Hell Ride (2008)

Alternatieve titel: Hellride

Actie / Thriller

geregisseerd door Larry Bishop
met Larry Bishop, Michael Madsen en Eric Balfour

Pistolero (Larry Bishop) is het hoofd van een beruchte motorbende. Hij wil wraak voor de dood van zijn vriendin, die is vermoord door een rivaliserende bende, geleid door de gevreesde Billy Wings. Een oorlog tussen de twee bendes is onvermijdelijk, maar misschien heeft Pistolero wel meer te vrezen van zijn eigen mannen...

avatar van JanDahler
wat was dit zeg? dit was echt zwaar onder mijn verwachtingen. ik dacht vinnie, jones, lekkere wijven, michael madsen, bikers etc... dit kan wel wat worden. zware tegenvaller!

avatar van Zizzo
Zeker een zware tegenvaller, onwijs slecht verhaal, het gaat nergens over, belabberd acteerwerk dat word neergezet. Zelfs de Boobies kende de film niet redden! Hééééél snel vergeten.

Best een slechte film. Het camerawerk vond ik goed maar oei oei wat liep alles toch weer door elkaar zeg. Het verhaal zelf vond ik daarbij ook nog eens matig.

Het acteerwerk was ook niet echt benoemenswaardig.

De actie die erin zat vond ik dan wel weer wat leuker. Het was echt mensen op een harde manier afmaken. Dit aspect was leuk. Toch blijft mijn beoordeling onvoldoende.

leuke cast.. 3.5*

The Truth
brookie schreef:
leuke cast.. 3.5*

En daarom geef je 3,5 sterren?
Check dan SIn City, dan pas zie je een leuke cast.

avatar van moviemafketel
Haha wat een kansloze Tarantino-wannabe is die Bishop zeg en acteren kan hij ook voor geen meter, maar goed. Thriller slaat al helemaal nergens op. Het is niet spannend en het is ook al helemaal niet grappig, waar dit soms wel bedoeld werd volgens mij. Waar heb ik naar zitten kijken vraag ik me af. Het plot hierboven is ook al net zo flopperig in elkaar gezet als de film. Madsen was compleet verdwaald. Hij moet een weddenschap hebben verloren om hier aan mee te willen doen. Dan houd je de siliconentieten nog over en die zijn er in overvloed. Vinnie Jones is ook redelijk kansloos bezig met zijn "bende". Wordt wel pittig afgemaakt op het laatst, dat was nog wel ok. Nee, snel vergeten, lekker bedje in en deze helse rit achter me laten.

avatar van CRu
CRu
Bier en tieten! Maar dan wel beide Amerikaans, dus net niet echt.
Sfeer is wel leuk, maar ik raakte de draad van het verhaal hier en daar wel wat kwijt. Ach, niet teveel aandacht aan besteden.

Geweldige cast, magere acteer prestaties, magere muziekkeuze en een fantasieloos verhaal.
Larry Bishop staat in de schaduw van Quentin Tarantino, maar helaas zonder succes.

avatar van oemoemenoe
beetje raar , wel goeie momenten ook.

avatar van Decec
Ik vond geen goede actie film..
Toch een zwakke actie.....
Geen goede acteerwerk...
Wel leuk voor bekende Dennis Hopper (overleden) te zien..
2 sterren!

avatar van sofripa
oemoemenoe schreef:
beetje raar , wel goeie momenten ook.

Te weinig helaas. Dan zat die andere topper 'Bitch Slap' beter in elkaar. Beetje balen dit..

avatar van RaoulDuke
twee rivaliserende motorbendes rijden van A naar B op hun imposante bikes en moorden elkaar systematisch uit, soms op bizarre wijze, al oneliners debiterend, en onderwijl links en rechts nog 'n pilsje en 'n sletje meepikkend. De totaal van de pot gerukte dialogen zijn bij vlagen amusant. Het flinterdunne verhaaltje doet er verder niet toe. Michael Madsen zoals altijd weer o.k. plus leuke rol van Dennis Hopper.
Vermakelijke pulp.

avatar van Thorak
Het verhaal was wel heel erg warrig en niet helemaal te volgen, maar verder bevatte deze film toch voornamelijk pluspunten. Ik heb me er erg goed mee vermaakt! Bikers en babes, doe mij er nog maar een paar van zulke films hoor!
De moeder aller bikermovies, Easyrider, had ook totaal geen verhaal en is toch ook een all time classic geworden.

avatar van Petina
Michael Madsen in een colbert met colors?????
En de president van de Victors, Pistolero lijk op Swiebertje.
Phuuu, ik heb de film uitgekeken maar ik heb het gevoel dat er weer 90 minuten van mijn leven naar de kl*te zijn.
Nee, deze moeten we maar snel vergeten.

