Jeff, Who Lives at Home (2011)

Drama / Komedie

geregisseerd door Jay Duplass en Mark Duplass
met Jason Segel, Judy Greer en Ed Helms

De film gaat over een dag in het leven van twee broers. De ene, Jeff (Segel), is een loser die nog thuis bij zijn moeder (Sarandon) woont, de andere, Pat (Helms), zit in een midlifecrisis en denkt dat zijn vrouw Linda (Greer) een affaire heeft. Wanneer ze eropuit trekken om Linda te bespioneren, brengt dit allerlei onbedoelde gevolgen met zich mee.

avatar van Movie-Addicted
Hier en daar ging het wel, beetje komedie en een beetje drama.

Niet echt bijzonder, gewoon een wegkijkertje met een mooi eind!

*2.75

avatar van Mythos
Verrassend!
Wist niet goed wat ik er van kon verwachten, maar ik hou hier wel van.
Zo vreemd zijn de broers niet, maar dat kan aan mij liggen.
Volgens mijn zijn er ook een aantal die hem niet hebben afgekeken...

avatar van Shinobi
Interessante mix tussen comedy en drama.
Het eerste deel bestaat uit comedy en in de tweede helft ontaard het meer in een drama.

Het verhaal is vrij mager, maar wordt gered door de capabele acteurs in de vorm van: Jason Segel, Ed Helms en Susan Sarandon.
Tegen het einde wordt het trouwens wel erg overdreven dat Jeff de mensen van verdrinkingsdood redt en de held is. Weer erg Amerikaans, maar ja.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en 'k vond het geen misse film. Een speelfilm/drama die wel vlot wegkeek. Het verhaal wist me ook wel te boeien en was een beetje een dag in het leven van. Desondanks was er genoeg te beleven, mede door de drie verhaallijnen van de twee broers en de moeder.
De cast deed het ook niet slecht en ze kwamen wel overtuigend over. Het einde was passend bij de film en stak me zeker niet tegen.
Een leuke, fijne film die ideaal is voor een druilerige dag. 'k heb het me zeker niet beklaagd om deze te bekijken.

avatar van FeZ
FeZ
Drama komedie vind ik misschien beter passen bij de film beschrijving. Trailer geeft overigens een verkeerd beeld waardoor je wel zou denken dat je vaker zou moeten lachen bij deze film.

toffe film, en goed geacteerd! Film is een hele leuke mix tussen drama en komedie en het verhaal is leuk en verrassend. echt een aanrader om te zien
geef hem een DIKKE 3*

Meneer Bungel
Vanwege een ingestuurde correctie (komedie ---> drama/komedie) de berichten langs gelopen en... aangepast.

avatar van Honey Blossom
It could have been better. Er zit een erg dunne grens tussen de komedie en de drama in deze film. Niet erg verrassend, Ed Helms being the whining, selfish jerk he is like in the Hangover. and Jason Segal, being the Loser guy like in Forgetting Sarah Marshall.

Magere 3*

avatar van monasteentje
De aanloop naar het eind duurt mijns inziens te lang, maar het eind was wel mooi.
Mooie soundtrack.

avatar van Spetie
Jason Segel is een acteur, die mij meestal wel bevalt. Ook in deze Jeff, Who Lives at Home weet hij zich vrij gemakkelijk staande te houden. Sowieso is het acteerwerk vrij goed te noemen, want ook Ed Helms, als de broer van Segel en Susan Sarandon als hun moeder, leveren goede rollen af.

Ik had niet goed op het genre gelet en dacht een pure komedie voorgeschoteld te krijgen. Dat is deze film zeker niet. Het is een drama met komische elementen, maar de combinatie wordt hier redelijk goed gemixed. Ondanks dat de finale net wat te overdreven is, past het wel redelijk goed bij de algemene toon. Die is luchtig, zakt soms wat in, maar kent toch ook een aantal erg leuke scènes. Vooral het moment dat Segel en Helms in een restaurant de vrouw van Helms proberen af te luisteren, is echt ronduit hilarisch en duidelijk het hoogtepunt hier op komisch vlak.

