ad

Geregisseerd door: Kevin Smith

Met onder meer: Ben Affleck, Raquel Castro en Liv Tyler

Releasedatum: 9 september 2004

Over Jersey Girl

"He wanted it all...but he got more than he bargained for."

Ollie Trinke (Ben Affleck) is een gelikte zakenman uit New York met de wereld aan zijn voeten. Hij is onlangs getrouwd met de liefde van zijn leven, Gertrude (Jennifer Lopez) en hun eerste kindje is op komst. Zijn perfecte leventje verandert tragisch als zijn vrouw overlijdt. In één klap is hij een alleenstaande vader. Als hij dan ook nog eens zijn baan verliest, moet hij noodgedwongen weer bij zijn vader gaan wonen in zijn geboorteplaats New Jersey. Met hulp van de mooie, jonge Maya (Liv Tyler) probeert hij zijn leven weer op de rit te krijgen. Zij en zijn ontwapenende dochtertje Gertie laten hem inzien dat je soms het verleden achter je moet laten om gelukkig te worden.

imageimageimageimageimage

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Leuke film, slimme meid. Niets speciaals en weinig onverwachts, maar er worden wel aardige situaties gecreeerd tussen Liv en Ben

avatar van .Fee.

.Fee.

Ik vond de film erg saai en voorspelbaar. Ben Affleck acteert gewoon niet goed en het meisje vond ik, in tegenstelling tot de meesten hier, ook helemaal niet goed.

Waarom worden kinderen in dit soort films altijd 'slim' neergezet? De meeste kinderen van die leeftijd hebben nog helemaal niet zulke bijdehante praatjes. Wat ik dan ook erg irritant vond in deze film...

De chemie tussen Affleck en Tyler was ook nul, totaal niet romantisch of ontroerend.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Ik sluit me volledig aan bij Fee hierboven. Ik vond ook dat dat kind redelijk irritant was. Vooral toen Affleck uiteindelijk toch kwam opdagen bij die musical. Haar gezichtsuitdrukking was zo overdreven

Ook barste de film bijna van de clichés, waaronder bovengenoemde.

avatar van m1701

m1701

• 2094 stemmen

Leuke lieve film, maar meer ook niet.

Acteerwerk is leuk.

Het meisje is zeer aandoenlijk.

Verhaal standaard, maar heb me zeker vermaakt.

Heerlijke romantische film

avatar van skipy05

skipy05

Leuke film. Wel niet echt speciaal. Redelijk standaard film. Verhaal was goed. Acteurs waren goed.

avatar van Bandito

Bandito

Geweldige film!!!!!!

Heb een paar traantjes weggepinkt....en dat gebeurt niet snel.

Eigenlijk kwam ik op deze film door Jennifer Lopez wat ik een geweldige vrouw vindt.

De film kwam wat langzaam op gang, maar al snel wordt je er helemaal ingezogen.

En dan het dochtertje....een tweede jennifer, geweldig.

Voor mij echt 5 sterren waard.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Dit is gewoon weer een film die er tussenuit schiet. De film is eigenlijk gewoon geweldig. De opbouw is erg mooi, zo zie je eerst een grappige opening met de kinderen, en later gaat het weer terug in het verleden. Jennifer Lopez en Ben Affleck zijn een goed duo, en ze zijn allebei erg leuk om te zien, en heb ook een paar keer gelachen. Natuurlijk heeft Lopez een erg kleine rol, vrij jammer want ze ziet er goed uit en kan ook vrij leuk acteren. Voor mij blijft ze altijd nog een betere zangeres, maar ik kwam er laatst achter dat ze toch eerst actrice was, maar ik dacht dus andersom. Jammer, dat je haar nu zo weinig ziet in films. Maarja, ze is ook al rond de 40 jaar! Dat zal je niet zeggen, en Affleck is ook weer erg lekker bezig

Aan wie ik mij enorm zat te irriteren is de opa! Wat een irritante en bemoei is dat zeg. Ik was allang verhuisd. Ook zit je vrij aardig te irriteren aan Affleck, omdat hij na de dood van Lopez niet voor zijn eigen dochter wil/kan zorgen en het werk alleen maar overlaat aan zijn vader. Dus je irriteert je eigenlijk aan allebei, maar de vader van Ollie blijft je de hele film irriteren terwijl Affleck nog vrij leuk is.