avatar van Herisson
Waarom deze zo'n lage score heeft weet ik niet, het zal aan het verhaal liggen denk ik. Daar moet je idd niet op letten bij deze film. Mooi toch, een niet te lange film met een hele rij acteurs van naam die allemaal een macho-rol neerzetten!

avatar van aburex
Zware tegenvallen. Verhaal trekt nrgens op. Gelukkig duurt de film niet al te lang.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Easy rider mixt met Tarantino wanabe. Kan nooit goed komen dus. En blijkbaar is dat ook zo. Ondanks de leuke cast en de beloftevolle schoonheden is dit gewoon een saaie bedoening geworden. Hier had toch meer in gezeten.

avatar van Thorak
Larry Bishop speelde al in soortgelijke films in de jaren '60 (al vóór Easy Rider). Het is dus eerder dat Tarantino zijn inspiratie van (onder andere) deze films heeft opgedaan, dan dat Bishop een "Tarantino wannabe" is.
Dit is gewoon een pure ode aan de 60's biker movies!

avatar van mrwhite
Het probleem is dat een film als Easy Rider ook niet veel waard is !!!

avatar van Thorak
Kan ik niet geheel met je oneens zijn. De status van die film is de film zelf naar mijn idee een beetje voorbij gegaan.
Toch blijft Easy Rider wel een mooi tijdsdocument, maar als film opzich is het het niet helemaal nee.

avatar van xxc
xxc
Vrienden hadden me hiervoor gewaarschuwd. Absoluut geen vrouwenfilm. Er zou te veel vrouwelijk naakt in te zien zijn en alleen maar motors. Alhoewel ik een goede 'bendefilm' altijd waardeer, zou het niks voor mij zijn.. Time to prove you wrong!

De eerste seconde van de film wist ik het al.. Hier heeft Tarantino absoluut aan meegewerkt. Geen twijfel over mogelijk.
Het verhaal zelf vond ik het eerste half uur een beetje verwarrend. Ik heb hem samen met mijn vriend bekeken en we zaten allebei met de gedachte: 'huh??' Oftewel, we snapten er niks van. Te veel vragen.. Gelukkig is dat allemaal goed gekomen, wat natuurlijk vaak het geval is.

Leuke bekende koppen in de film. Met name Michael Madsen.. Ja, altijd leuk om die man weer te zien terug kruipen in de huid van een crimineel. Het hoort gewoon bij hem.. bij zijn carriere.
De rest van de acteurs/actrices waren vrijwel allemaal bekend en ik zag maar weinig onbekende mensen in deze film te voor schijn komen.
De acteer prestaties waren tevens allemaal prima in orde.
Ook leuk dat Dennis Hopper en David Carradine nog even voorbijkwamen.. May they rest in peace.

De kaft ziet er geweldig uit, net zoals de introductie van de film zelf. Altijd al een zwak voor gehad.. Een karakter in een film waar je een gedeelte van ziet en vervolgens stopt het beeld waarna met grote letters zijn naam word weergegeven. Love it!

Ja, leuk filmpje. Naar mijn mening is dit absoluut geen mannenfilm.. Ook geen vrouwenfilm maar gewoon.. een film voor beiden.

xxc schreef:
Afgezien van uitvoerend producent heeft hij er niets aangedaan. Tja "Presenter" dan, een compleet loze kreet die echt nergens op slaat.

avatar van xxc
xxc
Thorak schreef:

O.. vond de film erg veel op zijn werk lijken.. Maargoed, blijft een toppertje

avatar van MarkFish
Er zitten best aardige elementen in de film, maar ook heel veel slechte, belachelijke dingen. De sfeer is wel cool. Of het bikerwereldje goed is neergezet kan ik niet zeggen, maar er is in ieder geval een aardige poging gedaan.

De meeste dialogen zijn belachelijk, hoofdrolspeler Bishop overtuigt niet. Zijn status van leider doet heel geforceerd aan.Daar heeft-ie niet genoeg uitstraling voor. Alleen David Carradine hoeft zich niet te schamen voor zijn rol, wel voor de film waarin hij deze rol vertolkt.

Een slap Kill Bill-aftreksel, met een belachelijke climax. Daar wordt nog wel het beroerdst geacteerd. Elke tien minuten een geile scene, daardoor bleef ik wakker.

avatar van zicht
Beetje een slap verhaal wat mij totaal niet boeit, heb hem helemaal gezien maar koste mij de grootst mogelijke moeite. Jammer dat Madsen niet de president was want die heeft meer de uitstraling van president en leider van degene die het nu was.