Jeff, Who Lives at Home is een leuke tragikomedie, waarin de acteurs de boel omhoogtrekken door hun goede rollen. Het is jammer van de iets te opvallende finale en de voorspelbare afloop, maar dat doet niet af aan de genietbaarheid van deze toch wel vrij korte, maar aangename film.

avatar van cantforgetyou
Dit was best een leuke film. Soms een beetje traag, soms een beetje overdreven geacteerd, soms humor, soms drama. Het is een vreemde film, die je niet in één hokje kunt plaatsen, wat op zich wel leuk is. Ed Helms is echt heel irritant, maar dat is zijn rol en doet dit dus erg goed. Susan Sarandon blijft zo'n aantrekkingskracht houden, altijd mooi om naar haar te kijken. Maar is ook erg grappig.

avatar van Cleanshot
Een 2,5 door het trage begin en de nietszeggende monologen, verder was het een redelijke film met een redelijke dosis absurde humor.

avatar van Kaas9
Het wordt nergens hilarisch of diep ontroerend, maar toch een erg prettige film. Jason Segel vind ik altijd een leuke acteur om naar te kijken, maar Ed Helms speelt ook een mooie rol en hij vult hier zijn broer prima aan.
Mooie soundtrack ook, met een heerlijk nummer van Beck dat hij voor deze film opnam.

Soundtrack is heerlijk..

Altijd wel weer eens goed om tot nadenken te worden gezet over wat we doen in het leven, en waarom. Dit ´wakkerschud´ concept is helaas wel heel minimaal uitgewerkt. Al met al een lekkere wegkijkfilm, maar dat was het dan ook wel.

Aangenaam en luchtig, met nog wel iets van een boodschap. De film is niet overdreven grappig en ook niet diepgaand, dus heel erg veel heeft het niet om handen.

Goeie film over twee broers, de ene getrouwd en een baan en de ander leeft nog in de kelder bij zijn moeder. Een redelijk origineel verhaal waarbij het het helpt als je de film 'Signs' al gezien hebt. Een goed werkende mix tussen subtiele humor en drama. Verder een aangenaam tempo en een fijne cast.

Plezierige en best geslaagde komedie.
Zijn de broertjes in hun bizar gedoe grappig in de hoofdrol, Susan Sarandons acts zijn niet minder overtuigend.
Graag meegenomen dit filmpje, ontspannend, zonder veel pretentie en uitmondend in een feel-good-sfeertje.
Van de regisseurs van "Cyrus".

Mooi integere drama/komedie die laat zien dat je in 83 minuten een prima drama neer kan zetten zonder dat het te overhaast word. De cast opzich zelf speelt heel redelijk maar Segel steekt hier toch echt wel boven uit (letterlijk en figuurlijk).

Drama met een wat diepere luchtige laag.

avatar van LOTR-lover
Eigenlijk is dit gewoon een drama met een komedie sausje er overheen. Een erg geslaagde combinatie wat mij betreft. De hoofdrolspelers Segel & Helms hebben een uitstekende wisselwerking on screen waardoor het geheel een zekere geloofwaardigheid meekrijgt. Susan Sarandon vind ik altijd een leuke actrice, en dat is in deze film niet anders. Al is haar rol niet heel groot.

7/10 (IMDB)

avatar van Captain Pervert
Dit is nou echt zo'n tussendoor-filmpje. Hij is een beetje tussendoor gemaakt voor een tussendoor-budget met tussendoor-humor en een tussendoor-plot.

De scene met de Porsche sleutels was priceless, aangezien ik zelf ook ooit een Porsche kocht als verrassing (en als trouw-auto) Gelukkig was haar reactie beter...

Ik vond de verhaallijn rond Susan Sarandon veruit het minst leuke deel. De neurotische Ed Helms hing tegen het irritante aan, maar kon er nog mee door. De slome Jason Segel vond ik dan wel weer grappig.