Ook een leuk pluspunt is Liv Tyler. Ik vond haar stem vrij vreemd, maar dat komt misschien omdat haar nog niet vaak gezien heb ik films. Ken haar voornamelijk van Lotr Trilogie. Maar dit is natuurlijk weer een erg andere rol, die ze ook zeker goed neerzet. Soms een beetje matig geacteerd, maar ze blijft leuk. Ze is ook nog eens een erg mooie vrouw, en dat was ze eigenlijk altijd al.

Het verhaal moet heel zielig en emotioneel uitpakken, maar dat doet het niet echt. Je kan er niet echt een voorstelling van maken, maar je leeft wel mee. Het einde loopt weer voorspelbaar af, maar dat is altijd met dit soort films.

En natuurlijk de leuke bijrollen van ondere andere: Will Smith, Matt Damon en Jason Biggs. En de laatste is gewoon zo lief.

Heb me uitstekend vermaakt, en ik zou de film nog wel een keer kunnen bekijken maar daar wacht ik nog wel een lange tijd mee. Nu heb ik er eigenlijk geen zin meer in.

Een aanrader!

avatar van killerfreak

killerfreak

Twijfelde hier tussen een 2,5* en 3*, maar helaas wordt het toch 2.5*

Acteerprestaties zijn hier ondermaats. Zelfs van gerenommeerde acteurs als Affleck en Tyler (ook al doet die laatste zeer goed haar best). Dat J-Lo en Will Smith akkoord gingen met maar 15tal minuutjes fame vind ik overigens zeer bizar. Ook al was het gesprekje van Will & Ben een klein hoogvliegertje in de film.

Meligheid blijft vrij beperkt, mede ook omdat sommige acteerprestaties te overdreven waren. Nuja, sommige plotlijnen waren even overdreven, dus dat compenseert wel.

Al bij al dus matig filmpje, en bijgevolg 2.5*

BBarbie

Ik ben niet zo Affleck-achtig als ik misschien zou moeten zijn, maar deze film is een positieve uitzondering op zijn doorgaans vlakke acteerprestaties.

Film wordt gestolen door nieuwkomer Raquel Castro, die aan de hand van regisseur Smith een geweldige prestatie neerzet. Daarom een halve * meer dan het verhaal eigenlijk verdient, want dat is al vaker en beter gedaan.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik vind het acteerwerk te matig om hier het dramatische aspect van het verhaal naar behoren neer te zetten. Vooral Ben Affleck vind ik te zwak om deze rol te dragen. Het romantische aspect is ook niet zo goed op me over gekomen door gebrek aan chemie.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Tamelijk voorspelbaar... en daarom waren de onverwachte cameo's van Jason Lee, Matt Damon en Will Smith ook zo leuk.

avatar van b00ts

b00ts

Akelig kind.

avatar van DragQueen

DragQueen

Leuke Film, met een dito verhaaltje. Enigzins voorspelbaar verhaal verloop, maar toch best vermakelijk. Verder leuk acteerwerk van Affleck en Tyler. Die ook een prima chemie delen. De jonge Castro acteert ook prima voor haar leeftijd. 2,5 Ster.

avatar van brymj

brymj

Leuke film

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Pijnlijke vertoning van Smith, die hiermee laat zien dat een echte romcom gewoon niet zijn ding is. De gemiddelde kijker zal er geen erg in hebben, maar de liefhebber van Smiths karakteristieke stijl zal met moeite de film uitzitten.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Zeker het begin is echt lollig, daarna blijft het ook leuk en voldoet de film aan de verwachtingen.Humor, romantiek en een feelgood einde.

avatar van Joeviemama

Joeviemama

1 van mijn lievelingen.....

avatar van renzoroy

renzoroy

romcom a la kevin smith... Erg leuke film waarvan ik nooit begrepen heb dat die zo geflopt is in Amerika...

