O een lekkere film?, dan kan ik je die twee films ook wel aanraden.

Eva Longoria, als Celeste, ziet er weer heerlijk uit, een mooi contrast t.o.v. de smerige lelijke broers.
Celeste huurt de broers in om haar petekind uit handen van haar beruchte ex te halen. Om dat voor elkaar te krijgen is ze badasses nodig die stevig in de schoenen staan. Dit omdat haar ex ook geen doetje is namelijk, zware weerstand zal zeker een feit zijn.
Onderweg komen de broers flink wat vreemde gasten tegen, ze moeten alle zeilen bijzetten om hun taak uit te voeren.

Een lekkere kijk-weg-film maar erg origineel is het allemaal niet natuurlijk. Met name een aantal personages lijken kopieën te zijn van eerder vertoonden. Klein vermaak, licht opgezet en an sich nog wel goed acteerwerk ook. Alleen Billy Bob Thornton vond ik de mindere hier. Voor de tweede keer nu gezien maar de 3** blijven staan (6,5/10)

Vooropgesteld zij dat ik geweld verafschuw. Daarom laat ik een heleboel actiefilms welbewust links liggen. Dit zou best eens de meest gewelddadige film kunnen zijn, die ik ooit gezien heb. Ondanks dat heb ik mij goed vermaakt. De clou is dat de film zichzelf geen moment serieus neemt. Alles is buitensporig over de top. De extravagante personages en de krankzinnige confrontaties met de tegenstanders onderstrepen dat voortdurend.
Ik heb mij bij deze amusante actiekomedie geen minuut verveeld. Nooit verwacht dat ik dat nog eens zou zeggen over een film, waarin redelijk wat bloeit vloeit en de kogels je vrijwel continu om de oren vliegen.