Leuk tussendoortje. 3 sterren

avatar van MH040
Geen hoogvlieger, maar zeker een aangenaam filmpje. Leuk tussendoortje, zoals hierboven gezegd. De film voelde deels aan als een langere aflevering van een komedieserie (de Amerikaanse 'The Office', bijvoorbeeld). Daardoor was de scene op de brug waar alles bij elkaar kwam des te ontroerend. 3*

avatar van ziggy06
Erg hoge scores hier. Ik vind dit een erg vlakke komedie die nooit op mijn lachspieren heeft gewerkt. Segel is niet grappig en Helms komt veel beter uit de verf in The Hangover. En wat doet Susan Sarandon in deze film? Een actrice van haar niveau degradeert zichzelf door hier in deel te nemen....

avatar van wendyvortex
In het begin valt er nog wat te lachen, maar het wordt steeds duidelijker: dit is een rom-com en geen Big Lebowski. En zo halverwege de film raken we alle interesse kwijt en is het nog slechts wachten op het sentimentele eind.

avatar van soom
Vreemde film. Geen komedie, geen romantiek, en een beetje halfzacht drama. Judy en Jason zijn wel beter dan respectievelijk The Descendants en Sex Tape. Maar het vliegt alle kanten op ( in feite net wat Holy Smoke was, een beetje van alles), en in tegenstelling tot die film, is dit gewoon net minder van alles. Dus nee, gemiste kans. Ed Helms en Susan Sarandon vond ik ook 200 keer echt niet goed overkomen hier. Nee, eigenlijk is het verhaal wel goed bedacht. Maar de acteurs he. Die moeten mij kunnen overtuigen dat ze elk woord menen. En dat lukte hen maar voor een kwartelei. Wat wel mooi was, was hoe alles aan het einde afgerond werd. Dat weer wel.

avatar van Fryce
Lekker klein filmpje die af en toe hilarisch uit de hoek komt.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Bij een 2de keer kijken nog steeds erg vermakelijk, het is geen bijzondere film maar het kijkt wel erg plezierig weg.
Segel & Helms vullen elkaar goed aan en komen overtuigend over als broers.
Het einde blijf ik jammer vinden, het voelde helaas te geforceerd aan en was nogal een veilige keuze van de regisseur.

3 sterren blijven 3 sterren, het einde had beter gekund maar de rest blijft erg leuk!

avatar van john mcclane 2
Dit was een Aangename iets wat ( niet op een vervelende manier ) simpele indie filmpje .
Die lekker weg kijkt.
Een van de leukste rollen van helms tot nu toe.

Ik kan me voorstellen dat je het einde erg zoet vind,maar dat past geheel in de stijl van de film
Hadden ze zich bewijzen van spreken moeten ophangen aan de brug ofzo ?

Maar prima te doen.
En regiseur Duplas weet wel raad met dit soort werkjes , en dat merk je .

Template.

De twee komieken die eens lekker een dramady-tje doen, de afgelopen 10 jaar was het een must in het oeuvre van elke zichzelf respecterende komiek. En dan kom je ook al snel bij de Duplassjes terecht, die in hun indie hoekje graag gebruik maken van zulk heerschap.

Het resultaat is bijna altijd wel hetzelfde. Niet verkeerd. Beetje verrassing dat sommige komische acteurs toch ook wel een dramatische rol aankunnen, wat subtielere humor aangevuld met luchtig drama en een klein schepje genre invloed erbij, met name dan vooral op het einde hier. Alles door de mangel en je krijgt een filmpje dat geen vlieg kwaad doet, maar ook nogal onzichtbaar voorbijfladdert.

Enige wat ik redelijk vervelend vond was het cameraticje. Telkens weer dat nerveuze geschuifel afgesloten met een korte, strakke zoom. Wordt echt de hele film lang te pas en te onpas gebruikt, dat had toch net wat beter gekund.

Zeker niet vervelend voor een keertje, ook lekker kort, maar een film die het geen week in mijn geheugen gaat overleven.