avatar van arno74

arno74

Van Ben Affleck ben ik geen fan, maar na het zien van deze film moet ik toch toegeven dat ook hij wel kan acteren. Dit is wel geen typische Affleck-film waarin hij speelt, wat een beetje begint als een romcom wordt uiteindelijk een tragikomedie, en in dit genre doet hij het toch stukken beter dan in het type komedie waar hij meestal in te zien is. Het is een warme film geworden over een wel wat afgezaagd thema, Affleck speelt namelijk een vader wiens vrouw overlijdt en voortaan alleen voor zijn dochtertje moet zorgen. Een aangename meevaller die fijn wegkijkt. 3,5*

avatar van David Aaronson

David Aaronson

Typische 2/2.5, maar dankzij de geniale stand-up comedian George Carlin en het werkelijk verbluffend mooie Landslide, gezonnen door Stevie Nicks, voor mij een 3 geworden.

avatar van IH88

IH88

“Try acting like a father, shit-head.”

Aardige film. Jersey Girl is geen romantische hoogvlieger of een humoristisch hoogstandje, maar aandoenlijk en innemend is het allemaal wel. Affleck mag als weduwnaar met een dochtertje wat meer emotie tonen dan normaal en dat gaat hem goed af. Castro is aandoenlijk als dochtertje van Affleck en acteert sterk voor zo'n jonge actrice.

Liv Tyler vind ik altijd wel een pluspunt in een film en ook hier doet ze weer goede dingen. Haar personage is mager uitgewerkt, maar ze weet er toch nog wat van te maken. En de cameo's van Damon, Lee en Smith zijn ook sterk. Echt dramatisch wordt het nergens en grappig is de film ook niet, maar het feel good gehalte is hoog. Ook wat waard.

avatar van stratmans

stratmans

Mooie lieve film

avatar van Shadowed

Shadowed

Smith doet drama.

Zijn echt pure komediefilms moet ik tot mijn spijt nog steeds zien. Dat komt er nog wel eens van, maar voor nu is het gewoon wat makkelijker om zijn films mee te pakken die gewoon op TV komen. Smith kan wel beter dan dit, maar het is leuk dat hij nieuwe genres probeert.

De eerste 5 minuten zijn duidelijk komedie, en die zijn ook behoorlijk grappig. Ik kon al goed lachen met die kinderen, maar daarna was het lachen me snel vergaan en kwam ook niet meer terug. Zeker als de film na die 5 minuten zeker 20-30 minuten aan drama kent. Dat drama wil niet echt raken maar zet wel de toon een beetje.

Regie is verder best veilig, terwijl ik wel zeker weet dat Smith buiten zijn boekje kan gaan. Waarschijnlijk mocht hij dat niet hier. Camerawerk en montage zijn verder zeer klassiek. De regie blijft ten alle tijden veilig en houdt zich vast aan een script dat wel voldoende is maar gewoon geen vernieuwing weet te brengen.

Acteerwerk is verder prima. Ik heb het niet zo met die slimme kindjes, maar gelukkig is Castro best goed. Affleck speelt verder ook prima. Hij zal vast plezier hebben gehad tijdens het filmen, maar hij acteert niet heel bijzonder. Tyler en Carlin doen het verder ook wel leuk. Het voldoet allemaal wel, maar wil nooit echt opvallen.

Verder lijkt Smith niet echt een keuze te kunnen maken tussen kinderfilm en volwassenenfilm. De finale is duidelijk met een kinderlijke toon terwijl andere delen weer duidelijk op volwassenen gericht zijn. Ik kan niet echt oordelen wie nou precies de doelgroep was helaas.

Jersey Girl is een veilige film geworden. Vlot dramaatje met de nodige ondersteunende komedie maar niks wil echt raken. Tevens vond ik het na de eerste 5 minuten totaal niet grappig meer, meer flauw. Leuk verhaaltje, maar niks vernieuwends. Omdat het best vlot was ken ik het nog een nipte voldoende toe, en ook omdat de boodschap zuiver genoeg was.

avatar van _JCKreacher

_JCKreacher

De meesten hier zeiken alleen maar om het zeiken. Gewoon een leuke film.