Zeker niet te vergelijken met Easy Rider die vooral de sfeer van vrijheid en de juiste sfeer van die tijd juist weergaf.

Deze kan niet in de schaduw staan van Easy Rider, maar is ook een compleet andere film en een ander verhaal, daarom niet vergelijkbaar.

avatar van Gang_Star
Saaie film. Actie is erg tegenvallend en de acteurs zijn hoogst irritant. Alleen Vinnie Jones vond ik dan wel oke, maar die Larry Bishop was dramatisch. Zijn houding, zijn uitstraling, zat me erg aan die man te ergeren. Was blij toen de film gelukkig na een korte speelduur afgelopen was. Gauw vergeten weer.

avatar van killer13
Thorak schreef:

was bij daltry calhoun ook zo. daar had hij voor de rest ook niks mee te maken. gewoon een lokker die ze (meestal) goed groot op de cover zetten zodat mensen de film kijken. werkt bij mij toch vaker omgekeerd. zo bouw ik hoge verwachtingen op (net zoals bij deze film) maar dan valt alles zwaar tegen

avatar van tattoobob
Boring....

avatar van RuudC
Een film om snel te vergeten. Dat een regisseur zichzelf de hoofdrol geeft is zelden een goed teken. Larry Bishop heeft een lelijke, verlepte smoel dat het eigenlijk gewoon grappig is wanneer alle schone, rijpe vrouwen over hem heen kruipen. Hij kan beter zijn eigen pornofilms schieten. Veel kwaliteitsverschil zal er met Hellride wel niet zijn.

Hij en zijn collectie pulpacteurs missen overduidelijk de hand van een goede regisseur. Hellride is een verzameling stoere woorden en halfbakken actie en het verhaal is uitermate zwak. De enige genietbare acteur is Dennis Hopper. Hij is de enige die nog een glimlach op mijn smoel toverde. Michael Madsen komt dicht, maar voor de rest is het janken met de pet op. Nee, Hellride moet je alleen kijken wanneer je kritiekloos kan kijken naar alles wat Quentin Tarentino aangeraakt heeft of voldoende hebt aan (half)naakte vrouwen.

avatar van Kondoro0614
Hell Ride

Laat deze maar aan je voorbij gaan hoor. Echt een verschrikkelijke film dit. Het enigste wat ik kon waarderen aan deze film zijn natuurlijk de vrouwtjes ... . Kwa actie is de film niet echt vies, kon meer in maar was oké. Het thriller gedeelte hadden ze wel weg mogen laten. Want zo spannend is hij niet.

Vinnie Jones vind ik in het algemeen wel een leuke acteur, dus hierin kon ik hem ook wel waarderen. En voor de rest was de crew gewoon matig. Vond ze niet goed acteren helaas.

Het verhaal had stukken beter gemogen en dat was echt een tegenvaller. Het concept had ook beter gekund. Ondanks dat er toch nog een paar mooie bergen langs kwamen waaien vond ik deze film erg slecht en ik zal hem lekker laten zitten. Gekeken op Netflix Nederland maar hun hadden al geen goed gevoel, haha!

Tarkus schreef:
Echt de stijl van Tarantino deze film, hoewel het geen film van hem zelf is, laat dat vooral duidelijk wezen.
Een paar grote namen doen mee, zoals Michael Madsen, David Carradine en Dennis Hopper, maar toch kunnen ze er niet voor zorgen dat de film boeiend wordt of is.
Wel een pleiade aan bloedmooie grieten, ik vraag me soms af waar ze ze halen..
Ook de soundtrack kon me bekoren, maar ik denk dat dat vooral te wijten is aan Tarantino, die toch wel iets zal hebben bijgedragen aan deze prent.
Kortom, leuk is het allemaal wel om zien, maar een goed verhaal mis ik toch wel een beetje.

Omdat ik de film voor een prikje op de kop heb kunnen tikken, op Blu-ray, eens opnieuw bekeken dus.
Het blijft wel een saaie film, en aan mijn eerdere uitleg heb ik weinig toe te voegen, blijf bij die mening, al trek ik toch nog een volledige ster van mijn stem af.

avatar van Vidi well
Ik had hoge verwachtingen, maar die werden helaas niet waargemaakt door deze film. Goede acteurs, leuke muziek, ruige landschappen, coole motoren en mooie vrouwen... en dan toch een saaie film afleveren? Dat is een prestatie op zich. Ik ben groot fan van bikermovies, maar deze ben ik snel weer vergeten. De sfeer is leuk, maar daar houdt het dan ook wel mee op in deze prent die van uitgkauwde cliche's (nonchalant in slowmotion weglopen bij een explosie, serieus..?) aan elkaar hangt.