• 8.603.000 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Hell Ride

"The rebellion against all there is"

Pistolero (Larry Bishop) is het hoofd van een beruchte motorbende. Hij wil wraak voor de dood van zijn vriendin, die is vermoord door een rivaliserende bende, geleid door de gevreesde Billy Wings. Een oorlog tussen de twee bendes is onvermijdelijk, maar misschien heeft Pistolero wel meer te vrezen van zijn eigen mannen...

imageimage

Tarkus

Tarkus schreef:

Echt de stijl van Tarantino deze film, hoewel het geen film van hem zelf is, laat dat vooral duidelijk wezen.

Een paar grote namen doen mee, zoals Michael Madsen, David Carradine en Dennis Hopper, maar toch kunnen ze er niet voor zorgen dat de film boeiend wordt of is.

Wel een pleiade aan bloedmooie grieten, ik vraag me soms af waar ze ze halen..

Ook de soundtrack kon me bekoren, maar ik denk dat dat vooral te wijten is aan Tarantino, die toch wel iets zal hebben bijgedragen aan deze prent.

Kortom, leuk is het allemaal wel om zien, maar een goed verhaal mis ik toch wel een beetje.

Omdat ik de film voor een prikje op de kop heb kunnen tikken, op Blu-ray, eens opnieuw bekeken dus.

Het blijft wel een saaie film, en aan mijn eerdere uitleg heb ik weinig toe te voegen, blijf bij die mening, al trek ik toch nog een volledige ster van mijn stem af.

avatar van Vidi well

Vidi well

Ik had hoge verwachtingen, maar die werden helaas niet waargemaakt door deze film. Goede acteurs, leuke muziek, ruige landschappen, coole motoren en mooie vrouwen... en dan toch een saaie film afleveren? Dat is een prestatie op zich. Ik ben groot fan van bikermovies, maar deze ben ik snel weer vergeten. De sfeer is leuk, maar daar houdt het dan ook wel mee op in deze prent die van uitgkauwde cliche's (nonchalant in slowmotion weglopen bij een explosie, serieus..?) aan elkaar hangt.

avatar van blackwolves

blackwolves

redelijke goede actie film met een van mijn favoriete acteurs ik vind die vent gewoon goed heb al enkele films gezien denk dat hij ook toch voor mij de betere biker film heeft gespeelt fixing the shadow. acht ja die films de ene beter dan de andere er zijn er ook zo vele geweest in de tijd. je kunt het zo gek niet noemen er waren zelfs film met motors waar in de venten veranderen in weerwolven.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

20 min. Gisteravond op tv waren genoeg........bagger!!!!! 1 star.

avatar van Shadowed

Shadowed

Erg zwak.

Een film die inderdaad Tarantino ademt, maar wel duidelijk zijn regie mist helaas. En zijn vervanger bakt er eigenlijk ook heel weinig van. Zowel op het gebied van regie als op het gebied van acteerwerk. Uiteindelijk blijft er ook maar weinig van de film over.

De film doet heel erg zijn best om een grove en lompe toon te behouden, maar vliegt regelmatig uit de bocht. De toon mag dan wel lomp genoeg zijn, de beelden zelf laten de kans helaas liggen. Bovendien is dit veel saaier gebracht, terwijl Tarantino zijn lompe toon volledig onder de controle kon houden.

De regie van Bishop is ook erg zwak helaas. De locaties mogen er wel zijn, maar voor de rest blijft er weinig over. Het camerawerk is te klassiek, de actie is saai gebracht en de film concentreert zich meer op seks en geile vrouwen dan het verhaal zelf (dat ook nauwelijks aanwezig is).

Bovendien slaat Bishop als titelrol de plank ook totaal mis. Het lijkt een soort Anton Chigurh-kloon in motorpak. Maar waar dat karakter gaaf was, is deze vooral een lulletje rozenwater die stoer praat. Bovendien ziet hij er ook niet fit uit voor zijn rol.

Madsen deed het nog wel redelijk en van Jones kon ik ook nog wel genieten. Echter is de rest weinig soepels. Bekende acteurs zoals Hopper en Carradine worden verwaarloosd en de vrouwelijke actrices hoeven in principe niet veel meer te doen dan geil zijn.

Bovendien is de actie vooral tam en saai. Er spat veel te weinig bloed en de cinematografie is ook bijzonder saai. Er heerst voor de rest ook geen enkele spanning en sleept de film maar wat voort tot de speelduur van 87 minuten om is. En dan heeft de film maar weinig bereikt.

