Hell Ride (2008)

Alternatieve titel: Hellride

Actie / Thriller

geregisseerd door Larry Bishop
met Larry Bishop, Michael Madsen en Eric Balfour

Pistolero (Larry Bishop) is het hoofd van een beruchte motorbende. Hij wil wraak voor de dood van zijn vriendin, die is vermoord door een rivaliserende bende, geleid door de gevreesde Billy Wings. Een oorlog tussen de twee bendes is onvermijdelijk, maar misschien heeft Pistolero wel meer te vrezen van zijn eigen mannen...

Tarkus schreef:
Echt de stijl van Tarantino deze film, hoewel het geen film van hem zelf is, laat dat vooral duidelijk wezen.
Een paar grote namen doen mee, zoals Michael Madsen, David Carradine en Dennis Hopper, maar toch kunnen ze er niet voor zorgen dat de film boeiend wordt of is.
Wel een pleiade aan bloedmooie grieten, ik vraag me soms af waar ze ze halen..
Ook de soundtrack kon me bekoren, maar ik denk dat dat vooral te wijten is aan Tarantino, die toch wel iets zal hebben bijgedragen aan deze prent.
Kortom, leuk is het allemaal wel om zien, maar een goed verhaal mis ik toch wel een beetje.

Omdat ik de film voor een prikje op de kop heb kunnen tikken, op Blu-ray, eens opnieuw bekeken dus.
Het blijft wel een saaie film, en aan mijn eerdere uitleg heb ik weinig toe te voegen, blijf bij die mening, al trek ik toch nog een volledige ster van mijn stem af.

avatar van Vidi well
Ik had hoge verwachtingen, maar die werden helaas niet waargemaakt door deze film. Goede acteurs, leuke muziek, ruige landschappen, coole motoren en mooie vrouwen... en dan toch een saaie film afleveren? Dat is een prestatie op zich. Ik ben groot fan van bikermovies, maar deze ben ik snel weer vergeten. De sfeer is leuk, maar daar houdt het dan ook wel mee op in deze prent die van uitgkauwde cliche's (nonchalant in slowmotion weglopen bij een explosie, serieus..?) aan elkaar hangt.

redelijke goede actie film met een van mijn favoriete acteurs ik vind die vent gewoon goed heb al enkele films gezien denk dat hij ook toch voor mij de betere biker film heeft gespeelt fixing the shadow. acht ja die films de ene beter dan de andere er zijn er ook zo vele geweest in de tijd. je kunt het zo gek niet noemen er waren zelfs film met motors waar in de venten veranderen in weerwolven.

avatar van Elchapo
20 min. Gisteravond op tv waren genoeg........bagger!!!!! 1 star.

avatar van Shadowed
Erg zwak.

Een film die inderdaad Tarantino ademt, maar wel duidelijk zijn regie mist helaas. En zijn vervanger bakt er eigenlijk ook heel weinig van. Zowel op het gebied van regie als op het gebied van acteerwerk. Uiteindelijk blijft er ook maar weinig van de film over.

De film doet heel erg zijn best om een grove en lompe toon te behouden, maar vliegt regelmatig uit de bocht. De toon mag dan wel lomp genoeg zijn, de beelden zelf laten de kans helaas liggen. Bovendien is dit veel saaier gebracht, terwijl Tarantino zijn lompe toon volledig onder de controle kon houden.

De regie van Bishop is ook erg zwak helaas. De locaties mogen er wel zijn, maar voor de rest blijft er weinig over. Het camerawerk is te klassiek, de actie is saai gebracht en de film concentreert zich meer op seks en geile vrouwen dan het verhaal zelf (dat ook nauwelijks aanwezig is).

Bovendien slaat Bishop als titelrol de plank ook totaal mis. Het lijkt een soort Anton Chigurh-kloon in motorpak. Maar waar dat karakter gaaf was, is deze vooral een lulletje rozenwater die stoer praat. Bovendien ziet hij er ook niet fit uit voor zijn rol.

Madsen deed het nog wel redelijk en van Jones kon ik ook nog wel genieten. Echter is de rest weinig soepels. Bekende acteurs zoals Hopper en Carradine worden verwaarloosd en de vrouwelijke actrices hoeven in principe niet veel meer te doen dan geil zijn.

Bovendien is de actie vooral tam en saai. Er spat veel te weinig bloed en de cinematografie is ook bijzonder saai. Er heerst voor de rest ook geen enkele spanning en sleept de film maar wat voort tot de speelduur van 87 minuten om is. En dan heeft de film maar weinig bereikt.

Daarnaast kampen we ook met een uitermate dom verhaal, dat de richting van wraak kiest maar regelmatig van het pad afloopt en concentreert op zaken die er totaal niet toedoen en zo een wazig pad creëert. Erg zwak resultaat van een film die zo best gaaf kan zijn helaas.

Een film die veel wil zijn, maar simpelweg niets is. De actie is te tam voor zijn toon, een hoop acteurs en actrices zijn zwak en de beelden zijn erg simpel. Af en toe wordt er een poging gedaan om interessante regie te laten zien, maar in het algemeen is de film een grote bende.