Daarnaast kampen we ook met een uitermate dom verhaal, dat de richting van wraak kiest maar regelmatig van het pad afloopt en concentreert op zaken die er totaal niet toedoen en zo een wazig pad creëert. Erg zwak resultaat van een film die zo best gaaf kan zijn helaas.

Een film die veel wil zijn, maar simpelweg niets is. De actie is te tam voor zijn toon, een hoop acteurs en actrices zijn zwak en de beelden zijn erg simpel. Af en toe wordt er een poging gedaan om interessante regie te laten zien, maar in het algemeen is de film een grote bende.

avatar van stratmans

stratmans

Dit is een poging om Tarrantiino te kopiëren, mist wel een goed verhaal, wel goeie acties en goeie muziek, moest ook niet langer duren

avatar van reporterxyz

reporterxyz

Normaal 1,5 * maar ik heb er toch maar eentje bij gedaan omwille van de mooie vrouwtjes.

Scenario, als je dat zo kan noemen, is ter plaatse vezonnen denk ik

mensen kijken deze film met tarantino in gedachten,fout,fout,fout,de actie is niet slecht,de locaties zijn niet slecht,de regie is niet slecht,de acteurs zijn niet slecht,de reacties hier wel,dezelfde kijkers die het saaie once upon a time ophemelen durven deze film neer te sabelen,geeft aan hoe weinig filmkennis de meeste mensen hebben!

avatar van frans123

frans123

tommyprins schreef:

Het verhaal is slecht ,boeit van geen kanten. Daar heb je het niet over . Prima acteurs, veel actie, doden, lekkere wijven....echter de film flopt door het slechte verhaal. Je kan een film niet alleen maar vullen met tieten, schieten en neuken. Wie filmkennis heeft ( zie boven de MM-ers) prikt daar door heen.....nou jij nog.

avatar van frans123

frans123

Een knipoog naar Tarantino? Lekker alles ver over de top. Volgens mij wordt zo'n film gemaakt aan de hand van wat ideeën over beelden/ scenes en aan elkaar geplakt door een waardeloos verhaal. Goedkope rommel , die door de sterke cast moeizaam overeind blijft. Vanwege de acteurs zet je hem niet uit. Gelukkig duurt de film maar kort.

Met mindere acteurs had je hem na een kwartier uit gezet....lachwekkende pulp..

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Tarantino als grote naam op de hoes en een cast met namen die aan het beste Tarantino werk doet denken. Hier had ik dan ook wel zin aan, en wat zou er fout kunnen gaan...uhum... behalve dat Tarantino ook zelf de regie doet...

Hell Ride lijkt op het eerste oog dan ook veel te hebben qua cast, verhaal, verbonden producent, en wat een gave filmposter trouwens ook. Maar wat komt het geheel waanzinnig slechte uit de startblokken. Kinderlijk gehakketak tussen Pistolero en The Gent plus een tweetal vage flashbacks vormen de opening die warrig en chaotisch genoemd kan worden. Wat gebeurt precies? Waar moet dit heen? Pistolero zelf is daar debet aan want Larry Bishop, overigens niet een bekende voor mij, komt eigenlijk totaal niet uit de verf als Pistolero en is simpelweg niet interessant. Het ontbeert Hell Ride dan ook in eerste instantie als een sterk hoofdkarakter.

Maar eenmaal over de helft zit er ietsje beterschap in het geheel. Het plot wordt iets duidelijker hoewel sommige dingen ook wel weer gemakkelijk te raden zijn, maar vooral Madsen is altijd leuk vooral in combinatie met tegenpool Balfour in dit geval. De muziek is aardig en de schare mooie vrouwen is wel weer van klasse met namen als Leonor Varela en Laura Cayouette. Jones uiteraard ook weer leuk als schmierende bad guy alleen jammer van dat overdreven Engelse accent, toch blijft Bischop met zijn matige dialogen zelf de zwakste schakel.

Toch ga ik Hell Ride niet heel slecht beoordelen want voorbij de helft is het toch best aardig voor een keer. Dat het ver, heel ver, van het Tarantino niveau afblijft spreekt voor zich. Een 2.7 of 2.8 was dan ook prima geweest, maar vooruit afgerond naar boven een 3 mede vanwege het aardige camerawerk en styling.